عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تأملی بر روز کوروش!

جمعه آبان ۵ ۱۳۹۶، ۰۱:۳۳ ق.ظ

کافی است سفری به تخت جمشید داشته باشید. آن‌جا روایت‌هایی متقن از وضعیت ایران در 2500 سال پیش خواهید شنید! نمی‌خواهم درباره درستی یا نادرستی این روایت‌ها قضاوت کنم اما کسانی که با تاریخ سروکار دارند می‌دانند درباره وقایع دهه‌ها و سده‌های اخیر که آثار و اسناد فراوانی از آن‌ها به‌جا مانده به‌هیچ‌وجه نمی‌توان چنین روایت یکدست و متقنی ارایه داد که در شیراز درباره 2500 سال پیش ارایه می‌شود. نکته مهم این است که در تخت جمشید  یک حکومت آرمانی با دستاوردهایی بزرگ روایت می‌شود. حکومتی که هم قدرت دارد هم رحمت دارد هم جهانی است هم مردمش در آسایش و رفاه هستند و چه‌بسا از تمام حکومت‌های امروز نیز برتر است. حکومتی که حق هنرمندان را می‌شناسد، زنان در آن جایگاهی والا هستند، ملت‌ها در سراسر جهان به مردم و پادشاه این کشور احترام می‌گذارند و ... حکومتی رویایی با دینی بسیار ساده و بدون کوچک‌ترین ضعف. حکومتی که ممکن است هیچ‌گاه با این جزییات بدون نقص واقعیت پیدا نکرده باشد اما همین اطلاعات می‌تواند در ذهن مخاطبان گسترده با حکومت کنونی مقایسه‌هایی را شکل دهد که جمهوری اسلامی و حتی حکومت دینی را به چالشی بزرگ بکشد.



چرا با وجود آن‌که تلاش حکومتی چندانی برای ترویج داریوش و کوروش انجام نگرفته اما این موضوع چنین گسترشی یافته است؟ جالب است که بخش‌های مهم این ترویج و حتی هزینه‌های آن توسط گروه‌های مردمی و علاقه‌مند انجام می‌گیرد. هنگامی این اتفاق‌ها می‌افتد که مدعیان فرهنگ، غرق سیاست و دعواهای سیاسی هستند و اولویت‌هایشان جناحی تعیین می‌شود و دردناک‌تر این‌که نیروهای مردمی نیز که علاقه‌مند به رهبری و انقلاب هستند و توانایی تاثیرگذاری فرهنگی دارند در گرداب سیاست‌زدگی افتاده‌اند.


مطلب، نوشته‌ی جعفر شیرعلی‌نیا، مورخ انقلاب اسلامی است. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۳۳ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

استاد خیلی دوستت دارم«ترم اولی ام» عاشق شیوه درس دادن شمام،عااااالی،خدافظی 
پاسخ:
سلام علیکم، از ابراز علاقه بی شائبه جنابعالی ممنونم! 
سلام 

چقدر دیر پاسخ می دید ،شما مطلبی یا کتابی در مورد ماهیت حقوقی چک وعده دار نمی شناسید؟؟؟؟؟؟؟

لطفا کمک کنید .
پاسخ:
لطفاً در صورت تمایل برای دریافت پاسخ سؤالات درسی یا حقوقی ، این قبیل سؤالات رو در بخش مربوطه (یعنی اینجا) بپرسید. (موضوع اول از قسمت طبقه بندی موضوعی) ؛ در صورت لزوم ، برای اطلاعات بیشتر در این خصوص ، مطلب مربوط ب راهنمای وبلاگ که در قسمت بالای وبلاگ قرار دادم رو مطالعه بفرمائید. راهنما هم اینجاست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">