عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تعادل سنگ‌ها (1)

شنبه مرداد ۱۷ ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴ ب.ظ

یه سنگ بزرگی هست در فنلاند ؛ اسم محلیش میشه کُماکیوی (Kummakivi) ک به زبان فنلاندی میشه سنگ یا صخره‌ی عجیب ؛ شکل تعادل عجیبش رو می‌بینید ؛ بر اساس افسانه‌های فنلاندی ، غول‌ها این دو سنگ رو اینطور روی هم گذاشتن ؛ توجیه علمیِ صد در صدی وجود نداره در مورد اینکه چطور این دو سنگ با یه همچین نقطه‌ی اتصال کوچکی ایییییینهمه قرون متمادی روی هم قرار گرفتن ، منتها چنین حدس زده میشه ک اون سنگ بالایی با یه رودخانه‌ی یخی در عصر یخبندان حرکت کرده و اومده روی این سنگ پائینی قرار گرفته و بعد ک عصر یخبندان تموم شده و یخ‌ها آب شدن و عقب نشینی کردن این دو سنگ اینطور روی هم قرار گرفتن و قرنها باقی موندن.

اینم نقطه‌ی اتصال این دو سنگ :

 

اینم یه تصویر دیگه :

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۸)

سلام. خیلی جالب   و درعین حال زیباست . به نظرم  قدرت خداوند رو   نشون میده  وقتی این تصویر رو دیدم تا چند دقیقه فقط مات و مبهوت مونده بودم.شایدم اتشفشان  دلیل این نحوه ی  قرارگرفتن هست .  
پاسخ:
سلام ، ممنونم از کامنت جنابعالی.
استادگرامی سلام
این تصویرمنو بیشتربه یادعظمت خداوندمیندازه که غیرممکن روممکن می کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ونمی دونه چرایعلیرغم عدم ربط قضیه یاداین جمله عارفانه وحکیمانه مولاامیرالمؤنین (،)میندازه؟ گه می فرماید : من خداروازبه هم خوردن تصمیمها وگشوده شدن مشگلات وتغییریافتن قصدهاو.......شناختم.
پاسخ:
سلام ؛ ممنونم از کامنت جنابعالی.
سلام به خدا من منظورم این نبود که شما برداشت کردید نمیدونم شاید استفاده ازاین کلمات اشتباه بود من قصد جسارت نداشتم وگرنه کلاس شما یکی از بهترین کلاسایایی که من حضور داشتم به هر حال ببخشید اگه ناراحت شدید ولی خدا شاهده اون چیزی که شما برداشت کردید اشتباه
پاسخ:
سلام ، ممنونم از نظر لطف جنابعالی.
   Ino ahde bogh didim 
پاسخ:
تبریک عرض می‌کنم خدمت جنابعالی بابت این امر و براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
  1. سلام
  2. واقعا جالبه همهی مخلوقات نشانه ای از حکمت وقدرت خداست 
  3. استاد خیلی حوصلم سر رفته یعنی الان حاضرم بیام دانشگاه هرچی خود خوان شما گفتید یعنی هر چه قدرم زیاد باشه بخونم با تدریس شده بدون کوچکترین اعتراض سر به زیر اما این تابستون دیگه تموم شه این روز مرگی
پاسخ:
  1. سلام.
  2. بله ؛ همینطوره.
  3. الان این کار جنابعالی ، از حُب عَلی نیس ؛ از بغض معاویه‌س ! ینی میگید گر چه سر کردن با سختیای حضور در کلاس شما وااااقعن کلافه‌کننده‌س اما روزمرگیِ تابستون خییییییلی بدتره ؛ بهمین خاطر ، حاضرم بیام کلاس شما اما تابستون تموم شه !!!! مورد داشتیم طرف گفته گه من یه واحد دیگه با این شاهرخی ورداشتم تف بکنید توی صورتم اما بعد دوباره همین کار رو کرده !!! من نمیدونم ینی چی این حرفا !!!!باز متهم نکنید منو ب کنایه زدن !!! حرفم رو راست و حسینی و صریح زدم ؛ کنایه‌ای در کار نبود ب هیچ وجه.
  4. من اما اووووونقد کارِ انجام نشده دارم هنوز ک دوس ندارم تا تابستونِ سالِ بعد ، تابستونِ امسال تموم شه !!!! با اینکه بازگشاییِ دانشگاه‌ها رم دوس دارم خییییلی.
سلام .
گر نگهدار من آنست که من میدانم / شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد .
اینجا واقعا جالبه که سنگ روی سنگ بند شده !!
و من با دیدن این تصویر دلم بیشتر به محالات خدا قرص شد .
ممنون از شما.
پاسخ:
بسیار نتیجه گیری خوبی از این تصویر کردید ؛ ممنونم از جنابعالی.
میتونم یه خواهش از جنابعالی داشته باشم ؟
لطفاً اگه بار دیگه زحمت افتادید و کامنت گذاشتید این آدرسِ طولانی‌ای ک بعنوان آدرس وبلاگ میذارید رو نذارید دیگه یا کوتاهش کنید. ممنونم. 
اینم یه پرنده ی عجیب به نام کیوی!!!

http://www.aparat.com/v/3MwPX/%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8_%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D9%88_%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8_%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87_%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%D8%9F!!

جالبه که این پرنده، پرنده ی بومی نیوزیلند هست که اندازه ی یه مرغ خانگی هست اما نه دم داره، نه بال داره و نه پَر! نوک خیلی بلند و قوی ای داره! این پرنده یکی از نمادهای نیوزیلند هست و عکسش روی پول های اونجا وجود داره!! مردم نیوزیلند هم بعضی اوقات به نام kiwis نامیده میشن!! اسم میوه ی کیوی هم از روی این پرنده گرفته شده!!!
پاسخ:
ممنونم ؛ جالب بود.
چه جالب!
پاسخ:
بله.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">