عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

من برای ارشد اینطوری درس میخوندم

يكشنبه آبان ۲۸ ۱۳۹۶، ۰۵:۲۶ ب.ظ

بارها از سوی برخی از دانشجویان محترم، مورد سؤال قرار گرفتم که وقتی برای ارشد درس میخوندم برنامه‌ی روزانه‌ی درس خوندنم به چه شکل بوده و منم هر بار جواب میدادم که نحوه‌ی برنامه‌ریزی روزانه، یه امر شخصی هست و برنامه‌ی کسی ممکنه مناسب برای دیگرون نباشه و چه بسا حتی برای دیگرون گمراه‌کننده هم باشه. این از این.

چن وخ پیشا، توی جزواتم، سراغ یه جزوه‌ی قدیمی دورهٔ کارشناسیم می‌گشتم که برخوردم به دو صفحه‌ی ذیل، مال آبان ماه همون سالی هست که من توی اسفند ماهش آزمون کارشناسی ارشد دادم و رتبه‌ی 21 رو کسب کردم. توی این دو صفحه میتونید برنامه روزانه‌ی 3 روز منو ببینید، اون ترم مرخصی گرفته بودم، ترم نهم کارشناسی بودم و دانشگاه نمی‌رفتم، عمده برنامه‌م متمرکز بود بر خوندن زبان عمومی. 

 

+ ایام پر از استرس و ناامیدی بود، نه میدونستم قبول میشم یا نه، نه میدونستم آینده‌ی شغلیم چی میشه اصن، عاشق تدریس بودم و ازش دور، زیادم خوشم از وکالت نمیومد، خیلی ایام بدی بود. اما باید تلاش کرد. هیچ چاره‌ای جز تلاش نیست. تلاش آدمو میرسونه به جایی. تنبلی به هیچ میرسونه آدمو.

 

قسمتایی از متن که محو شده به علت شخصی بودن اطلاعات مندرج در متن هست.

 

***

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۵:۲۶ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۶)

سلام مجدد خدمت استاد گرامی.

اول اینکه ممنونم زود جواب دادید جواب را همون روزی که داده بودید خونده بودم.

در مورد کتاب های تفصیلی به عنوان مثال کتب آقای صفایی ایشون در مطالبشون خیلی به قانون کشور های خارجی ارجاع دادند و مطلب در آن مورد نوشته اند در حالی که مثلا در شرح جامع مدنی توکلی هیچ چیزی در مورد قوانین کشورهای خارجی نمی بینید. تو کتب مرجع و تفصیلی که میگید مطالعه کنیم این موارد خارجی رو چیکار کنیم؟

این را هم در نظر بگیرید که بنده وکالت هم قبول شدم و پایه ضعیفی ندارم. ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید. چون در زمان مطالعه برای وکالت منابع به درد نخور زیادی را مطالعه کردم و وقتم رو از دست دادم. 

پاسخ:
سلام. میتونید اون مطالب مربوط به قوانین خارجی رو نخونید. 

سلام خدمت شما و ممنون از اینکه این وبلاگ رو ایجاد کردید بارها مطالب همین صفحه رو خوندم. نمیدونم الان که کامنت میذارم جوابمو خواهید داد یا وبلاگ رو به فراموشی سپردید.

 

سوالی که داشتم این بود که میشه در دروس تجارت و آیین دادرسی مدنی از کتاب‌های آقای توکلی استفاده کرد؟ اونا کافی برای آزمون ارشد خواهند بود ؟ ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید 

پاسخ:
سلام. برای آزمون ارشد در صورتی که زبان و فقه رو خوب بزنید همینا کافین. در غیر این صورت خیر باید کتب تفصیلی رو مطالعه بفرمایید. 
ضمن سلام و قبولی طاعات
آیا مطالعه کتب نظم در سیر مطالعه ضروریه یا اگر قانون و کتب مرجع کامل مطالعه بشه کافیه
متشکرم
پاسخ:
سلام. نه مطالعه قانون و نه مطالعه در نظم هیچیک کافی نیست. کتب تفصیلی بخوانید. 
سلام استاد من ازتون مشاوره میخوام برای ارشد ۹۹
من پایه ام خیلی قوی نیست به نظرتون االان چه منابعی رو بخونم از کی شروع کنم به تست زدن؟؟روزی چند ساعت بخونم ؟؟ من دلم رتبه یک یا دو رقمی میخواد به نظرتون بهش میرسم؟؟
پاسخ:
سلامٌ علیکم.

هر چیزی که لازم بوده و من بلد بودم توی این لینک گذاشتم. امیدوارم که مورد استفاده جنابعالی قرار بگیره.
با تلاش هیچ هدفی دور از دسترس نیست. 
سلام جناب دکتر ممنون میشم پاسخ بدید
برای مبحث شرکتهای تجاری مطالعه ی کتاب پاسبان کافی است یا لزوما کتاب های اسکینی بایستی مطالعه شود؟
پاسخ:
سلامٌ علیکم. به نظر من کافی نیست. 
سلام،من این برنامه شما رو نگاه می کنم سرم  درد میگیره
شما اصلا هیچ تفریحی توی برنامتون نداشتین
حداقل یه کم پیاده روی توی خیابون حال آدم رو عوض می کنه
البته بازم این برنامه شماست،آدما باهم فرق دارن.
پاسخ:
و علیکم السلام. همون طور که خودتون هم به درستی بیان فرمودید برنامه ریزی یک امر شخصی است و برنامه من به درد کسی دیگه نمیخوره. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">