عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

همه در برابر قانون یکسان هستند!

جمعه دی ۱۷ ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ب.ظ
برخی سایت‌ها - از جمله توییتر مثلاً - هم اکنون درست یا غلط، در کشور ما فیلتر هستن.

  •      صرفنظر از اینکه استفاده از فیلترشکن عنوان مجرمانه داره یا نه، اکثریت قریب به اتفاق مراجع تقلید مخالفت با قوانین جمهوری اسلامی رو جایز نمیدونن.

  •      استفاده از سایت‌هایی که نیاز به فیلترشکن داره، به معنای دور زدن محدودیت‌هایی است که برای همه‌ی مردم وجود داره و داره اِعمال میشه.

  •      اگر بنا بر ملاحظاتی، درست یا غلط، سایت‌هایی مثل توییتر یا فیسبوک برای مردم معمولی کشور، از نظر عملی، بر اساس تصمیم رکنی از ارکان قانونی جمهوری اسلامی، قابل دسترس نیستن، مسؤولین هم بجای اینکه از فیلترشکن استفاده کنن و توی اون سایت‌ها عضو بشن، باید برن توی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و این سایت‌ها رو اونجا از فیلتر خارج کنن.

  •      از نظر مسؤول کشور، نباید این مهم باشه که بیشتر مردم عضو این شبکه‌ها هستن یا نیستن و نیز نباید این مهم باشه که آیا اصولاً فیلترینگ این شبکه‌ها کار صحیحی هست یا خیر، اونچه از نظر مسؤول ما باید مهم باشه اینه که فعلاً بر اساس تصمیم یک سازمان قانونی در این کشور، این شبکه‌ها از دسترس مردم معمولی ما خارج هستن و تا وختی این تصمیم، نقض نشده همه مردم و بیشتر از مردم، مسؤولین، موظف به احترام به این تصمیم هستن.


  •      بر همین اساس، از نظر من، عضویت برخی مسؤولین کشور توی اون سایت‌ها و نشر مطالب و دیدگاه‌ها از طریق سایت‌های فیلتر شده از نظر عرفی و شرعی کار صحیحی نیست و باعث دلسردی و حتا ترویجِ عدم احترام به قانون در بدنه اجتماع خواهد شد.

      نتیجه‌ی اخلاقی : همه‌ی آحاد ملت، در برابر قانون یکسان هستند.



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۴)

احسنت سید بزرگوار
سلام . با نظرتون کاملا موافقم .
احسنت ....
راستی استاد جسارتاً توی تیتر "نون" قانون رو نذاشتین !
پاسخ:
اصلاح شد، ممنونم از جنابعالی. 
  1. متاسفانه این مشکل به سایت ها و استفاده از فیلترشکن محدود نمیشه ، این مشکل توی استفاده از ماهواره هم دیده میشه ، اگه استفاده از ماهواره غیر قانونیه پس چرا همه دارن استفاده میکنن ؟؟؟!!!! اینطوری ارزش قانون رو از بین میبرن و توی مسائل دیگه هم قانونو رعایت نمیکنن و آدم از این دست جملات زیاد میشنوه که " بی خیال بابا قانون کیلویی چنده !!!!! همه دارن فلان کارو میکنن ما هم مثه بقیه !!!! " اگه قانونی هست باید رعایت بشه اگرم نیست پس بهتره که برداشته بشه اینطوری دیگه به وجود اون قانون توهین نمیشه ، مثلا همین غیرقانونی بودن ماهواره رو بهتره که بردارن چون دیگه الان همه چه درست چه غلط دارن استفاده میکنن
  2.  (من کلا بحثو عوض کردم کشوندم به ماهواره !!!!!!) 
  3. در مورد سایتهای فیلتر شده هم همین هست وقتی همه حتی خود مسئولین دارن استفاده میکنن پس بهتره که فیلتر برداشته بشه ! اینطوری فقط قانون رو به سخره میگیرن !!
  4. راستی استاد هنوزم ماهواره غیر قانونیه ؟؟ ترمای پیش اساتید می گفتن که هست !
پاسخ:
  1. با جنابعالی موافق هستم. 
  2. بله. دارم میبینم;-)
  3. همینطور هست. 
  4. بله. قانون، نسخ نشده. منتها اجرا نمیشه زیاد. ممنونم از اظهار نظر جنابعالی. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">