عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سیدنوراله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری)، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت و وکیل پایه یک دادگستری هستم.

تحصیلات ابتدایی تا متوسطه خود را در شهر خرم‌آباد گذراندم، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد مشغول به تحصیل شده و با معدل 19.35 و به‌عنوان نفر برگزیده‌ی ورودی فارغ‌التحصیل شدم. در آزمون کارشناسی ارشد با رتبه‌ی 21 در دانشگاه علامه طباطبایی تهران (دوره‌ی روزانه بدون سهمیه) پذیرفته شده و با معدل 19.08 و به عنوان نفر اول ورودی فارغ‌التحصیل شدم. در این مقطع نمره‌ی رساله اینجانب نمره‌ی 20 (تحت راهنمایی شادروان حضرت استاد آقای دکتر کوروش کاویانی و مشاورت حضرت استاد آقای دکتر حبیب الله رحیمی) بود.

پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی و اخذ پروانه وکالت دادگستری، با رتبه‌ی 13 در آزمون دکتری (دوره‌ی روزانه بدون سهمیه) پذیرفته شده و در دانشگاه علامه طباطبایی تهران مشغول به تحصیل شدم. در این مقطع تحصیلی نیز تز دکترای خود را تحت راهنمایی حضرت استاد آقای دکتر حبیب الله رحیمی و مشاورت حضرت استاد آقای دکتر ایرج بابایی با نمره‌ی 19 دفاع نموده و فارغ‌التحصیل شدم. از این رساله تا کنون مقالات علمی پژوهشی متعددی (در زمان نگارش این متن چهار مقاله) استخراج و به جامعه‌ی علمی کشور عرضه شده است، مقالات متعدد دیگری نیز بر همین مبنا در دست تألیف است که در آینده ارائه خواهد شد.

از سال 1391 شروع به تدریس در دانشگاه کردم و از آن زمان تا کنون بصورت پیوسته در دانشگاه‌های متعددی نظیر دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آیت الله بروجردی، دانشگاه لرستان، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد و بروجرد افتخار همکاری داشته‌ام. در نگارش و داوری رساله‌های کارشناسی ارشد متعددی هم به‌عنوان مشاور و داور همکاری داشته‌ام.

هم اکنون به عنوان عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه لرستان در کسوت معلمی، افتخار خدمت به جوانان این سرزمین را دارم.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!)

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

  • لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ
  • ما آدمی را برای رنج و محنت آفریده‌ایم (نه برای راحت و آسایش) .  
  • [[«لَقَدْ خَلَقْنَا .  .  . »: جواب قسمهای بالا است .  «فِی»: معنی مصاحبت و مرادفت دارد .  یعنی انسان همراه و همزاد با رنج و زحمت است و زندگی این جهان او برای استراحت و خوشی نیست .  سرتاسر حیات او میدان مبارزه با مشکلات است و زندگی وی غرق در درد و رنج, حرف (فی) علاوه از معنی ظرفیّت, مقارن حرف لام نیز می‌باشد .  گویند: إِنَّما أَنْتَ لِلْعَنَاءِ وَ النَّصَبِ .  یا این که: إَنَّمَا أَنْتَ فِی الْعَنَاءِ وَ النَّصَبِ (نگا: روح‌البیان, کبیر) .  «کَبَدٍ»: درد و رنج .  مشقّت و محنت .  «فِی کَبَدٍ»: حال انسان است (نگا: روح‌البیان) . ]] 
  • سوره‌ی البلد :4.
  • این آیه ، آیه‌ی منتخب از صفحه‌ی 594 ، از قرآن ، ب خط عثمان طه است.  
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۰۳ ق.ظ
  • دکتر سیدنوراله شاهرخی

نظرات  (۵)

استادگرامی سلام
دنیا مشابه مزرعه ایست برای نیل به کمالات لذا توام بادردورنج وتحمل سختی است زیراازامکانات آن بایستی جهت به سلامت رسیدن به منزل آخرت بهره برداری گردد.
وقتی به کسی می گوئیم خداوندبه شماعمربده منظورعمرپربرکت است(عریض) برای اعتلای شخصیت -تهذیب نفس -خودسازی-برخورداری ازتقوی واین میسرنمی شود جز با تحمل رنج ومشقت وصبوری .
زندگی دنیوی جنگ دائم بانگرانی ها وناکامی هاست که بایستی دراین جنگ هوشمندانه وبدون غفلت عمل کنیم .
مولاامیرالمؤمنین (ع)می فرماید:"بگذاریدوبگذرید-ببینیدودل مبندید-چشم بیاندازیدودل مبازیدکه دیریازودبایدگذاشت وگذشت-+
ودرتقبیح آن می فرمایدازخواری وپستی دنیا نزدخداهمین بس که جزدردنیانافرمانی خدانکنند و جز با رها کردن دنیا به پاداش الهی نتوان رسید".
آری زندگی پرازمحنت ورنج این دنیای دون می گذردمهم شرافتمندانه واخلاقی ودرست زندگی کردن است.
پاسخ:
سلام ؛ فرمایشات جنابعالی صحیحه ؛ متشکرم از کامنت جنابعالی.
لطفن نظرتون رو« مستدل و مستند مکتوب بفرمایید» برای شاعر من فقط ناقل هستم
الان واضح بود ک من دارم انتقام دانشجویی میگیرم آیا؟
پاسخ:
ب نظرم مشخص بود ک انتقاد من متوجه جنابعالی نیست !
تمسه ها هر جا ک باشن نماد حرکتند و حرکت خودِ زندگیه ونیز گاهی با از متوقف شدن جریان تسمه ای ممکنه یک زندگی متوقف بشه 
پاسخ:
نظر من البته فقط واسه خودم محترمه ؛ اما معتقدم میشد واسه حرکت ، جوشش و زندگی ، نمادی بهتر از تسمه !!! پیدا کرد ! زیاد جنبه‌ی ادبی و شعری نداره !!!!
وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ یَا قَوْمِ اذْکُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ جَعَلَ فِیکُمْ أَنبِیَاء وَجَعَلَکُم مُّلُوکًا وَآتَاکُم مَّا لَمْ یُؤْتِ أَحَدًا مِّن الْعَالَمِینَ

و [یاد کن] زمانى را که موسى به قوم خود گفت اى قوم من نعمت‏خدا را بر خود یاد کنید آنگاه که در میان شما پیامبرانى قرار داد و شما را پادشاهانى ساخت و آنچه را که به هیچ کس از جهانیان نداده بود به شما داد

: (remember) when moses said to his people. 'remember, my people, the favors which allah has bestowed upon you. he has raised up prophets among you, made you kings, and given you that which he has not given to any one of the worlds.

مائده، آیه ی 20.
پاسخ:
ممنونم ؛ لطف کردید.
زندگی مرداب نیست

زندگی خاموش نسیت

زندگی یک خواب نیست

زندگی رودیست پر پیچ و خم 
جاری و نرم و روان

آیتی از لطفهای کردگار

زندگی کوهیست پر نقش و نگار

آسمانش گاه می گردد سیاه

می شود غمگین و پررنج وملال

پر ز اندوه و پر از زخم نگاه

زندگی جریان تسمه ایست

لحظه ای پر التهاب و شوق و شور

چون صدای نرم چشمه ایست

لحظه ای هم راکد و بی جنب و جوش

خالی از سوسوی نور و روشنی

این تمام زندگیست
پاسخ:
ممنونم.

این قسمتش یعنی چی ؟

زندگی جریان تسمه ایست !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">