عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

  • وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لَا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً ۖ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ
  • خویشتن را از بلا و مصیبتی به دور دارید که تنها دامنگیر کسانی نمی‌گردد که ستم می‌کنند (بلکه اگر جلو ستمکاران گرفته نشود، خشک و تر به گناه آنان می‌سوزد) و بدانید که خداوند دارای کیفر سخت و مجازات شدید است. 
  • [[«فِتْنَةً»: بلا و مصیبت. «خَآصَّةً»: مخصوصاً. به ویژه.]]
  • سوره‌‌ی أنفال : 25.
  • این آیه ، آیه‌ی منتخب از صفحه‌ی 179 از قرآن ، به خط عثمان طه است.
  • متعلق ب روز چهارشنبه ، بیست و یکم.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۳۲ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۳)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
  1. سلام...
  2. عجب ..جالب شد...
  3. نه من همیشه متن ایه ها رو می خونم و همیشه حواسم هست که با ایه ای که گذاشتید یکی نباشه...ولی وختی تعداد زیاد می شه خیلی سریع می خونم و پیست می کنم و تو این مواقع ممکنه اشتباهی پیش بیاد که پیش اومد...
  4. کلا دارم تغییر رویه می دم که یه سری خلقیاتم رو عوض کنم؛چون خیییییییییییلی آدم حساسی هستم و این حساسیت داره خیلی بهم لطمه می زنه من هم دارم سعی می کنم نسبت به یک سری چیزا بی خیال شم از جمله زل زدن به صفحات مانیتورها و نور وحشتناکشون...همیشه نیازی نیست همه چی دقیق باشه نه؟؟؟ اونم تو مملکت ما... *
پاسخ:
  1. سلام. 
  2. بله، جالب بود. 
  3. مشکلی نیست. 
  4. خیر، متأسفانه با این قسمت از فرمایشات جنابعالی کاملاً مخالف هستم. هم از نظر شخصی و هم از نظر اجتماعی. از نظر شخصی، مهمترین تمایز آدمای موفق با آدمای معمولی، همین دقت نظر و وسواس در جزئیات هست، این نشونه لطف خدا بر شماست، سعی نکنید این تمایز رو از بین ببرید، گرچه ممکنه در بضی موارد، این وسواس جنابعالی رو اذیت کنه، اما باعث میشه کارتون رو بی عیب و نقص انجام بدید و لازم نباشه هر بار معذرت خواهی کنید. از نظر اجتماعی هم همه‌ی کسانی که خداوند این لطف رو بهشون کرده که دقیق‌النظر و با هوش هستن در قبال ساختن مملکت خودشون وظیفه سنگین‌تری نسبت به بقیه هموطنان دارن و اگر بخان از این نعمت استفاده نکنن برای ساختن کشور، فردای قیامت باید در مقابل خدا پاسخگو باشن که چرا از نعمتی که خداوند بهشون داده بود درست استفاده نکردن، فراموش نکنید که نعمت های خدا، مورد سؤال قرار خواهند گرفت. اگه هر کدوم از جوونای این مملکت، جوونای با استعداد این مملکت، مثل جنابعالی فک کنن، این مملکت هیییییییچوخ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نخواهد کرد !!!!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ الْعِقابِ/ 25؛سوره ی مبارکه ی انفال:


و بپرهیزید از فتنه ای ( آثار فساد و گناهانی ) که تنها به کسانی از شما که ستم کرده اند نمی رسد ( بلکه دامنگیر همه می شود مانند اختلاف و ترک امر به معروف و نهی از منکر و تصدی نااهلان به مناصب عمده ) و بدانید که خداوند سخت کیفر است.
*
پاسخ:
سلام، ممنونم، لطف کردید. اما یه سؤال!!! جنابعالی متن آیه‌هایی که من در وبلاگ قرار میدم رو مطالعه میفرمائید؟ یا فقط عنوان پست رو میخونید؟ از این جهت پرسیدم که من توی متن، آیه‌ی 25 سوره انفال رو قرار دادم و جنابعالی هم در کامنت خودتون دقیقن آیه 25 سوره انفال رو گذاشتید، و خب این یه کم عجیب به نظر میرسه!!!!! 
امام صادق ع میفرمایند :
هر که به خاطر دین حب و بغض نداشته باشد ، دین ندارد .
میران الحکمه . ج 4 . ص 1806

پاسخ:
ممنونم؛ خیلی از ما هستیم که به نظر خودمون دین دار هستیم اما هیچ غیرتی نسبت به دین خودمون نداریم و دینمون با همه چی جور درمیاد؛ با دشمنی با دوستان خدا و دوستی با دشمنان خدا؛ با رشوه با ربا؛ با ترک امر به معروف و نهی از منکر ووووو حالا امام صادق میفرمایند این اصن دینداری نیست!!!!!! خیلی از ماها بر همین مبنا به کلی بی دین هستیم !!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">