عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دلنوشته‌ای برای او

جمعه ارديبهشت ۳ ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴ ق.ظ

میخوام از یه بی معرفتی بگم، از بی معرفتی خودمو امثال خودم :

 ماها شیعه ایم اما شیعه یعنی "پیرو" ماها کجای زندگیمون پیرو امامونیم؟ چقدر برا ظهور آقامون تلاش کردیم؟ چقدر میشناسیمش؟ هی دعای فرج میخونیم اما چیکار کردیم برا فرجش؟ امام ما شده غریب آخرالزمان، اونقدر غریب که حتی شیعه‌هاش یادشون رفته هست، امید داره یه روزی بیاد، هی از نامردی مردم کوفه میگیم، از بدیشون، ازاین ک چرا امام حسینو تنها گذاشتن، حالا خودمون داریم با امام زمانمون چیکار میکنیم؟ تنهاش گذاشتیم وقتی اونقدر از دینش فاصله گرفتیم که اگه بیاد ممکنه دینشو نشناسیم.کاش اول دینمونو ، امامونو بشناسیم بعد دعای فرج بخونیم.



یا ابن الحسن نامهربانی این روزهایمان را ببخش!


با تشکر از بازدیدکننده‌ی محترم « ویریا » بابت ارسال این دلنوشته.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۷)

  1. سلام استاد . 
  2. وقتتون بخیر .
  3. استاد کاش از خودم پرسیده بودین چرا درسمو حذف کردم . اینطوری بهتر بود . واقعا مایل بودم براتون توضیح بدم .هر چند ک فکر میکنم شما هیییییییییچ عذری رو موجه نمیدونید .
  4. ولی لا اقل آروم میشدم . 
  5. البته البته بعضی وقت ها دانشجوها انتظارات زیادی از استادها دارن .
  6. به هر حال بازم ببخشید نتونستم پا به پای بقیه بیام تا نتیجه بگیرم . 
  7. زندگی عادلانه نیست . من کم کم دارم به این موضوع عادت میکنم .
پاسخ:
  1. و علیکم السلام.
  2. عاقبت جنابعالی به خیر.
  3. والا حذف یک درس، جزو اختیارات دانشجو و دلیلش هم جزو امورات شخصی هر دانشجو هست و من معمولاً اجازه‌ی دخالت به خودم نمیدم؛ اگر از دوستتون هم پرسیدم کار اشتباهی کردم که بابتش از جنابعالی عذر میخام؛ هر چند ایشون هم از دلیل حذف درس اظهار بی اطلاعی فرمودن و عملاً من در همون نقطه‌ی جهل باقی موندم.
  4. اگر صلاح میدونید میتونید از طریق وبلاگ بیان بفرمائید دلیلش رو.
  5. اختیار دارید؛ امیدوارم در همه‌ی مقاطع و مراحل زندگیتون موفق و مؤید باشید.
  6. بله متأسفانه در بعضی موارد اینطوری هست.
  1. سلام استاد
  2. ممنونم بابت مطلب
  3.  اتفاقا همین روزها میخواستم نظر بفرستم که در مورد امام زمان غریبمون هم مطلب بزارین که خودتون لطف کردین گذاشتین
  4. اگه میشه تو طبقه بندی موضوعی برا امام زمان عج هم یه عنوان بزارین 
  5. البته این یه نظر بود فقط
پاسخ:
  1. سلام
  2. خواهش میکنم. 
  3. ممنونم از بازدیدکننده محترمی که لطف کردن و این مطلب رو نوشتن. 
  4. ایشالا مطالب که در مورد این موضوع توی وبلاگ بیشتر شد این کار رو انجام خواهم داد. 
  5. ممنونم از نظری که بیان فرمودید. 
فصل بهار آمد و رنگ بهار نیست , اردی جهنم است زمانی که یار نیست  .....
نیازم را فراموش کرده ام← : اللهم عجل لولیک الفرج ....
پاسخ:
بیت زیبایی بود؛ بسیار ممنونم.
(گِرِهِ کُورِ ظهورت ، مَنَم)

١-گره کور ظـــــــــــهور تو منم

که می دانم هر روز برای گناهانم خون گریه می کنی اما باز هم گناه می کنم...!

٢-گره کور ظـــــــــــهور تو منم

که می دانم نگاهم می کنی اما در مقابل نگاه مهربانت گناه می کنم و دلت را می شکنم...!

٣-گره کور ظـــــــــــهور تو منم

که می دانم چقدر غریبی اما من حتی اراده ترک یک گناه را برای کم شدن غربتت ندارم...!

ترسم که شعر سنگ مزارم این شود
او هم جمال یوسف زهرا ندید و رفت
دل بیقرار نیست ادا درمی آوریم
چشم انتظار نیست ادا در می آوریم
اصلا دلی که مست ریا و هوس شود
گوشش به کار نیست ادا در می آوریم
برلب دعا و دل غرق شهوت است
این رسم انتظار نیست ادا در می آوریم...!
ای کاش که همنشین گلها باشیم
از نسل بزرگ موج و دریا باشیم
ای کاش که در رکاب آقا یک تَن
ازسیصد و سیزده نفر ما باشیم
پاسخ:
ممنونم از جنابعالی.
ایشالا که یه وختی دست بکشیم از ادا درآوردن‌ها و خودمونو تمام و کمال در اختیار امام زمانمون قرار بدیم.
یه سر به این وبلاگ بزنید و یاران امامو ببینیدhttp://modafeharam.blogfa.com
پاسخ:
ممنونم از جنابعالی.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خرم آباد گردی در یک روز - لینک عکس های من در شهر زیبای خرم آباد


*********************************************

*********************************************

***********************************

****************************************

*************************************




پاسخ:
ممنونم؛ توی وبلاگ قرار دادم.
سلام و عرض ادب خدمت همه خصوصا استاد شاهرخی.حقیقتا من با این مطلب موافق نیستم.دلیلش اینه که شاید من و امثال من خیلی از کارامون درست نباشه اما یه چیزو خوب میدونم و بهش ایمان دارم.اونم اینه که پاش بیفته شیر بچه های حیدر کرار برا امامشون جونشونو میدن.میگی نه یه گذری تو اینترنت داشته باشید که روزانه چن نفر در عراق و سوریه برای حریم اهل بیتشون شهید میشن.روزانه چند نفر مجروح میشن.روزانه چند نفر مفقودالاثر میشن و از پیکر پاکشون خبری نیست.یه کم واقع بین باشیم.همش نگیم جوونای این مرز و بوم(تازه عده قلیلی ازشون)فقط دعای فرج میخونن و هیچ کاری نمیکنن.با خودمون رو راست باشیم که اگه جوونای این دیار نبودن الان از حریم ائمه(ع)در کربلا و نجف و سوریه چیزی نمونده بود.اونا رفتن و کماکان میرن تا نذارن پای حرامی های سلفی به حریم پاک بهترین خلق خدا برسه.پس نگید ما امام زمانمونو فراموش کردیم.بله خیلی جاها و تکرار میکنم خیلی جاها کم کاری کردیم و میکنیم و اینم طبیعیه(قاعدتا معصوم نیستیم که زندگیمون معصوم وار باشه).اما اینو همه بدونن وقتش که برسه برای عزیزمون سر میدیم(آیا تا بحال شهدای ما جون فدا نکردن و سرها ندادن).به قول استاد رائفی پور این ملت به فرمان امام خمینی(که معصوم نبود.معصوم یعنی عصمتش مث ائمه نبود.مث ائمه نبود درکل)چه ها کردن.200هزار شهید.500هزار جانباز و بیش از20هزار آزاده.حالا اگه امام معصوم فرمان بده ببینید چی میشه.به خدا این ملت بهترین ملت روزگاره.کدوم ملت به اندازه این ملت پای رهبرشون تمام قد ایستادن.به امید روزی که آقامون ظهور کنه و خودش فرمان جهاد بده.به امید اون روز.اللهم عجل لولیک الفرج.
امام سجاد علیه السلام می فرماید: «در آن هنگام که قائم ما قیام کند، خداوند ترس را از دل شیعیان ما بردارد
پاسخ:
سلام؛ با فرمایشات جنابعالی موافق هستم؛ ممنونم از اظهارنظرتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">