عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

  • الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَعْرِفُونَهُ کَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمُ ۘ الَّذِینَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ فَهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ
  • کسانی که کتاب آسمانی بدانان داده‌ایم (یعنی یهودیان و مسیحیان) او را (که محمّد نام و پیغمبر خاتم است و صفات او در کتابهایشان مذکور است، خوب) می‌شناسند، همان گونه که فرزندان خود را می‌شناسند. کسانی که (سرمایه‌ی وجود) خود را از دست داده‌اند (زیانکارند و بدانچه پی می‌برند اقرار نمی‌کنند و) ایمان نمی‌آورند.
  • [[«یَعرِفُونَهُ»: پیغمبر را از روی صفات مذکور او در کتابهای آسمانی، و بینش و نگرش عقلانی می‌شناسند.]]
  • سوره‌ی الأنعام : 20.
  • این آیه ، آیه‌ی منتخب از صفحه‌ی 130 از قرآن ، به خط عثمان طه است.
  • متعلق ب روز جمعه ، چهارم.
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۳۱ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۳)

  1. لَیْسُوا سَوَاءً مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ أُمَّةٌ قَائِمَةٌ یَتْلُونَ آیَاتِ اللّه‏ِ آنَاءَ اللّیْلِ وَهُمْ یَسْجُدُونَ یُؤْمِنُونَ بِاللّه‏ِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَیُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ وَأُولئِکَ مِنَ الصَّالِحِینَ 
  2. (همه اهل کتاب) یکسان نیستند. از میان اهل کتاب گروهى درست کردارند که آیات الهى را در دل شب مى‏خوانند و سر به سجده مى‏نهند. به خدا و روز قیامت ایمان دارند و به کار پسندیده فرمان مى‏دهند و از کار ناپسند باز مى‏دارند و در کارهاى نیک شتاب مى‏کنند و آنان از شایستگانند.
  3. وَإِنَّ مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ لَمَن یُؤْمِنُ بِاللّه‏ِ وَمَا أُنْزِلَ إِلَیْکُمْ وَمَا أُنْزِلَ إِلَیْهِمْ خَاشِعِینَ للّه‏ِِ لاَ یَشْتَرُونَ بِآیَاتِ اللّه‏ِ ثَمَنَاً قَلِیلاً أُولئِکَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ.
  4. البته از میان اهل کتاب کسانى هستند که به خدا و بدان چه به سوى شما نازل شده و به آنچه به سوى خودشان فرود آمده ،ایمان دارند، در حالى که در برابر خدا خاشع اند و آیات خدا را به بهاى ناچیز نمى‏ فروشند اینان نزد پروردگارشان پاداش خود را خواهند گرفت.
  5. آیات مبارکه ی سوره ی آل عمران.
پاسخ:
متشکرم ؛
شماره‌ی 1 و 2 : آیات 113 و 114 سوره‌ی آل عمران.
شماره‌ی 3 و 4 : بخشی از آیه‌ی 199 سوره‌ی آل عمران.
دین خیلی کاملی داریم. تمام پیامبران عزیز و بزرگوارند.اما هیچکدام حضرت محمد(ص) و دینش نمی شوند.
یکی از نادرترین مسائل که پیامبر خیلی دقیق و عجیب به آن پرداخت امر به معروف و نهی از منکر بود. اصلا اساس و ریشه دین اسلام همین امر به معروف و نهی از منکر است.
مایکل کوک پژوهشگر آمریکایی که در پی اتفاق سال 1988 میلادی در یکی از خیابانهای شیکاگو که در ملا عام به یک خانم تجاوز جنسی میشود، به تحقیق در فرهنگ ادیان میپردازد و آنچه که در کشور و دین و قانون خود نمیدید، در 12سال پژوهش در دین اسلام به طور کامل آن را در یافت و به رشته تحریر درآورد.
و آن کاستی ؛در جهان غرب چیزی نبود جز امربه معروف ونهی از منکر .که در قرآن و اصل هشتم قانون اساسی و همچنین در خطبه های امیرالمومنین به طور مکرر ذکر شده است.
بنده حقیر شما را به مطالعه کتاب امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه های اسلامی مایکل کوک دعوت می کنم.

پاسخ:
بسیار ممنونم از کتابی ک معرفی فرمودید ، در واقع امر ب معروف و نهی از منکر ، نمایان‌گر مسؤولیت همه‌ی افراد نسبت ب جامعه‌ای هست ک درش زندگی میکنن ، امر ب معروف و نهی از منکر ، ینی « به تو چه » و « به من چه » ک رایج‌ترین سؤالات در جوامع غیر اسلامی است ، هیچ جایی برای طرح در جامعه‌ی اسلامی نداره.
ان الدین عند الله الاسلام
پاسخ:
ممنونم از کامنت جنابعالی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">