عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

  • وَ قَالَتِ الْیَهُودُ لَیْسَتِ النَّصَارَىٰ عَلَىٰ شَیْءٍ وَ قَالَتِ النَّصَارَىٰ لَیْسَتِ الْیَهُودُ عَلَىٰ شَیْءٍ وَ هُمْ یَتْلُونَ الْکِتَابَ ۗ کَذَٰلِکَ قَالَ الَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ مِثْلَ قَوْلِهِمْ ۚ فَاللَّهُ یَحْکُمُ بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فِیمَا کَانُوا فِیهِ یَخْتَلِفُونَ
  • (جای شگفت است که آنان همان گونه که با اسلام دشمنی می‌ورزند, با یکدیگر نیز دشمنی دارند) و یهودیان می‌گویند: مسیحیان دارای حق و حقیقتی نبوده و بر چیزی بند نیستند, و مسیحیان نیز می‌گویند: یهودیان دارای حق و حقیقتی نبوده و بر چیزی بند نیستند .  در حالی که هر دو دسته کتاب می‌خوانند (و به گمان خود به کتابهای آسمانی خویش استدلال می‌جویند!) .  و افراد نادان (مشرکی که از تورات و انجیل بی‌خبرند) نیز سخنی همانند سخن آنان را می‌گویند .  پس خدا در روز قیامت میانشان درباره‌ی آنچه با یکدیگر اختلاف دارند, داوری خواهد کرد . 
  •  [[«یَتْلُونَ»: می‌خوانند .  «قَالَ الَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ»: مراد بت‌پرستان و مشرکان عرب است .  .  «یَحْکُمُ»: قضاوت و داوری می‌کند . ]] 
  • سوره‌ی بقرة : 113.
  • این آیه ، آیه‌ی منتخب از صفحه‌ی 18 از قرآن ، به خط عثمان طه است.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۳۵ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۸)

اگر هم یه مدتی شرکت نکردم به این خاطر بود که اولا یک ماهش ماه رمضان بود و من به جای روزی یه صفحه روزی یه جزء میخوندم دوما خودتون هم در جریان بودی که من اون مدت مسافرت بود و دسترسیم به نت محدود بود و وقتی هم دسترسی داشتم چون از طریق گوشی میومدم وب آیه گذاشتن و کپی پیست کردن آیات یه مصیبتی بود بنابراین منم شرکت نمیکردم! قبلن هم اینو خدمتتون عرض کرده بودم.
پاسخ:
برای جنابعالی آرزوی سلامتی ، موفقیت و عاقبت ب خیری دارم.
  1. 1- شما وقتی میگید من باور نمیکنم معنیش اینه که معتقدید من دورغ میگم و دارید به من نسبت دروغ گویی میدید!!!
  2. اگه چیزی که من گفتم علتش نیست پس چیه؟؟؟
  3. شما بهتر میدونید یا من که دارم میخونم و میرم جلو!!!
  4. من اشتباهی یک صفحه رو دوبار خوندم این که دیگه دعوا نداره!!!!
  5. 2- منظورم این نبود که شما دارید خودنمایی میکنید ولی شما عادت دارید همیشه اون برداشتی رو که خودتون دوست دارید از مسائل داشته باشید!
  6. 3- من که کنایه نزدم ولی اگه خیلی اصرار دارید روی این قضیه، باشه، واگذار کنید به خدا و قرآن، اگه من کنایه زده باشم خدا بهتر از هر کسی میدونه و بلاخره یه روزی من و شما در محضر خدا قرار میگیرم و اون موقع مشخص میشه که من کنایه زدم یا نه!!!!
  7. جالبه که شما هیچ وقت حرفای خودتون یادتون نمیاد!!!!!!!!!!! اون موقع که اصرار داشتید من واسه هر آیه ای یه عنوان انتخاب کنم و من گفتم نمیتونم شما خیلی واضح و صریح گفتید: شانسی آیه رو انتخاب نمیکنید!!!!!!!!!!!!!! این یعنی اینکه از نظر شما من قرآن رو باز میکنم و بدون اینکه بخونمش از روی شماره ی آیات یکی رو انتخاب میکنم و میفرستم واسه شما!!!!!!!! 
  8. 4- من خودم برای شرکت در این طرح داوطلب شدم اما شما طوری برخورد میکنید که انگار... . بگذریم.
  9. بحث بی فایده ست.
  10. منم به خاطر رضای شما نبوده که توی این طرح شرکت کردم به خاطر رضای خدا بوده و تا زمانی هم که توفیق داشه باشم شرکت خواهم کرد!
پاسخ:
  1. ممکنه خیلی افراد خیلی از وقایعی ک اتفاق افتاده واسشون رو واسه من تعریف کنن و منم بنا بر شواهد و قرائنی ک از نظر خودم وجود داره ب این جمع‌بندی برسم ک حرفشون رو قبول نکنم ؛ این ب اون معنا نیس ک من همه‌ی اون بزرگواران رو دروغگو میدونم ؛ شنونده مختاره در قبول یا رد اون حرفی ک میشنفه ؛ من قصدم نسبت دروغگویی دادن ب جنابعالی نبود  ولی شما عادت دارید همیشه اون برداشتی رو که خودتون دوست دارید از مسائل داشته باشید!!!!!!!!!!!!
  2. اطلاعی ندارم در این زمینه متأسفانه.
  3. بدون پاسخ.
  4. دعوایی در کار نیست ؛ ولی از قرائن چنین برمیاد ک جنابعالی همچین هم نسبت ب این امر بی تمایل نیستید.
  5. دیگ ب دیگ میگه ....
  6. همینطور است ک جنابعالی میفرمائید.
  7. وختی شانسی آیه رو انتخاب نمی‌کنید ک نمی‌کنید و ختی خوشتون از آیه‌ای میاد ک میاد همون دلیل خوش اومدنتون رو ب عنوانِ عنوانِ مطلب بنویسید ؛ اونموقع عرض کردم الانم عرض می‌کنم ؛ حرف بدی هم نزدم ؛ شما هم در پاسخ فرمودید من خوش اومدنام بی دلیل هست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! منم در جواب فرمایش جنابعالی ، دیگه عرض خاصی نکردم. ولی شما عادت دارید همیشه اون برداشتی رو که خودتون دوست دارید از مسائل داشته باشید!!!!!!!!!!
  8. خیر ؛ خاطر مبارکِ جنابعالی نیست ؛ جنابعالی برای گذاشتنِ آیه در وبلاگ ، داوطلب نشدید ؛ من ب جنابعالی پیشنهاد دادم. بحثِ شرکت در قرائتِ هر روزه الان موضوع بحث ما نیس ؛ بحث، گذاشتنِ آیه در وبلاگه.
  9. موافقم.
  10. خداوند جنابعالی رو موفق بداره در همه‌‌ی امورِ خیر.
  1. به هر حال من پاسخ شما رو دادم حالا خودتون مختارید باور کنید یا خیر. 
  2. ضمنا من اگر قرآن میخونم و آیه ی منتخبش رو میذارم فقط و فقط به خاطر رضا و تقرب خداست نه نفعی بهم میرسه و نه میخوام خودنمایی کنم و بگم بعله! منم قرآن میخونم!
  3.  شما یک بار دیگه هم همچین کنایه ای به من زدید اما من به دل نگرفتم و گذشتم!
  4.  اگه دوست ندارید آیه بذارم لطف کنید بفرمایید تا منم آیه نذارم.
پاسخ:
  1. متأسفانه اینکه ب فاصله‌ی یک روز ، حداقل در یکساعت ، حواس جنابعالی انقد پرت باشه ک تفصیلش رو عرض کردم ، قابل باور نه واسه من هست ، نه واسه خود جنابعالی و نه یقینن واسه هر کسی ک در جریان این موضوع قرار بگیره. جنابعالی پاسخ خودتون رو بیان فرمودید من هم مث هر شنونده‌ی دیگری مختارم بپذیرم یا نپذیرم و البته و صد البته ک نپذیرفتم‌.
  2. کنایه‌ی مستتِر در کلام جنابعالی دریافت شد ، بر عکسِ جنابعالی من اگه قرآن میخونم و آیه‌ی منتخبش رو میذارم دقیقن بخاطر خودنمایی است و دقیقن بخاطر این هست ک ب همه بگم بعله منم قرآن میخونم و در قبال هر صفحه هم ک میخونم مبالغ معتنابهی ارز خارجی ب حساب بانکیم واریز میشه.
  3. ولی من اگه در محضر خدا و قرآن حقی داشته باشم از کنایه‌ای ک در کلام جنابعالی هست متأسفانه نخواهم گذشت ، ضمنن لطفن حتمن در صورت تمایل بفرمائید ک اون یک دفه من دقیقن چی عرض کردم.
  4. من از همون اول ب توفیق الهی و با مدد خدا با ابراز تمایل خودم بانی شرکت جنابعالی در این طرح - ینی گذاشتنِ هر روز یک آیه در وبلاگ - شدم ، جنابعالی ب توفیق الهی قبول کردید و البته جنابعالی یه مدتی ب هر دلیل شرکت نفرمودید ، مجددن خودتون ابراز تمایل فرمودید ک حضور داشته باشید ، منم استقبال کردم ، در هر لحظه از اجرای این طرح ، ب هر دلیلی ، تشخیص دادید حضور در این طرح ، مطلوب جنابعالی نیست ، فورن میتونید خارج بشید ، حضور البته نیاز ب توفیق الهی داره ، امیدوارم خدا این توفیق رو از ما و جنابعالی سلب نکنه ، ولی ب هر حال اگر از کلام من دنبال دلیل ، علت یا بهانه‌ای میگردید ک اینجا تشریف نداشته باشید باید عرض کنم نیاز ب هیچ بهانه‌ای نیست ، هر وخت تشخیص دادید حضورتون اینجا ب هر دلیل ، ولو اخلاق من ، ب نتیجه‌ی مورد نظر جنابعالی ، ولو اون نتیجه ب قولِ فرمایش خودتون تقرب ب خدا باشه منتهی نمیشه ، میتونید تشریف ببرید.
واااااا !!!!!! من که جواب دادم! گفتم که یک صفحه رو دوبار خوندم!!! این یعنی اینکه حواسم نبوده! تازه به فاصله ی چند روز هم نبوده! دقیقن روز بعدش بوده!! پیش میاد خب! بعضی وقتا حتی سر نماز هم حواسمون پرت میشه!
پاسخ:
ما آیات رو با ترجمه میخونیم ک متوجه معناش باشیم ؛ بعد جنابعالی نه وخت خوندن متن عربیش ، نه وخت خوندن ترجمه‌ش ، نه وخت انتخاب آیه در ذهن خودتون ، نه وخت گیر آوردن معنا و ترجمش توی نت و نه حتا وخت گذاشتنش توی وب ، نمیدونستید ک همین دیروز این آیه رو مطالعه فرمودید ؟ این خیلی با حواس پرتی نماز فرق داره ؛ این پروسه‌ای ک من ذکر کردم حداقلش ی فاصله‌ی زمانی یکساعته‌س ! اصن قابل باور نیس این جواب واسه من ! یقینن واسه خودتونم همینطوره.
خب شما دو روز آیه نذاشتید من وقتی برگشتم به دو صفحه ی قبل با همون آیه مواجه شدم! بنابراین قاعدتا من یه صفحه رو دوبار خوندم!!!!!
پاسخ:
سؤال من بی پاسخ موند متأسفانه ؛ عرض من این بود ک جنابعالی ب هر دلیل ، آیه گذاشتن یا نذاشتن من یا هر چیز دیگه ، وختی یه صفحه از قرآن رو ب فاصله‌ی چند روز مطالعه میفرمائید متوجه نمیشید این همون صفحه‌ای هست ک چن روز پیش مطالعه فرمودید و آیه‌ی مربوط ب اون صفحه رو هم در وبلاگ قرار دادید ؟ مسأله‌ی مهمی هم نیس حالا ؛ فقط واسم جالبه. 
درسته، حق با شماست. من حواسم پرت بوده یه صفحه رو دوبار خوندم.
پاسخ:
ینی جنابعالی انقد موقع قرآن خوندن حواستون پرت هست ک وختی با یه فاصله‌ی چند روزه یه صفحه از قرآن رو مجددن میخونید متوجه نمیشید ک اخیرن این صفحه رو مطالعه کردید ؟ من درست متوجه شدم منظور جنابعالی رو ؟
جدی؟ یادم نمیاد! شایدم گذاشتم حواسم نیست، ببخشید، این روزا یه خرده حواسم پرته، اگه تکراری بود دوباره میذارم.
پاسخ:
بله ، جدی عرض می‌کنم.

وَحَآجَّهُ قَوْمُهُ قَالَ أَتُحَاجُّونِّی فِی اللّهِ وَقَدْ هَدَانِ وَلاَ أَخَافُ مَا تُشْرِکُونَ بِهِ إِلاَّ أَن یَشَاءَ رَبِّی شَیْئًا وَسِعَ رَبِّی کُلَّ شَیْءٍ عِلْمًا أَفَلاَ تَتَذَکَّرُونَ 

و قومش با او به ستیزه پرداختند گفت آیا با من در باره خدا محاجه مى‏کنید و حال آنکه او مرا راهنمایى کرده است و من از آنچه شریک او مى‏سازید بیمى ندارم مگر آنکه پروردگارم چیزى بخواهد علم پروردگارم به هر چیزى احاطه یافته است پس آیا متذکر نمى‏شوید 

his nation argued with him. he said: 'will you argue with me about allah, indeed he guided me! except by his will, i do not fear those you associate with him. my lord embraces all things in knowledge, will you not remember?

سوره ی انعام، آیه ی 80.

پاسخ:
ممنونم ، فک کنم همین چن روز پیش این آیه رو یکبار دیگه فرستاده بودید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">