عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

فایل‌های صوتی تدریس درس حقوق مدنی (3)

سه شنبه آبان ۳۰ ۱۳۹۶، ۰۳:۱۰ ب.ظ

1 - مقدمات و بیان معانی واژگان (قرارداد ، تعهد ، اَعمال و وقایع حقوقی ، عقد و ایقاع)

دانلود کنید


2 - بیان معانی واژگان (معامله و الزام) ؛ معرفی عقد لازم و موجبات انحلال آن (فسخ ، تفاسخ ، انفساخ و بیان تفاوت این سه با هم)

دانلود کنید


3 - معرفی عقود جائز و خیاری 

دانلود کنید


4 - معرفی راه‌های غیر قابل فسخ کردن عقود جائزه (درج ضمن عقد لازم ، توافق بر لازم بودن) و معرفی برخی آثار غیر قابل فسخ شدن عقود جائز

دانلود کنید


5 - تتمه‌ی مباحث مربوط به غیر قابل فسخ کردن عقود جائزه + معرفی عقود منجز + مقدمه‌ای در معرفی عقود معلق + رفع اشکال مباحث تبدیل تعهد (قسمت اول) 

دانلود کنید


6 - تتمه‌ی مباحث مربوط به غیر قابل فسخ کردن عقود جائزه + معرفی عقود منجز + مقدمه‌ای در معرفی عقود معلق + رفع اشکال مباحث تبدیل تعهد (قسمت دوم)

دانلود کنید


7 - تفاوت عقد معلق و مشروط + معرفی تعلیق در انشاء + بیان حکم تعلیق در انشاء در حقوق ایران + معرفیِ اولیه‌ی تعلیق در مُنشأ + رفع اشکال مباحث مربوط به مالکیت ما فی الذمه و انواع مختلف عقود از جمله تقسیم‌بندی عقود به رضایی و تشریفاتی و نیز تقسیم‌بندی عقود به یک تعهدی و دو تعهدی

(زمان : 2 ساعت و 47 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 40 مگابایت)

دانلود کنید


8 - رفع اشکال مباحث مربوط ب شروط ضمن عقد + تفسیر ماده‌ی 265 قانون مدنی + رفع اشکال مباحث مربوط ب وفای ب عهد + حکم تعلیق در مُنشأ در حقوق ایران

(زمان : 2 ساعت و 36 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 37 مگابایت) 

دانلود کنید


9 - مواردی ک حتا در تعلیق در مُنشأ باعث بطلان عقد است + آثار عقد معلق پیش از حصول معلَّقٌ‌علیه + رفع اشکال مباحث مربوط ب عقود فضولی

(زمان : 1 ساعت و 45 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 25 مگابایت)

دانلود کنید


10 - اگر فروشنده قبل از وقوع معلقٌ‌علیه ، مبیع را به شخص دیگر بفروشد وضعیت عقد دوم چیست ؟ + رفع اشکال مباحث مربوط به جهت معامله و معامله به قصد فرار از دین

(زمان : 2 ساعت و چهارده دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 46 مگابایت)

دانلود کنید


11 - تتمه‌ی مباحث مربوط به تعلیق در عقد + آغاز بحث شرائط اساسی صحت قراردادها (ماده‌ی 190 قانون مدنی) + رفع اشکال مباحث خسارت ناشی از عدم ایفاء یا تأخیر در ایفای تعهدات

(زمان : 1 ساعت و 44 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 36 مگابایت) 

دانلود کنید


12 - بررسی موارد ذیل : 

  • توضیح ماده‌ی 190 قانون مدنی (اصطلاحات و ضمان اجرا)
  • بررسی تحلیلی مفهوم اراده
  • اراده چگونه در انسان شکل می‌گیرد ؟
  • آیا قصد و رضا با هم متفاوتند؟
  • آیا قصد انشاء همان اعلام اراده است ؟
  • آیا می‌توان از جانب و برای شخص دیگر ، عقد را منعقد نمود ؟
  • در جایی ک عقد از طرف نماینده منعقد می‌شود آیا باید هر یک از دو طرف اصیل ، نزد طرف دیگر معلوم باشد ؟
  • ادامه‌ی رفع اشکال مبحث خسارات قراردادی 

دانلود کنید (زمان 74 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 26 مگابایت)


13 - بررسی موارد ذیل :

  • این اراده است که عقد را می‌سازد یا اعلام اراده ؟
  • اگر بین اراده‌ی باطنی و ظاهری اختلاف وجود داشته باشد کدامیک معتبر است ؟ چرا ؟
  • اراده با چه ابزاری ابراز می‌شود ؟ (بررسی تحلیلی لفظ ، نوشته ، سکوت ، اشاره و عمل به عنوان وسائل ابراز اراده)
  • آیا در ایقاعات هم ابراز اراده لازم است ؟
  • رفع اشکال مباحث مربوط به شرائط مورد معامله
دانلود کنید (زمان : 118 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 42 مگابایت)

14 - بررسی موارد ذیل :

  • معنای ایجاب از نظر لفظی و حقوقی
  • پیشنهاد دعوت ب معامله چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا ایجاب محسوب شود ؟ (کامل باشد ؛ مشخص باشد ؛ قاطع باشد و خطاب به طرف معامله باشد)
  • آیا می‌توان از ایجاب ارائه شده عدول نمود ؟ بررسی مورد ایجاب ساده
دانلود کنید (زمان : 107 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 38 مگابایت)

15 - بررسی موارد ذیل : 

  • آیا لازم است رجوع از ایجاب به اطلاع طرف مقابل برسد ؟
  • آیا می‌توان از ایجاب ارائه شده عدول نمود ؟ بررسی مورد ایجاب همراه با التزام
  • ایجاب ، در چه مواردی زائل می‌شود ؟ 
  • آیا لازم است اول ایجاب بیاید بعد قبول ؟
  • پیشنهاد مزایده یا حراج ، ایجاب است یا دعوت به ارائه‌ی ایجاب ؟

دانلود کنید (زمان : 124 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 30 مگابایت)


16 - بررسی موارد ذیل :

  • مقدماتی در خصوص عیوب اراده
  • بیان معنای اشتباه از نظر لفظی و حقوقی
  • بیان اقسام اشتباه بر حسب تأثیر اشتباه در وضعیت عقد
  • بیان اقسام اشتباه بر اساس قلمرو
  • اشتباه تحت چه شرائطی به صحت عقد خلل وارد می‌آورد ؟
  • بیان حکم اشتباه در نوع عقد ، اشتباه در موضوع معامله و اشتباه در جنس در جایی که جنس ، خود موضوع معامله نیست.
دانلود کنید (زمان 133 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 32 مگابایت)

17 - بررسی موارد ذیل :

  • حکم اشتباه در اوصاف موضوع معامله
  • حکم اشتباه در کمیت و مقدار موضوع معامله
  • حکم اشتباه در ارزش مورد معامله
  • قسمت اول از مطالب مربوط ب حکم اشتباه در شخصیت طرف معامله

دانلود کنید (زمان 62 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 15 مگابایت)


18 - بررسی موارد ذیل :

  • رفع اشکال مباحث مربوط به تخلف از اجرای تعهدات قراردادی
  • قسمت دوم و پایانی مطالب مربوط ب حکم اشتباه در شخصیت طرف معامله
  • حکم اشتباه در انگیزه و جهت معامله
  • بررسی موارد تعلیق در زوال عقد (شرط فاسخ ، شرط ابطال ، حق فسخ معلق و حق معلق فسخ)
دانلود کنید (زمان 107 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 26 مگابایت)

19 - بررسی موارد ذیل : (جدید) 

  • توضیح مباحث مربوط به شرطِ ضمن عقد 
  • بررسی تطبیقی امکان انجام و اسقاط شرط صفت در‌ مورد معامله عین معین، کلی در معین و کلی فی الذمه
  • بررسی حکم شرط مجهول
  • بیان معنای اصطلاحات شرط فاسخ، حق معلق فسخ، حق فسخ معلق و شرط ابطال و بیان تفاوت آنها
دانلود کنید (زمان تقریباً 120 دقیقه) ؛ (حجم : تقریباً 30 مگابایت)

(با تشکر از دانشجوی محترم ، جناب آقای جاپلقی ک زحمت تبدیلِ شش قسمتِ اولِ این فایل‌ها رو متقبل شدن)

زمان و مکان تدریس :

نیمسال دوم سال تحصیلی 94 - 93 ؛ دانشگاه لرستان

(چند فایل آخر : نیمسال اول سال تحصیلی 95 -  94 ؛ دانشگاه آیت‌الله بروجردی) 

منبع معرفی شده جهت مباحث رفع اشکال :

قواعد عمومی قراردادها (جلد دوم) - سید حسین صفایی - انتشارات میزان


+ فایل‌های صوتی تدریس درس مدنی سه به اتمام رسید. فایل‌های صوتی تدریس دروس مختلف دیگر توسط من ، به صورت هفتگی ( در روزهای دوشنبه‌ ) در وبلاگ قرار خواهد گرفت. در صورت بقای عمر البته !

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۱۰ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۵۵)

سلام علیکم 

لطفا راهنمایی ازصوت۷ به بعد برام بازنمیشه؟؟؟؟

پاسخ:
از اپلیکیشنی استفاده کنید که توانایی پلی کردن فایل‌های با پسوند wma رو داشته باشه. مثل mx player 

سلام استاد ...خیلی فایلاتون خوبه ممنونم استاد به نظرشما به دانشجوی حقوق دانشگاه پیام نورامیدی هست که بتونه درازمون وکالت موفق بشه وقتی به دانشگام فکرمیکنم حس درس خوندن وجودم ازبین میره😔

پاسخ:
سلام. بله. حتماً امکان قبولی هست. موارد زیادی وجود داشته. 

با سلام و ادب

ببخشید جناب استاد یک درخواستی دارم جزوه مکتوب از فایل های صوتی شما در درس مدنی 3 در اختیار دارید که  در صورت صلاحدید به اشتراک گذاشته بشه؟ بنده از دانشجویان شما نیستم ولی آموزش های شمارو دنبال می کنم ممنون و سپاسگزار از شما

پاسخ:
سلام. خیر. 

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما استاد گرامی، بعد از فایل پنجم فایل ها دانلود میشن ولی متأسفانه قابل پخش نیستن، ایا شما در جریان هستید؟ 

با سپاس فراوان از تدریس بی نظیر تون! 

پاسخ:
سلام. اگر از اندروید استفاده می‌کنید از اپلیکیشن mx player و اگر از ویندوز استفاده می‌کنید از نرم‌افزار potplayer استفاده کنید مشکل رفع خواهد شد.

سلام استاد

سوال اینکه هر وقت با ثمن متعلق به غیر مالی خریداری بشه و این مال خریداری شده فروخته بشود و تبدیل به مال دیگری شود و این امر چندین بار تکرار شود تنفیذ هرکدام از این معاملات از جانب صاحب ثمن نسبت به معاملاتی که انجام شده چه حکمی دارد ؟

ممنون میشم پاسخ بدید

پاسخ:
سلام. هر معامله‌ای را که تنفیذ نماید آن معامله و معاملات قبلی صحیح و نافذ است. 

سلام خدمت شما من در ارومیه زندگی میکنم ودر رشته حقوق درس میخونم و خیلی به این رشته علاقه دارم و با پشتکار راهم رو ادامه میدم و خیلی اتفاقی با صفحه شما آشنا شدم و چقدر عالی و چقدر زیبا درس رو ارائه میدید واقعا تدریستون منحصره کاش ما هم حداقل یه استاد مثل شما داشتیم ازتون خواهش میکنم اگر امکان داشته باشه از تمام تدریسهاتون فایل صوتی بزارین.باز هم از شما ممنونم.

پاسخ:
سلام علیکم. ممنونم از نظر لطف جنابعالی. إن شاء الله. 

سلام . تنتون سلامت استاد شاهرخی، چه کار ارزشمندی  به قدری تدریستون برام جذاب بود که الان حدود ساعت 1:20 دقیقه شب شروع کردم به گوش دادن فایلها تا خود صبح ....

بی صبرانه منتظر کامل شدن درس مدنی ... 

پاسخ:
سلام علیکم. ممنونم از نظر لطف جنابعالی. 
سلام استاد وقتتون به خیر
  1. در جواب یکی از دوستان گفته بودین مدنی 3 دکتر صفایی و شرح جامع بیات کفایت میکنه برای وکالت،میشه توضیح بدین چجوری باید بخونیم ؟،یعنی اول کتاب بعد قانون؟یا شما روش دیگه ای پیشنهاد میدین که بهترین نتیجه رو بگیریم ؟ 
  2. بعد واقعا مدنی 3 کافی هست؟
پیشاپیش از توجهتون ممنونم

پاسخ:
سلامٌ علیکم. 
  1. میتونید تشریف ببرید به این لینک و در مورد نحوه‌ی مطالعه من و سایر نفرات دیگر تجاربی رو مشاهده بفرمایید. 
  2. برای مدنی 3 همون دو کتاب کفایت میکنه، منظورم این نبود که برای کل آزمون وکالت همون دو کتاب کفایت می‌کند. 
سلام استاد وقتتون به خیر منبع شما برای این درس چه کتابی هست؟
برای مطالعه بهتر میپرسم.
پاسخ:
سلامٌ علیکم. کتاب قواعد عمومی قراردادها دکتر صفایی
سلام کاش همه دروس رو میگذاشتین واقعا تدریستون عالیه 
پاسخ:
سلامٌ علیکم.
در صورت بقای عمر، قرار خواهد گرفت. 
ممنونم از نظر لطف جنابعالی.
سلام و ممنون از فایل های خوبتون من دانشجوی پیام نورم و کلی این فایل ها به دردم می خورن اجرکم عندالله
پاسخ:
سلامٌ علیکم.
ممنونم از نظر لطف جنابعالی.
با عرض سلام و درود فراوان
بسیار ، بسیار مفتخر هستیم از وجود اساتیدی همچون حضرت عالی ، دلسوز و بی هیچ منتی علم خویش را در اختیار دوستداران آن قرار میدهید ، وجود انسانهای پاک و وارسته ای چون شما آدمی را بسیار دلگرم و امیدوار میکند به آینده درخشان این مرز و بوم چرا که تربیت کننده نسلهائی در آسمان قضا و عدالت این سرزمین خواهید بود .
آرزوی قلبی این حقیر جویای علم ،  سربلندی و عزت و زیستن در نهایت خوشبختی برای بزرگواری همچون شماست .
با احترام فراوان دانشجوی یکی از دانشگاههای اصفهان 
پاسخ:
سلام علیکم. ممنونم از نظر لطف جنابعالی. انجام وظیفه می کنم.
سلام استاد وقت بخیر
ممنون از فایل صوتی مدنی 3
به نظر شما من فایل مذکور را همراه با کتاب قواعد عمومی قراداد های دکتر صفایی بخوانم بهتر است یا کتاب اعمال حقوقی دکتر کاتوزیان یا تشکیل قرارداد ها وتعهدات دکتر صفایی؟یا کتاب اعمال حقوقی دکتر جرعه نوش ؟صوت مدنی با کدام یک مکمل بهتری هست و نتیجه ی بهتری برای ازمون وکالت به من میدهد؟
پیشاپیش از پاسخ شما متشکرم

پاسخ:
سلام علیکم. عاقبت جنابعالی به خیر. ممنونم از جنابعالی.
برای آزمون وکالت، کتاب مدنی 3 استاد صفایی + شرح جامع قانون مدنی بیات، کفایت میکنه. 
با سلام و ارادت بابت خلوص نیتی که سزاوار تقدیر هاست...
با دیدن وبلاگتان کلمه استاد در عرصه فعلی واقعا معنای دیگری برایم پیدا کرد
و همچنین لازم دیدم از کیفیت عالی فایل ها تشکر کنم مخصوصا از این جهت که تدریس در کلاس و با حضور دانشجویان ضبط شده که این خود اماره ای بر صلاب شما در کلاس دارد که به نوبع خود درخور توجه هست
و در آخر تشکر بسیار بابت زحمات تجلی شده در وبلاگ.
دانشجوی حقوق پیام نور زارچ (یزد)
پاسخ:
سلام علیکم. ممنونم از نظر لطف جنابعالی. هر چه بوده صرفاً انجام وظیفه بوده. برای جنابعالی از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت و عاقبت به خیری مسألت دارم. 
سلام کمی عجیب جناب استاد با توجه به نوع نگرش شما نسبت به شیو تدریس و انتقال مطالب حقوقی و غیره...چطور من مهمان میتونم. پاسخی برای سوالم پیدا کنم. به طور مثال.چطور میشه به تمامی فایل های تدریس صوتی شما دسترسی داشت. اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.
پاسخ:
سلام علیکم. والا با توجه به بُعد مسافتی که بین ما هست راه حلی به نظرم نمیرسه متأسفانه. 
سلام استاد نمیدونم چرا باوری نسبت به این که بتونم تو ازمون قبول بشم ندارم. نمی دونم این حس همه یا فقط من.. اما این ترس تلاشم کم میکنه لطفا لطفا راهنماییم کنید ممنونم.
پاسخ:
سلام علیکم. همه این حس رو دارن. خود من قبل از آزمون کارشناسی ارشد انقد ناامید بودم از قبولی که اون یکماه آخر، عملاً هیچی نمیخوندم. ولی با توکل به خدا و تلاش شبانه روزی هیچ هدفی دور از دسترس نیست. 
سلام تست مدنی بزارین اگه ممکن.
پاسخ:
سلام علیکم. توی کانال قرار میدیم. البته به صورت مکتوب و نه صوتی. 
استاد اگه امکان داره جواب بدین یک جواب کافی...
پاسخ:
سلام علیکم. در خدمت جنابعالی هستم، اگر امری دارید، بفرمایید. 
وبلاگ شما میل به کنکاش و هدفمند بودن در ادم زنده میکنه. من شرمنده ام ک فقط به این صورت میتونم با شما و ایدهاتون در ارتباط باشم.
پاسخ:
بزرگوارید. برای جنابعالی آرزوی موفقیت دارم. 
سلام .
پاسخ:
و علیکم السلام. همین ؟
سلام استاد عزیییزم خوبین؟؟ من چهارسال پیش دانشجوتون بودم بخدا الان هرجا که میرم میگم یکی از بهترین اساتید من شما بودید باسختگیری هایی که میکردید و باعث میشدید ما هرهفته اماده سر کلاس حاضر باشیم واسه همین الان که من دارموکالت میخونم میفهمم که چقدر یکی مثل شما در حق ما لطف کرد ..اون موقع ها اگه استادی جزوه میداد خوشحال میشدیم غافل از اینکه همچین کاری خیانت محض به دانشجو هست..ولی شما مارو مجبور به خوندن کتاب میکردین ..الان که سالها از اون روزها میگذره اومدم ازتون قدردانی کنم و فایلهای صوتی مدنی سه تون رو هم دانلود کردم مطمنم مثل قبل عالی هستید به امید پیشرفت روزافزونتان ..یمی از دانشجوهای سابق
پاسخ:
سلام علیکم، ممنونم از نظر لطف جنابعالی ، هر چ بوده انجام وظیفه بوده ، من معتقدم در هر وضعیتی مهم اینه که شخص، وظیفه خودشو انجام بده و در بند رد یا قبول خلایق نباشه. 
با سلام و خدا قوت
استاد عزیز من فایلهای تدریس مدنی ۳ رو دانلود کردم ولی متاسفانه فقط شش فایل اول اجرا شدن راهنمایی میکنین چجوری میتونم از شش به بعد رو گوش کنم
با تشکر از تدریس زیباتون
اجرکم عند الله
پاسخ:
سلام علیکم، باید از نرم افزار یا پلیری استفاده کنید که قابلیت پخش فایل های wma رو داشته باشه، اگر آشنایی ندارید از کسی بپرسید که با مباحث نرم‌افزار آشنا باشه و بتونه راهنمایی‌تون کنه. 
  • دانشجوی دانشگاه تبریز
  • سلام استاد. خیلی ممنون بخاطر فایل های صویتون واقن وقتی گوش میدم بعدن همه مطالب یادم میمونه.اجرتون با خدا
    پاسخ:
    سلام علیکم. 
    ممنونم از جنابعالی. خوشبختم از آشنایی با جنابعالی. 
    درود

    بهارتون پر از مبارکی و نو شدن استاد و ممنون بابت فایل های صوتی .حقوق مدنی سه رو دانلود کردم و واقعا استفاده بردم. خیلی برام مفید بود در رسیدن به فهم روشنی از این درس

    سلامت باشید و جاری در خیر
    پاسخ:
    سلام علیکم، ممنونم از جنابعالی، سال نو بر جنابعالی هم مبارک. 
    خوشحال هستم که مورد استفاده جنابعالی قرار گرفته. موفق باشید. 
    تا حالا شده یه مطلبو صد بار بخونید و متوجه نشید؟!
    با اینه واقعا دوست دارید که بفهمید ولی نمیفهمید!!!
    دست غیبی بودن این فایل های صوتیتون استاد
    با تشکر
    پاسخ:
    انجام وظیفه بوده، خوشحالم که به کارتون اومده. برای جنابعالی آرزوی موفقیت دارم. 
    سلام استاد وقتبخیراگه میشه فایل صوتی جلسه اول متون فقه2رو، داخل وبلاگ بگذارید.تشکر
    پاسخ:
    سلام، چون به ترتیب دروس، فایل های صوتی رو در وبلاگ قرار میدم، متأسفانه در حال حاضر امکان این امر وجود نداره، با عرض پوزش از جنابعالی بابت رد کردن درخواستتون. 
    سلام استاد وقتبخیراگه میشه فایل صوتی جلسه اول متون فقه2رو، داخل وبلاگ بگذارید.تشکر
    استاد گرامی چند جلسه آخر در دانشگاه لرستان تدریس شده یا دانشگاه ایت الله بروجردی چون در ذیل فایل های صوتی مدنی 3 نوشتید محل تدریس دانشگاه لرستان کما به اینکه در یکی از جلسات آخر(فایل های صوتی) فرمودید من در دانشگاه لرستان هم درس میدم همچنین جو کلاس جلسات اول و آخر کاملا با هم متفاوت.
    پاسخ:
    ممنونم از دقت نظرتون. بله، همینطوره که میفرمائید. چند جلسه آخر بحث، در دانشگاه آیت‌الله بروجردی تدریس شده، به علت تکمیل کردن مباحث، چون اون مباحث رو در دانشگاه لرستان تدریس نکرده بودم به آخر جلسات اضافه کردم. متن مطلب رو هم در این خصوص اصلاح کردم. بازم ممنون. 
    سلام.
    جناب شاهرخی فایل های صوتی دروس مدنی 1تا 8 و تجارت 1تا4 از شما رو چطور میشه دانلود کرد لطفا اگر هست هدایتم کنید اونجا با سپاس فراوان
    پاسخ:
    سلام ؛ همه‌ی فایل‌های صوتی ک فعلن در دسترس هست رو از طریق این لینک میتونید دانلود بفرمائید ؛ بقیه‌ی فایلای صوتی رو هم به تدریج در وبلاگ قرار خواهم داد.
    با سلام بر استاد عزیز خیلی ممنونیم بابت قرار دادن فایل های مدنی3 ما با دلایل نامشخص . غیر مترقبه مدتی از وبلاگ شما دور بودیم. خوشحالیم که در حضور مجازی شمایم.
    پاسخ:
    سلام ، خواهش میکنم. لطف کردید تشریف آوردید ، منم خوشحالم ک هستید.
    1. با عرض سلام و تشکر بابت زحمات بی دریغ شما
    2. استاد عزیز( قرار دادن تدریس ایین دادرسی مدنی 2 )داخل وبلاگ... مورد استدعاست!یک ماه دیگر زمان کنکور هست و بنده در این درس به قول شما کمیتم لنگ میزند...اگر ممکن هست هوای این دانشجوی پیام نوری رو داشته باشید که تنها 1 ماه فرصت دارد...
    3. دعاگوی شما هستم
    4. خیلی ممنونم
    پاسخ:
    1. سلام ، انجام وظیفه‌س.
    2. متأسفانه با توجه ب اینکه زمان کمی تا آزمون مونده و من هم از نظر زمانی واسم ممکن نیس ک ظرف این مدت اندک ، فایل‌های یک درس رو ب طور کامل با توضیحات مربوط ب اون بذارم و نیز اینکه گوش دادن فایل صوتی وخت زیادی از جنابعالی میگیره و نکات تستی زیادی هم در این فایلا نیس ، بلکه بیشتر ، مباحث تحلیلی و استدلالی هست ، پیشنهاد من اینه ک این وخت باقیمونده رو اختصاص بدید ب جمع‌بندی آموخته‌ها و دوره کردن مطالب. 
    3. ممنونم از جنابعالی.
    4. خواهش میکنم ، بابت رد کردن درخواستتون عذرخواهی منو پذیرا باشید.
    1. سلام استاد عزیز.خسته نباشید.امیدوارم حالتون خوب باشه.
    2. واسه امتحان مدنی 3 توی یکی از دانشگاه ها باید کتاب اعمال حقوقی مرحوم کاتوزیان رو بخونیم.منتها تا اول ایقاع!!!خواستم بدونم کدوم مباحث توی فایل های صوتی شما نیست.میهش دقیق راهنمایی م کنید؟؟اخه از رو فهرست و توضیحات شما ی خرده گیج شدم.فقط بگین کدوم مباحث کتاب توی فایل های صوتی شما نیست.البته تا اول ایقاع ها!ایقاع توی امتحان نمیاد
    3. .خییییییییلی خییییلی ممنونم
    پاسخ:
    1. سلام ، مونده نباشید. ممنونم.
    2. والا اگه همچنان ک از متن کامنت جنابعالی برمیاد قصد دارید از این فایلای صوتی استفاده کنید واسه شرکت در امتحان پایان ترم ، من توصیه می‌کنم نکنید این کار رو. چون هر استادی نظراتش ممکنه با عرائض من فرق کنه و مضافن ب اینکه مطالبی هم ک تدریس شده ممکنه از روی منابع مختلفی باشه ، مثلن فقط یکی از منابعی ک من در تدریس ازش استفاده کردم کتاب آقای کاتوزیان هست ، در نتیجه استفاده از این فایلای صوتی بجای اینکه کمک حالتون باشه میشه عامل اتلاف وخت و کسر نمره‌تون. ب هر حال در پاسخ سؤالی ک مطرح فرمودید باید عرض کنم من مطالب مطروحه در هر فایل صوتی رو نوشتم ، موضوعات هم ک مشخص هست ، غیر از این مطالبی که من در توضیح فایلای صوتی نوشتم هر مطلبی که در کتاب هست رو من در کلاس عرض نکردم.
    3. خواهش میکنم.
    سلام استاد.عیدتون مبارک.
    در رابطه با معامله بقصد فرار از دین که در صفحه 140تا154 کتاب دکتر صفایی(مدنی3) حذفه؟ بخونیم؟ چجوریه جریانش؟
    ممنون میشم اگه ما رو از جهل دربیارین و بنده به باقی دوستان اطلاع بدم.
    پاسخ:
    سلام ، ممنونم ، بر جنابعالی هم مبارک.
    اون صفحات رو ما ب عنوان خودخوان مفصلا توضیح دادیم ، تطبیق هم کردیم با قانون جدید ، ب سؤالات بزرگواران دانشجو در خصوص مطالبش هم جواب دادیم ، چرا باید حذف باشه ؟ حتمن حذف نشدن و جزو امتحان هستن.
    سلام چقد دیر کامنتا ثبت میشه اصن ادم فک میکنه دیگه هیجوقت ثبت نمیشن
    پاسخ:
    سلام ، دیگه ب هر حال در حال حاضر مقدورات من واسه پاسخگویی ب کامنتا در همین حده ، سریع‌تر متأسفانه نمیتونم پاسخ بدم ، اگر بابت انتظار اذیت میشید عذرخواهی میکنم ازتون.
    سلام استاد باور کنین راست میگم گوش میدم و گریه ام میاد،یاد دوستان،اساتید،کلاس،درس،دانشگاه،یاد همشون بخیر،استاد فراری بودم ولی قدرشو ندونستم ای کلاش یک ساعت توکلاستون بودم
    پاسخ:
    سلام ، والا فک کنم کلاس تجارت دو بود ک جنابعالی از میانه‌ی کلاس تصمیم گرفتید ما رو محروم بفرمائید از حضور خودتون در کلاس ، هر چی هم ک در پایان یکی از کلاسا با جنابعالی خواستم در این زمینه حرف بزنم اوووووونقد سرخوش ، شادمان و مطمئن بودید از تصمیمی ک گرفته بودید ک من دیگه ترجیح دادم چیزی نگم. با خودم گفتم حتتتتمن بیرون از دانشگاه ، موقعیت بسسسسیار بهتری در انتظارتون هست ک با این اعععععتماد ب نفس دارید شانس تحصیلو از دست میدید ، حالا ک میفرمائید همچین حسی دارید تعجب میکنم !
    ب هر حال هر چه بود گذشت. امیدوارم خدا دلتون رو قرص کنه و خیرتون رو در همون تصمیمی قرار بده ک اتخاذ کردید.
    منم موافقم با دانشجوی چمران واقعا حس خوبیه منم دانلودکردم ممنون
    پاسخ:
    خواهش میکنم. جنابعالی ک توی دانشگا همش از من و درسام فراری بودید ، امیدوارم فایلای صوتی رو گوش بدید و ب دردتون بخوره !!!!
    1. سلام استادعزیز.
    2. امیدوارم حالتون خوب باشه.
    3. خیلی خیلی ممنون بابت این فایل ها
    4. .فقط یه سوال؟اینا همه مباحث مدنی سه هست؟؟اخه شما خودخوان هارو توضیح نمی دادین خواستم ببینم خودخوان ها توی این فایل ها هست؟؟یا اون قسمت از مدنی سه رو باید خودم بخونم؟؟سپاسگزارم
    پاسخ:
    1. سلام.
    2. ممنونم.
    3. انجام وظیفه‌س ، خواهش میکنم.
    4. در مورد خودخوان‌ها فقط رفع اشکال صورت میگیره ک رفع اشکال‌ها در این فایل‌های صوتی هست ، بقیه‌ی مباحث مدنی سه رو باید با رجوع ب کتب منبع ، مطالعه بفرمائید.
  • علیرضا بختیارزاده
  • سلام
    ممنون از زحمات جنابعالی این فایلها برای ما بجه های شهرستانی و پیام نور که استاد نداریم بسیار مفید است
    اجرتان با ابا عبدالله حسین (ع)
    اگر فایلهای دروس دیگر مثل جزا و کیفری و.و.. را هم بزارین عالی میشه
    بازم ممنون
    پاسخ:
    سلام ، خواهش میکنم ، انجام وظیفه میکنم. ممنونم از دعای خیر جنابعالی.
    والا من رشته‌م حقوق خصوصی هست و فقط در این زمینه تدریس میکنم ، بنابراین دروس دیگه‌ای مث حقوق جزا و سایر دروس رو اصلا درس نمیدم ک فایلاشونو بذارم. 
    ممنونم بابت زحمتی که متقبل میشید و فایلا رو میذارید استاد.
    پاسخ:
    انجام وظیفه می‌کنم.

    با تشکر از استاد عزیز بابت قراردادن فایل های صوتی. استاد، دکتر سید حسین صفایی در زمینه عقود معین کتابی دارن .در جند کتاب به چهار جلد حقوق مدنی ایشان در زمینه حقوق مدنی به عنوان منبع اشاره شده ولی ظاهرا اثری از عقود معین نیست.

    پاسخ:
    خواهش می‌کنم.
    اینجا تموم آثار ایشون اعم از تألیف و ترجمه ، فهرست شده ولی اثری از کتابی ک جنابعالی نام بردید نیس.
    سلام و عرض ادب خدمت استاد.خواستم تشکر کنم و بگم واقعا ممنون خیلی عالی بود خدا خیرتون بده متشکریم استاد 
    پاسخ:
    سلام ؛ خواهش می‌کنم.
    استاد گرامی بابت کامل نمودن مطالب سپاسگذارم
    پاسخ:
    خواهش می‌کنم.
    استاد گرامی بابت کامل نمودن مطالب سپاسگذارم
    سلام خسته نباشید واقعا ب خودم امیدوار شدم فایلا رو ک گوش کردم عالی مطالب یادم هستن ولی موندم چرا سر جلسه امتحان اونجوری امتحانمو دادم البته این ک یادم موندن مدیون شما هستم ک قشنگ درس دادید وپرسیدید خیلیییییئ ازتون ممنونم خیلی ، ممنونم ک این شیوه رو واسه درس دادن دارید شما بیستید بیست 
    پاسخ:
    سلام ؛ ممنونم از نظر لطف جنابعالی ؛ انجام وظیفه بوده صرفن ؛ برای جنابعالی در همه‌ی مراحل زندگیتون آرزوی سلامتی ، موفقیت و سربلندی دارم.
    سپاسگزارم
    پاسخ:
    خواهش میکنم.
    سلام.
    شنبه کلاس مدنی3 تشکیل میشه؟
    پاسخ:
    سلام ، خیر ، شروع کلاسا رو در وقت مقتضی از طریق وبلاگ ، اطلاع‌رسانی خواهم کرد.
    استاد شما توی مدنی 4 اون قسمت مسؤولیت مربوط به دارندگان و رانندگان وسایل نقلیه رو تدریس کردید؟
    پاسخ:
    خیر.
    1. سلام.
    2. من موندم اول صبحی کیه که با من آنلاینه!!!!!
    3. صبح جمعتون بخیر استاد.
    4. امیدوارم این فایلا اونقدری که دوستام تعریف کردن واقعا کارامد باشه. 
    5. خیلی استرس آزمون امسالمو دارم. دست رد به سینه هیچ منبعی نمیزنم. 
    6. فقط نمیدونم پراکنده مطالعه کردن درست است عایا؟
    پاسخ:
    1. سلام.
    2. خودم بودم !
    3. عاقبت جنابعالی ب خیر.
    4. این همه‌ی اون چیزی بوده ک در توان من بوده ؛ دوستان البته لطف دارن.
    5. با احترام ب نظر و تلاش جنابعالی ، از نظر من اما این کار بسسسسسیار بسسسسیار اشتباهی هست. در صورتی ک تمایل داشتید بفرمائید تا دلیلش رو عرض کنم خدمت جنابعالی.
    6. منظور جنابعالی از « پراکنده مطالعه کردن » چی هست دقیقن ؟
    دانشگاه آیت اله بروجردی
    نیمسال 95-94
    پاسخ:
    سلام ؛ برنامه‌ی ترم آینده رو ندادن بهم هنوز.
    سلام. استاد واسه این ترم مدنی3  و تجارت2  ارائه میدین؟
    پاسخ:
    سلام ، کدوم دانشگاه منظورِ نظرِ جنابعالی هست ؟
    استاد خییییییلی ممنون از این فایلهای صوتی.عالی بودن. گرچه حجمشون بالاست ولی کیفیت 20!
    تشکر
    پاسخ:
    خواهش میکنم ؛ امیدوارم مورد استفاده‌تون قرار بگیره.
    اینا که خیلی حجمشون بالاست! از کجا وای فای مجانی پیدا کنم؟/؟؟ :))))))
    پاسخ:
    من بابت این موضوع از جنابعالی عذر میخام ؛ اگه حجمشون از این کمتر میشد کیفیت صوتیِ فایلا پائین میومد و دیگه قابل استفاده نبود.
    استادگرامی سلام
    بسیاربسیارممنون ازاینکه فایل صوتی مدنی 3رودروبلاگ گذاشتین ازخدامی خواهم خیردنیا وآخرت به شما آستادعزیزوگرامی وزحمتکش عطافرمایددیروز حتی دروبلاگ دکترکاظم پورعزیزهم همین موضوع روسرچ کردم ولی خبری نبودخداخیرتون بده.
    گرچه من ترم پیش این درس روباحضور مرتب ومداوم درکلاس درس وا ستفاده ازفایل صوتی ناتمامی که دروبلاگ قبلی گذاشته بودین ورجوع به کتاب دکترشهیدی بانمرهای خیلی خوب پاس کردم ولی ته دلم راضی به یادگیری کامل آن باتوجه به اهمیت این درس درمقطع کارشناسی نبودولی الآن بادانلودآن ازوبلاگ شما ونت برداری ویادگیری صحیح آن مطمئن به تسلط برآن شده ام.
    بسیاربسیارممنون ومتشکرازلطف حضرتعالی.خداوندمتعال سایه اساتیدزحمتکش وباوجدان کاری مثل شما راازسردانشجوهاکم نکند.راستی استاداین فایل دیگه انشاء ا ..... فایل کامل مدنی 3هستش؟خواهشن درصورت امکان دروس مدنی 4و5و6و......راهم دروبلاگ بگذاریدتادراین ایام تعطیل آمادگی لازم (پیش مطالعه کافی)برای شروع ترم تحصیلی پیداکنیم.خداازشماراضی باشد.
    پاسخ:
    سلام ، خواهش میکنم ؛ خیر. این همون قسمتهایی است ک در وبلاگ قبلی هم قرار داده بودم و کامل نیستن فعلن ، در آینده قسمتهای بعدی رو قرار خواهم داد.
    با تشکر از استاد عزیز  خواهشمندیم در صورت امکان فایل های صوتی رو به صورت کامل  رو بذارید.
    پاسخ:
    خواهش میکنم ؛ چشم.
    سلام......ممنون استاد خاطرات خوبی رو برام تداعی کردین . گر چه فقط صداست اما شاگردی شما  حس خوبیه....
    پاسخ:
    سلام ؛ ممنونم از نظر لطفتون. هر چه هست حُسنِ ظنِ شماس. وگرنه إن الإنسان علی نفسه بصیرة.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">