عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

این یک نرم‌افزار جادوئی هست واسه افرادی ک زیاد با نرم‌افزار مایکروسافت وُرد سر و کار دارن ؛ ب طور اتوماتیک تقریباً  همه‌ی ویرایش‌های لازم رو در متن انجام میده و کار رو خییییییلی راحت میکنه ؛ این یکی دو روز ک پیداش کردم اننننننقد ذوق کردم ک نگو و نپرس ؛ مخصوصن این قابلیتش که ب طور خودکار (می شود و می رود) رو تبدیل میکنه ب (می‌شود و می‌رود) (درج نیم فاصله ب جای فاصله) عااااالیه واقعن ! البته مدت زیادی هست ک این نرم‌افزار وجود داره اما خب من تازه پیداش کردم !

برخی از قابلیت‌های نرم‌افزار

غلطیاب املایی

غلط‌یاب املایی ویراستیار از کارایی بالا و سرعت مناسبی برخوردار است. از موارد کارکرد غلطیاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاح املای واژه‌ها
  • ارائه‌ی لیستی از واژه‌های صحیح پیشنهادی
  • اصلاح انواع غلط‌های فاصله‌گذاری
  • چسبیدن واژه‌های متوالی به هم
  • درج فاصله‌ی اشتباه میان کلمه
  • اصلاح کاربرد نابجای فاصله به جای شبه‌فاصله
  • تلفیق درج اشتباه فاصله و چسبیدن واژه‌های متوالی
  • تشخیص و اصلاح واژه‌های با پسوند
  • تشخیص و اصلاح تکرار متوالی کلمه
  • اصلاح غلط‌های ناشی از هم‌آوایی
  • امکان افزودن واژه‌های جدید به واژه‌نامه
  • امکان اصلاح یک مورد غلط به طور یکباره در کل متن
  • امکان نادیده گرفتن یک مورد غلط و عدم اصلاح آن
  • امکان نادیده گرفتن یک مورد غلط و عدم اصلاح آن در کل متن

اصلاح نویسه‌های متن

بااستفاده از این ویژگی نرم‌افزار می‌توانید همۀ نویسه‌های (کاراکترهای) متن را استاندارد کنید. اگر نویسه‌ی غیر استانداردی یافت شد، با معادل استاندارد آن جایگزین می‌شود.

  • اصلاح انواع حرف «ک
  • اصلاح انواع حرف «ی»
  • تبدیل ارقام عربی به معادل فارسی.
  • اصلاح نویسه‌ی نیم‌فاصله
  • اصلاح اعراب
  • حذف نیم‌فاصله‌های تکراری

اصلاح نشانه‌گذاری

این بخش از نرم‌افزار، غلط‌های نشانه‌گذاری را تشخیص داده و اصلاح می‌کند. این غلط‌ها بر اثر اشتباه در نمادگذاری علائم زیر پدید می‌آیند:  

  • نقطه
  • ویرگول
  • نقطه ویرگول
  • علامت سوال
  • علامت تعجب
  • نقل قول
  • پرانتز
  • گیومه

پیش پردازش املایی متن

در پیش پردازش املایی موارد زیر می‌توانند تصحیح شوند:

  • ها: اصلاح فاصله‌گذاری «ها» در انتهای واژه‌ها 
  • می: اصلاح فاصله‌گذاری «می» در ابتدای واژه‌ها
  • ‍ـۀ: تبدیل «‍‍ۀ» به «‍ه‌ی»
  • ب: تبدیل «ب» متصل به ابتدای واژه‌ها به «به»
  • اصلاح فاصله‌گذاری پسوندها
  • دیگر قابلیت‌های افزونه

    علاوه بر موارد یاد شده این افزونه دارای قابلیت‌های دیگری است که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.

    • قابلیت تکمیل خودکار کلمات
    • قابلیت به روز رسانی لغت نامه‌ها
    • ‍وجود راهنمای داخل برنامه
  • (حجم تقریباً 13 مگابایت - راهنمای نرم‌افزار هم داخل فایل فشرده‌ای ک دانلود می‌کنید هست و توضیحات کاملی در خصوص نحوه‌ی استفاده از نرم‌افزار رو داده با این وجود اگه مشکل داشتید و نصب نشد می‌تونید از راهنما و لینکایی ک اینجا قرار داده شده هم استفاده کنید)
    • موافقین ۰ مخالفین ۰
    • شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۲ ق.ظ
    • سید نورالله شاهرخی

    نظرات  (۵)

    سیستم رو هنوز روشن نکردم
    ولی با این تعریف هایی که شما کردید
    فکر کنم نرم افزارش بی نظیره
    ممنون واقعا استاد...
    هم شما رو خدا خیر بده که معرفیش کردید هم سازنده ش رو...
    پاسخ:
    وظیفه‌س ؛ خواهش میکنم ؛ مشکلی نداشتید در نصب یا کار کردن باهاش ؟
    سلام استاد شما نصبش کردید
    پاسخ:
    سلام ؛ بله.
    استاد گرامی وزحمتکش سلام
    دانلودکردم این نرم افزاربسیارجالبو شما مصداق واقعی این حدیثید:زکات علم نشرآن است .جا داره یکباردیگه ازشما ازصمیم قلب تشکرکنم که خیلی سخاوتمندانه دارائی های علمی ومعنوی ومادیتونو دراختیارهمه قرارمی دین (دروبلاگ به اشتراک مزارین).
    خداوندخیردنیا وآخرت به شما استادزحمتکش عطا فرماید.
    پاسخ:
    سلام ؛ خواهش می‌کنم ؛ وظیفه‌س.
    ممنونم. نرم افزار جالبیه! من دانلودش کردم امیدوارم با این سیستم زغال سنگیم بتونم ازش استفاده کنم!!!
    پاسخ:
    خواهش میکنم. نصب شد حالا ؟ چون نت فریم ورک میخاد ، بعید میدونم نصب بشه روی سیستمای قدیمی.
    1. سلام ..
    2. چطوری استاد؟؟حالتون خوبه؟
    3.  دیشب خواب دیدم ایین دادرسی با شماس بیدار شدم کلی ترسیدم 
    4. ..ایشالا ک خدا بخیر بگذرونه ترم جدیدو
    5.  ن شوخی کردم ..واقعا سعادت بزرگیه دانشجوی شما بودن
    6.  و خیلیییی خوشحالم ک دوباره ب وبلاگ جدیدتون سر زدم
    7. ایشالا ک همیشه موفق و سربلند باشین
    پاسخ:
    1. سلام.
    2. ممنونم.
    3. آیین دادرسی چند ؟ سه ؟
    4. ایشالا !
    5. ممنونم از نظر لطف جنابعالی.
    6. منم همین طور. از حضور جنابعالی اینجا خییییییلی خوشحال شدم.
    7. جنابعالی هم ب همچنین.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">