عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

  • إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَ الْبَغْضَاءَ فِی الْخَمْرِ وَ الْمَیْسِرِ وَ یَصُدَّکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ عَنِ الصَّلَاةِ ۖ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ
  • اهریمن می‌خواهد از طریق میخوارگی و قماربازی در میان شما دشمنانگی و کینه‌توزی ایجاد کند و شما را از یاد خدا و خواندن نماز باز دارد .  پس آیا (از این دو چیزی که پلیدند, و دشمنانگی و کینه‌توزی می‌پراکنند, و بندگان را از یاد خدا غافل می‌کنند, و ایشان را از همه‌ی عبادات, به ویژه نماز که مهمترین آنها است, باز می‌دارند) دست می‌کشید و بس می‌کنید؟!
  • [[«یُوقِعَ»: بیفکند و پراکنده کند .  «الْبَغْضَآءَ»: کینه‌توزی .  «فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ؟»: پس آیا بس می‌کنید؟! یعنی باید که خودداری کنید و دست از آن بردارید . ]]
  • سوره‌ی مائدة : 91.
  • این آیه ، آیه‌ی منتخب از صفحه‌ی 123 از قرآن ، به خط عثمان طه است.
  • متعلق ب روز جمعه ، بیست و هفتم.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱)

فلسفه ی حرمت شراب و قمار :
دشمنی ، کینه توزی
و غفلت از یاد خداست ....
بنظر دشمنی و کینه توزی هم به خاطر غفلت از یاد خداست دیگه.
حالا اگه کارهای عادی مثل خرید کردن، صحبت کردن با آدما ، تجارت ، تلگرام اینستاگرام مارو از یاد خدا غافل کنه مسلما مثل شراب و قمار حرام خواهد بود .
البته استاد در مورد اون دوتا ی آخری ، من خودم داشتما . حتی توی سی و پنج تا از پابلبک چنل های معتبر زبان انگلیسی هم عضو بودم اما خداییش نمیشه که اینطوری آدم باسواد بشه.
اصلا استاد یه طوریه. تلگرام ذهن آدمو کند میکنه . البته من اینطوری بودم . شاید بقیه کاربر ها راضی باشن .
یه تجربه ی شخصی هم که داشتم دوست دارم بگم
این بود که خودم یه صفحه تو اینستا داشتم که اصطلاحاتی که یاد میگرفتمو با یه عکس متناسب پست میذاشتم . برای خودم یه دفترچه یادداشت تو گوشیم درست کرده بودم .
اون اصطلاحات تو ذهنم خوب میموند . اما واقعا دیگه وقت نمیکنم اینکارو ادامه بدم .

اما در کل هر چیزی که انسان ر از یاد خدا غافل میکنه رو نباید بذاریم نفس بکشه .
نفسهای گرم کارهای عادی به شعله هایی تبدیل میشه که نمیشه خاموششون کرد .
پاسخ:
با این جمله‌ی آخر فرمایشاتتون موافق بودم حسسسسسسابی‌. همینطوره ک میفرمائید. کاش میتونستیم همممه‌ی این زندگی دیجیتال رو برای اندک زمانی هم ک شده کنار بذاریم ، شاید در این صورت بهتر قدر زندگی و لذتهاشو می‌فهمیدیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">