عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

الگو برداری در این حد...

چهارشنبه تیر ۲۷ ۱۳۹۷، ۰۴:۰۱ ب.ظ

دختربچه‌ی دو سال و نیمه که به سختی بلده جمله‌ها و کلمات رو تلفظ کنه، رو دیدم داره روی دستش با خودکار آبی یه چیزایی شبیه نقش و نگار میکشه، هر چی هم بهش می‌گفتیم جوهر خودکار برای پوست دستت خوب نیست و دستت زشت میشه و اینا گوشش بدهکار نبود که نبود. بعد از چند دقیقه دیدم به مامانش میگفت مامان دیدی دستم شبیه فوتبالیستها شده؟ 

مخم هنگ کرد اصن. چققققققدر دقیق می‌بینن اینا همه چیز رو. این فوتبالای جام جهانی رو که دیده بوده تتوهای فوتبالیست‌ها رو اینجوری الگو برداری کرده.

با خودم فکر کردم وااااای به حال اونایی که توی خونه‌شون ماهواره دارن و روابط آنچنانی و لباسای آنچنانی.... نتیجه‌ش میشه همین افرادی که توی مدرسه راهنمایی دنبال روابط آنچنانی با جنس مخالف هستن و از نظر پوشش هم که... روسری‌ها دور گردن، شلوار پاره پوره ووووو

در شقاوت اینطور افرادی قطعاً پدر مادرهاشون هم مقصر هستن که با این استدلال که صدا و سیمای ما برنامه‌ی خوبی نداره از طریق آوردن ماهواره به خونه به بچه‌های خودشون زهر و سم میدن و اینطور ذهنشون رو از مسیر فطرت منحرف می‌کنن. درست مثل اینه که بگی چون آب پاکیزه گیرم نمیاد پس ناچارم آب مسموم به خودم و خونواده‌م بدم. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۱ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱)

با کلیت این مطلب موافقم یعنی ماهواره ومضراتش ،اما چرا همیشه مخاطب شما جنس زن هستش ،چرا نمیگید اتفاق در مدرسه ی فلان تهران هم در شمار آثار ماهواره هست میدونید چرا چون  همیشه مورد تجاوز قرار نگرفتن آموزش داده شد ولی تجاوز نکردن نه،همیشه ترسوندن جنس زن آموزش داده شد،اینجوری شد که الان دختران سرزمینم تا ته جهنم پیش رفتن که به خیالشون به آزادی یا تساوی با مرد برسن ومتمدن بشن و همچنین به تعریفی که از غرب تحویل گرفتن برسن ،با تعاریف شما از غرب باید اینجور باشه که در خیابان های غرب برهنگی و لاابالی گری باشه که به نظر من اینطوریام نیست  ،خود شما می‌فرمایید که معمووولا از افراد رسمی خالکوبی و ..سر نمیزنه ،یعنی معتقدید که اونجام یه سری خاص هستند که هنجار شکن هستند بدون قید و بند هستند و ...،خود همین هاهم جامعه خودشون اونقدرهاهم روی خوشی بهشون نشون نمی ده ولی امثال شماها اونها رو اکثریت کشور های غربی معرفی کردید .در حالی که اینطور نیست ،یه کلیپ در کانال داشتید چند وقت پیش که یک زن در خیابانی با ظاهر نامناسب حاضر بود و دیدیم چقد ماشین براش وایمیستاد این نشون میداد اولا برای هر کسی اینجور عکس‌العمل هایی نشون داده نمیشه پس رسمی هستند پس حدود دارند پس ... دوما اینجور ظاهر شدن هایی برای اونها هم عکس‌العمل برانگیز هست یعنی نباید اینجور میومد بیرون حالا که اومده پس دعوت کننده هست و خودش میخاد ،اما یه نکته دیگه و چقد نکته خوبی وقتی میگفت دوس پسر دارم بدون توقف میرفتن باز هم مرز و حدود.نتیجه اینکه اولا غرب اینجوریام نیست دوما اصن اینجوریا به ما چه ،اونوقتی که ماهواره وارد خونه ها شد ما چکار کردیم بجز مخالفت با ماهواره ،ماهواره اومد فیلم عشق ممنوع اومدبه مستند برنامه شوک تاثیر این فیلم بر روابط بین اعضا خانواده در ایران خیانت بین اعضا یک خانواده و ...اونقدر زیاد شده بود که ترکیه اعلام کرد که آثار مضر فیلم ما بر ایرانی ها اونقدر بوده که در کشور ما هیچوقت به این آمار نمی‌رسه ،تا کی میخایم نقد کنیم نظر بدیم این بده اون بده اووووونا بدن ،اونا بدن ماخوبیم؟؟؟این وضع اسفناک که جامعه ما داره به نظر من بحرانی تراز آن است که بتوان به اصلاحش فکر کرد اما باز هم اصلاح و فکر به اصلاح خالی از لطف نیست پس بهتر اینکه با همدیگه به راههایی برای اصلاح و رهایی و مصونیت خودمون فکر کنیم و انرژی صرف کنیم تا اینکه انرژیمون رو برای اینطور یا اونطور نشون دادن یه جای دیگه هدر بدیم .
پاسخ:
من هم با کلیت فرمایشات جنابعالی موافقم. به برخی از موارد هم انتقاد دارم. به هر حال وبلاگ برای همین تبادل نظرات هست. خوانندگان بر اساس استدلالات مطروحه قضاوت خواهند کرد. بسیار ممنونم از جنابعالی بابت اظهار نظری که بیان فرمودید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">