عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

کتابهای ما (قسمت چهارم)

يكشنبه شهریور ۸ ۱۳۹۴، ۰۶:۳۳ ق.ظ

بازدیدکننده‌ی محترم (هومن) لطف کردن و در پیِ درخواست من ، کتاب‌های کتابخونه‌ی خودشون رو با همه‌ی ما ب اشتراک گذاشتن ؛ از ایشون بسیار ممنونم. بخصوص اینکه در مورد هر تصویر ، توضیحات مفیدی هم ارائه کردن ک می‌تونید در ذیل هر تصویر ، اون توضیحات رو ببینید. (توضیحاتِ مربوط به هر تصویر ، ذیلِ اون تصویر اومده)

آغاز مطلب

در صورت تمایل ، برای دیدن این تصویر در ابعاد بزرگتر ، اینجا را کلیک کنید.

این کتاب‌هایی هست که من بیشتر واسه زبان می‌خونم، علی‌الخصوص واسه اخذ مدرک آیلتس، کتاب‌های متون حقوقی هم علاوه بر اونا دارم، اما سعی می‌کنم واسه متون حقوقی بیشتر، متن آزاد از اینترنت بگیرم و خودم ترجمه کنم، اون کتاب oxford law هم دیکشنری انگلیسی به انگلیس متون تخصصی هست، کتاب خوبیه، اونایی هم که از 1 تا 9 شماره دارن مجموعه کتاب‌های آزمون‌های آیلتس هستن که بفهمیم تو آزمون چطور و از کجا سؤال میارن طراح‌های سؤالات، اون آخری‌هام 504 واژه و وُرد اِسکیل هستن واسه لغت اون وُرد اسکیل‌ها خوبن.

در صورت تمایل ، برای دیدن این تصویر در ابعاد بزرگتر ، اینجا را کلیک کنید.

این کتاب‌ها خودشون گویای همه چی هستن و نیازی به توصیف و تشریح ندارن، اینا کتاب‌هایی هستن که بخشی از زندگی من هستن، و من عاشقشونم.

در صورت تمایل ، برای دیدن این تصویر در ابعاد بزرگتر ، اینجا را کلیک کنید.

این مجموعه آرامش بخش منه، علی‌الخصوص سه جلد گامی به سوی عدالت اثر استاد بزرگوار علم حقوق ، با خوندن کتاب‌های این استاد بزرگوار آدم میره به یه حال و هوای دیگه.

در صورت تمایل ، برای دیدن این تصویر در ابعاد بزرگتر ، اینجا را کلیک کنید.

این پنج جلد اثر جاودان این استاد ارجمند (استاد محمد جعفر جعفری لنگرودی) و حاصل تلاش چندین ساله ایشونه و بسیار کاربردی و عالی، اون وسط هم دو جلد از مکاسب که مربوط به بحث بیع اثر شیخ انصاری دامت برکاته (هر چند که این لفظ رو برای مجتهد یا فقیهی که در قید حیات هست به کار می‌برن اما به نظر من این اشخاص هیچ وقت نمی‌میرن چرا که یادشون همیشه زنده‌ست) که البته متن مکاسب به همراهِ ترجمه و شرح برگرفته از دروسِ حوزویِ آیت الله پایانی (این مجموعه‌ای که من دو جلد ازش رو دارم)مجموعا 16 جلد هست و در آخر هم 14 جلد شرح لمعه اثر شهید ثانی و ترجمه دکتر شیروانی نیاز به توصیف نداره.

پایان مطلب

+  چند نفر دیگه از بازدیدکنندگان محترم هم منت گذاشتن و تصاویری از کتابخونه‌ی خودشون رو ارسال کردن که در موقع مناسب ، در وبلاگ قرار خواهم داد ، اگر بازدیدکننده‌ی محترمی دیگه‌ای هم هست که دوست داره تصویری از کتابخونه‌ی خودش رو با ما ب اشتراک بذاره ، من استقبال می‌کنم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۳۳ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۳)

 با سلام خدمت بازدیدکننده ی محترم "هومن" ، ممنونم از توضیحاتتون، لطف کردید.
سلام خدمت استاد وتشکر از اینکه عکس رو در سایت قرار دادین.
همچنین سلام خدمت بازدید کننده محترم،(اقلیما)
اول در مورد کتاب ساده ساز،باید عرض کنم که کتابه خوب وقابل قبولی چون که اول هر مبحث لغات مهم رو اورده و بعد قواعد یا rule رو اورده که برگرفته از law made simple و law text  وبعد ازاون هم تست سنوات گذشته دانشگاههای ازاد و سراسری که در کنار هم مجموعه به نظر من خوبیه ،اما همون طور که میدونید واسه تسلط کامل به متون تخصصی نمیشه از این کتاب استفاده کرد.بلکه فقط واسه ازمون قابل قبول.
اما در مورد سوال دوم شما باید عرض کنم که ازمون ایلتس نیاز به معرفی از طرف موسسه یا اموزشگاه نداره،اما این ازمون که میشه گفت پیچیده ترین و کامل ترین ازمون در زمینه زبان انگلیسی هست نیاز به فراگیری یه سری تکنیکها علاوه بر یادگیری صرف زبان داره که بعضی از موسسات نه همه اونایی که ادعا میکنن به این تکنیک ها مسلط و اونا رو درس میدن،که باتوجه به اینکه حدودا مبلغ 800هزار تومان در حال حاضر باید فقط برای ثبت نام و شرکت در ازمونش بپردازید توصیه من اینه که اول خوب زبان رو یاد بگیرید،بعد حتما حتما تکنیک ها شو هم یاد بگیرید بعد شرکت کنید،چون من کسانی رو میشناختم که زبان رو خوب بلد بودن اما در ازمون از 9 نمره 5 و 6 گرفتن ،که اصولا. نمره زیر 7 تقریبا زیاد کاربردی نداره.
بطور مثال تکنیک اینکه در speaking چطور سوال رو جواب بدید و چطور شروع کنید و اصولا از چه چیزهایی از شما سوال پرسیده میشه
ویا در writing که از چه سطح گرامری از چه لغاتی و ... استفاده کنید.
اینا و خیلی تکنیک های دیگه رو شما باید یاد بگیرید که در ازمون شرکت کرده و به امید خدا موفق باشد.
پاسخ:
سلام ، ممنونم بابت توضیحاتی ک ارائه فرمودید.
1- کتابای word skills خیلی کتابای خوبی هستن، من سه جلد ازشون دارم.
2- استاد با اجازه تون چندتا سوال از بازدیدکننده ی محترم " آقای هومن" داشتم: اول اینکه اگه امکانش هست درمورد اون کتاب ساده ساز متون حقوقی یه خرده توضیح بدین، زبان تخصصی یه غولی شده واسه من! دوم اینکه: برای شرکت در آزمون آیلتس حتما باید از طریق یه موسسه ی زبان معرفی بشیم؟ من تصمیم دارم توی آزمونش شرکت کنم اما شرایطش رو نمیدونم. ممنونم.
پاسخ:
امیدوارم ببینن و در صورت امکان پاسخ بدن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">