عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

خاطرات تدریس 71 - اهرم فشار

چهارشنبه فروردين ۲۲ ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴ ب.ظ

من خب بنا به عللی خارج از اراده‌ی خودم، کلاسای روز 14 و 15 فروردین رو تشکیل ندادم، اونوخ مسؤول آموزش دانشکده تعریف می‌کرد که توی اون دو روز هیشکی توی دانشکده نبوده، بعد راننده سرویس‌های دانشگاه اومده بوده ازش پرسیده بوده که امروز کلاسی هست آیا و اینکه تا چه ساعتی باید برای بردن دانشجویان منتظر بمونه. بعد ایشون میگفت که رانندهه با نگرانی ازش میپرسیده که شاهرخی هم نیومده ینی؟ میگفت منم خواستم اذیتش کنم بهش گفتم با یکی از دانشجویان تماس گرفته گفته کلاس 6 تا 8 عصر رو میخام تشکیل بدم، بنابراین باید بمونی حالا حالاها :-|

ینی میخام بگم من اهرم فشار و لولو خورخوره برای فقط دانشجویان نیستم! هر کسی میخاد کسی رو بترسونه از من در این راستا استفاده می‌کنه متأسفانه :-|


پ. ن : با توجه به باخت دیشب بارسلونا از رُم و حذفش از لیگ قهرمانان، امروز به دانشجویان کلاسام می‌گفتم همه‌تون به طور دیفالت یه منفی رو در کارنامه دارید، اگر موفق به جوابگویی به پرسشا بشید حداکثر میتونید اون منفی رو پاک کنید و خبری از مثبت نیست امروز! هر کی هم بگه طرفدار رئال هستم سه منفی براش می‌زنم!

پ. ن. ٢ : ایششششالا که امشب هم رئال حذف بشه (با مشت‌های گره کرده به سینه می‌کوبد و به آسمان نگاه می‌کند/مزاح). 


اینم همین امروز، نمای پشت دانشکده ادبیات دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی 

اگر توی ذوقتون نمیخوره باید بگم شقایق‌ها خودرو و حاصل رها کردن باغچه‌ی پشت دانشکده هستن :-|

با تشکر از دو دانشجوی محترمی که این دو تصویر رو در اختیار من گذاشتن. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۶)

سلام استاد 
وقتتون بخیر
لامصب چقد. با هم در. تعارض و تناضیم!!!! من رئالی ام و قطعا شما نمیتونید. از من نمره کم کنید چون من دیگه دانشجوی شما نیستم😎
راستی استاد یکی از آشناهامون کلاس دوم ابتدائیه و. معلمشون فوق العاده سختگیر!دیروز که داشت برا من تعریف می کرد از وجنات معلم گرام،و اینکه خیییییلی از معلمش میترسه منم گفتم حالا تو خوبه هشت سالته و کلاس دومی و میترسی من چی بگم ک دانشجوی ترم ۳ و۴ بودم و هروقت صدای استادمون رو میشنیدم میمردم از ترس (البته ترس نه هاااا حالا شما فک نکنید من میترسیدم ازتون) !!!!چه برسه خود شما رو ببینم!!! در. حالیکه تعریف میکردم براش با لبخند. و. اعتماد. به نفس بلند شد رفت سوار. سرویس شد و. رفت مدرسه !!! من😐
پاسخ:
سلامٌ علیکم. عاقبت جنابعالی به خیر. 
راضی‌ام از اینکه اسباب اعاده‌ی اعتماد به نفس یک کودک شدم :-|
ممنونم از کامنت جالبتون. 
چقدر جالبه تو اون هفته ی اول مسؤل آموزش بوده اتوبوس ها و رانندهاشون بوده واون حرفایی که قبلش به ما و شما زده بودند که اگرم بخوانید بیاید باید با آژانس بیاید چون نمیتونیم خدمات ارائه بدیم و نمیشه کلاس هارو برگزار کرد و ...همش فقط حربه بوده برای دلسرد کردن استاد و دانشجو. به هر حال خود بنده شایداصلا نمیخاستم بیام و غیبت بخورم شایدم میومدم نمیخام الان بگم که من حتما میومدم ولی میخام بگم بابت شهریه آیی که من پرداخت میکنم هیچ وقت از هیچ کدوم مسولین این دانشگاه نمی‌گذرم این رو بدونن که من هزینه‌ی یک کلاس سه واحدی رو پرداخت میکنم که گاهی شیش هف جلسه بیشتر تشکیل نمیشه یا همچنین دو واحدی هایی که حتی جبرانی های اجباریش هم گاهی  برگزار نمیشه و انگار که نه انگار .اگر میخاستیم که اینجوری باشه اوضاع احوالمون همون شهر های خودمون دانشگاه آزاد یا پیام نور  میخوندیم و این همه بدبختی نمیکشیدیم حداقلش از خانوادهامون دور نبودیم .اینکه سطح دانشگاه از لحاظ علمی در چه حدی هست اینکه سطح بالایی نداره و دانشگاه‌های دیگه خیلی بالاتر هست اصلا دلیل قانع کننده ای نیست برای اینکه هزینه ای که از بیت المال صرف هر دانشجوی روزانه هم که میشه رو خورد و باهاش زندگی رو چرخوند  و در صف اول نماز جماعت دانشگاه ایستاد و توجیه هم این باشه که اغلب دانشجویان نمیان پس تعطیل کنیم ،یک هفته اول  ترم حروم میشه چند تا از آخر چند تام از اول چی میمونه عملا برای تدریس یک جزوه ی بیست صفحه ایی بی محتوا بی سر و ته . 
پاسخ:
سلام علیکم .
اگر دانشجویان بیان سر کلاسا میتونن همه‌ی کارهای خلاف قانون رو متوقف کنن. اکثر دانشجویان، دنبال تنبلی و از زیر کار در رفتن هستن و همه چیز بر همین اساس جلو میره. 
ممنونم.استاد اگه فیلمی که حواشی ای بعدا براتون به دنبال نداشته باشه معرفی کنیدخیلی علاقه مندم. بازهم ممنون ازوقتی که گذاشتین. 
پاسخ:
چشم. 
استادواقعاممنونم که پاسخگوبودین الان. جسارتا میشه چن تا فیلم بهم معرفی کنید؟بازهم سپاس 
پاسخ:
خواهش میکنم. 
12 مرد خشمگین (12 angry men) رو ببینید. شاهکاره، جنبه‌ی حقوقی هم داره. 
دوبله شده‌ش هم توی اینترنت هست. 
استادکاش کامنتمو ببینیدالان. خاستم فیلم جنگ ستارگانو ببینم که تویکی ازکامنتاتون بش اشاره کرده بودین.اماسینمایی نبود قسمتیه انگار درسته؟الان بااینترنت زدم تاقسمت ۸هم داشت . 
پاسخ:
همچین فیلم خوبی نیس. فیلم بهتر از این زیاده. بیشتر نوجوانانه هست. خیر. سریال نیست. فیلم هست، منتها قسمتای مختلفی داره. 
سلام. عکسا روکه دیدم دلم گرفت ودلم میخاست اونجاباشم بادوستای خیلی خوبم گروه هفت نفرمون که دوسشون دارم.رفیقای خوزستانی دوستون دارم خیلی زیاد.
پاسخ:
سلام علیکم. ممنونم از اظهار نظر جنابعالی. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">