عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

کابوسی که دیدم به بدترین شکل ممکن تعبیر شد!

يكشنبه مرداد ۲۴ ۱۳۹۵، ۰۶:۴۸ ب.ظ

نمیخام بگم من خیلی آدم خوبی هستم ک خوابام به واقعیت می‌پیونده، بحث، اصن این نیست، بحثم هم این نیس که مث اون شخصیت کارتونی توی کارتون سفرهای گالیور همش نفوس بد بزنم و بعدم بگم من میدونستم که آخرش اینجوری میشه، بحث، اصن اینا نیس، فقط پیرو اون خوابی که دیده بودم راجع به سرنوشت حمید سوریان توی المپیک و اینجا هم نوشته بودم، خییییییلی خییییییلی متأسفم که امروز به واقعیت پیوست، سوریان همون کُشتی اولش توی المپیک مغلوب شد و دستش از مدال طلا کوتاه شد متأسفانه، نکته‌ی دردآور قضیه هم این بود که توی مسابقه‌ی شانس مجدد برای دستیابی به مدال برنز، ضربه فنی شد و حتا به مدال برنز هم نرسید ایشون!!!!!  

کلیشه‌ای شده این حرف دیگه، ولی همیشه یه سَرِ مسابقه باخت هست و سوریان هم چه جای بدی باخت و بدتر از همه اینکه سوریان حتی شبح خودش هم نبود، بسیار خسته و از نفس افتاده بود. 

به هر حال همه چی تموم شد، دارم با خودم فک میکنم، آیا یه مسابقه ولو المپیک ایییینهمه ارزش داره که آدم ماهها و شاید حتا سالها با رؤیاش بخابه و بیدار شه و بعدم توی روز مسابقه در اثر یه اشتباه یا هر چیز دیگه از سکو باز بمونه و همه‌ی زحمتاش به هدر بره؟ آیا ارزششو داره؟ 

یا اون خانوم تیراندازی که( الهه احمدی رو میگم) که خودش گفت من ماهها به جهت تمرین از پسر کوچکم دور بودم و خیلی زجر و بدبختی کشیدم تا در المپیک مقام بیارم اما در نهایت فقط تونست همون مقام ششم دورهٔ قبلی المپیک لندن رو تکرار کنه. آیا واقعاً ارزش داره که آدم زندگی خونوادگی خودشو به این ورطه بندازه و در نهایت هم به جایی نرسه؟ اصن فک کنید برسه، آیا ارزش دور بودن از خونواده رو داره؟

نتیجه‌ی اخلاقی: به نظرم ورزش قهرمانی خییییییلی چیزا رو از آدم میگیره و خییییییلی بعید میدونم که در مقابل چیز دندون گیری به آدم بده. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۴۸ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۹)

سلام.انقدر از باخت اقای سوریانو چند نفر دیگه از کشتی گیرامون ناراحت شدم که حرفم نمیاد.اما از برد اقای حسن یزدانی خیلیییییییییییی خوشحال شدم.قطعا اقای سوریان و سایر کشتی گیران تلاششون رو برای المپیک بعدی بیشتر خواهند کرد.با ارزوی موفقیت برای تمامی ورزشکاران
پاسخ:
و علیکم السلام ، ممنونم از جنابعالی که لطف کردید و تشریف آوردید اینجا و نظر خودتون رو بیان فرمودید . 
  1. لطفا ترم جدید در اخلاقتون تجدید نظر کنید خیلی خوشتان می آید دانشجو را تخریب کنید
  2.  ما هم برای خودمان غرور داریم حالا همه مثل شما دانشمند و فاضل و دانا نیستند که همه مطالب را از بر باشند،
  3.  سخت گیری بی مورد شما دانشگاه رزا برای ما زهر مار کرده است ، 
  4. در کلاس هم یا رودرو نمی توان انتقاد حکرد انتقاد مساوی با رد شدن از آن درس ، 
  5. کوه به کوه نمی رسه ،آدم به آدم می رسه .
پاسخ:
  1. نظر جنابعالی محترم هست ، اما کاش میفرمودید من در چ زمانی و با چ رفتاری باعث تخریب دانشجویان شدم؟ در اون صورت شاید بهتر میتونستم به این انتقاد جنابعالی پاسخ بدم، اونچه الان میتونم عرض کنم این است که تمام سعی من بر این بوده که اگر هم از کسی در کلاس ابراز نارضایتی میکنم باعث خُرد شدن شخصیت او نشم، به هر حال اگر در مورد خاصی این حس به جنابعالی دست داده همین جا از جنابعالی عذرخواهی میکنم . 
  2. من هم چنین انتظاری از دانشجویان محترم ندارم که همه‌ی مطالب رو از بر باشند. 
  3. من البته معتقد هستم اگر سخت گیری‌ای هم کرده‌م بیمورد نبوده، بلکه حداقل‌هایی بوده که هر دانشجوی حقوقی باید از عهده انجام دادن اونها برمیومده اما متأسفانه بعضی از دانشجویان ، خودشون رو خیلی دست کم میگیرن و تن به کار نمیدن. 
  4. یک نفر رو لطفاً در طول دوران تدریس من، به من نشون بدید که بگه من بخاطر فلان انتقاد از شما، علیرغم اینکه نمره میگرفتم توی برگه امتحانی اما رد شدم! ! ! چنین چیزی اصلاً امکان نداره. کم لطفی میفرمائید . 
  5. در خدمت جنابعالی هستم و آماده‌ی پذیرش عواقب کارهای ناصوابی که انجام داده‌ام. 
عکستون واقعیه؟ بهتون نمیخوره با این جوانی و زیبایی دکترای حقوق باشید، جهشی درس خوندید؟ یا چهره جوان و زیبای شما ژنتیکیه؟

موفق باشید استاد بسیار جوان
پاسخ:
برو این دام بر مرغی دگر نِهْ
که عنقا را بلند است آشیانه
  1. حیف وقت که دیگه بذاریم واسه وبلاگتون. حیف حجم که صرف اومدن تو این صفحه و آدرس. 
  2. اما بچه های کلاسمون دیگه نمیایم وبتون.
  3. خداحافظ
پاسخ:
  1. من همیشه از حضور همه بازدیدکنندگان محترم در وبلاگ استقبال میکنم و امیدوارم روزی جنابعالی از این تصمیم منصرف بشید. البته کاش لطف میکردید و دلیل این تصمیم خودتون رو بیان میفرمودید. 
  2. جنابعالی وکالتی از طرف دیگر اعضای محترم کلاس دارید که از جانبشون سخن میگید؟ لطفاً سندِ مثبِتِ این وکالت رو ارائه بفرمایید . 
  3. خدا نگهدار جنابعالی باشد. 
اگر این عزیزان رو به عنوان سرباز فرض کنیم یعنی تلاشی که میکنه یه سرباز تا پرچم رو زمین نمونه میشود گفت که ارزش رو داره هر کسی که برای کشور و مردمش تلاش میکنه حتا اگه نتیجه نگیره برای این ملت عزیز هستند.
پاسخ:
ممنونم از جنابعالی بابت ارسال این نظر. 
سلام خوبه هستی اگه این پست رو نمیذاشتی دوووووووور از جووووونت فک میکردم نیستی منهدم شدی خداذوشکر ک هستی و گم نشدی
چندیست ک نیستی ................
پاسخ:
سلام ، ممنونم از جنابعالی ، متشکرم که به یادم بودید توی این مدت. 
سلام استاد.خوبین؟؟
خواستم بگم چند شب پیش تو خوابم بودین.جدا خ مهمون نوازین.تو خواب هم خ بهم لطف داشتین.اینم از قلب رئوفتونه دیگه
پاسخ:
سلام ، ممنونم از جنابعالی ، من البته به دلیل اینکه خودتون رو معرفی نفرمودید جنابعالی رو نمی‌شناسم، اما به هر حال ، ممنونم از نظر لطفتون . 
سلام مجدد استاد
چند روزی هست که دارم به خط بالای نتیجه گیری شما فکر میکنم...که اگر برسه...ایا ارزش دور بودن از خانواده رو داره ؟
دارم به این قضیه فکر میکنم...به هیچ نتیجه ایی هم نمیرسم....میدونم که لذت قهرمانی خیلی شیرینه...لذت بودن با خانواده از اون هم شیرین تر اما نوع شیرینی ها فرق داره! یکجورهایی برای من قابل قیاس نیست...
هر چند ارزش خانواده بسیار بالاست اما ..
پاسخ:
سلام ، ممنونم از جنابعالی که نظر خودتون رو بیان فرمودید ، انتخاب بسیار سختی است، با جنابعالی موافق هستم، اما به هر حال ، نظر من در خصوص این دو راهی ، همون هست که در متن مطلب ، عرض کردم. 
درود بر شما ای بهترین استاد و درود بر پهلوان حمید سوریان
پاسخ:
و نیز درود بر جنابعالی ! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">