عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

متهم پیدا شد!

جمعه مهر ۲۰ ۱۳۹۷، ۰۴:۳۰ ب.ظ

یه ویندوز دارم روی لپتاپم که تاریخ نصبش همون‌طور که در تصویر فوق مشاهده میفرمائید به حدود هزار روز قبل برمیگرده، مصیبتها کشیدم تا یه سری نرم‌افزارها رو گیر آوردم که به سخت‌افزار لپ‌تاپ بخوره و زحمت‌ها کشیدم تا تونستم علت یکسری ایرادات و اِرورهای نرم‌افزاریش رو بعد از ساعت‌ها و در برخی موارد روزها جستجو در سایت‌های انگلیسی زبان، بفهمم و برطرف کنم. الان دقیقاً این ویندوز 7، همه‌ی اون چیزی هست که میخام و عاری از همه‌ی چیزهایی که نمیخام. ینی میخام بگم مثل حوائج روزمره بهش احتیاج دارم و حالش که بد میشه به هر علتی، انگار منم مریض میشم! در این حد ینی. یعنی اگر ویندوز بالا نیاد در صورتی که دوباره بخام ویندوز نصب کنم و به وضعیت همین الان برگردم باید ماه‌ها وقت صرف کنم! اینا رو گفتم بخاطر چیزی که الان میخام بگم. 

چند روزی میشد که ویندوزه پس از چند ساعت روشن موندن، به طرز عجیبی کند میشد و تا ریستارتش نمیکردم هم مشکلش حل نمی‌شد به نحوی که در وقت کُندی، حتی کارای معمولی، ولو اسکن یک برگ کاغذ رو هم دیگه نمیشد باهاش انجام داد. وقتی هم ریستارتش میکردم به محض اینکه اون صفحه‌ی خوشامدگویی میرفت و وارد صفحه‌ی دسکتاپ میشد یه صفحه‌ی کماند پرامپت (اینجوری که در شکل زیر می‌بینید) میومد بالا و بعد از چند صدم ثانیه هم حذف می‌شد و اصلاً نمیتونستم ببینم چی توش نوشته که طبق معمول سرچ کنم و راه حلش رو پیدا کنم، باز روز از نو روزی از نو، بعد از چند ساعت، سرعت ویندوز به طرز فلج‌کننده‌ای میومد پایین و خلاصه حسابی اعصابم رو به هم ریخته بود. 

کم کم داشتم به این فکر میکردم که وارد پروسه‌ی زمان‌بَرِ نصب ویندوز و بدبختی‌های متعاقب اون بشم، با خودم گفتم بذار این نرم‌افزارهای آخری رو که نصب کردم یکی یکی حذف کنم، احتمالاً هر مشکلی هست از یکی از همیناست. خدا کمک کرد و منشأ اشکال نرم‌افزار دومی بود که حذف کردم، اونو که حذف کردم اون صفحه‌ی اول بوت شدن ویندوز دیگه نمیاد و لپتاپ ولو ساعت‌های متمادی هم روشن باشه، کُند نمیشه دیگه (نفسی به راحت می‌کشد و حالش خوب می‌شود ...)

حالا فکر می‌کنید اشکال از کدوم نرم‌افزار بود؟ همین نرم‌افزار گرامری که اینجا معرفی کردم و آیکنش رو در ذیل می‌بینید، برای یافتن اشکالات املائی و گرامری در هنگام نوشتن به زبان انگلیسی معرفیش کرده بودم. به طرز عجیبی علت کُند شدن سیستم عامل این بود. بعد از اینکه متوجه شدم مشکل از کجاست، هم اصل نرم‌افزار رو پاک کردم و هم افزونه‌ی گوگل کرومش رو حذف کردم، گفتم به شماها هم بگم که اگر شما هم اینو نصب کردید و با مشکلی مثل مشکل من مواجه شدید بدونید علتش چیه.

مطلبی که سابقاً در خصوص معرفی این نرم‌افزار نوشتم رو حذف نمی‌کنم چرا که ممکنه دیگران با این مشکل مواجه نشن و واقعاً به کارشون بیاد. 

این بود انشای من:-/ ببخشید طولانی شد، من کلاً عادت به مختصر حرف زدن ندارم :-|

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۳۰ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">