عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

شخصیت هر شخص، جدای از نوع برخورد او نیست!

دوشنبه مهر ۲۶ ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ب.ظ

یه جمله معروف هست که میگه « شخصیت منو با برخوردم اشتباه نگیر، شخصیت من اون چیزیه که من هستم، اما برخورد من بستگی به این داره که تو کی باشی »، این جمله به نظرم اشتباه هست، از این جهت که درسته که آدم نباید اجازه بده بهش توهین بشه، اما قرار نیست هر کی در مقابل آدم، بی حیایی کرد، دهن دریدگی کرد، ما هم بی حیایی کنیم و دهن دریدگی کنیم، هر کسی با نوع برخوردش، شخصیت خونوادگی خودش رو نشون میده. 


نقل است که روزی داستایفسکی نادانسته پای زنی رو لگد کرد، زنه هم برگشت هرررر چی از دهنش درمیومد گفت، داستایفسکی فقط کلاهش رو از سرش برداشت و گفت« سلام خانوم، من داستایفسکی هستم » خانومه حسسسابی شرمنده شد و شروع کرد به عذرخواهی کردن، داستایفسکی گفت« موردی نیست، من دیدم شما دارید خودتون رو معرفی میکنید، منم خودمو معرفی کردم »!!!!!! 


نتیجه‌ی اخلاقی : شخصیت هر کس، جدای از نوع برخورد او نیست!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

  1. عرض سلام و روز بخیر دارم
  2. تشکر میکنم از پاسختون اونم خارج ازنوبت،شرمنده کردین.
  3. داشتم میرفتم که چن ماه دیگه دوباره بیام😃
  4. از اینکه باعث ناراحتی تون شدم خیلی خیلی معذرت میخوام.
  5. لحن پاسخ تون هم حس مسئولیت نسبت به یک دانشجوی سابق رو به من القا کرد و این باعث خوشحالی منه.
  6. از شرایط علمی و رفاهی اینجا کاملا راضی ام.
  7. اما هم من و هم تمام فارغ التحصیلان دانشگاه بروجرد این روزها به شدت دلتنگیم و صحبتامون همش شده خاطره بازی...
  8. کلاسهای شما هم که خیلی خاص و پر انرژی بود یادآوریش دلتنگیمو چند برابر میکنه.
  9. دلیل اینکه دیر به دیر به وبلاگ سر میزنم هم همینه. خوندن بعضی از پستا و کامنتا برام سخته.
  10. ببخشید که زیاد صحبت کردم
  11. ایام به کام،سایه تون برقرار
پاسخ:
  1. و علیکم السلام، روز جنابعالی بخیر.
  2. اختیار دارید، وظیفه بوده.
  3. عجب! عجب! حرفم نمیاد والا.
  4. خواهش میکنم، لطف کردید علت دلتنگی خودتون رو با ما در میون گذاشتید.
  5. مگه میشه یه معلم احساس مسئولیت نسبت به دانشجویان خودش اعم از سابق و لاحق رو فراموش کنه، این نگران بودن، از نظر من جزو اقتضائات ذات معلمی هست.
  6. خب خدا رو شکر، لااقل اون گلایه‌هایی که همیشه دانشجویان دانشگاه بروجرد مطرح میکردن رو ندارید دیگه.
  7. اینم جزو اقتضائات ذات دانشجویی هست دیگه. سلام گرم من رو خدمت همکلاسیای محترم برسونید و آرزوی موفقیت و سلامتی و عاقبت به خیری رو از جانب من به همشون منتقل بفرمایید.
  8. ممنونم از نظر لطفتون، واقعیت اینه که خودِ من هم هویت شغلی‌ای جدا از دانشگاه برای خودم قائل نیستم، وختی دانشگاه نیستم انگار اصن نیستم!!!!!
  9. من استقبال میکنم که حتمن تشریف بیارید وبلاگ و ارتباط خودتون رو حفظ بفرمایید، اصن یکی از اهداف وجودیِ این وبلاگ همینه که محلی باشه برای اجتماع دانشجویان سابق و لاحق من، کم لطفی میفرمائید.
  10. ممنونم از جنابعالی. موفق باشید.
عرض سلام و وقت بخیر
دنبال پست مرتبط میگشتم تا هم از دلتنگی بی حد و حصرم برای دانشگاه آیت الله بروجردی و کلاس های فراموش نشدنی شما بگم 😢😢و هم از شرایط حال حاضر خودم،که پرسیده بودین...دانشجوی ترم سه حقوق عمومی دانشگاه شیراز
پیدا نکردم متاسفانه...
عذر میخوام از اینکه کامنت غیر مرتبط گذاشتم
سایه تون برقرار
پاسخ:
سلام، راستش از دست جنابعالی ناراحت هستم. اگر خدای نکرده، دخالتِ بیجا در امور خودتون تلقی نمیفرمائید کاش بجای اینکه هر چند ماهی یکبار تشریف میارید یه کامنت دو خطی مرقوم میفرمائید و تشریف میبرید تا چند ماه دیگه، یکبار هم که شده علت دلتنگی و ناراحتی خودتون رو درست درمون بنویسید که ما هم در جریان قرار بگیریم. چون یادم هست در کامنتِ قبلیِ جنابعالی هم همین ناراحتی یا شاید دلتنگی وجود داشت. اونجا که تشریف دارید انگار زیاد اوضاع بر وفقِ مراد نیس، نه؟

جسارت کردم البته، عذرخواهی میکنم از جنابعالی بابت لحن پاسخم. امیدوارم ناراحت نشده باشید.

این کامنت بدون نوبت منتشر شده است، از بازدیدکنندگان محترمی که کامنتی در نوبت پاسخگویی دارن عذرخواهی میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">