عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

در مورد جنبش به اصطلاح Me too

پنجشنبه خرداد ۱۹ ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵ ق.ظ

اینکه یه زنی که بر اساس ادعای خودش مورد تعرض قرار گرفته، بدون هیچ ادله‌ای اقدام به نشر مطالبی علیه شخصی بکنه و اسمش رو بذاره حمایت از ستمدیدگی زنان، با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست. توی همون غرب هم گندش دراومده و اینجا هم باید جلوش گرفته بشه. اگر اینطور باشه هر مردی هم میتونه علیه هر زنی ادعاهای خلاف اخلاق مطرح کنه و زندگی خانوادگی و حرفه‌ای اون زن رو نابود کنه و بعدم بگه اینجور چیزا که نمیشه براش دلیل آورد و هیچ دلیلی هم ارائه نکنه. اگر قرار باشه چنین روندی قابل قبول باشه سنگ روی سنگ بند نمیشه. این نه با اصول عقل، سازگاره نه با اصول منطق، نه با اصول حقوقی و نه با هیچ اصل دیگری. فقط با این اصل سازگاره که هر عملی اونور آب کردن لابد کار خوبیه و مام باید انجامش بدیم 😂

 

هیچ ادعایی بدون دلیل قبول نیست. خواه از سمت مردی نسبت به زنی به اتهام انجام اعمال خلاف اخلاق و خواه از سمت زنی نسبت به مردی به اتهام تعرض. این یک اصل بنیادین حقوقی هست که همیشه باید محترم باشه تا انسان امکان انجام تعاملات اجتماعی رو داشته باشه وگرنه پایه همه چیز متزلزل میشه و توی جوامع فعلی که تهمت و اتهام حرف اول رو میزنه اونقدر چوپان دروغگو زیاد میشه که دیگه حتی حرف ستمدیدگان و مورد تعرض قرار گرفتگان واقعی رَم کسی باور نمی‌کنه.

 

قضیه‌ی همون میکروفن کلاس مجازی رو به یاد بیارید که وقتی اونقد دروغ گفته میشه که "استاد صدا نمیاد" "استاد صدا قطعه" "استاد نت مشکل داره" که دیگه استاد حرف اون دانشجوی بنده‌خدایی که واقعاً نتش مشکل داره رو هم باور نمی‌کنه.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱)

سلام استاد حالتون خوبه خیلی وقته ندیدمتون. استاد من خیلی چیزا از شما یاد گرفتم جدا از درس و تحصیل. هم تدریستون عالی بود و من هرچی بلدم از تدریس عالی شماست و هم نکات اخلاقی زیادی از شما یادگرفتم. باید به پدر و مادرتون تبریک گفت برای تربیت شما. راستی استاد اطلاعات شما تو همه زمینه ها منو شگفت زده میکنه چطوری اینقدر از همه چیز مطلع هستید؟

خلاصه که خیلی دلمون برای شما تنگ شده وکاش میشد باز یه بار دیگه دانشجوی شما میشدم حتی گاهی توی خیالاتم تصورش میکنم و بعد میگم اگه میشد من خیلی بیشتر از قبل از وجود شما استفاده می‌کردم حیف که زمان از دست رفت و ما اونجور که باید قدر داشتن استادی همچون شما و لحظات بودن در کلاس شما رو ندونستم.

گفت استاد: مبر درس از یاد
یاد باد آن چه مرا گفت استاد

یاد باد آن که مرا یاد آموخت
آدمی نان خورد از دولت یاد

هیچ یادم نرود این معنی
که مرا مادر من، نادان زاد

پدرم نیز چو استادم دید
گشت از تربیت من آزاد

پس مرا منت از استاد بود
که به تعلیم من اُستاد اِستاد

هر چه می دانست آموخت مرا
غیر یک اصل که نا گفته نهاد:

قدر استاد نکو دانستن
حیف استاد به من یاد نداد

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">