عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سیدنوراله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری)، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت و وکیل پایه یک دادگستری هستم.

تحصیلات ابتدایی تا متوسطه خود را در شهر خرم‌آباد گذراندم، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد مشغول به تحصیل شده و با معدل 19.35 و به‌عنوان نفر برگزیده‌ی ورودی فارغ‌التحصیل شدم. در آزمون کارشناسی ارشد با رتبه‌ی 21 در دانشگاه علامه طباطبایی تهران (دوره‌ی روزانه بدون سهمیه) پذیرفته شده و با معدل 19.08 و به عنوان نفر اول ورودی فارغ‌التحصیل شدم. در این مقطع نمره‌ی رساله اینجانب نمره‌ی 20 (تحت راهنمایی شادروان حضرت استاد آقای دکتر کوروش کاویانی و مشاورت حضرت استاد آقای دکتر حبیب الله رحیمی) بود.

پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی و اخذ پروانه وکالت دادگستری، با رتبه‌ی 13 در آزمون دکتری (دوره‌ی روزانه بدون سهمیه) پذیرفته شده و در دانشگاه علامه طباطبایی تهران مشغول به تحصیل شدم. در این مقطع تحصیلی نیز تز دکترای خود را تحت راهنمایی حضرت استاد آقای دکتر حبیب الله رحیمی و مشاورت حضرت استاد آقای دکتر ایرج بابایی با نمره‌ی 19 دفاع نموده و فارغ‌التحصیل شدم. از این رساله تا کنون مقالات علمی پژوهشی متعددی (در زمان نگارش این متن چهار مقاله) استخراج و به جامعه‌ی علمی کشور عرضه شده است، مقالات متعدد دیگری نیز بر همین مبنا در دست تألیف است که در آینده ارائه خواهد شد.

از سال 1391 شروع به تدریس در دانشگاه کردم و از آن زمان تا کنون بصورت پیوسته در دانشگاه‌های متعددی نظیر دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آیت الله بروجردی، دانشگاه لرستان، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد و بروجرد افتخار همکاری داشته‌ام. در نگارش و داوری رساله‌های کارشناسی ارشد متعددی هم به‌عنوان مشاور و داور همکاری داشته‌ام.

هم اکنون به عنوان عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه لرستان در کسوت معلمی، افتخار خدمت به جوانان این سرزمین را دارم.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!)

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

جشن فارغ التحصیلی

دوشنبه شهریور ۲۶ ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰ ق.ظ

تعداد بسیار زیادی از دانشجویان در ایام تحصیل: اَی استاد میشه کلاسو تشکیل ندی؟ اَی استاد میشه زودتر تعطیل کنی؟ اَی استاد میشه امتحانو آسون بیاری؟ اَی استاد میشه نمره بدی؟

 

تعداد بسیار زیادی از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل شدن با ارفاقات زیاد و در حالی که اساتید میگن بابا ولشون کن یه نمره‌ای به اینا بدیم برن فقط، در حالی که طلبکاری از چشم و گوش و زبونشون داره میزنه بیرون: نهههههه، فک کردی الکیه، 5 ساله ما داریم زحمت می‌کشیم و خووووووون دل میخوریم، باااااااید برامون جشن فارغ التحصیلی بگیرید و توشم پررررررر باشه از ساز و دهل و رِنگ و رقاصی. مگر کم چیزیه. ما؟ (در حالیکه اشک داره توی چشماشون دو دو میزنه) ما زحححححمت کشیدیم، ما مرزهای علم رو تکون دادیم، یه جلسه شادی و ساز و دهل حقمون نیست ینی؟

 

 

⭕️ نتیجه‌ی اخلاقی: کاش دانشجویان به همون اندازه که روی جشن فارغ التحصیلی و وجود ساز و دهل توش تاکید میکنن و تعصب میکشن، اسائه ادب نمی‌کنم بگم به همون اندازه، لااقل ده یک، بلکه صد یکش روی درس خوندن و زحمت کشیدن براش تعصب می‌کشیدن.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰ ق.ظ
  • دکتر سیدنوراله شاهرخی

نظرات  (۲)

نمیشه به کسی که درس میخونه بگی نرقص هیچوقت و به کسی که میرقصه بگی درس نخون 

در رابطه با مکانش هم بله اگر کسی در حین اینکه استاد داره تدریس میکنه یه دفعه پاشه اهنگ بذاره حرکات موزون کنه دردسره و غلط 

ولی وقتی که تو سالن همایشی یا جاهایی از این دست برنامه ای دارن و عرف ماجرا در کل دانشگاه ها اینه که اهنگ و شادی ای هم باشه غلط و دردسر ساز نیست.

پاسخ:
وقتی شیوه‌ی شادی کردن مناسب شأن علم و تحصیل نیست، منافات پیدا میکنه با علم و تحصیل. غم و غصه هم همینه. از عزای امام حسین علیه السلام مهلکتر و سنگین‌تر نداریم، اما مراجع تقلید مکررا میگن سنگین عزاداری کنید و جوری عزاداری نکنید که مایه ننگ بشه.

شادی هم همینطوره. شادی خوبه اما نه به نحوی که طرف ترغیب بشه و کشف حجاب کنه و شروع کنه حرکات لغو و سبک و موزون و ناموزون، بعدم بگیم شادی با علم منافات نداره. بعضی از انواع شادی در تضاد مستقیم با شأن علم و علم آموزی هست. عرف هم وقتی غلطه ولو در کلللل جهان اجرا بشه کوچکترین حجیت و سندیتی نداره. علم و عالم شأن و شئونی داره و شادی کردنش هم شأن و شئونی داره و نباید به نحوی باشه که به نظر برسه اینا تا الان دستشون نمی‌رسیده وگرنه از همون رقاصای حرفه‌ای بدتر می‌کردن. 

دیگه هرکسی یه جور دلش خوشه یکی با استفراغ وسع رو درس خوندن یکی هم با ساز و دهل رقصیدن 

یه نسخه رو نمیشه برا همه پیچید که 

دنیا به ادمهای متفاوت و متنوعی احتیاج داره

پاسخ:
بله. نمیشه پیچید. ولی اونی که دلش با ساز و دهل و رقصیدن خوش میشه دانشگاه رو اشتباهی انتخاب کرده و اینجا برای ما هم دردسر ساز میشه با اصرارش بر ساز و دهل و رقصیدن توی محیط دانشگاه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">