عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

رکورد می‌زنیم ؛ اما توی چی ؟

پنجشنبه مرداد ۱۵ ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸ ب.ظ

  • فقط در سه ماهه‌ی اول سال جاری ، بانوان و دختران ایرانی بیش از 2000 تُن !!!!! لوازم آریشی با ارزش بیش از 20 میلیون دلار !!!!! مصرف کرده‌اند !!!!
  • فقط در سه ماهه‌ی اول سال جاری ، بانوان و دختران ایرانی 27 تُن لوازم آرایش لب !!! مصرف کرده‌اند.
  • فقط در سه ماهه‌ی اول سال جاری ، بانوان و دختران ایرانی 41 تُن « لوازم ارایشی تحت عنوان فراورده‌های آرایش چشم » !!!! مصرف کرده‌اند.
  • فقط در سه ماهه‌ی اول سال جاری ، بانوان و دختران ایرانی 650 تُن ، لاک ب انگشتان دست و پای خود مالیده‌اند !!!!!! ناقابل 5 و نیم میلیون دلار !!!!!!
  • فقط در سه ماهه‌ی اول سال جاری ، بانوان و دختران ایرانی 615 تُن ، پودر و کِرِم به صورتها و پوست خود مالیده‌اند !!!!                               
  • فقط در سه ماهه‌ی اول سال جاری ، بانوان و دختران ایرانی 21 تُن ، فیکس کننده‌‌ی مو ، به موهای خود مالیده‌اند !!!!!
  • در حالی سالانه 14 میلیون !!! زن ایرانی دو میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند که به بنا به گفته برخی از کارشناسان بخش چشمگیری از این سرمایه به جیب شرکتهای چینی، ترکی و تایلندی میرود شرکتهایی که با روشهای ماهرانه اجناس بی کیفیت خود را به نام و بِرَند شرکتهای معتبر آمریکایی و اروپایی وارد بازار ایران میکنند و به فروش میرسانند.

منبع : این لینک و این لینک.

دلسوز نوشت : آآآآآآآییییی بانوان ایرانی که در ثبتِ این رکورد رشک برانگیز !!!! سهیم هستید دلتون واسه آخرت خودتون نمیسوزه ، ب کنار ؛ دلتون واسه آخرت مردهای چشم چرونِ کوچه و محله و بازار نمیسوزه ب کنار ؛ دلتون واسه پوست بدن خودتون ک در اثر استفاده از این اقلام تقلبی و نامرغوب از بین میره ، نمیسوزه ، ب کنار ؛ لطفن دلتون واسه جیب پدرها و همسرهای بددددبخخخختی بسوزه ک پولشون رو - پولی ک آسون و راحت هم ب دست نمیاد ! - اییییینطور آتیش میزنید میریزید توی جوبِ !!! آب !!!!!

کتاب نوشت : بعد ب بعضیاشون میگی فلان کتابو بخر میگه واااا !!! پول ؟ کو پول ؟ خو ببخشید از این قِر و فِرا کم کن بجاش کتاب بخر !!!!! هم دنیات آباد میشه هم آخرتت !!!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۸)


محمدباقر تاج الدین

☸️کتابخانه هایِ خلوت؛آرایشگاه های شلوغ!!! 


✅هرگاه  به کتابخانه های مختلف شهر تهران اعم از کتابخانه های ملّی، ملک، مجلس، سازمان برنامه و حتی برخی دانشگاه های معتبر نظیر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران مراجعه می کنم با خلوتی و خالی بودن این کتابخانه ها مواجه می شوم.برایم بسیار عجیب و پرسش برانگیز است که این همه خلوتی این کتابخانه های بزرگ و معتبر شهر نشانه چیست؟ و چرا این انبوه جمعیت برای مطالعه و تحقیق به این کتابخانه ها روی نمی آورند؟البته ناگفته نماند که در کتابخانه ملی در برخی مواقع تعدادی افراد را دیدم که مشغول مطالعه هستند و از برخی از آنان سئوال کردم که برای چه مطالعه می کنند؟ در پاسخ گفتند:برای کنکور پزشکی!!!! والا تعداد کسانی که برای مطالعه جهت افزایش سطح آگاهی و دانایی و یا پژوهش مراجعه کرده باشند به چند ده نفر هم نمی رسد.زهی تأسف !!!

✅از آن طرف اما آرایشگاه ها و مراکز زیبایی  را می بینیم که شلوغ و مملو از متقاضیان هستند و  از مدت ها قبل در  نوبت قرار گرفته اند که برای زیبایی سر و صورت و بدن اقدام کنند!!! در کشوری که مردمانش حاضرند برای زیبایی هر مقدار پول بدهند و خرج کنند اما برای کتاب چنین هزینه هایی نمی کنند چگونه می توان انتظار توسعه را داشت؟ نمی دانم شاید بنده  و اَمثالِ  بنده سخت در اشتباهیم و راه را عوضی می رویم!!!! و اینان فهمیده اند که مسیر درست را بروند!!!

✅عجیب است که در کشور 80 میلیون نفری ایران تیراژ کتاب به سختی به 500 جلد می رسد و این یعنی به ازای هر 160 هزار نفر فقط 1 جلد کتاب!!!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. چرا راه دوری برویم دانشجویان دانشگاه ها به هزار ضرب و زور آن هم فقط برای امتحان پایان ترم و آن هم فقط برای اخذ نمره کتاب می خوانند و کتاب که چه عرض کنم بگویید جزوه های بی سر و ته!!!!! بارها و بارها در مترو، اتوبوس و سایر مکان های عمومی دیده ام که تقریبا تمامی افراد به هیچ وجه کتاب نمی خوانند و فقط در حال بازی کردن با گوشی های خود هستند و یا این که در شبکه های تلگرام و اینستاگرام حضور دارند!!!

✅پزشک عمومی ای را می شناسم که پس از چندین سال طبابت بیماران گویی به این نتیجه رسیده بود که باید برود سراغ عمل زیبایی و چنین هم کرد و اکنون سرمایه اش به میلیاردها رسیده است. همواره تعداد زیادی از زنان و مردان برای انجام اَعمال زیبایی گوناگون در مطب ایشان حضور دارند. خودش اذعان می کرد که درآمدی که در زمینه زیبایی و آرایش در این مدت کوتاه به دست آورده است سال ها  در طبابت به دست نیاورده بود!!!!

✅به خودم نهیب می زنم که هی فلانی گویا متوجه نیستی که اکنون دنیا دنیای مصرف است و مدیریت بدن و زیبایی!!! دیگر گذشت آن زمانی که بسیاری از افراد جامعه عاشق کتاب و درس و یادگیری  بوده اند و الان پول فقط در آرایشگاه ها و مراکز زیبایی است. مگر نمی بینی که کتابخانه ها و کتاب فروشی ها چقدر خلوت و سوت و کور شده اند و مگر نمی دانی که بسیاری از ناشران در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند؟؟!!!

✅همین دیروز با دوست فرهیخته و نازنینم جناب دکتر بیژن عبدالکریمی که ناشر نقد فرهنگ هم هستند گفتگو می کردم که  می گفتند فلانی! کار چاپ و نشر به احتضاری افتاده است که نگو و نپرس!!! آن وقت چگونه باید و می توان انتظار داشت کتابخانه ها و کتاب فروشی ها این چنین خلوت نشوند!!!

✅با خودم می گفتم گویا در این دیار دانستن و آگاهی یافتن  گناه بزرگی است و اگر  کسانی میوه  این درخت ممنوعه را بخورند به دردهای بی درمانی دچار می شوند که فقط خدا می داند. چگونه است که معلمان و استادان و نویسندگان و روشنفکران این سرزمین این گونه به رخوت و رکود افتاده اند و دچار یأس و نا امیدی گشته اند به گونه ای که  حتی از پسِ زندگی روزمره خویش بر نمی آیند و از آن طرف آرایشگران این کشور به میلیاردها پول و ثروت دست یافته اند؟؟!!!!. آن وقت چگونه می توان انتظار داشت که جامعه  در مسیر شعور و فرهنگ و دانایی قرار گیرد؟!!!

✅تو گویی که دیگر میوه دانایی و آگاهی در این دیار خریداری ندارد و آن چه که این روزها اهمیت دارد زیبایی و آرایش و مد و مصرف است!!! چه بهتر !!! آخر این همه دانستن و آن گاه غصه خوردن چه سود؟؟؟!!!
از قول حافظ بزرگ می گویم:
فلک به مردم نادان دهد زمام مراد
تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس!!!!

  1. سلام
  2. واقعا آمار وحشتناکیه!
  3. تو هر چیزی متاسفانه افراط میشه...
  4. من مخالف آرایش نیستم چون به قول یکی از دوستانی که کامنت گذاشتن این اقتضای خانم ها هست...
  5. ولی خب هر چیزی حد و حدودی داره... و هر نوع تیپ و پوششی جا و مکان خاص خودش رو داره....نمیشه همه جا یک مدل ظاهر شد!
  6. البته استاد نمیشه همه ش گفت که جیب پدر و شوهر....الان تعداد زیادی از خانما دستشون تو جیب خودشونه و از اون جهت هم که عرفا و شرعا پولی که زن در میاره متعلق به خودش ه خب دلش میخواد تو این راه خرج کنه!( نمیشه عیب دونستش) اگرچه من مخالف اون قسمت عرف و شرع هستم زندگی مال هر دو نفره... وقتی زن کار میکنه بلاخره مرد هم یه سختی هایی رو متحمل میشه پس نمیشه گفت صرفا مال زن هست اون در آمد....
  7. یه گلایه هم داشتم استاد امیدوارم به دل نگیرید این حرف رو...
  8. ولی استاد لحنتون تو کامنت آقای پارسا خیلی تند شده جوری که من یک لحظه احساس کردم زن بودن خدای نکرده خدای نکرده یه عیبه... 
پاسخ:
  1. سلام.
  2. دهشتناکه اصن !
  3. عادت داریم ما ؛ گند همه چی رو درمیاریم !
  4. البته من این اعتقاد رو دارم ک باید در مقابل نامحرمان با این اقتضاء ، مخالفت کرد و جلوش واستاد ؛ ب دلیل تبعات و عوارض منفی‌ای ک این کار داره هم واسه خودِ خانوم ، هم واسه طرف مقابل و هم واسه اجتماع ک البته اینجا جای بیان اون عوارض نیس ؛ اصولن انسان ، نه فقط زن ، بواسطه‌ی غریزه و جنبه‌ی دنیایی خودش ، اقتضایِ انجام خیلی امور رو داره ولی قرار نیس ب دلیل همین اقتضا ما همیشه تسلیم باشیم و هیچ مقاومتی از خودمون بروز ندیم ! 
  5. ما دچار سرگشتگی و حیرتیم توی این زمینه ، محل کار ، سالن عروسی ، عزا ، دانشگا ، مدرسه ؛ مهمونی زنونه ؛ مجلس روضه !!! همه چی قاطی شده با هم !
  6. بالاخره عقلانیتی هم باید در کار باشه ؛ فرض کنید خانومی شوهر هم نداره ، سر کاره و دستش توی جیب خودش ! ین دلیل نمیشه ک ماهی سیصد هزار تومن لوازم آرایش بخره ! عقلی ، درایتی !
  7. اختیار دارید.
  8. من ک ب زن بودن توهینی نکردم ؛ منظورم این بود ک اون دسته از مردان ک خودشون رو شبیه زَنا میکنن ، مرد نیستن ؛ نگفتم ک زن بودن خوبه یا بده ؛ طرف مقابلش هم هست ؛ اون دسته از زَنا ک لباس مردونه می‌پوشن و خُلقیات مردونه بروز میدن از خودشون هم زن نیستن ؛ حرف من ب این معنا نیس ک مرد بودن یا زن بودن رو دارم ارزش گذاری میکنم ؛ صرفن یک ویژگی رو بیان کردم ؛ امیدوارم روشن شده باشه منظورم. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ستادگرامی سلام
عجب رکوردی زدیم آدم حرفقش نمیادوفقط متعجب می شه ومتاسف ( تازه کاش درجای خودش (جلوی محارم استفاده شه نه توکوچه وبازار)
چندوقت پیش هم آماری داده بودن مبنی براینکه خانم های ایرانی سالی دوسه کیلو سرب (دراثراستعمال رژ لب های تقلبی)نوش جان می کنن!!!!!!!!!!!!!! (درواقع نیش جان می کنن).آخه آدم عاقل پول بی زبونو صرف این آت دوآشغالای مضر می کنه ؟
دوترم پیش سرکلاس یکی ازاساتیدیکی ازدانشجوای دخترکه متاسفانه ازجهت رفتارای سبک انگشت نماست آنچنان آرایش خلیضی کرده بود(بخصوص رژ لبش به لحاظ جیغ بودن آنقدچندش آوربود)که استاد(آقا)نتونست تحمل کنه وگفت خانم اینجا دانشگاهه ودرتمام دنیاحتی اون غربی که شماازش تقلیدمی کنیدبراش احترام قائلندوسعی می کنن بدون آرایش دراون حضورپیداکنن تاحداقل حواسا پرت نشه والامن که درقلب فرنک (انگلیس )درس خوندم وهمکلاسی بغل دستیم خانم بودذره ای آرایش روپوستش نبود و....صحبتای استادجوکلاس روچندلحظه دچارهمهمه کردبعداین خانم درکمال وقاحت روکردبه استادوگفت آخه استاداولن اونا (غربیا )همین جورخودشون زیبا وخوش رنگ ورون دیگه احتیاج به آرایش ندارن درثانی اینجا ******* ***** پول دادم که آنطوری که می خام بیام وبرم!!!!!!!!!!!!!!!!استادکه خیلی رنگش سیاه شده بودچندلحظه کوتاه توچهره اوخیره شدوگدرحالی که دستشو روسینه دگذاشته بودگفت ببخشیدسرکارخانم من واقعن ازشما معذرت می خام فرداهم یه لباس عروس بپوشید وبیایدوشما خانما واقایون به مسئولین دانشگاه بگین سردردانشگاه بزنن سالن فشن و.....کلاس ازخنده آقایون رفت روهوا بعداستادروبه همه کردوگفت بایستی گریه کنیم چرا؟چون الین تفکرقشرفرهیخته جامعه ماست.
پاسخ:
سلام ؛ متأسفانه در اون دانشگاهی ک جنابعالی تشریف دارید تنها چیزی ک مهم نیس درس ، علم و اخلاقه ! در بسیاری از موارد اونجا قضیه از همین قرار هست ک جنابعالی فرمودید ؛ استثناء البته همه جا هست.
مارو چ ب خانوما!!!!از شما بعیده این پست رو بزاری
پاسخ:
نظر جنابعالی محترم هست ، ممنونم از کامنت جنابعالی.

سلام واقعا امار وحشتناکی بود نمیدونم چرا اینطوریه بعضی از کشورا که خودشون تولید کنندهی لوازم ارایشن تو دنیا مثل المان استفاده ی خانومای اونجا  از لوازم ارایش از بقیه نقاط دنیا کمتره بعضی اوقات تلویزیون نشون میده مستندا ییرو درسته موهاشون بیرونه اما صورتشون کوچکترین ارایشی نداره متا سفانه  بعضی از خانوما خونه وزندگی و همه چیزو رها کردن فقط بلدن خودشونه کنن مثل عروسک مصنوعی دران تو خیابون خودشونو نشون بدن 

پاسخ:
دیگه ما همیشه همینطوریم ؛ سراغِ هر چی ک میریم تا گند نزنیم ب قضیه ، ول کُنِ ماجرا نیستیم ! دیگه خودِ آشپزا (ینی غربیا) هم صداشون دراومده از بس ک این آش ، شور شده !
لوازم آرایشی و بهداشتی هم جزء نفقه محسوب میشن!!!!!!!!!
پاسخ:
لوازم بهداشتی ک مورد بحث ما نبود اصن.
لوازم آرایشی هم ک جزو نفقه‌ی اولاد نیس ؛ چون دختری ک ازدواج نکرده خودشو میخاد جلوی کی آرایش کنه ؟ جلوی محارم خودش ؟ جلوی نامحرما ؟ یا جلوی دوستاش ؟ هر کدوم از اینا یا محذور عقلی هستن ب نظر من (آرایش جلوی دوستانِ همجنس و محارم) یا محذور شرعی دارن قطعن (آرایش جلوی نامحرمان).
در موردِ زوجه هم منظور از لوازم آرایش ک جزو نفقه‌س اون مقداریست ک جلوی شوهر استفاده بشه یا سایر موارد ؟
لطفن به قشر خانوما توهین نکنید و اون درصد از موجودات مذکر رو در زمره ی خانوما نیارید!!!! چون حداقلش اینه که خانوما اقتضای جنسیتشون هست این کارا!!!!
پاسخ:
چ عرض کنم والا ‍! مجبوریم مرجوعی‌ها رو پس بگیریم !
هفت درصد از کسانی که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند پسران و مردان هستند. این در حالی است که بعضی از لوازم مانند کرم ، ژل مو و اسپری‌های خوش‌بو کننده جزء لوازم آرایشی به حساب نمی‌آیند و منظور از لوازم آرایشی ریمل ، کرم پودر و  . . . است
پاسخ:
مردان ایرانی - یا شاید بهتره گفته بشه زنانِ مرد نمای ایرانی !!! یا شاید بهتره بگم مردانِ زن نمای ایرانی !!!! - هم به اندازه‌ی هفت درصد در ثبت این رکورد تاریخی نقش داشتن !!!!!!
درست تر از همه البته اینه ک ما اون هفت درصد از مَردایی ک لوازم آرایش استفاده میکنن رو هم جزو آمار بانوان حساب کنیم - چون در واقع بر اساس حدیث (هر کس خود را ب قومی شبیه کند جزو آن قوم است) این دسته از مردان در حقیقتِ امر ، خانوم هستن ، مرد نیستن که !!!!! - ک با این حساب همه‌ی صد در صد میشه بانوان !!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">