عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

برای اینکه مطالب مربوط به نمرات در یک قسمت جمع شود و سایر مطالب در امان بماند! و نیز از پرسیدن سؤالات تکراری در این زمینه ممانعت به عمل آید به منظور اظهارنظر راجع به نمراتتان از قسمت اظهارنظر ذیل همین مطلب استفاده کنید.

پیشنهادی، انتقادی، فحشی ، ناسزایی، هر مطلبی در زمینه‌ی نمرات کسب شده در امتحان داشتید فقط ذیل همین مطلب ، پاسخ‌گو خواهم بود.

قبل از ارائه‌ی اعتراض به نمره‌ی خود به نکات ذیل توجه داشته باشید :

اول – معتقدم نمره‌ی دانشجو در دست معلم ، حق الناس است : عمیقاً باور دارم نمره‌ی دانشجویان در دست استاد، مصداق بارز حق‌الناس است. به همین دلیل برگه‌ها با نهایت دقت و البته در کمال ارفاق تصحیح شده است؛ امکان اشتباه در نمره‌ها اگر نگویم وجود ندارد به طور قطع می‌توانم بگویم چیزی است در حد صِفر.

دوم – حقوق رشته‌ای است در حد پزشکی یا مهم‌تر حتی : در پزشکی حداکثر جسم و جان مردم در دست پزشک است در حقوق ، ناموس ، شرف و آبروی مردم در دست وکیل یا قاضی قرار می‌گیرد که این موارد (ناموس و شرف) از نظر بسیاری مردم ، مهم‌تر از جسم و جانشان است. به عبارت دیگر حقوق، رشته‌ای است که بعداً باعث خواهد شد جان، مال و ناموس مردم در اختیار شما قرار گیرد، چه وکیل باشید و چه قاضی، از من انتظار نداشته باشید به بهانه‌هایی نظیر دانشجوی شبانه یا دانشجوی دانشگاه آزاد، به صورت فله‌ای نمره بدهم.

سوم – به اندازه ی کافی در طول ترم فرصت افزایش نمره برای شما مهیا شده بود : من در طول ترم از طریق پرسش کلاسی، فرصت افزایش نمره‌ی امتحان را به صورت هفتگی در اختیار دانشجو قرار می‌دهم؛ اگر از این فرصت در جهت عکس استفاده کرده – منفی گرفته‌اید! – یا اصلاً استفاده نکرده‌اید و اکنون از نمره‌ی خود، راضی نیستید به نظر می‌رسد فقط خودتان را باید سرزنش کنید.

چهارم – شرائط امتحان ، تأثیری در افزایش نمره ندارد : اینکه در چه شرایطی امتحان داده‌اید- از قبیل فرجه نداشتن یا همزمان چند امتحان داشتن -  با توجه به اینکه بجز مسأله، من همه‌ی سؤالات دیگر را بارها و بارها در کلاس می‌پرسم، عذر موجه محسوب نمی‌شود.

پنجم – امکان ارائه‌ی تحقیق برای افزایش نمره وجود ندارد :  اکنون (در پایان ترم) امکان افزایش نمره از طریق توسل به وسایلی نظیر ارائه‌ی تحقیق یا پاورپوینت وجود ندارد زیرا قرار نیست هر کس درسش را نخواند و نمره‌اش کم شد اقدام به ارائه‌ی تحقیق یا ساخت پاورپوینت کند و نمره‌اش را به حد قبولی برساند. تحقیق و پاورپوینت جای درس خواندن را نمی‌گیرد؛ اگر قرار بود به عنوان فعالیت کلاسی انجام شود باید در طول ترم پیشنهاد ارائه یا ساختش را می‌دادید، نه الان و به عنوان جبران کمبود نمره، الان وقت مناسبی برای پیشنهاد تحقیق یا ساخت پاورپوینت نیست، چون باید به همه‌ی کسانی که این شرایط را دارند این فرصت داده‌شود و از فردا من باید پاسخگوی خیل دانشجویانی باشم که نمره نگرفته‌اند و می‌خواهند تحقیق کنند یا پاورپوینت بسازند. نیز بعد از اعلام نمرات اگر قرار باشد این فرصت در اختیار همه قرار گیرد باید کسی هم که مثلاً 14 یا 10 یا 12 یا 18 برده این فرصت را داشته باشد که نمره ی خود را افزایش دهد و حتماً تصدیق می فرمایید که منطقی نیست همه صبر کنند ببینند نمره شان چند می شود و بعد به فراخور حال و نمره ی خود برای افزایش نمره اقدام به ارائه‌ی تحقیق یا ساخت پاورپوینت کنند. البته توجه داشته باشید که من از طریق پرسش و پاسخ هفتگی به طور مستمر فرصت افزایش نمره را در اختیار شما گذاشتم اما افسوس که بسیاری از شما خودتان استفاده نکردید و همه چیز را به امتحان پایان ترم موکول کردید.

ششم – تلفن نزنید ! توسل به تماس تلفنی با خود من، اعضای خانواده، دوستان، آشنایان و همکاران من هیچ تأثیری در افزایش نمره‌ی شما ندارد.

هفتم – سخت‌گیری‌ها را حلال کنید : اگر در طول ترم از ناحیه‌ی اجبار کردن من برای خواندن مطالب به صورت هفتگی رنجیده خاطر شدید همان‌طور که بارها هم گفتم و احتمالاً نتیجه‌اش را هم در شب امتحان ملاحظه فرموده‌اید صرفاً به خاطر در نظر گرفتن منافع خودتان بوده است. به هرحال اگر هر ناراحتی‌ای از من دارید امیدوارم حق خود بر من را حلال بفرمایید.

قبل از ارسال نظر خود، حتماً به نکات ذیل توجه داشته باشید:

اول – برای اعتراض ، ارائه‌ی مشخصات درس و نیز مشخصات خودتان الزامی‌ست : اگر هدفتان فقط اظهار نظر کلی راجع ب نمره‌ای که گرفته‌اید می‌باشد و به طور خاص ، قصدی مبنی بر مطلع شدن از اشکالات برگه‌ی امتحانی خود ندارید ، فقط نام درس و دانشگاه را بنویسید.

 اگر راجع به نمره‌ی خودتان می‌خواهید علاوه بر اظهار نظر اعتراض هم بکنید و از اشکالات برگه‌ی امتحانی خود مطلع شوید ، به منظور احراز هویت دانشجوی اعتراض کننده و اجتناب از آگاه شدن دیگران از اشکالات برگه‌ی دانشجویان دیگر ، لازم است هنگام اظهارنظر علاوه بر ارائه‌ی نام دانشگاه و بیان مشخصه‌ی درس ، اسم کامل و شماره‌ی دانشجویی خود را در متن کامنت بنویسید. از نوشتن اسم کامل و مشخصات خود در قسمت نام ارسال‌کننده‌ی کامنت جداً خودداری فرمائید؛ چون هر مطلبی که در قسمت نام بنویسید قابلیت تغییر نخواهد داشت. اسم کامل و سایر مشخصات خود را در متن کامنت بنویسید نه در قسمتِ نام ارسال کننده‌ی کامنت.

من به هنگام پاسخ‌گویی شماره‌ی دانشجویی و نام شما در متن کامنت را حذف می‌کنم که هویت شما محفوظ بماند.

دوم – نظر خود را به هنگام ارسال ، به صورت خصوصی ارسال نکنید : مستحضر باشید که در سایت بلاگ که من از خدمات آن استفاده می‌کنم امکان پاسخ‌گویی به نظراتی که به صورت خصوصی ارسال می‌شود وجود ندارد. پس اگر انتظار جواب دارید به هنگام ارسال نظر خود، آن را خصوصی نکنید.

سوم – اعتراض بیمورد از طریق وبلاگ مساوی با کسر نمرات ارفاق شده خواهد بود : هدف از قرار دادنِ فرصت اعتراض از طریق وبلاگ ، در وهله‌ی اول ، این بود که برای دانشجویان این امکان فراهم شود که از بُن دندان و عمق جان ، قانع شوند در حق آنها ظلمی روا داشته نشده و آنچه هست حاصل کارِ خود آنان در برگه‌ی امتحانی + فعالیت کلاسی است .

در طول ترم‌های اخیر اما با این وضعیتِ بغرنج ، مواجه شدم که برخی از دانشجویان علیرغم اینکه نیک ، آگاه بودند که برگه‌ی امتحانی‌شان وضعیت اسفناکی دارد با وجود این ، به مصداق سنگ مفت ، گنجشک مفت ، اقدام به اعتراض از طریق وبلاگ می‌کردند و قرار دادن اشکالاتِ برگه‌ی امتحانی آن‌ها بر روی وبلاگ ، وقت و انرژی فراوان و البته بی‌حاصلی از من می‌گرفت ؛ به طوریکه در برخی موارد ، حتا دانشجویان محترمی که در برگه ، به زحمت ، موفق به کسب نمره‌ی سه !!!! می‌شدند اقدام به اعتراض می‌کردند شاید فرجی بشود !!!!

ب منظور مقابله با چنین وضعیتی و نیز محدود کردن موارد اعتراض به موارد واقعی ، اعلام می‌دارد چنانچه دانشجویی اقدام به اعتراض از طریق وبلاگ کند و بررسی مجدد برگه‌ی امتحانی ایشان معلوم دارد اشتباهی در کار نبوده و حقی تضییع نشده ، هر ارفاقی که در تصحیح برگه‌ی امتحانی صورت گرفته شده باشد پس گرفته شده و نمره‌ی نهایی به همان میزان کاهش داده خواهد شد. البته نمرات حاصل از فعالیت‌های کلاسی و نیز نمره‌‌ای که بدون ارفاق در برگه کسب شده است ، به حال خود ، دست نخورده باقی خواهد ماند. زین پس با علم به این موضوع ، اقدام به اعتراض از طریق وبلاگ نمائید.

شایان ذکر است اگر اعتراض به نمره ، منحصر ب سایت دانشگاه باشد و ساز و کار اعتراض از طریق وبلاگ ، پیگیری نشود ، مشمول قاعده‌ی فوق نبوده و در هر حال ، کسر نمره‌ای در بر نخواهد داشت.

چهارم – اگر می‌خواهید از اشکالات برگه‌ی امتحانی مطلع شوید در سایت دانشگاه هم اعتراض کنید : فقط ب اعتراضاتی ترتیب اثر داده خواهد شد که علاوه بر وبلاگ ، در سایت دانشگاه هم منعکس شده باشد.

در صورت تمایل ، برای دیدن نمونه‌هایی از ارائه‌ی اشکالات برگه‌ی امتحانی که از طریق وبلاگ قبلی من در بلاگفا صورت گرفته بود ، اینجا را کلیک کنید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۵۱ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲۴)

  • آموزش سئو در تبریز
  • Good day! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for
    this website? I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had issues with hackers and
    I'm looking at options for another platform. I would be fantastic
    if you could point me in the direction of a good platform.
  • بسم الله الرحمان الرحیم
  • حسین قدم زاده ایین دادرسی مدنی۲
  • بسم الله الرحمان الرحیم
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    امیدوارم این دفعه جواب دهید اول سلام ،بابت مطالب تندی که نوشتم قصدم فقط آگاه شدن از مشکلات برگه امتحانی ام است چون واقعا نمیدانم چرا افتادم مگر من در امتحان چه نوشته بودم که نمره ام انقدر کم شده است من ۲/۲۵ فعالیت کلاسی دارم یعنی از جمع دو برگه ۲ هم نمیشوم؟  اگر برگه ام را در اولین جلسه که در دانشگاه هستید با خود بیاورید ممنون میشوم که اشکالاتم را به من بگویید فقط در اینجا اعلام کنید که جمع امتحان میانترم و پایان ترم چند شده است؟  دانشگاه ایت الله بروجردی    **** *** *****     **********
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.
    یکبار دیگه هم ترم قبل این اتفاق افتاد، من سه ساعت برای جنابعالی اشکالات برگه تایپ کردم، جنابعالی آخرش فرمودید بله. اشکال از من بود. متأسفانه الان نمیتونم سه ساعت دیگه بنشینم و برای جنابعالی اشکالات برگه تایپ کنم. از جنابعالی عذرخواهی می‌کنم. 
    خیلی ممنون از اینکه انقدر به کارتون و شاگرداتون اهمیت میدین که این شرایط رو براشون مهیا کردین که هر وقت سوالی داشتن ازتون بپرسن (با وجود مشغله هایی که دارین) 
    سوال بنده:شما فرمودید که اعمال حقوقی آن دسته از رخدادهایی هستند که اثر انها مورد اراده اشخاص است که اثر انها بطور ممستقیم مورد اراده ی اشخاص است .حال ضمانت اجرای توافق میان اشخاص مثلا الزام متعهد به پرداخت دین توسط دولت را نیز باید نتیجه ی مستقیم عمل حقوقی بدانیم
    ؟ینی ایا الزام متعهد توسط دولت به ایفای دین عمل حقوقی است یا واقعه؟ امیدوارم منظورمو فهمیده باشید

    پاسخ:
    سلامٌ علیکم؛ خواهش می‌کنم.
    خود الزام دولت، نسبت به متعهد، واقعه‌ی حقوقی است. البته متعهدٌله در هر مرحله میتونه از حق خودش بگذره و این الزام رو از بین ببره.
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام خدمت استاد شاهرخی من معتقدم که در حقم اجحاف بسیار زیادی صورت گرفته است پس درخواست دارم برگه سوالات میان ترم و پایان ترم را مو به مو اشکالاتش را بیان کنید درباره امتحان میان ترم باید بگویم که من در امتحان اسمم را ننوشتم که شما گفتید این کار عیب دارد اما نگفتید که اصلا آن را صحیح نمیکنم و بسیار از شما خواهشمندم که بفرمائید علت کم شدن نمره بد خطی من است یا نه. **** *** *****    **** **** **          **********
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.

    امتحان میان‌ترم :
    • 1.الف : در سؤال اول امتحان میان ترم( عدم تعیین مدت حق انتفاع) باید مینوشتید مالک هر وقت بخواهد می‌تواند رجوع کند و اگر رجوع نکند با فوت او حبس مطلق از بین می‌رود و وراث مالک می‌توانند مال را از منتفع بگیرند. جنابعالی مرقوم فرمودید : اگر قرارداد به مدت عمر مالک تنظیم شده باشد وراث حق گرفتن مال را از منتفع ندارند و اگر به مدت عمر منتفع تنظیم شود عقد خاتمه پیدا می‌کند. توجه دارید که کلاً سؤال رو اشتباه متوجه شدید. سؤال من در جایی بود که مدت حق انتفاع معین نشده، جنابعالی مرقوم فرمودید اگر قرارداد به مدت عمر مالک یا منتفع باشد. 1 نمره کسر
    • 1.ب : در خصوص حمل احشام با ماشین لوکس نوشتید سوءاستفاده از عین است و باعث می‌شود قرارداد به خودی خود از بین برود، اشتباه است. سوءاستفاده از عین همچنان که در کتاب هم اومده فقط یک ضمانت اجرایی داره اونم جبران خسارت است و باعث از بین رفتن عقد نمیشه. نیم نمره کسر.
    • 1.ج : موارد عدم امکان رجوع از اذن موجب حق ارتفاق نوشتید اگر مالک برای ضربه زدن به صاحب حق رجوع کند و نیز در صورتی که قرارداد برای حق ارتفاق و نه استفاده‌ی مباح تنظیم شده باشد. اشتباه است. رجوع کنید به شماره‌ی 251 کتاب. دو مورد باید مینوشتید. 25 صدم ارفاقاً داده شد که به دلیل نوشتن اشکالات برگه، کسر خواهد شد. در کل یک نمره کسر.
    • 1. ه : جزو اموالی که مالک خاص ندارند اموال عمومی و دولتی رو نوشتید که اشتباه است. رجوع کنید به شماره‌ی 63 کتاب. نیم نمره باید کسر میشد که ارفاقاً کسر نشده بود ولی اکنون به دلیل نوشتن اشکالات برگه کسر خواهد شد.
    • 3. الف : رو کاملاً سفید گذاشتید و حتی یک کلمه هم ننوشتید. یک نمره کسر.
    • 3.ب : در سؤال ساختن دیوار اشتراکی بدون هماهنگی با شریک مرقوم فرمودید در صورتی که با مصالح خودش ساخته شود دیوار متعلق به آقای الف و اگر آقای ب مشارکت نکند، متعلق به او نیست. اشتباه است. در هر صورت دیوار، اشتراکی است، چون الف بر ضرر خود اقدام کرده و هماهنگی نکرده با شریک خودش. یک نمره کسر.
    • 3.ج : در بحث بهترین ضابطه برای تعیین شخصیتی که باید بنام حاکم، وقف عام را بپذیرد، نوشتید منظور از حاکم همان دادرس است. اشتباه است. رجوع کنید به شمارهٔ 84،یک پاراگراف مانده به آخر شماره‌ی مطلب. عین عبارت کتاب است. یک نمره کسر.
    • 3.د : در تفاوت مالکیت منفعت و حق انتفاع، مرقوم فرمودید اگر شخص، خانه‌ی خود را برای مدتی معین به دیگری اجاره دهد موجر را منتفع و مالک منفعت، صاحبخانه است و منتفع می‌تواند از حق خود استفاده کند و ناقص است و مالک منفعت مالکیتش کامل است. اولاً که جمله، کلاً سر و ته ندارد. ثانیاً اشتباه است. مراجعه بفرمایید به شمارهٔ 102 کتاب. دو نمره کسر.
    باید در امتحان میان ترم 2.50 می‌گرفتید من ارفاقاً به جنابعالی 3.25 دادم که کسر خواهم کرد. 

    امتحان پایان ترم :

    • 1.الف : من تفاوت حق عینی و دینی رو از جنابعالی خواستم جنابعالی تفاوت حق عینی اصلی و تبعی رو نوشتید بحث تفاوت در استفاده از منافع مال و بحث استقلال در وجود. اشتباه است. سه نمره کسر.
    • 1.ب : در بحث انواع اموال غیر منقول تبعی باید حق مالکیت، انتفاع، اتفاق، حق وثیقه رو مینوشتید و مینوشتید همه‌ی حقوق دینی منقول هستند بجز یک استثنا که دعاوی مربوط به خسارت وارد بر املاک و اجرت المثل، فقط همین آخری رو نوشتید و اون مطالب قبل رو ننوشتید. 1.75 کسر.
    • 2.الف : در خصوص ویژگی‌های مال کلی در معین نوشتید قابلیت انتقال از محلی به محل دیگر را داشته باشد. اشتباه است. 25 صدم کسر.
    • 2.ب : در خصوص ویژگی‌های مال کلی فی الذمه نوشتید قابلیت نقل و انتقال از محلی به محل دیگر را داشته باشد و باید همگون باشد، اشتباه است. باید مینوشتید کلی باشد یعنی صادق بر افراد عدیده باشد. نیم نمره کسر.
    • 2.ج : در خصوص شرایط مال در حکم غیر منقول، دلیل شرط سوم باید مرقوم میفرمودید چون اگر ادوات کشاورزی و زمین کشاورزی متعلق به دو نفر باشد طلبکاران مالک زمین در هر حال دسترسی به آلات و ادوات ندارن تا ما بخواهیم از آن آلات و ادوات حمایت کنیم و طلبکاران مالک ادوات هم قاعدتاً نباید به این علت که مالک این ادوات آنها را برای کشاورزی در اختیار شخص دیگر قرار داده از حق خود محروم شوند. توضیحات مغشوش و نامفهومی در این خصوص ارائه فرمودید اما هیچ شباهت و نزدیکی به مطلبی که من عرض کردم ندارد. یک نمره کسر.

    جمعاً شش و نیم نمره کسر و امتحان پایان ترم سه و نیم بردید. نمره‌ی جنابعالی نه تنها به 9.99 افزایش نخواهد یافت، بلکه 7.75 ، به 7 تنزل خواهد یافت. برای جنابعالی از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت و عاقبت به خیری مسألت دارم. 
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام خدمت استاد شاهرخی درخواست دارم  دوباره در تصحیح برگه امتحانی ام بازنگری کنید چون در یکی از دروس عمومی نمره ام 18 شد و بعد از آن بدون این که اعتراض بکنم نمره ام 20 شد چون شاید استاد برگه ام را اشتباهی با برگه دیگر صحیح نموده وبعد از آن نمره ام را که در سایت 18 داده بود به20 افزایش داده باشد ومن فکر میکنم شما هم این اشتباه را کرده باشید من درخواست ندارم اشکالات برگه ام را مو به مو توضیح دهید.    در مورد جواب در سایت دانشگاه باید بگم حق با شما است چون اگر به درخواست من جواب می دادید عدالت آموزشی نقض میشد.   از یاد آوری این نکته از شما سپاسگزارم      **** *** *****     **** ****** *****             **********

    پاسخ:
    سلامٌ علیکم. خیر، من از این قبیل اشتباهات نمی‌کنم. اون استاد محترم هم احتمالاً اشتباه نکرده فقط خواسته 2 نمره بهتون ارفاق کنه و خواسته بدونید نمره‌ی خودتون 20 نبوده، بنابراین اول نمره‌ی واقعیتون رو وارد کرده و سپس بهتون ارفاق کرده. بنده خدا اومده ثواب کنه کباب شده و الان جنابعالی فکر می‌کنید اشتباه کرده! 
    سوالی که ازتون پرسیدم رو اشتباه متوجه شدین.سوالم اینه که ایا سعید کونانی رو به دلیل غیبت بیش از حد مجاز حذف کردین یا نه؟اخه برخلاف این که شما گفتین مدیر اموزش میگه که حذف نشدم (درس مدنی۲)لطفا هرچه زودتر جوابم رو بدین

    پاسخ:
    دقیقاً درست جواب دادم، منتها جنابعالی دقت نمیفرمایید.
    برگردید و آخرین جمله‌ای که در پاسخ کامنت قبلی جنابعالی نوشتم رو مشاهده بفرمایید. 
    سلام استاد خسته نباشید ببخشید که تو این بخش سوالم رو مطرح کردم .دلیلش اینه که سوال ضروریه و باید انی پاسخ داده بشه.
    سوالم اینه که بالاخره سعید کونانی رو حذف کردی یانه؟اخه وقتی از خودتون میپرسم میگین حذفت کردم و وقتی از اداره اموزش دانشگاه میپرسم میگه نه حذف نشدی لطفا پاسخم رو همین جا بدین.(سعید کونانی درس مدنی ۲).
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم. 
    مدت‌ها قبل در کانال تلگرامی و اپلیکیشن سروش این مطلب رو گذاشته بودم و اگر عضو میبودید یا از کسی که عضو کانال هست میپرسیدید سرگردان نمیشدید :

    🔶 قابل توجه دانشجویان محترم دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی. 

    با عنایت به اتمام مهلت حذف غیبت توسط استاد، در سیستم گلستان، اگر دانشجویی هست که درس رو حذف اضطراری نکرده و منتظر حذف توسط من بوده، در صورتی که قصد نداره توی امتحان شرکت کنه باید از مکانیسم غیبت در جلسه‌ی امتحان و ارائه‌ی گواهی پزشکی و اینا استفاده کنه. بنابراین من کسی رو حذف غیبت نکردم چون مهلتش تموم شده بود. 
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با عرض سلام استاد شاهرخی لطفا در نمره بنده تجدید نظر بفرمایید ****** هستم ک بهتون پیام دادم ممنون
    پاسخ:
    سلام علیکم. 
     امتحان میان ترم :

    در پاسخ سؤال اول، مرقوم فرمودید(اگر شرط مجهول باعث جهل به مورد معامله شود هم شرط باطل است و هم عقد، در فقه هم می‌گویند جهل در پاره‌ای موارد مهم نیست و عقد باطل نیست فقط موجب بطلان خود شرط است) برای اون قسمتی که مرقوم فرمودید در حقوق ایران، نیم نمره کسب کردید، اما هیچ سخنی در مورد جایی که شرط مجهول باعث جهل به عوضین نیست، ننوشتید. ضمناً در فقه هم نوشتید در پاره‌ای از موارد!!! ما در کلاس عرض کردیم پاره‌ای از موارد؟ یا اون موارد رو هم گفتیم؟ باید مینوشتید در جایی که جهل در زمان اجرا برطرف خواهد شد یا در زمان اجرا برطرف نخواهد شد، نظر غیر مشهور رو در فقه مینوشتید و همچنین در حقوق نظر آقایان شهیدی، کاتوزیان و صفایی رو مینوشتید که هیچکدوم رو ننوشتید. 4.5 نمره از جنابعالی در این قسمت کسر شد. 

     در سؤال 2 - الف مرقوم فرمودید (چون دین اصلی بر عهده‌ی ضامن نبوده و به آن انتقال پیدا کرده است، می‌تواند رجوع کند) استدلال مذکور در صفحهٔ 287 کتاب، شمارهٔ 3 رو باید مینوشتید، استدلال جنابعالی اشتباه است، از یک نمره‌ی ممکن، ارفاقا نیم نمره به جنابعالی داده شد، که از جنابعالی کسر خواهد شد. چون من نوشته بودم نمره به استدلال تعلق خواهد گرفت و نه به اصل پاسخ. قاعدتاً اینجا نباید نمره‌ای می‌گرفتید. 

    در سؤال دوم قسمت آخر نظر اول رو توی نمودار نوشتید (در مقام ایجاد تعهد داده) و در توضیحش نوشتید ( نظر اول میگه وقتی کسی مالی رو به دیگری می‌دهد یعنی قطعا یک دینی وجود داشته)که ینی توضیح نظر دوم رو مرقوم فرمودید و با نموداری که رسم کردید همخوانی نداره و برای نظر دوم هم توضیح نظر اول رو نوشتید، ینی توضیحات جنابعالی با نموداری که ترسیم کردید همخوانی نداره. صرفنظر از این عدم همخوانی که نشان از عدم دقت جنابعالی داره مرقوم فرمودید (در نظریه دوم ینی ایجاد تعهد که توضیح دادم کسی که پول را پرداخت کرده می‌تواند ثابت کند که دین خود را پرداخت کرده یا ایجاد تعهد برای طرف مقابل بوده) این عبارت اشتباه است. چون در نظریه ایجاد تعهد دیگه بحث این نیست که ثابت کنه دین خودش رو پرداخته، بلکه در واقع داره برای طرف مقابل ایجاد تعهد میکنه، نیم نمره از دو نمره کسر شد و ارفاقا برای عدم همخوانی در توضیحات و نمودار از جنابعالی نمره‌ای کسر نشد که این ارفاق پس گرفته خواهد شد و نیم نمره بخاطر همخوانی نداشتن نمودار و توضیحات، کسر خواهد شد. 

    در امتحان میان ترم از 10 نمره، 5 گرفتید که یک نمرهٔ اون ارفاقی بوده و کاهش داده خواهد شد. 


    امتحان پایان ترم


    قسمت اول مسأله رو که خودتون میدونید اشتباه نوشتید که یک و نیم نمره کسر. 
    قسمت ب مسأله باید مرقوم میفرمودید یکی از دلایلش اینه که ایجاب کننده نخواسته است که به صرف ایجاب، خود را متعهد کند و توافق اراده هم که اساس عقد است قبل از قبول، پدید نیامده است، این دلیل رو مرقوم نفرمودید، فقط نوشتید که چون موجب خودش خالق است می‌تواند از آن عدول کند، نیم نمره کسر. 

    در سؤال سوم قسمت الف باید به عنوان استناد ماده‌ی 954 رو مرقوم میفرمودید و استناد میکردید به کلمه‌ی (کلیه) در متن ماده، که استناد نفرمودید. نیم نمره کسر. 

    در قسمت ب سؤال دوم مرقوم فرمودید رجوع یک ایقاع دیگر رو از بین میبره و فسخ هم ارادهٔ دو طرف رو لازم داره. هر دو اشتباه است، اولاً ما رجوع در عقود داریم و ثانیاً فسخ، فقط با ارادهٔ یک طرف است، یک نمره کسر. 

    در قسمت آخر سؤال سوم جنابعالی فقط نوشتید چون قصد ندارد باطل است، در حالیکه ما در جزوه 4 دلیل رو نوشتیم و توضیح مفصل دادیم که جنابعالی هیچیک رو مرقوم نفرمودید و در پایان این قسمت هم اومدید و حکم و دلایل صحت عقد  رو نوشتید که اصلاً ربطی به سؤال من نداره و همچنان که در ابتدای سؤالات هم نوشته بودم (اضافه نوشتن نشانه‌ی عدم درک صحیح از محدوده‌ی سؤال و به هنگام تصحیح، باعث اتلاف وقت مدرس و مستوجب کسر نمره است؛) ولی من ارفاقا از جنابعالی نمره کسر نکردم و یک نمره هم به جنابعالی داده بودم، نیم نمره از یک نمره رو پس خواهم گرفت، چون هم مطالب غیرمرتبط نوشتید و هم هیچ اشاره‌ای به دلایل چهارگانه که ما در کلاس کردیم نکردید و با توجه به اینکه نمره به استدلال تعلق میگیره، قاعدتاً در این قسمت نباید نمره‌ای کسب میکردید. اینجا هم 5 نمره از دست دادید.


     در کل نمره‌ی جنابعالی رو من 8.5 وارد کردم، یک و نیم نمره ارفاقی بود، نمرهٔ جنابعالی به 7 کاهش خواهد یافت. همچنین نمره‌ی جنابعالی به 9.75 هم افزایش نخواهد یافت و همون نمره‌ی 7 رو که نمره‌ی جنابعالی بدون ارفاق هست رو براتون رد خواهم کرد.

    برای جنابعالی آرزوی موفقیت دارم. 


    با سلام و عرض
    ادب و احترام خدمت شما استاد محترم و ضمن قدر دانی از تمامی تلاش هاتون
    با کسب اجازه از حضورتون
    استاد با توجه به اینکه من در طول این ترم درس مدنی ۳ رو با دقت مطالعه میکردم و با  استناد به اینکه امتحان میان ترم رو من جوابش رو با دیگر دانشجویانی که در حال  حاضر نمره خوبی رو کسب کردند و با دقت نظر بیشتر به اینکه انتظار من از این آزمون چیزی فرا تر از این نمره هستش
    از شما تقاضا میشه در تصحیح ، بازنگری رخ بده 
    سپاسگزارم از تمامی زحماتتون
    وقتتون بخیر
    پاسخ:
    سلام علیکم. درخواست بازنگری در تصحیح دارید یا درخواست اینکه اشکالات برگه‌تون رو نیم نمره به نیم نمره بنویسم؟ چون چنانچه دانشجویی اقدام به اعتراض از طریق وبلاگ کند و بررسی مجدد برگه‌ی امتحانی ایشان و نوشتن اشکالات برگه معلوم دارد اشتباهی در کار نبوده و حقی تضییع نشده ، هر ارفاقی که در تصحیح برگه‌ی امتحانی صورت گرفته شده باشد پس گرفته شده و نمره‌ی نهایی به همان میزان کاهش داده خواهد شد. البته نمرات حاصل از فعالیت‌های کلاسی و نیز نمره‌‌ای که بدون ارفاق در برگه کسب شده است ، به حال خود ، دست نخورده باقی خواهد ماند.
    ضمناً متنی رو که ذیلش کامنت گذاشتید رو مطالعه نفرمودید. شمارهٔ دانشجویی خودتون رو مرقوم بفرمایید
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام استاد،،خسته نباشید،،فقط میخوام بدونم چند گرفتم آیین دادرسی1

    **********

    تشکر
    پاسخ:
    سلام؛ ممنونم؛ متاسفانه امکان اعلام نمرات از طریق تلفن وجود نداره.
    با این نمر دادن.. کجا میخا بگیری.. ده بده مشروط نشن.. از رفتارت معلوم که چه جور ادمی هستی نیاز به توضیح نداره...ی زره از استادت.. اقای کاتوزیان و سایرین اخلاق تدریس یاد بگیر بعد به این شیوه نمره بده.. به نظر من اگر هم کسی چیزی یاد نمیگیره علت شما هستی... نه دانشجو... ارزش فش دادن هم نداری میترسم بریزی تو خودت بترکی یا نفرین کنی چون که ظرفیت نداری میگم
    پاسخ:
    ممنونم از کامنت جنابعالی، لطف کردید تشریف آوردید و نظر خودتون رو بیان فرمودید، برای جنابعالی از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت و عاقبت به خیری مسئلت دارم.
    سلام خیلی مردی
    پاسخ:
    سلام، از چ جهت میفرمائید؟ کنایه زدید احیاناً، نه؟ 
    1. با سلام و خسته نباشید 
    2. من اگه کتابو کپی کنم باز نمرم همین حدوداس! نمیدونم چرا?!!! همیشه پایین ترین نمرم، درسیه ک با شما دارم ! با توجه ب تلاشی ک داشتم برا درس آدم3اصلا راضی نیستم از نمرم ،انتظار داشتم منفی هام نمرمو پایین بکشه ولی نه تا این حد!! 
    3. ودر آخر ، استاد چه جوری برگه هارو تصحیح میکنید?
    4. + این متن حاوی هییییچگونه اعتراضی نیست !ب قول خودتون از همین الان ،گفته باشم !!
    پاسخ:
    1. سلام ؛ مونده نباشید.
    2. والا چ عرض کنم ؛ اون برادر یا خواهر ارجمندی ک نمره‌ی بالا می‌گیره آشنایی‌ای با من نداره و اون خواهر یا برادر بزرگواری هم ک از نمره‌ش راضی نیست من خصومتی باهاش ندارم. هر چ هست برگه‌ی شخصه + فعالیت کلاسیش + سؤالاتی ک قسمت عمده‌ی اونا بارها در کلاس مورد بررسی قرار گرفتن.
    3. در صورت تمایل میتونید نمونه‌هایی از نحوه‌‌ی تصحیح اوراق از جانب من رو در کامنتایی ک ذیل کامنت خودتون هست مشاهده بفرمائید.
    4. خوب شد گفتید !!!!! وگرنه عواقب داشتا !!!!!!!!!!
    با سلام وارادت .
    ازاینکه زحمت کشیدید واشکالات برگه امتحانی اینجانب را یادآوری فرمودید بی نهایت سپاسگزارم.
    با سپاس فراوان
    پاسخ:
    سلام. خواهش می‌کنم. امیدوارم تونسته باشم جنابعالی رو به این قناعت وجدان رسونده باشم ک در حقتون ظلمی روا داشته نشده.
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام و احترام خدمت شما استاد محترم.
    **** ******* هستم با شماره دانشجویی ********** از ******* ****** اعتراض نسبت به درس: **** *****
    درخصوص درس **** **** * من دو سوالی که در جزوه درسی بوده را کاملا توضیح داده ام وهر سوال هم 5 نمره داشته که حداقل از این دو سوال 9 می گرفتم. ومابقی سوالات را هم دست وپاشکسته جواب داده ام. اما اینکه چه جوری نمره من * شده است واقعا جای بسی تعجب است. شما می فرمایید که نمره دانشجو حق الناس است ولی ظاهرا از این جهت که خیلی سختگیری کنید که نمره اضافی نگیرد اما از این حیث که هر چقدر دوست دارید از نمره کم کنید علی الظاهر مصداق حق الناس نیست . خواهشمند است مجددا بررسی بفرمایید.ودر صورت امکان اشکالات برگه امتحانی مرا یادداوری بفرمایید. با سپاس فراوان و عرض پوزش از لحن کلام.
    پاسخ:

    سلام.

    در سؤال اول قسمت الف (معیوب بودن مورد اجاره) باید می‌نوشتید که اگر موجر رفع عیب کند حق فسخی برای مستأجر نیست و مستأجر حق کسر گذاشتن از مال‌الاجاره هم ندارد (ص 18 جزوه‌ی کاربردی ستون وسط) ک ننوشته‌اید. یک نمره کسر شد.

    در سؤال اول قسمت ب (اگر مستأجر در اجاره‌ی مشمول قانون 56 بدون اجازه انتقال دهد چ ضمانت اجرائی به وجود می‌آید) علاوه بر حق فسخ موجر باید ذکر می‌کردید که نصف حق کسب و پیشه را هم باید به منتقل الیه بدهد (ص 57 کاربردی ستون وسط) که ننوشته‌اید. نیم نمره کسر.

    در سوال اول قسمت ج نوشته‌اید اجاره مشمول قانون 76 است که اشتباه است ؛ مشمول قانون 56 است. یک نمره کسر.

    در قسمت‌های مربوط به حق معلق فسخ ، تعریفی ارائه نداده اید (نیم نمره کسر) مثالی هم که زده‌اید اشتباه است (اگر ظرف پنج ماه باران آمد من حق فسخ دارم) چون مدت زمان فسخ باید معلوم باشد مثلا باید مینوشتید (اگر ظرف پنج ماه باران آمد من برای دو روز حق فسخ داشته باشم) تفاوت حق معلق فسخ و شرط فاسخ را هم که نوشته‌اید شرط فاسخ بر اثر قانون است اشتباه است. برای این دو قسمت یک نمره کسر.

    قسمت آخر سؤال اول را هم فراموش کرده‌اید بنویسید (اگر مستأجر در اجاره‌ی سال 56 سرقفلی نپردازد آیا حقی بر دریافت حق کسب و پیشه دارد) ، نیم نمره کسر.

    در سؤال دوم (نظر دکتر کاتوزیان در بیع مال غیر منقول) بجای نوشتن شش مقدمه و یک نتیجه‌گیری به صورت دقیق ، فقط کلیاتی نوشته‌اید و اصل نظر ایشان را بیان کرده‌اید (تشریفاتی بودن بیع) که در خود صورت مسأله هم آمده بود و نیازی به تکرار از طرف جنابعالی نداشت. فقط مقدمه‌ی ششم را بیان کرده‌اید که یک نمره گرفته‌اید. چهار نمره کسر در این سؤال.

    سؤال سوم که در کتاب بود را به کلی جواب نداده‌اید. پنج نمره کسر. (شرائط اعمال قاعده‌ی تلف مبیع قبل از قبض که سه شرط بود) ، در قسمت دوم همین سؤال نوشته‌اید :

     «چون در کلی، تفکیک !!!! (بجای تملیک دقیقاً و به صورت خوانا نوشته‌اید تفکیک) !!!! با تسلیم مبیع است و همین که فروخته شد مصداق کلی است در صورت تلف قبل از قبض، بیع منفسخ می‌شود»

    همچنانکه ملاحظه میفرمائید استدلال شما در پاسخ به این سؤال ، به کلی نامفهوم ، نامربوط و حتا فاقد معناست. همچنین نوشته‌اید اگر وقت تسلیم گذشته و مشتری درخواست نکرده باشد هیچ ضمانت اجرائی ندارد، که اشتباه است ، چون بیع منفسخ می‌شود و مشتری باید خسارات ناشی از تقصیر قراردادی را جبران کند. قسمت آخر این سؤال (تفاوت قید عدم انتقال با شرط عدم انتقال) را هم فراموش کرده‌اید بنویسید.

    در سؤال چهارم یک نمره از فرض چهارم نگرفته‌اید چون ننوشته‌اید چرا حق برداشتن زیاده یا کسر گذاشتن از ثمن وجود ندارد، برعکس نوشته‌اید اگر جزء جزء ثمن در برابر جزء جزء مبیع قرار گرفته باشد بایع می‌تواند از ثمن کسر بگذارد ! در حالیکه اولاً صورت مسأله در جایی بود که جزء ثمن در مقابل جزء مبیع نباشد و ثانیاً مشتری قاعدتاً از ثمن کسر می‌گذارد نه بایع ! ثالثاً باید می‌نوشتید در این فرض، مقدار به منزله‌ی وصف مبیع قرار می‌گیرد و مقدار اثر شرط وصف را دارد که ننوشته‌اید.

    من اشتباهات و کاستی‌های فوق را در نظر نگرفته و از این فرض چهارم یک نمره ارفاقاً به شما داده بودم که با توجه به بیان اشکالات از طریق وبلاگ این ارفاق را پس می‌گیرم و نمره‌ی جنابعالی به 5.50 کاهش خواهد یافت. 

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام علیکم استاد .خسته نباشید .اینجانب **** **** به شماره دانشجویی ************ توجه به اینکه در درس **** ****** **** *در دانشگاه ****** 5.25شده ام وازطرفی به نظر خودم امتحان رو خیلی خوب نوشتم لذا برای اقناع وجدان خود از شما تقاضا دارم :اشکالات برگه ی امتحانی بنده را بیان فرموده ونمراتی را که ارفاق فرموده اید پس بگیرید.ضمنا عذر خواهی می کنم از اینکه مجددا وقت شما رامی گیرم.باتشکر
    پاسخ:

    سلام.

    در سؤال اول (موارد ابلاغ)، سه نمره از شما کسر شده، مثلاً نوشته‌اید امتناع مخاطب، باعث واقعی شدن ابلاغ است که اشتباه است یا نوشته‌اید اگر بستگان امتناع کنند باید به دفتر دادگاه برگردانده شود که باز هم اشتباه است و باید الصاق شود، یا نوشته‌اید ابلاغ از طریق روزنامه در فرضی که مدیر دفتر دادگاه نشانی مخاطب را دارد ابلاغ قانونی است که اشتباه است و جزو موارد ابلاغ غیر صحیح است. در چهار مورد دیگر هم اشتباه نوع ابلاغ را معین کردید که به نظر می‌رسد ذکر همان سه نمونه برای بیان اشتباهات، کافی باشد.

    در سؤال دوم در تعریف قرار باید اشاره می‌کردید که از زمرهٔ آراء است که اشاره نکرده‌اید (بیست و پنج صدم کسر)، همچنین قرار عدم صلاحیت را از قرارهای راجع به ماهیت دعوا دانسته‌اید که این‌طور نیست، ولی من ارفاقاً نمره کم نکرده بودم که با توجه به اعتراضی که الآن بیان فرمودید این نمره را کم خواهم کرد. قسمت دوم سؤال دوم (ویژگی‌های قرار اعدادی) را کلاً فراموش کرده بودید بنویسید که چهار نمره از شما کسر شد.

    در سؤال سوم هر سه قسمت را اشتباه نوشته‌اید و پنج نمرهٔ کامل از دست داده‌اید، نوشته‌اید اگر به دلیل عدم ارائهٔ اصل سند، در مرحلهٔ بدوی سند از عداد دلائل خارج شد در مرحلهٔ تجدیدنظر استناد به آن ممکن نیست؛ که اشتباه است (شمارهٔ 457 کتاب) در اثر انتقالی نوشته‌اید یعنی اگر آرایی در مرحلهٔ بدوی اجرا نشده در مرحلهٔ تجدیدنظر مورد استفاده قرار می‌گیرد که اشتباه است (شمارهٔ 453 کتاب) در مورد اثر تعلیق نوشته‌اید اگر در مرحلهٔ بدوی حکمی صادر شده باشد در مرحلهٔ تجدیدنظر ممکن است تعلیق شود که اشتباه است. (شمارهٔ 452 کتاب)

    در سؤال چهارم ننوشته‌اید که چرا نوشتن جهات موضوعی لازم است. (بیست و پنج صدم کسر)، در شرائط اعتراض خوانده به بهای خواسته هم سه نمره و بیست و پنج صدم از دست داده‌اید مثلاً نوشته‌اید خوانده باید اعتراض خود را در حین ابلاغ و قبل از جلسهٔ دادرسی مطرح کند که اشتباه است زیرا خوانده می‌تواند از زمان ابلاغ تا اولین جلسهٔ دادرسی اعتراض کند. شرط اول و چهارم اعتراض خوانده به بهای خواسته را هم به‌کلی ننوشته‌اید.

    ضمناً با توجه به منفی‌‌ای که در کلاس داشتید من باید یک نمره هم از شما کسر می‌کردم که این کار را نکرده بودم. 

    با توجه به بیان اشکالات از طریق وبلاگ نمره‌ی ارفاق شده را پس می‌گیرم و نمره‌ی جنابعالی به 5.00 کاهش خواهد یافت. 

    سلام.دوست عزیزی که با اسم ز م برای شما کامنت میذارن , /بنده خدا/ نیستن.البته نمیدونم شاید ایشون از دوتا اسم برای کامنتاشون استفاده میکنن . اخرین کا منتم در خصوص نحوه ارسال عمومی و خصوصی بود که پیامم چند بار براتون اومد که البته بخاطر مشکل اینترنت بود و عذر میخوام .درهرحال خواستم بگم که خدای نکرده سو تفاهمی پیش نیاد . و من همیشه با اسم بنده خدا کامنت میذارم و نه هیچ اسم دیگه ای.
    پاسخ:
    سلام ، ممنونم از توضیحی ک ارائه فرمودید ، بله میدونم ک ( ز م) اون بنده خدای معروف نیست !!!!!! منتها چون ایشون این بار با اسم (بنده خدا) هم کامنت گذاشتن منم از همون اسمی ک خود ایشون گذاشتن استفاده کردم. ب هر حال ممنونم از دقت نظرتون.
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام علیکم استاد .خسته نباشید.اینجانب **** **** به شماره دانشجویی **************** به اینکه در درس **** ****** **** *** ******* ****** 5.25شده ام از طرفی به نظر خودم امتحان را خیلی خوب نوشتم لذا برای اقناع وجدانم از شما درخواست دارم در صورت امکان لطف کنیداشکالات برگه امتحانی بنده را بیان فرمایید.ضمناعذر خواهی میکنم از اینکه مجددا وقت شما رامی گیرم.باتشکر
    پاسخ:
    سلام ؛ ذیل کامنت بعدی که ارسال فرمودید بیان کردم. مراجعه بفرمائید.
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام علیکم استاد.خسته نباشید.اینجانب **** **** به شماره دانشجویی ************ نمره درس آیین دادرسی مدنی 2دردانشگاه لرستان اعتراض دارم .خواهشمند است برگه ی امتحانی بنده را مجددا تصحیح فرمایید.با تشکراز زحمات شم****** ****
    پاسخ:
    و علیکم السلام ، ممنونم از جنابعالی.
    درخواست خودتون رو واضح بیان نفرمودید ، اگر فقط درخواست تصحیح مجدد دارید ک لازم نبود تشریف بیارید اینجا ، همون توی سایت دانشگاه اعتراض می‌کردید کافی بود. اگر هم درخواست آگاهی از اشکالات برگه‌ی خودتون رو دارید - که باعث پس گرفتن نمرات ارفاق شده و کاهش نمره خواهد شد - صراحتاً مرقوم بفرمائید تا من بتونم اشکالات برگه‌ی امتحانی جنابعالی رو همین جا بنویسم و نمرات ارفاق شده رو پس بگیرم.
    سلام استاد واقعا که ؛مهم اینکه منظور مو متوجه شدید این حاشیه رفتنا دیگه چیی هستن میخواه صدبار بگی اینا یعنی چی؟ این همه ک میفرماین حق الناسه
    پاسخ:
    سلام ، جنابعالی میتونید هر اسمی ک تمایل دارید (از قبیل حاشیه رفتن) روی این مقررات بگذارید. تا من از هویت دانشجو به طور کامل مطمئن نشم نمیتونم اشکالات برگه‌ی هیچ دانشجویی رو در مرئی و منظر بازدیدکنندگانِ محترم قرار بدم. احراز هویت دانشجو هم ممکن نیست مگر از طریق ارائه‌ی مشخصاتی ک در متن مطلب عرض کردم.
    جنابعالی مختارید این مشخصات رو ارائه بفرمائید یا خیر. 
    این بار آخری است که به کامنت جنابعالی بدون نوبت پاسخ میدم ، اگر در کامنت بعدی مشخصات خواسته شده رو اونطور ک در متن مطلب نوشتم ارائه فرمودید اشکالات برگه رو به قید کسر نمره عرض خواهم کرد ، در غیر اینصورت منتظر بمونید و نتیجه‌ی اعتراض رو مثل بقیه‌ی دانشجویان محترمی ک معترض هستن ب نمره‌ی خودشون از سایت دانشگاه مشاهده بفرمائید.
    ضمناً کامنت دیگری هم ک با نام (بنده خدا) ارسال فرمودید در نوبت پاسخگویی قرار گرفته ک ب جای خود ظرف چند روز آینده میتونید پاسخ من ب اون رو مشاهده بفرمائید.
    سلام مجددوهمان مطالب قبلی
    پاسخ:
    جنابعالی متن مطلب رو انگار مطالعه نفرمودید ، بخاطر همین مجبورم تکرار کنم ک :

    به منظور احراز هویت دانشجوی اعتراض کننده و اجتناب از آگاه شدن دیگران از اشکالات برگه‌ی دانشجویان دیگر ، لازم است هنگام اظهارنظر علاوه بر ارائه‌ی نام دانشگاه و بیان مشخصه‌ی درس ، اسم کامل و شماره‌ی دانشجویی خود را در متن کامنت بنویسید. از نوشتن اسم کامل و مشخصات خود در قسمت نام ارسال‌کننده‌ی کامنت جداً خودداری فرمائید؛ چون هر مطلبی که در قسمت نام بنویسید قابلیت تغییر نخواهد داشت. اسم کامل و سایر مشخصات خود را در متن کامنت بنویسید نه در قسمتِ نام ارسال کننده‌ی کامنت.

    من به هنگام پاسخ‌گویی شماره‌ی دانشجویی و نام شما در متن کامنت را حذف می‌کنم که هویت شما محفوظ بماند.

    و نیز 

    چنانچه دانشجویی اقدام به اعتراض از طریق وبلاگ کند و بررسی مجدد برگه‌ی امتحانی ایشان معلوم دارد اشتباهی در کار نبوده و حقی تضییع نشده ، هر ارفاقی که در تصحیح برگه‌ی امتحانی صورت گرفته شده باشد پس گرفته شده و نمره‌ی نهایی به همان میزان کاهش داده خواهد شد. البته نمرات حاصل از فعالیت‌های کلاسی و نیز نمره‌‌ای که بدون ارفاق در برگه کسب شده است ، به حال خود ، دست نخورده باقی خواهد ماند. زین پس با علم به این موضوع ، اقدام به اعتراض از طریق وبلاگ نمائید. 
    1. من متاسفانه مطلب رو الان نخوندم و دارم پیام می ذارم؛
    2. ولی یه چیزی توجه من رو جلب کرده به خودش و اونم اینکه خیلی از تذکرات شما جزو بدیهیات امتحان و جلسه ی امتحان و درس خوندن و امتحان دادن هستش؛و اینکه بعضیا خودشون رو همیشه محتاج این تذکرات می دونستن و می دونن همیشه واسم جای سوال و تعجب فراوان بوده است!!!!!!!!!!!!!!
    3. مثلا امتحان ریاضی داشتیم می گفتن ماشین حساب ممنوعه؛ده تا اعلامیه هم می زدن تو سالن که اقا موبایل و این چیزا نیارید با خودتون؛فکر می کنم واقعا بعضی چیزا نیازی به توضیح ندارن واقعا.
    4. ..مثلا من یه دوستی داشتم در حد سلام علیک البته؛ایشون دکترای تقلبی داشتن متاسفانه! با یه گوشی ساده سر جلسه با یه مهارت استثنایی تمام سوالات رو به اطظلاح send می نمودند و سریع السیر جواب ها رو دریافت می کردند حتی در دروسی چون متون حقوقی و فقه!!!
    پاسخ:
    1. اینم در نوع خودش یه هنره ک آدم مطلبی رو نخونه اما در موردش نظر بده!!!! مث بضی منتقدا ک فیلمی رو نمی‌بینن اما نقدش میکنن !!!!
    2. دیگه ب هر حال بعدن یه عده راس یا دروغ مدعی میشن ک ما یه سری چیزا رو نمیدونستیم و چون عِقابِ بلا بیان قبیحه پس نباید مجازاتی در خصوص ما اجرا بشه !!!! برای مقابله با همین دسته از افراد هست ک ترجیح میدم حتا بدیهیات رو هم ذکر کنم.
    3. مشکل از مسؤولاس ، ک وختی چیزی رو می‌نویسن یا قاعده‌ای وضع میکنن در خصوص اجراش اغماض و مماشات میکنن ب همین خاطر این تصور در ذهن افراد ب وجود میاد ک « حالا یه چیزی نوشتن ، ولی اجراش نمی‌کنن » !!! و واقعنم در نود و نه درصد موارد، این تصور با واقعیت ، منطبق میشه متأسفانه ، ینی توی مقررات یه چیزی نوشته شده اما اون چیزی ک اجرا میشه ب کلی متفاوت هست با مقررات.
    4. پس واقعن هم دکترا داشته ، منتها دکترا توی تقلب کردن !!!!! اونی هم ک فوری میتونسته از بیرون جواب هر سؤال رو پیدا کنه و بفرسته کم از دکترا نداشته ها !!!!!!
    میگم استاد این دانشجوی شبانه بودن رو خیییلی بد اومدین!!!!!!! خدایی بعضی از شبانه ها خیییییییلی بیشتر از روزانه ها درس میخونن و تلاش میکنن والا توقعی هم ندارن که چون شبانه هستن کسی بهشون نمره بده!
    پاسخ:
    جنابعالی هم نحوه‌ی استنباطتون از عرائض من خییییییلی بد بود ، منظور من اون « بعضی » هایی ک جنابعالی فرمودید نبود ، من در مقام بیان این بودم ک بعضی دانشجوا میخان دلائلی رو واسه نمره گرفتن از معلم بگن ک دیگه معلم حرفش نیاد ، بنابراین میگن ما چون پول نداریم مجددن این واحدو بگیریم تو همین الان ب هر نحوی هست ب ما نمره بده !!! طبیعیه ک دانشجوای شبانه یا دانشگاه آزاد ک هزینه می‌پردازن میزنن همچین حرفی رو ؛ وگرنه بدیهیه ک هم دانشجوی روزانه‌ی درس نخون داریم و هم دانشجوی شبانه‌ی درسخون ، نیاز ب تصریح نداره همچین مطلبی.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">