عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

مرد نکونام

شنبه مرداد ۳۱ ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ب.ظ

+ با تشکر از بازدیدکننده‌ی محترم (سماء) بابت ارسال تصویر اول

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۸)

خواهش میکنم 
بله استاد درست فرمودید ، خودمم  بعضی جاهاشو متوجه نشدم!!!

با وجود عدم اهلیت و داشتن اعسار در مقام بیان،
 میخواهم امروز وکالتاً درس پس دهم.
 اقرار کنم به غایب شدنت در میان مان.
 شهادت دهم بر محجور و مفلس شدنمان بعد از تو.
 امروز دانستم که میراث بزرگان علاوه بر اجداد و اولاد و اقارب ، بی حاجب و نقصان و حرمان به غیر خویشان نسبی و سببی به مجهول و محجور و معدوم هم می رسد.
 اکنون ایجاب تو را در وصایت عهدی مبنی بر احیای افکار مرده و موات و حیازت اندیشه های ناب بدون اعراض و اکراه و اضطرار قبول مینماییم.
 با اینکه تهاتر و ابراء دینی که تو بر ما داری بصورت عمری ممکن نیست ،
 اما در وفای به عهد می کوشیم و اجاره تملیک منافع آموزه هایت و اندیشه هایت را ضمان عهده میکنیم و حواله به غیر نخواهیم داد. 
که تو خود اعتبار امر قضاوت شده ایی..
(تقدیم به روح بزرگ پروفسور امیرناصر کاتوزیان)

روحشان شاد و جایگاهشان در بهشت 

پاسخ:
ممنونم ، جالب بود ، ولی ب احتمال قریب ب یقین ، این بزرگواری ک زحمت کشیدن این متن رو نوشتن یه جاهائیشو خودشم متوجه نشده چی نوشته ! فقط خواسته چن تا اصطلاح حقوقی ردیف کنه !
غریق رحمت خدا باد که عمری را در پاکی و چالاکی سپری کرد و باران وار بر پاک و پلید بارید و خرد و کلان را از دانش و بینش خود بهره داد و سرانجام با قلبی سلیم به دیدار پروردگار خود شتافت.دریغا گویان.....بر جان پاک و شیفته ی او درود می فرستم و غفران و رضوان حق را برای او می طلبم و در گوش نسیم ها می خوانم که شوق مرا تا مزار او برسانند. ای صبا ای پیک دور افتادگان  شوق ما را تا مزار او رسان
پاسخ:
خدایش بیامرزاد ؛ ممنونم از جنابعالی.
سلام
بنده ی حقیر در حدی نیستم که نظر بدم ولی به دوستان توصیه میکنم زندگی نامه این عالم را مطالعه بفرمائید،که مثل کوه ایستادگی کردن و طعمه ی خواسته های بی منطقان نشد،حتی نان شب هم از ایشون گرفتن،حقیقتا من وقتی کتاب(از کجا امدم و امدنم بهر چه بود)این عالم فقید را مطالعه کردم از یک سری چیزها دلم مثل زغال سیاه شد،که چه جفاهای به ایشان شده،دوست بحث های سیاسی به هیچ وجه ندارم ولی چرا از کسی که هیچ وقت نگذاشت خورشید عدالت،طلوع کند صدا سیما هیچ برنامه از این پدر علم حقوق به تصویر نکشید،وقتی که من از این بزرگوار یاد میگیرم که هیچ وقت زیر بار بی عدالتی نروم،و طوری که این بزرگوار به خانمش فرموده بودند پول به اندازه ی کافی است که پول واسه خوردن و پول واسه یک خانه که در زیرش زندگی کنی،کافیست من چطور میتوانم پول پرست باشم،ولی یک سردار عدالت با این بازی ها نامش کم رنگ نمیشود وقتی که من بنده واسه ادای دین ایشون نماز شب اول قبر میخوانم یعنی بر گردن من حق دارد چطور برحق بعضی ها حق ندارد،با یک فاتحه روح ایشون رو خوسحال کنیم وسلام. 
پاسخ:
سلام ؛ ممنونم از جنابعالی ؛ حق با شماست.
وقتی رفتیم نمایشگاه کتاب، شرکت سهامی انتشار، کنار غرفه ش یه بنر بزرگ از دکتر کاتوزیان نصب کرده بود! خیلی خوشم اومد از کارشون!
من وقتی کتابای ایشون رو میخونم، شاید باورتون نشه اما با خوندن بعضی از نظراتشون مو بر تنم سیخ میشه، از بس نظراتشون عادلانه ست. واقعن که صدای رسای حقوق ایران بودند.
پاسخ:
بله همین طوره ک میفرمائید.
روح ایشان قرین رحمت باد 
سلام...
در طول دو هفته قبل به لطف خدا توانستم بیش از 40 جلد کتاب از آثار بزرگ این مرد عالم تهیه کنم و چنان حسی به دست اوردم که هیچ وقت در طول زندگیم فکر نمیکردم،شیفته ی قلم،وعدلت و رفتار چنین فردی بشوم،و دو روزی است که کتاب(از کجا امده ام و امدنم بهر چه)همان زندگی نامش میخونم  بسیار زیباست و نمیدانم چرا کتاباش اینقد وابسته کننده هستند،شادی روحش صلوات...
سلام...
در طول دو هفته قبل به لطف خدا توانستم بیش از 40 جلد کتاب از آثار بزرگ این مرد عالم تهیه کنم و چنان حسی به دست اوردم که هیچ وقت در طول زندگیم فکر نمیکردم،شیفته ی قلم،وعدلت و رفتار چنین فردی بشوم،و دو روزی است که کتاب(از کجا امده ام و امدنم بهر چه)همان زندگی نامش میخونم  بسیار زیباست و نمیدانم چرا کتاباش اینقد وابسته کننده هستند،شادی روحش صلوات...
پاسخ:
سلام ، اللهم صل علی محمدٍ و آل محمد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">