عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

چ احساس قرابتی می‌کنم با این مطلب ، من !!!!!

چهارشنبه مرداد ۷ ۱۳۹۴، ۰۶:۱۰ ق.ظ


نقل است که مالک دینار ، از زاهدان و محدثان قرون اول و دوم هجری، «چون ایاک نعبد و ایاک نستعین گفتی، زار زار بگریستی و گفتی: اگر این آیت از کتاب خدای نبودی و بدین امر نبودی، نخواندمی که می‌گویم «تو را می‌پرستم» و خود، نفس می‌پرستم. می‌گویم از «تو یاری می‌خواهم» و به درِ سلطان می‌روم و از هر کسی شکر و شکایت می‌نمایم.» از کتاب تذکرة الاولیا 

ایاک نعبد بر زبان :: دل در خیال این و آن

تو را که از دگران است استعانت امر :: زبان به کذب به «ایاک نستعین» مگشای

+ امان از شر نفس اماره !

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۰ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۴)

سلام شمابگویید خود میداند چه کند
پاسخ:
سلام ؛ دلخوشی ما هم در واقع همینه.
توبه بر لب سبحه بر کف دل پر از شوق گناه
معصیت را خنده میاید ز استغفار ما
پاسخ:
همینطوره حال و احوال مثل من ، ممنونم.
استادگرامی سلام
حکایت حال خیلی ازماهاست ازیه طرف خداخدا می کنیم ازطرف دیگه چشمون به دست بنده خداست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امام صادق : بنده ای که به زبان خداخداکندودردل امیدبه غیرخداببنددامیدش ناامیدمی گردد.
پاسخ:
سلام ؛ ممنونم از کامنت جنابعالی.

سلام استاد ؛ پست خوب و تکان دهنده ایست ، بله متأسفانه این موضوع ب وفور امروزه در اجتماع دیده میشه.

بر زبان شکرخدا گویند و در دل آنان شیطان لانه گزیدست.

بله میدونستم ک دیگه در آدرس قبلی نیستید ، اما چون اون روز هر چقدر ک آدرس جدید رو وارد کردم نتونستم ارتباط برقرار کنم ، پیش خودم گفتم اینجا ی کامنت بذارم شاید سیسیتمم  درست بشه ، مطمینم ک الان این عبارت رو بخونید تعجب میکنید ، اما استاد باور بفرمایید ک سیستم من اینطوریه ؛ یعنی مثلن وقتی میخوام توی گوگل چیزی رو سرچ کنم اول باید مطلبی رو ک بار آخر سرچ کردم ، سرچ کنم بعد مطلب جدید.امیدوارم منظورمو خوب بیان کرده باشم.

التماس دعا.

پاسخ:
سلام.
طُرفه حکایتی است این سیستم رایانه‌ای جنابعالی. هنوز اون قضیه‌ی رحلت استاد کاتوزیان رو ب خاطر دارم !!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">