عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

در محضر قرآن (219) : باب توبه هیچوخ بسته نیس

سه شنبه بهمن ۱۳ ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ق.ظ

  • وَ الَّذِینَ عَمِلُوا السَّیِّئَاتِ ثُمَّ تَابُوا مِنْ بَعْدِهَا وَ آمَنُوا إِنَّ رَبَّکَ مِنْ بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَحِیمٌ
  • کسانی که کارهای زشتی (چون کفر و معاصی) انجام دهند و سپس توبه کنند و (از آنها دست بکشند و به سوی خدا برگردند و حقیقةً) ایمان بیاورند، خدای تو بعد از آن (توبه که با بودن ایمان پذیرفتنی است، نسبت بدانان) بس آمرزنده و مهربان است (و ایشان را به درگاه خود می‌پذیرد و از اشتباهات و گناهانشان در می‌گذرد).
  • [[«آمَنُوا»: ذکر خاصّ بعد از عام است. چرا که توبه از کفر و معاصی، خود ایمان بشمار است. «مِن بَعْدِهَا»: ضمیر (ها) در اوّلی به سیّئات، و در دومی به توبه برمی‌گردد. «إِنَّ رَبَّکَ ...»: این جمله خبر (الَّذِینَ) است و ضمیر عائد محذوف است. تقدیر چنین می‌شود: إِنَّ رَبَّکَ مِن بَعْدِها لَغَفُورٌ لَّهُمْ، رَحِیمٌ بِهِمْ.]]
  • سوره‌‌ی اعراف : 153.
  • این آیه ، آیه‌ی منتخب از صفحه‌ی 169 از قرآن ، به خط عثمان طه است.
  • متعلق ب روز یکشنبه، یازدهم.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

خاهش میکنم . بله واقعا امیید بخشه .....
استاد من الان توی اینترنت سرچ کردم . این متن به نقل از ملا محمد باقر فشارکی در کتاب عنوان الکلام . ج 1 ص 60

البته من خودم ندیدم , توی اینترنت نوشته .
خاستم متن کتابو ببینم از سایت . توی سایت ثبت نامم کردم که بتونم ببینم اما نمیدونم چرا اون پسوردی که باهاش میتونستم وارد سایت بشم برای ایمیلم ارسال نشد که مطمءن باشم از پاسخ .
البته اونطوری هم ک توی ویکی شیعه نوشته بنای ایشون بیشتر بر گریاندن مردم بوده و سخنان خودش رو بر هیچ سندی مستند نمیکرده .

حالا من که با این متن زندگی کردم امیدوارم این یکی سندیت داشته باشه !

هر چند لطف خدا خیییییییلی بیشتر از ایناست .

قُلْ یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ
[الزمر : 53]
بگو: «اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏ اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى‏آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.
پاسخ:
ممنونم از جنابعالی؛ همین که لطف کردید و پیگیری فرمودید واسه پیدا کردن منبع این نوشته و نتائج این پیگیری رو هم صادقانه بیان فرمودید جای تشکر و قدردانی داره.
حضرت موسی در کوه طور در مناجات خود گفت :

یا اله العالمین ( ای خدای جهانیان )

جواب آمد : لبیک ( تو را پذیرفتم )

سپس عرض کرد : یا اله المطیعین ( ای خدای اطاعت کنندگان )

جواب آمد : لبیک

موسی ادامه داد : یا اله العاصین ( ای خدای گنهکاران )

این بار شنید : لبیک ، لبیک ، لبیک...



موسی پرسید : حکمتش چیست که این بار سه بار شنیدم که فرمودی؛ لبیک ؟!

خطاب شد :

عارفان به معرفت خود ؛

نیکوکاران به کار نیک خود ؛

و مطیعان به اطاعت خود اعتماد دارند ...

ولی گنهکاران من ، جز به فضل من پناهی ندارند !

به من بگو موسی ...

اگر از من ناامید شوند ، به چه کسی پناه ببرند ؟
پاسخ:
یا اله العاصین.
ممنونم بابت این متن امید بخش و زیبا. منبعش رو هم کاش ذکر می‌فرمودید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">