عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

آرامش در چیست؟

يكشنبه مهر ۲۳ ۱۳۹۶، ۰۵:۴۰ ب.ظ

⭕️ واسه بزرگوارانی که معمولاً به آدم میگن چرا قبلا فلان طور بودی و الان آنطور که ما می‌شناختیم نیستی؟ انگار به مصداق این که از قدیم گفته‌اند حرف مرد یکی است آدم باید تا دَم مرگ همان باشد که آن شخص می‌شناخت. ضمناً این مطلب نوشته شده توسط من نیست. 


🔹من به مقتضای اینکه بدانم الف، ب است و بدان عمل کنم آرامش دارم اما اگر فردا بدانم الف، ب نیست اگر به اینکه الف، ب است عمل کنم آرامش ندارم. آرامش به این نیست که یک عقیده‌ای من در عالم پیدا کنم که از روز اول تا آخر همان باشد. آرامش در این است که اگر واقعاً با رجوع به عقل و وجدان اخلاقی به مطلبی رسیده یا موضوعی را فهمیده‌ام، بدان هم التزام داشته باشم. آدمِ منطقی، مانند یک دماسنج است. دماسنج هیچ وقت نمی گوید که من 10 دقیقه پیش میگفتم 17 درجه اما الان چگونه بگویم 18 درجه، پاسخ، مشخص است؛ در صورتی که دما در آن وقت 17 درجه بود، من هم 17 را نشان می‌دادم الان که دما 18 درجه است، من هم 18 را نشان می‌دهم. آدم منطقی به نظرم به دنبال واقعیت‌ها چنان می‌رود که دماسنج در پی دما می‌رود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۵:۴۰ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۶)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام استاد
ما ی طرحی گذاشتیم برای ازدواج جوونامون
میخواستم ازتون خواهش کنم منتشر کنید
این طرحمونه👇
******
****** *** ****** ****
******* *** **** ******** ****** ***
***** 
******* ****
*****
**************
*****
****** 
********


**** ** **** ********* *

****** ** ***** * 
***********

🚚 ارسال به سراسرکشور 

ما رو به دوستانتون معرفی بفرمایید🌹

ممنونم🙏
پاسخ:
سلام علیکم.
ممنونم از جنابعالی و عذرخواهی میکنم بابت عدم ارائه مطلب. امکان فعالیت‌های اقتصادی ولو تحت عنوان ازدواج آسان، از طریق وبلاگ من میسر نیست. از امکانات دیگر، برای تبلیغ کار خودتون استفاده بفرمایید. 

  1. سلام استاد
  2.  دکترا چند روز در هفته است؟؟
  3. یعنی شما لرستان زندگی می کنید هر هفته می رو ید تهران؟؟
  4. بعد با وکالت و تدریس ،وقت می کنید درس های  دکترا رو بخونید؟
  5. درس های دکترا خیلی سنگینه؟؟
  6. تو حفظ و به خاطر سپردن شدید ضعف دارم چیکار کنم مشکلم برطرف بشه؟؟
  7. و آخرین سوال شما ترجمه  the hague principle 2015  یا 
Principles on Choice of Law in  nternational Commercial Contracts

 

رو دارید؟؟؟

 

ممنون میشم پاسخ بدید.

پاسخ:
  1. و علیکم السلام. 
  2. معمولاً دو روز. 
  3. بله. 
  4. بله. 
  5. نه زیاد. میشه گذروند. 
  6. متأسفانه در این زمینه تخصصی ندارم و قادر به پاسخگویی نیستم، صمیمانه از جنابعالی عذرخواهی میکنم. 
  7. خیر متأسفانه. 

سلام استاد

 

شما کتاب یا مقاله در مورد ماهیت حقوقی چک وعده دار  نمی شناسید یا اطلاعی ندارید؟؟

 

یعنی چی در مورد ماهیت حقوقی چک وعده دار؟؟؟؟؟

 

هم چینی کتاب یا مقاله ای در مورد بررسی فقهی و حقوقی اجاره؟؟؟

 

اصلا هیچ منبعی ندارم.

 

ممنون

پاسخ:
سلام علیکم. 
لطفاً در صورت تمایل برای دریافت پاسخ سؤالات درسی یا حقوقی ، این قبیل سؤالات رو در بخش مربوطه (یعنی اینجا) بپرسید. (موضوع اول از قسمت طبقه بندی موضوعی) ؛ در صورت لزوم ، برای اطلاعات بیشتر در این خصوص ، مطلب مربوط ب راهنمای وبلاگ که در قسمت بالای وبلاگ قرار دادم رو مطالعه بفرمائید. راهنما هم اینجاست.

سلام پس چرا گفته میشه می توان از محیط دانشگاه پایان نامه رو به طور کامل دانلود کرد؟؟؟؟

 

با ip دانشگاه و موسساتی که باهاش قرار داد دارند؟

 

برای بقیه 15 تا 20 صفحه اوله اما از محل دانشگاه محل قرارداد باشه می توان کل رو دانلود کرد /؟ اطلاع نداربد؟

 

پاسخ:
سلام علیکم. خیر، در زمینه‌ای که جنابعالی بیان فرمودید متأسفانه اطلاع خاصی ندارم. 

سلام

 

حداقل بهم بگید واسه دانلود پایان نامه کامل از سایت ایران داک چه کنم ؟

 

دانشگاه محل تحصیل من عضوش نیست؟

پاسخ:
سلام علیکم. متأسفانه راه حلی وجود نداره جز مراجعه حضوری به محل مؤسسه در تهران. 
سلام چند روز پیش شاید چند هفته پیش راجع به نوشتن مقاله ازتون سوال کردم ،حتی سوالمو تایید نکردید که بدونم حداقل سوالم رو خوندید.

ایرادی نداره استاد . موفق باشید.
پاسخ:
سلام علیکم. سؤالات زیادی در نوبت پاسخگویی قرار دارن و به نوبت، به طور روزانه مشغول پاسخگویی به سوالات هستم. اگر کارتون فوری نیست لطفاً صبر کنید و الا شرمنده‌ی جنابعالی هستم بابت اینکه امکان پاسخگویی سریع وجود نداره برای من متأسفانه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">