عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

برای حضرت ختمی مرتبت

جمعه فروردين ۲۴ ۱۳۹۷، ۰۸:۱۴ ب.ظ

در صورت رسول

نه درازی باریک بود و نه کوتاهی خُرد، بل‌ که میانه‌ی این هر دو بود: راست‌اندامِ تمام‌پُشت. رویی داشت نه گرد و برآمده چون روی فربهان، و نه خشک و نزار چون روی نحیفان، بل که روی‌گردِ به قاعده بود: سپید و روشن و لطیف.چشمی داشت سپیده‌ها سپید و سیاهه سیاه، مژگانی راست به هم در رسته، دراز و بسیار. انگشتانش، هم از آنِ دست و هم از آنِ پای، درشت و بزرگ. کف‌های وی نرم چون حریر بود و چون از جای خود برخاستی و می‌رفتی، از چستی همانا که مرغ بود که می‌پرید. و در میان دو کتفش، مهر نبوت بودی.


در سیرت رسول 

و او خود خاتم پیغامبران و مهتر عالمیان بود و در سَخا از همه بهتر بود و در شجاعت از همه بیشتر بود و در فصاحت از همه نیکو‌تر و تمام‌تر بود و در عهد و پیمان از همه درست‌تر بود و در خوی و خلق از همه نیکوتر بود و در تعیّش با مردم از همه بزرگ‌تر. بر بدیهه، چون وی را بدیدندی، از وی هیبت داشتندی و چون با وی مخالطت کردندی،‌ وی را چون جان و دل دوست گرفتندی. نه پیش از وی، مثل وی کسی توانستندی دیدن و نه بعد از وی، کسی مثل وی تواند یافتن.


متن نوشته شده توسط رفیع‌الدین اسحاق ابن محمد همدانی


http://vaghef.moflog.com/?p=1163

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۱۴ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۵)

سلام استاد. خاطره ای که ازمن درکانال گذاشتیدنیازبه توضیح داره.دوستم که ازش درخاطره نام بردم فوت شدنه براثربیماری.دراخرخاطره بهش اشاره کردم وبه خاطراون نوشتم 
پاسخ:
سلامٌ علیکم .
والا از مطلبی که مرقوم فرمودید فوت، درنمیاد. یه جوری نوشتید انگار که ایشون تشریف بردن دانشگاه دیگری. 
به هر حال از خدا میخام ایشون با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همنشین و محشور باشن . 
آدرسی که گفتیدمشاهده کردم(اینجا) امابه جواب سوالم نرسیدم ممنون.
پاسخ:
خواهش میکنم. اطلاعات من هم در همین حد بود، اگر قانع نشدید باید کتب مفصل‌تر تاریخ اسلام رو ملاحظه بفرمایید. 
به جواب سوالم نرسیدم ولی به نظرم این قضیه اشتباه بیان شده وناقص.تااین حدفهمیدم. ماجرا برماپوشیده مانده است ونیازبه تحقیق بیشتری داره
سلام استاد. دیشب فیلم محمدرسول الله رودیدم ی سوال ذهنمومشغول کرد .درجنگ بدریاران پیامبر باسنگ چاههاراپرکردندوزمانی که دشمنان رسیدند آبی نبودکه بنوشند به گونه ای که برسرمشکی آب دعوامیکردند واین درحالی بودکه یکی ازمسلمانان قبل ازآن صورت خودرا بااب می شستند ایااین چهره اسلام رابدجلوه نمی داد؟البته میدانم که سپاه دشمن چندین برابر مسلمانان بودوشایدبه علت غلبه بردشمنان. اماکاملا قانع نشدمه. به چه علت چاههاراپرکردند؟
پاسخ:
سلامٌ علیکم . براتون گوگل کردم. اینجا رو مشاهده بفرمایید. 
محمد(ص) پاک و شفاف و زلال است
که مرات جمال ذوالفقار است
محمد(ص) تا نبوت را برانگیخت
ولایت را به کام شیعیان ریخت

🌸عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت مبارکباد🌸
پاسخ:
سلامٌ علیکم . ممنونم از جنابعالی . بر جنابعالی هم مبارک باشه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">