عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

هم کتابخانه، هم خوابگاه شبانه!

دوشنبه دی ۱۳ ۱۳۹۵، ۰۲:۵۵ ق.ظ

     مکان فرهنگی جالبی که در شهرهای توکیو و کیوتو از کشور ژاپن راه افتاده‌اند.

     خب، ما قبلا شنیده بودیم که ژاپنی‌ها بسیار کتابخوان هستند، اما دیگر تصور نمی‌کردیم که این کتابخوانی آنها تا به آن حد باشد که کتابخانه‌های ویژه‌ای را مخصوص خوره‌های کتابی درست کرده باشند که بتوانند شب‌هنگام در آن بیارامند!

     به دنبال توکیو، کیوتو هم از حدود ۳ هفته پیش صاحب چنین مکانی شده است. مکانی آرام و خلسه‌آور که در آن به دور از غوغای زندگی، یک عاشق واقعی کتاب می‌تواند با کتاب‌ها خلوت کند.

     نوع نورپردازی و محیط با بافت کتاب و چوب و بوی کتاب قطعا، مکانی بی‌نظیر فراهم می‌آورند.

     کتاب-خوابگاه توکیو و کیوتو به ترتیب سه و پنج هزار کتاب دارند! و هزینه هر شب اقامت در آنها حداقل ۳۹ دلار است.

      نتیجه‌ی اخلاقی : توی ایرون خودمون، تصور من بر اینه که  اگه بخان یه مکانی با همچین کارکردی راه بندازن اگر بجای کتاب، پلی استیشن و یا قلیون بگذارن بسیار بسیار مشتری‌ِ بیشتری خواهد داشت تا کتاب. متأسفانه البته.

     نتیجه‌ی اخلاقی دوم : قصاب و راننده تاکسی به کنار، حتا بسیاری از قشر دانشجوی ما هم عادت به کتابخوانی ندارن و بجز کتاب درسی، اونم به اجبار، اونم نه در طول ترم، بلکه فقط توی فرجه‌های امتحان، سال‌ها میگذره و هیییییییییچ کتابی مطالعه نمیکنن! بازم شوربختانه البته!!!!!!







  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵، ۰۲:۵۵ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

وای چقد محشره واقعا فوق العاده اس
این ژاپنیا خیییییییییییییییلی خلاقن !!!!!
کاملا موافقم توی ایران این چیزا خیلی طرفدار نداره !! که البته برمیگرده به سطح فرهنگ و نحوه تربیت بچه ها توی اون جامعه ، مدارس ایران توی این زمینه واقعا ضعیف عمل میکنن ، وقتی اونا از بچگی یادمیگیرن که کتاب خوندن و یا به طور کلی علم یه ارزشه ، وقتی بزرگ میشن و میرن توی اجتماع قطعا برای کشورشون کارایی بیشتری دارن .
چندین ماه پیش بود یه خبری شنیدم که توی ژاپن وکلا با بیکاری مواجه شدن چون مردم زیاد دچار مشکل حقوقی و جزایی نمیشن که البته اینم گفتن ندارن باز برمیگرده به سطح بالای فرهنگ این کشور .
ممنون بازم از این خبرای جذاب بذارین :)
پاسخ:
بله؛ در کل همه چی به نوع تربیت و فرهنگ‌سازی از کودکی برمیگرده.
ممنونم از اظهار نظر جنابعالی.
ولی عجب جاییه برا خواب
چون واسه ما ایرانیا خصوصا قشر دانشجو کتاب حکم قرص خواب آورو داره حالا تصور کن بین اینهمه کتاب چه خوابی بشه اون خواب:)
پاسخ:
عجججببب. هر کسی این مطلب رو از زاویه خاص خودش میبینه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">