عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

زمین زیبا (Beautiful Earth ) (1 )

چهارشنبه دی ۱۶ ۱۳۹۴، ۰۵:۲۴ ق.ظ




مکان : kannesteinen - کِنّس تی نِن - نروژ


طعنه‌نوشت : چه طعنه‌‌آمیزه که در جدال ابدی بین آب و سنگ ، آبِ نرم و لطیف ، همیشه بر سنگ سخت و مقاوم پیروز می‌شه !!! گیرم ک هزاران ساااال طول بکشه ، مهم اینه پشتکار حتا سنگ رو هم تسلیم می‌‌کنه !!!!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۲۴ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۹)

  1. سلام استاد . شبتون بخیر .
  2. استاد وقتی شما اون سوالو پرسیدین من در مورد پاسخ تحقیق کردم. بنظر شما نمیشه خدا رو بیشتر از اونچه توی روایت اومده صدا زد ؟؟؟؟؟؟؟ هفتاد نشه 60 و 80 .اما منظورم این بود که دو بار، هفتاد بار گفتن که ایرادی نداره.
پاسخ:
  1. سلام. عاقبت به خیر.
  2. استفتاء کردم، در صورت تمایل برای مشاهده‌‌ی پاسخ مراجعه بفرمائید اینجا.
ببخشید من توی جواب کامنت شما و الماس مداخله می کنم
ولی من توی برنامه سمت خدا شنیدم که این اذکار به همون تعداد باید گفته بشه چون مثل یه جور رمز هستن که ما ازشون بی خبر هستیم ، حتی مثال دارو خوردن رو زدن که وقتی دکتر میگه به این تعداد قرص بخور نباید کم و زیادش کرد ، اذکار هم به همین شکل هستن .
پاسخ:
ممنونم از مثال خوبی که بیان فرمودید. در صورت تمایل مراجعه بفرمایید اینجا
  1. سلام استاد این اذکار به همین تعداد ک توی روایت اومده باید گفته بشه. یعنی همون هفتاد بار کافیه . ولی خب مسلمه هر چی بیشتر گفته بشه بهتره !
  2. بعد استاد یه نکته دیگه هم که یادم اومد در مورد اعمال و اذکار مستحبی وجود داره اینه که در مورد تعداد ، زیاد نباید تاکید کرد . مثلا میگن اگه سه روز فلان دعا رو بخونی دیگه خدا حاجتت رو میده
  3. طبق فرموده ی علمای دین شاید خدا نخاد فلان حاجت رو برآورده کنه و اگه به مردم ((تعداد)) تاکید بشه شاید ایمانشون خدای نکرده سست بشه.
  4. بهتره اینطوری بگیم که :هر چه در توان هست ، فلان ذکر گفته بشه یا فلان نماز حاجت خونده بشه ، امید است که خدا فرجی حاصل کنه . 

پاسخ:
  1. سلام. ممنونم بابت پاسختون.
  2. من البته در این زمینه صاحب نظر نیستم و حرفی هم ک میزنم تخصصی نیس و ممکنه اشتباه باشه اما بالاخره نباید به احادیث ائمه هم دست زد، وختی فرمودن هفتاد بار ینی هفتاد بار، نه ینی شصت بار و نه ینی هشتاد بار.
  3. خیر ب نظر من باید احادیث رو همونطور ک در منابع روایی اومده و با تأکید بر همون تعداد ب مردم منتقل کرد اما ب مردم هم باید گفت که این دعا در صورتی برآورده میشه ک شرائط استجابت دعا فراهم باشه و خدا هم صلاح بدونه و خیر بنده رو در این ببینه. این ربطی ب تعداد نداره. تعداد ایمان کسی رو ضعیف نمی‌کنه.
  4. بازم عرض میکنم به نظر من که البته غیر تخصصی هم هست متن احادیث باید دقیقن و بدون کم و کاست منتقل بشه ؛ اگه در حدیث تعداد اومده دلیلی واسه حذف اون تعداد از حدیث وجود نداره.
قابلی نداشت استاد !!!!
- هفتاد مرتبه خواندن این اذکار ، موجب رسیدن بشارت در هنگام مرگ است : امام صادق (ع) فرمودند : « هر کس هفتاد مرتبه بگوید : یا أسمَعَ السّامِعینَ وَ یا أبصَرَ النّاظِرینَ وَ یا أسرَعَ الحاسِبینَ وَ یا أحکَمَ الحاکِمینَ من در دنیا و آخرت برایش ضمانت می کنم که هنگام مرگ خداوند او را با بشارت پذیرا شود ، و در مقابل هر کلمه ، بیت و حجره ای در بهشت به او داده شود.
پاسخ:
ممنونم ، هر روز هفتاد مرتبه بخونه این دعا رو یا کلاً هفتاد مرتبه ؟
  • سامان (علی زنده دلی)
  • دقیقا همین تعبیر شما از سنگ و آب، من برای کاندیداهای ردصلاحیت شده ی انتخابات و هوادارانشون دارم، باید کوشید و نباید مایوس شد و قهر کرد
    پاسخ:
    جنابعالی فعالیت سیاسی در زمینه‌ی انتخابات دارید ؟
    سلام استاد. من این پست رو خیلی دوست دارم . چون علاوه بر تصویر صدا هم داره! تصویر دوم رو هم رو صفحه لب تابم گذاشتم.
    با اجازه ی آقای مرتضی داشتم کامنتشون رو میخوندم که دیدم این ترسی ک براشون وجود داره من
    تو واقعیت دیدم!
    وقتی بچه بودم توی دریای خزر غرق شدم البته خدا خاست زنده بمونم و نجاتم داد.
    ولی اونقدرام ک ایشون میگن زیر آب بودن وحشتناک نیست .
    اولش یکم دست و پا میزنی فریاد میکشی زیر آب بعدش دیگه به آدم حالت خفگی دست میده و هیچی نمیفهمه!!!!!! خیییییلیم خوبه !!!!!!!
    پاسخ:
    سلام ؛ ممنونم ک تجربه‌ی وحشتناکتون رو با ما ب اشتراک گذاشتید !!!!! (مزاح بود)
    خدا بهتون رحم کرده ؛ آره ؛ همینطوره ؛ فرایند مرگ در بضی موارد از یه دقیقه هم تجاوز نمیکنه حتا ؛ خوشا ب حال اونایی ک بدون عذاب کشیدن در بستر احتضار میرن از این دنیا.
    برداشت خوب و جالبی از تصاویر داشتین
    بابت عکسا ممنون
    عکس آخر خیلی زیباست ، خیلی به دلم نشست .
    پاسخ:
    ممنونم‌ ک لطف می‌کنید و اظهار نظر می‌کنید.
    تصویر زیباست ...ولی من همیشه از تصویر دریا دلم میگیره!کلا یه جورایی ترسناک و دلهره آوره...فکر کنید یه لحظه بیفتین تو امواجش؛بعد هرچی دست و پا بزنید و بخواین هنر شناگریتون رو به رخ بکشین؛یه موج دیگه از پشت بزنه شمارو و چند متر دورتر شین؛و هرچه تقلا کنین یه موج دیگه بازم شمارو عقب و عقب تر ببره؛می خوایی فریاد بزنی شن و ماسه پر دهنتون شده ..و خلاصه هیچی دیگه تا به خودت بیایی ببینی وسط دریا زیر آب اقای کوسه داره میاد سمت شما؛و می خوایی فریاد بزنی بازم نمی شه و در فرض نبودن کوسه هم بعد از چند روز روی پوستتون لایه ای مثل پنیر گندیده روتون ایجاد می شه و پوست دست و پاتون رو مثل مرغ می تونن جدا کنن و ...با عرض پوزش فراوان...این تصوراتی بود که از دریا به من دست می ده!
    پاسخ:
    خب آدم بخاد اینجوری فک کنه همه چی خطرناک و کُشنده خواهد شد !!! حتا دل‌انگیزترین مناظر طبیعی دنیام دیگه لطفی ندارن !!! جنگل‌های آمازون ، پر هستن از حشرات مهلک و آکنده از رطوبت خفقان آور ، کوه‌های آلپ خطر سقوط بهمن رو با خودشون میارن و دره‌ی گرند کانیون آمریکا هم تشنگی و گرمای کشنده !!!! پس همون زل بزنیم ب دیوار روبرومون توی خونه‌ی خودمون بیخطرترین کار ممکنه !!!!  (مزاح بود) !!! گذشته از این ، نیمه‌ی پُر لیوان (زیبایی نهفته در تصویر) رو ببینید.
    1. سلام استاد عزیز و دوست داشتنی.
    2. امیدوارم حالتون خوب باشه.
    3. استاد به راهنمایی و مشاورتون به شددددت نیاز دارم.حقیقتش بنده به سرم زده بخونم واسه قصاوت.سوالاتم از شما اینه:
    4. 1)میتونم توی 9 ماه با روزی 11 ساعت مطالعه قبول بشم؟؟
    5. 2)که مهمترین و اصلی ترین سوالمه اینه که یادمه شما هم توی ازمون قضاوت شرکت کردین و اطلاعیه ش هم که براتون اومده بود رو روی وبلاگ گذاشتین.حقیقتش ی خرده از قضاوت می ترسم.هر چی حدیث داریم از قضاوت ،مو به تن ادم راست میکنه!!!مخصوصا اون حدیث حضرت علی که میفرماید 3 دسته از قضات جهنمی اند و یک دستشون اهل اتش نیستن.و قسمت مهمتر اینکه میفرماید حتی قاضی ای که ندانسته حکم صحیح صادر کند هم جهنمی است!!!حالا میخوام در مقابل این همه شما از در مهربانی!!در بیاین و ی خرده بهم روحیه بدین.نه فقط من.بلکه همممممه کسایی که به این استرس گرفتارن.اگر حدیثی هم بلدین که بهمون روحیه بده ممنون میشم بقرمایید.
    6. خیلی خیلی سپاسگزارم
    پاسخ:
    1. و علیکم السلام.
    2. ممنونم از جنابعالی.
    3. برای جنابعالی در مسیری ک انتخاب فرمودید آرزوی موفقیت دارم.
    4. پاسخ عمومی و کلی‌ای وجود نداره ، بستگی ب سطح مطالعات قبلی جنابعالی داره ، اگه مطلوب باشه بله ، اگر نباشه ، ممکنه این زمان کافی نباشه.
    5. والا جنابعالی از قبل تصمیم خودتون رو گرفتید و با توجه ب مطالبی ک مرقوم فرمودید ب نظر میرسه فقط میخاید از من مطالبی بشنفید در تأیید تصمیم خودتون. اما متأسفانه پیش بد کسی تشریف آوردید ، چون من بنا ب دلائلی ک قبلن مفصلن در وبلاگ نوشتم و حتمن شما هم در جریان اونها هستید با این تصمیم - فعلن لااقل ، اون هم در مورد خودم - موافق نیستم ، این هم نظر شخصی منه و فقط و فقط هم در مورد خودم صدق میکنه ، نه می‌تونم ب جنابعالی بگم برید قضاوت ، نه میتونم بگم نرید قضاوت ، تصمیم من در مورد خودم ، بنا بر همون دلائل ، نرفتن بود ، اگر جنابعالی تصمیم بر رفتن دارید براتون آرزوی توفیق و موفقیت دارم.
    6. خواهش میکنم. با عرض پوزش از جنابعالی ک نتونستم در این زمینه کمک مؤثری ارائه کنم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">