عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

بُدوار یا در هوای آزادی

يكشنبه شهریور ۱۵ ۱۳۹۴، ۰۶:۱۵ ب.ظ


یه مستندی نشون داد شبکه‌ی چار ، ب اسم بُدوار ، همین پرنده‌ای ک در تصویر می‌بینید ، نوعی از شاهین هست ، بومیِ منطقه‌ی سیستان هست ، در موردِ صید کردنِ این پرنده توسط مردم اون منطقه و فروشش ب قیمت گزاف ب شیخ نشینای حاشیه‌ی خلیج فارس ، بود؛ حالا کار ب ایناش ندارم ، کارم ب این ندارم ک تحت چ شرائطی و با چ لطائف الحیلی ، طیِ یه نقشه‌ی پیچیده ، شکارش میکردن.

وختی شکارش میکردن این حیوون رو ، باید واسه اینکه رام بشه یه فرآیندی طی می‌شد ک بحث من همین فرآیند هست.

می‌گفت که واسه اینکه پرنده خودشو هلاک نکنه باید توی دو سه روز اول چِشِش بسته باشه وگرنه انقد خودشو ب در و دیوار میزنه ک هم پر و بالش می‌شکنه هم خودش می‌میره بعد یه مدت ، بعد واسه اینکه چشاش بسته باشه ، چِش بندی چیزی نمیزدن بهش ، پلکِ چشاشو میدوختن تا سه روز !!!!!! بعد از سه روز یه کمی این دوخت رو شل میکنن ک یه نوری چیزی ببینه و بعد از یه هفته دیگه اهلی میشه !!!!

نتیجه‌ی اخلاقی یک : آزادی بضی وختا انقد ارزش داره ک آدم اگه از دستش بده انقد خودزنی کنه تا بمیره.

نتیجه‌ی اخلاقی دو : خدایا میدونم ک خیییییلی صبوری ، خیییییلی در مقابل مظالمی ک بر آفریده‌هات میره تحمل میکنی ، خیییییلی خوب میدونم ک اگه ستار العیوب نباشی و اگه قرار باشه در مقابل ظلم بنده‌هات واکنش نشون بدی من رو باید از صفحه‌ی زمین محو کنی ، اما خدا ازت میخام ک در مقابل مظالمی ک بر این زبون بسته‌ها ، بر این بیگناها (اعم از حیوان و انسان) میره عفو نکنی و ب سزای عمل برسونی این سنگدلا رو.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۱۵ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

سلام.
انشالله که این دعا مستجاب بشه،آمین
نمیدونم چی بگم،چند سالی میشه که این انسانهای بی وژدان افتادن به جون این حیوون ها و پرنده ها،الان میری بیرون با خانواده یا با دوستان این طبیعت آنچنان سوتو کوره که،نه لذت تفریحی به آدم میده نه اینکه میتونی حس کنی مثلا امدی بیرون و اینکه با خونه تفاوتی احساس کنی!!!!
پاسخ:
سلام ؛ کلاً بعضیا تفسیر عجیبی دارن از اینکه انسان اشرف مخلوقاته ؛ فک می‌کنن معناش اینه ک ینی انسان می‌تونه هررررر بلایی سر هر موجودی ک دلش میخاد بیاره ؛ در حالیکه در اسلام بر رعایت حقوق حیوانات ، تأکید بسیاری کرده. 
سلام. الهی امین. به نظرم اینجور ادما اصلا  احساس ندارن , خیلی از موجودات هستن که رحمشون بیشتر از ادمه .اگر تو این دنیا جوابشو نو نگیرن توی  اون دنیا  میگیرن .اتفاقا چند روز پیش داشتم به کسایی که تو زندانن فک میکردم بخصوص افرادی رو که تو  زندان انفرادی میندازن  خدا هدایت و کمکشون کنه. 
پاسخ:
سلام ؛ ممنونم از اظهار نظرتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">