عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

عزاداری و بدحجابی!

سه شنبه مهر ۴ ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹ ب.ظ

اگر در پشت کوه قاف ببینیم که شخصی مست کرده و ضمناً در همون حال مستی، در یک هیأت عزاداری مشغول عزاداری هست همَمون تعجب می‌کنیم و میگیم نه به مشروب خوردنت، نه به عزاداری کردنت؛ چرا اینجوری میگیم؟ چون هدف امام حسین از قیام، زنده کردن احکام اسلام بود و زیر پا گذاشتن حکم قطعی اسلام، همخوانی با زنده نگه داشتن یاد امام حسین نداره؛ بنابراین عرف نمیپذیره که کسی مست کنه و ضمناً عزادار امام حسین هم باشه. 

در مورد شخص مست، کسی نمیگه شاید این شخصی که مشروب خورده نزد امام حسین مقرب باشه و عزاداریش قبول باشه. 

اما یالَلْعَجَب، در مورد زنانی که جلوی غریبه‌ها به شدت آرایش میکنن و موهاشونو میندازن بیرون و حکم قطعی اسلام که حتی یک مخالف بین اسلام شناسان نداره رو زیر پا میذارن و ضمناً از طریق دنبال هیأت‌ها افتادن توی خیابون و به سینه زدن، نشون میدن عزادار امام حسین هم هستن هیچ کسی تعجب نمیکنه و تازه خیلی‌ها هم هستن که میگن شاید همین زن بد حجاب نزد امام حسین مقرب باشه و عزاداریش قبول باشه!!!!! 

این تفاوت بین واکنش نسبت به مستی و بدحجابی از کجا میاد؟ از اینجا میاد که این گناه اوووووونقد جلوی چشمامون تکرار شده که دیگه حساسیتمون نسبت بهش کم شده و اصلاً گناه نمیدونیمش. 

نتیجه‌ی اخلاقی : بترسیم از روزی که حساسیتمون نسبت به بقیه‌ی گناهان هم همین طور از دست بره! حدیث داریم که بزرگترین گناه، همون گناهی است که ما اونو کوچیک بشماریم، مثلاً بگیم بقیه دارن فلان و بهمان میکنن حالا من مو انداختم بیرون یا آرایش کردم به جایی برنمیخوره! 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۳)

یادم  رفت بپرسم واسه دکترا باید مدرک زبان داشت؟

 

شما داشتی؟؟

 

ممنونم استاد

پاسخ:
برخی از دانشگاه ها لازم می دانند و برخی از دانشگاه ها همان شرکت در آزمون دکتری و زدن درصد بالا در آن آزمون کافی می دانند. 
سلام استاد ،چند تا سوال داشتم.

1_شما که سال 91 دکترا قبول شدید ،کی دفاع می کنید؟؟ چند سال دکترا طول میکشه؟؟

2-راجع مقاله نوشتن من اصلا شیوه نوشتن مقاله رو نمی دونم نه اینکه ندونم ، چارچوبشو می دونم از نظر محتوایی می گم ،نمی دونم دنبال چی باشم،چیکار کنم ،چی رو می خوام به نتیجه برسونم، میشه راهنمایی کنید ،
3-خیلی منابع که تو مقالات قید میشه ، کلی کتب اعم فارسی و غیر فارسی واقعا خونده میشه؟؟؟ من که باور نمی کنم ،چون استایدی می شناسم یه خط انگلیسی نمی تونند بخونند بعتد تو مقاله کلی رفرنس خارجی دارند ،چه جوریه قضیه اش؟؟ میشه راهنمای کنید؟

4-شما واسه قبولی تو دکترا ،جز رتبه خوبتون رزومه مثل مقاله و مدرک زبان داشتید؟

من هیچ رزومه اعم از مقاله و زبان ندارم ، میشه با رتبه زیر 40 دکترا روزانه قبول شد.

سوالات دیگری هم دارم ،اگه اجازه دادبد اونها رو می پرسم ،خیلی هم ممنونم ،واقعا کسی رو ندارم راهنمایی ام بکنه ،سنم هم بالا هستش فرصت اشتباه ندارم.

سپاسگذارم از شما.
پاسخ:
و علیکم السلام.
  1. حداقل 4 سال طول میکشه. 
  2. باید یه موضوع مجهول یا حداقل، کمتر کار شده رو انتخاب بفرمایید و سپس با استفاده از منابع در دسترس و البته متعدد حرکت کنید و آن موضوع مجهول را به پاسخی معلوم برسانید.
  3. قاعده کار این است که منابعی که مورد رفرنس قرار می گیرد خوانده شود البته امروزه با توجه به نرم افزارهای متعددی که از کتب فقهی وجود دارد برای دیدن پاسخ یک مسئله در فقه نیازی نیست که همه آن کتاب‌ها را داشته باشید بلکه با استفاده از جستجو در نرم افزار ها می توانید در مدت زمان کوتاهی به این نکته برسید که در خصوص موضوعی خاص فقها چه گفته‌اند اما اینکه میفرمایید بعضی ها زبان انگلیسی بلد نیستند اما در مقالاتشان رفرنس انگلیسی وجود دارد من چیز خاصی نمی‌توانم بگویم قاعدتاً آنها تقلب می‌کنند و من نمی‌توانم انجام چنین کاری را توصیه کنم.
  4. مقاله نداشتم اما زبان آزمون دکتری را ۵۰ درصد زده بودم و در مصاحبه شفاهی هم مشکلی با درس زبان نداشتم.
  5. إن شاء الله با تلاش شبانه روزی هیچ هدفی دور از دسترس نخواهد بود.
در خدمت جنابعالی هستم و تا جایی که بتوانم پاسخگو خواهم بود. 
سلام علیکم استاد . شبتون بخیر. 

در ادامه متنی که در کانال قرار دادید در مورد بد حجابی. 
عصر رفته بودم آرایشگاه دیدم یه جوانی هم سنو سال خودم اومد و به آرایشگر گفت که صورتمو ماسک بذار ک چروکش از بین بره. ماسک گذاشت براش. 

بعد موهاشم طبق معمول دورشو سفید کرد و وسطشو بلند گذاشت و نیم کیلو روغن مو هم زد و در آخر یه بندی هم به ابروهاش انداخت. 
بعد خود همون پسر گفت که امشب هیئت میخایم بترکونیم. 

واقعا از عصر تاحالا درحیرتم که یه هیئت رفتنو اینقد ارایش زنانه!!!!!. 

😶😶😶
پاسخ:
سلام علیکم، عاقبت جنابعالی به خیر.
چ گویم که ناگفتنم بهتر است.
ممنونم از جنابعالی بابت اظهار نظر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">