عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات


دانلود کنید (حجم : تقریباً چهار و نیم مگابایت)

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۵)

سلام ،میگیم طبق م265 دادن پول به دیگری اماره ی مدیونیت است مگر اینکه خلافش ثابت بشه والته نظر خلاف این هم وجود داره
حالا اگر کسی رسیدی به دیگری بدهد با این محتوی که بنده مثلا5 میلیون بدهکار تو هستم آیا دارنده رسید به صرف این اقرار میتونه علیه مقر اقامه دعوا کنه و دادخواست بدهد به مطالبه 5 میلیون ،و کلا آیا این را هم میشه با همون تحلیل م265 مطالبه کنیم یا این برعکس ماده مزبور است
سوال دوم اینکه میگیم تغییر سال تولد کمتر از پنج سال در صلاحیت دادگاه است آیا دادن رای هم در اینخصوص مثلا ابطال شناسنامه با دادگاه است؟
پاسخ:

سلام ؛ ما بخش خاصی در وبلاگ داریم برای پاسخ به سؤالات درسی یا حقوقی ؛ هدف از اختصاص این بخش این است که همه‌ی سؤالات ، در یکجا جمع شوند این هم لینکش ؛ ضمناً این بخش ، از طریق قسمت « طبقه بندی موضوعی » که در حاشیه‌ی سمت چپ وبلاگ قرار دارد ، تحت عنوان « سؤالات درسی و یا حقوقی شما» ، قابل دسترسی است.


لطفاً در صورت تمایل برای دریافت پاسخ سؤالات درسی یا حقوقی ، این قبیل سؤالات رو در بخش مربوطه (یعنی اینجا) بپرسید. (موضوع اول از قسمت طبقه بندی موضوعی) ؛ در صورت لزوم ، برای اطلاعات بیشتر در این خصوص ، مطلب مربوط ب راهنمای وبلاگ که در قسمت بالای وبلاگ قرار دادم رو مطالعه بفرمائید. راهنما هم اینجاست.

ممنون . استاد شاهرخی من که گفتم مزاح بود . شاید نباید اینو میگفتم
وگرنه انقد شوق به خوندنش دارم که همون دیشب سفارش دادم برام بیارن !
پاسخ:
مبارکتون باشه. مشکلی نیس؛ منم ناراحت نشدم. امیدوارم مورد استفاده‌ی جنابعالی قرار بگیره این کتاب.
  1. ممنونم استاد . لطف کردین . 
  2. ولی بازم دکتر کاتوزیاااااان ...ای خداااااا .... فک کنم برای بیان هر رویداد چندتا استدلال آوردن ! زندگی نامشونم فک کنم سخت باشه ( این قسمت مزاح بود و الا به جان خودم من برای کتاب های ایشون به حدی ارزش قایلم که رو زمین نمیذارمشون و بهترین جای کتابخونم میذارم. واقعا برام مقدسن ) 
  3. خب استاد میدونم راجبه فلسفه علم حقوقه ولی میخاستم بدونم مثلا چیا گفته راجبه فلسفه ش. یه خلاصه ازش میخاستم بدونم ! یه چیز اجمالی . 
پاسخ:
  1. خواهش میکنم.
  2. به هر حال جنابعالی از من پیشنهاد درخواست فرمودید منم اونچه به عقل ناقصم می‌رسید عرض کردم؛ در انجام یا عدم انجام این پیشنهاد، جنابعالی صاحب اختیار مطلق هستید؛ به هر نحو که مصلحتِ خودتون میدونید عمل بفرمائید.
  3. این رو خودتون باید بخونید تا متوجه بشید؛ هر که را طاووس باید جور هندِستان کشد.
  1. سلام استاد
  2. الان من که ارشد حقوق عمومی دارم ،باید جزا و خصوصی رو جواب بدم ؟
  3. به نظرتون تخصصی که 4 واحد شده ،حداقل باید چند درصد بزنیم که شانس داشته باشیم
  4. تحلیلتون رو از این باب سوال دادن دکترا که از همه رسته ها دادن بگید ،
  5. آیا اول تعداد قبولی ها رو میزنند بعد مثلا من در انتخاب رشته حقوق عمومی رو انتخاب کنم؟
  6. واقعا برا ما عمومی ها ،جزا وخصوصی سخته
پاسخ:
  1. و علیکم السلام. 
  2. بله. 
  3. متأسفانه در این زمینه اطلاعی ندارم. 
  4. کار خوبی نیس. دلیل نداره کسی ک میخاد دکتری خصوصی شرکت کنه، بره به سؤالات حقوق بین‌الملل جواب بده. 
  5. قاعدتاً باید به همین نحو باشه. 
  6. بله، همینطوره، هر رشته ای، دروس غیر تخصصیش سخته واسش. 
  1. سلام استاد . خسته نباشید .
  2. استاد چه امیدوار شدم سوالای زبانو که جواب دادم. 
  3. ممنون که گذاشتین تو وبلاگ .
  4. استاد یه سوال دارم اونم اینکه شما کتاب فلسفه علم حقوق آقای مصباح رو مطالعه کردین ؟ اگه مطالعه کردبن راجبه چیه ؟ 
  5. اگرم مطالعه نکردین میشه یه کتاب خوب بهم معرفی کنین که به مباحث حقوقی علاقه مندم کنه . غیر از کتابای درسی خودمون . راستس فک میکنم کم کم علاقمو از دست دادم نسبت به رشتم. هر چند اخیرا تسلط بیشتری پیدا کردم رو مطالب ولی انگار شوق ندارم به مباحث.ولی نمیخام وضعیت اینطوری بمونه چون واقعا حقوق با ارزشه. باید یه راهکاری باشه بالاخره . 
  6. اگه راهنمایبم کنید لطف کردین . ممنون .
پاسخ:
  1. سلام، مونده نباشید. 
  2. خب خدا رو شکر. 
  3. خواهش میکنم، انجام وظیفه بود. 
  4. مطالعه نکردم، ولی با توجه به اسمش حدس زدن موضوعش بعید میدونم کار سختی باشه، نه؟ 
  5. به نظرم زندگینامه استاد کاتوزیان تحت عنوان «از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود» که نوشته خود ایشون هست و شرکت سهامی انتشار اونو منتشر کرده رو بگیرید و بخونید تا ارزش علم حقوق رو بهتر متوجه بشید، من که خوندم بعضی جاهاش نفَسم رو در سینه حبس کرد! 
  6. خواهش میکنم، امیدوارم این کتاب بتونه کمک کنه برای ایجاد انگیزه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">