عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

واسه افرادی ک دنبال یه دیکشنری جامع هستن که به آسونی نصب بشه و لازم نباشه وخت زیادی صرف کنن واسه نصبش و مهم‌تر از همه اینکه با لمس کلمه در هر محیطی از جمله فایل‌های پی دی اف ، و کپی کردن اون در حافظه ، معناشو بده و لازم نباشه برید توی خودِ دیکشنری و دستی لغت رو واردش کنید از بین دیکشنری‌های متعددی ک امتحان کردم این بهترین دیکشنری‌ای هست که من واسه گوشیای اندرویدی سراغ دارم.

دیکشنری قاموس

(انگلیسی به فارسی/فارسی به انگلیسی / انگلیسی به انگلیسی)

 نسخه 1.3.1


دانلود کنید (حجم : تقریباً 75 مگابایت)

اگر در لینک دانلود نرم‌افزار مشکلی بود اطلاع دهید تا برطرف کنم

·      چند نکته‌ی مهم که قبل از استفاده از این نرم‌افزار حتماً باید بدانید :

1. این دیکشنری فقط روی گوشی‌های اندرویدی کار می‌کنه.

2. واسه اینکه این دیکشنری کار کنه باید قابلیت TalkBack از قسمت Accessibility (قابلیت دسترسی) در منوی تنظیمات گوشی غیر فعال باشه. البته این گزینه به طور دیفالت و پیش فرض خودش غیر فعاله ؛ منتها اگه ب هر دلیلی فعالش کردید باید غیر فعال بشه تا این دیکشنری کار کنه.

3. الان تا نسخه‌ی 1.6.1 از این نرم‌افزار اومده ولی هم سنگین‌تره نسخه‌ی جدید ، هم چیز جدیدِ ارزشمندی اضافه نشده و هم بدتر اینکه فورس کلوز میده ، ینی معنای چن کلمه رو ک توش می‌بینید بطور خودکار بسته میشه و دوباره باید راه‌اندازیش کنید ؛ لااقل توی تبلت من این نرم‌افزار به این مصیبت دچار هست ؛ اینه ک خیلی گشتم و نسخه‌ی 1.3.1 رو گذاشتم واسه دانلود ک هم سبک‌تر هست و هم این مشکل رو نداره. بنابراین اگر در لیست آپدیت نرم‌افزار‌ها با نام این نرم‌افزار مواجه شدید پیشنهاد من اینه ک آپدیت نکنید این نرم‌افزار رو.

4. اگه شنیدن تلفظ انگلیسی کلمات مهمه واستون ، باید TTS گوشیتون فعال باشه ، چون این نرم‌افزار خودش ، مستقلاً تلفظ نمیکنه ؛ بنابراین اگه زدید روی آیکون بلندگو و تلفظی نشنیدید اشکال از این نرم‌افزار نیست.

5. برای نصب برنامه نیاز به حدود 180 مگابایت حافظه است.

6. این برنامه برای اندروید 3 به بعد طراحی شده است.

·      قابلیت‌ها :

1. دیکشنری انگلیسی به فارسی / فارسی به انگلیسی / انگلیسی به انگلیسی.

2. مجموعه‌ای از سه دیکشنری کاربردی در یک برنامه بدون هیچ‌گونه محدودیت شامل :

·         دیکشنری انگلیسی به انگلیسی کمبریج  Cambridge Advanced Learner's Dictionary

·        دیکشنری انگلیسی به فارسی با حدود 180,000 مدخل.

·        دیکشنری فارسی به انگلیسی با در حدود 170,000 مدخل.

3. امکان جستجو روی دیکشنری‌های مورد نظر با تغییر زبان دستگاه (انگلیسی و فارسی).

4. امکان نمایش معنی فارسی و معنی انگلیسی لغت مورد جستجو به‌صورت همزمان.

5. امکان کپی کردن لغت مورد نظر در حافظه و نمایش معنی فارسی و انگلیسی لغت به‌صورت همزمان به همراه امکان تلفظ لغت در کلیه متونی که قابلیت کپی کردن از لغت در آن‌ها فراهم است.

6. امکان استفاده از پنل ترجمه: برای استفاده از این امکان، متن مورد نظر را در پنل ترجمه Paste کنید و با اشاره به روی هر لغت در این متن معنی فارسی و انگلیسی آن را همزمان مشاهده کنید.

7. امکان نمایش جدولی لغات متن انتخاب شده در پنل ترجمه: برای استفاده از این قسمت متن مورد نظر را انتخاب و در حافظه کپی نمایید. سپس در پنل ترجمه نمایش جدولی را انتخاب نمایید بعد از چند لحظه لغات مورد نظر به همراه معنی فارسی آن برای شما در یک جدول فراهم می‌شود.

8. کلیه دادهای این دیکشنری آفلاین بوده و نیازی به ارتباط اینترنتی یا دانلود آفلاین نیست.

9. سطح جدیدی از هوشمندی در پیدا کردن معنی لغت مورد جستجو. (از نسخه 1.2.2 به بعد).

10. بدون پرداخت درون برنامه‌ای، برون برنامه‌ای و حتی تبلیغ!

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه ۴ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۰۶ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲۱)

سلام و عرض ادب،خسته نباشید،لغتنامه ی شما روی گوشیa32باز نمی شود،امکانش هست در این مورد اقدام بفرمایید.

پاسخ:
سلام. والا این لغتنامه مال من نیست. فقط فایلش رو گذاشتم. چون اپلیکیشن قدیمی هست احتمالاً روی اندرویدهای بالا جواب نمیده. کاری در موردش نمیشه کرد متأسفانه. 

سلام

این دیکشنری روی تبلت من error ,app not instaled رو داد

چه کار کنم که بتونم نسب کنمش؟

سلام دمتون گرم خدا خیر و خوشی بهتون بده .. چندسال پیش تو گوشیم داشتمش گوشیمو عوض کردم دیگه پیداش نکردم تا امروز بهترین دیکشنری فارسی به انگلیسیه مثلا نیست . فست دیک و اینا که رفته باشن من خودم مدرس زبانم به شدت پیشنهاد میکنم دانلود کنید . بازم ممنون از سایت خوبتون💙💙💙

سلام وقت بخیر ، من قبلا این برنامه رو داشتم

واقعا عالی و کاربردی بود، منتهی الان میخوام دوباره نصب کنم با اندروید ۱۱ سازگاری نداره و نصب نمیشه

راه کاری نیست؟

پاسخ:
سلام؛ اطلاعی ندارم.

سلام. ببخشید من دیکشنری رو نصب کردم ولی انگلیسی به انگلیسیه من انگلیسی به فارسی میخواستم

 

 

 

 

پاسخ:
سلام؛ انگلیسی به فارسی هم داره.

سلام. وقت بخیر. میخواستم ببینم چرا دیکشنری روی گوشیم نصب نمیشه خ

 

پاسخ:
سلام؛ علل مختلفی میتونه داشته باشه. باید اونجا بود و رفتار گوشی رو دید؛ نمیشه جواب داد اینطور.

سلام TTSکجاست که فعال کنم 

پاسخ:
سلام. اطلاع ندارم متاسفانه. 

برای من هم قابلیت انگلیسی به فترسی کار نمی کنه با وجود اینکه توی منو فعاله

پاسخ:
سلام علیکم. دلیلش رو نمیدونم. 

سلام قاموس یه خوبی داره ک تو هر برنامه دیگه ای،هرمتنی رو کپی میکردی بلافاصله یه پنجره باز میشه و ترجمه شو میاره. من موقع کتاب خوندن به چنین برنامه ای واقعا نیاز دارم

پاسخ:
سلام. بله.

چرا تلفظ کلمه ای که می نویسم را نمی خواند

پاسخ:
سلام. اطلاعی ندارم. قبلاً تلفظ هم می‌کرد. 

سلام وقتتون بخیر برای اندروید 9 قسمت ترجمه فارسی کار نمیکنه و یک پیغام با عنوان خطای جاوا ارسال میکنه

پاسخ:
سلام؛ از نرم‌افزاری که در کامنتهای قبل معرفی کردم استفاده بفرمایید.

سلام وقت بخیر من نسخه ی قبلی را داشتم وقتی سرچ میکردم یه کلمه انگلیسی را معنی فارسی را مینوشت ولی الان گوشیمو به روز رسانی کردم دیگه معنی فارسی رو نمیده خیلی بهش نیاز دارم بیزحمت راهنمایی کنید

 

پاسخ:
سلام. از دیکشنری dict box که از طریق گوگل پلی قابل دانلود هست استفاده بفرمایید؛ همین ویژگی رو داره و دیکشنری‌های بیشتری رو هم پوشش داده.

سلام من برنامه رو دانلود کردم اما قابلیت انگلیسی به فارسی رو نداره با اینکه توی تنظیمات این بخش فعال است 

پاسخ:
سلام، ترجمه این بخش هم فعال هست، جنابعالی اولین نفری هستید که این رو می‌فرمائید. 

سلام من برنامه رو دانلود کردم اما قابلیت انگلیسی به فارسی رو نداره با اینکه توی تنظیمات این بخش فعال است 

سلام، چه طوری میشه در دیکشنری قاموس لغات رو در فیویریت لیست قرار داد؟ 
پاسخ:
سلام. اطلاعی ندارم. 
آقا الهی خیر از جوانی ات ببینی. نمیدونی چقدر لازمش داشتم. هیچ لینکی این دیکشنری رو نداره
سلام. این دیکشنری رو اندروید ۹ دیگه جواب نمیده :(( لطفا اگه راه حلی دارین راهنمایی کنید حتما. لطفا ایمیل کنید اگه راهی هست من سالها بود از این دیکشنری استفاده میکردم :(((
پاسخ:
سلامٌ علیکم.
الان دیکشنریهای بهتری هست. مثلاً Persian dict رو توی گوگل پلی سرچ کنید، به نظر من بهتر از این دیکشنری قاموس است. این مطلب رو من مدت‌ها قبل نوشتم و اگر کسی الان از من معرفی دیکشنری بخاد دیگه دیکشنری قاموس رو معرفی نخواهم کرد. 
سلام. این دیکشنری رو اندروید ۹ دیگه جواب نمیده :(( لطفا اگه راه حلی دارین راهنمایی کنید حتما. لطفا ایمیل کنید اگه راهی هست من سالها بود از این دیکشنری استفاده میکردم :(((
ممنون عالی بود
پاسخ:
خواهش میکنم ، موفق باشید. 
سلام.دیکشنری آکسفورد هم عالیه...البته یه چند مگابایتی رو باید دانلود کنید و البته بازم؛ هیچ قسمتی ازش فارسی نیست...توضیحات کاملی به انگلیسی واسه کلمه ی مورد نظر شما ارائه می ده و تعریف جامعی با فرهنگ خودشون رو به شما ارائه می ده...بابت قاموس هم ممنون...
پاسخ:
سلام ، خب البته قصد من ، معرفی دیکشنری‌ دو زبانه بود ، وگرنه اگه بحث دیکشنری انگلیسی ب انگلیسی باشه ، blue  dictionaryاز بقیه بهتره ، چون در قالب فقط یک اپلیکیشن میتونید دیکشنری‌های آکسفورد ، لانگمن ، کالینز ، کمبریج ، بابیلون ، وبستر و مک میلان ب انضمام دیکشنری‌های فارسی و انگلیسی آریانپور و حقوقی مجد رو همه با هم داشته باشید ، حتا ویکیپدیای فارسی آفلاین !!!! رو هم میشه در قالب همین اپلیکیشن داشته باشید ؛ یه چیز معرکه‌س اصن. تنها مشکلش اینه ک ب صِرفِ کپی کردن واژه ، معناشو نمیده و باید برید توی خود اپلیکیشن.
استاد دستتون درد نکنه خیلی خوب بود . این یکی از اون بلو دیکشنریه بهتر بود .
اما وقتی کلمه ای رو فارسی مینویسم میخام تلفظ انگلیسی شو بشنوم تلفظ نمیکنه .
پاسخ:
خواهش میکنم.
 توی این دیکشنری فقط کلمه‌ای تلفظ میشه ک در قسمت کادر اصلی قرار داره ، بنابراین وختی معادل انگلیسی کلمه‌ای ک فارسی نوشتید توی کادر اصلی نیست تلفظ هم نمیشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">