عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

در محضر قرآن(43) : تلاش ؛ تلاش ؛ و باز هم تلاش ......

دوشنبه مرداد ۱۹ ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ق.ظ

  • فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ
  • هرگاه (از کار مهمّی) بپرداختی, به دنبال آن (به کار مهمّ دیگری بپرداز و در آن بکوش و) رنج ببر (و فرجام کاری را آغاز کار دیگری‌کن) .  
  • [[«فَرَغْتَ»: فراغت یافتی .  تمام شدی و بیکار ماندی .  «إنصَبْ»: رنج ببر .  مؤمن باید انسان متحرّک و پویائی باشد و پس از فراغت از وظیفه‌ای, آماده کوشیدن و سختی کشیدن در وظیفه دیگری باشد .  چون: ما زنده به آنیم که آرام نگیریم . ]]
  • سوره‌ی الم نشرح :7.
  • این آیه ، آیه‌ی منتخب از صفحه‌ی 596 ، از قرآن ، ب خط عثمان طه است.  
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

استادگرامی سلام
دردین مبین مااسلام پویائی حرف اول را می زندبه همین دلیل ازرهبانیت نهی ودرفقه هم توصیه به پویائی است (فلسفه
وجوداحکام ثانویه هم ترغیب به عدم سکون می باشد).
بله دنیامحل تن آسائی نیست وبایستی ازاین فرصت زندگی درتمام عمردرجهت تلاش مثبت استفاده کنیم چه بسا کسانی هستن که توفیق این فرصت ازآنها گرفته شده وبه ماکه این فرصت خدادادی راداریم خبطه می خورن .یکی ازاقوام که دخترجوان 23ساله ای بوده که به دیارباقی شتافته چندوقت پس ازفوتش به خواب خانم مؤمنه ای ازفامیل اومده وبه ایشان گفته بودخوشا به حال شما که دراین دنیا زندگی می کنیدسعی کنیدازآن توشه برگیرید.
راستش من خودم هرروزصبح که ازخواب بیدارمی شم خدا روبه خاطرعطای یک روزدیگه زندگی شاکرمی شم وتابه امروز هم سعی کردم ازفرصت های داده شده درحدتوان استفاده کنم وهرجاهم که احساس کم کاری می کنم سعی می کنم خودم روبرسونم تاجبران مافات شود.
آری مامسلمونا بایستی امروزمان بادیروزمان فرق کند.اتفاقن تحقیقات حاکی ازاین است که علت اصلی افول تمدن اسلامی وجاماندن ما ازغرب تن آسائی مسلمونا پس ازرحلت پیامبر(ص) ویکنواخت شدن زندگیشون وکاهش میل و رغبت به تلاش علمی ومادی بوده است .انسان مسلمون تاروزی که ازدارفانی می رودبایستی دست ازتلاش علمی ومعنوی ومادی برنداردوگرنه روزقیامت درقبال تک تک ثانیه های عمروفرصت زندگیش مسئول می باشد.
پاسخ:
سلام ؛ بله ؛ همینطوره ک جنابعالی میفرمائید ؛ ممنونم از جنابعالی.

این آیه نشون میده که از نظر اسلام نه تنها جان انسان ها با هم فرقی نداره بلکه هر کس به غیر حق کشته بشه انگار که کل مردم دنیا کشته شدند!


مِنْ أَجْلِ ذَلِکَ کَتَبْنَا عَلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا وَلَقَدْ جَاءتْهُمْ رُسُلُنَا بِالبَیِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ کَثِیرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَلِکَ فِی الأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ 

از این روى بر فرزندان اسرائیل مقرر داشتیم که هر کس کسى را جز به قصاص قتل یا [به کیفر] فسادى در زمین بکشد چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد و هر کس کسى را زنده بدارد چنان است که گویى تمام مردم را زنده داشته است و قطعا پیامبران ما دلایل آشکار براى آنان آوردند [با این همه] پس از آن بسیارى از ایشان در زمین زیاده‏روى مى‏کنند


: that was why we wrote for the children of israel that who ever killed a soul, except for a soul slain, or for sedition in the earth, it should be considered as though he had killed all mankind; and that who ever saved it should be regarded as though he had saved all mankind. our messengers brought them proofs; then many of them thereafter commit excesses in the earth.

مائده، آیه ی 32

پاسخ:
ممنونم ؛ بخصوص ک پیام آیه رو هم نوشتید !

Sedition is speech, writing, or behaviour intended to encourage people to fight 
against or oppose the government.

 Government officials charged him with sedition.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">