عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

  • یَا بَنِی آدَمَ خُذُوا زِینَتَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ وَ کُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لَا تُسْرِفُوا ۚ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ
  • ای آدمیزادگان! در هر نماز گاه و عبادتگاهی، خود را (با لباس مادی که عورت شما را بپوشاند، و با لباس معنوی که تقوا نام دارد) بیارائید، و بخورید و بنوشید ولی اسراف و زیاده‌روی مکنید که خداوند مسرفان و زیاده‌روی کنندگان را دوست نمی‌دارد.
  • [[«خُذُوا زِینَتَکُمْ»: مراد این است که به هنگام نماز و انجام عبادت لباسهای زیبا و مؤدّبانه و پاکیزه بپوشید و به نام پرهیزگاری از لباسهای کثیف و مندرس و یا ناشایست و جلف استفاده نکنید، و نیز تقوا و اخلاص داشته باشید. «الْمُسْرِفِینَ»: متجاوزین از حدود حرام و حلال خدا.]]
  • سوره‌‌ی اعراف : 31.
  • این آیه ، آیه‌ی منتخب از صفحه‌ی 154 از قرآن ، به خط عثمان طه است.
  • متعلق ب روز شنبه ، بیست و ششم.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۰۳ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

سلام استاد عزیز. امیدوارم که خوب و سلامت باشید.
2:خواهش می کنم؛کاری نکردم...
3:والا راستش رو بخوایید من خیییییییلی کم آنلاین می شم مثلا روزی یک بار اون هم شبا معمولا ساعات 9 به بعد؛و از اونجایی که سرعت نت من هم افتضضضضضضضضضضضضضضضضضاح هستش به طوری که بعضا که نه اکثر اوقات خود گوگل رو هم بالا نمیاره!!! کار با اینترنت سخت تر هم می شه واسم؛مثلا شاید الان چند ماهی باشه کلیپی یا فیلمی سریالی چیزی دانلود هم نکردم؛باید ISP رو عوض کنم؛مخابرات شورش رو دراورده با این همه مشترکی که گرفته و پول خودش رو می گیره و بی کیفیت ترین اینترنت دنیا رو ارائه می ده؛ از بس هم که بهشون سر زدم دیگه کل ادارشون من رو می شناسه اما هر بار یه بهانه میارن و من هم تصمیم گرفتم که بهترین راه انصراف از اشتراک و تعویض ISP هستش؛یه بار هم نتم خراب شد 20 روز منتظرشون موندم تا بیان درستش کنن!!!بگذریم.
4:حالا ایشالا اگه عوض شد و یا هر وقت اومدم وبلاگ سر زدم سعیم بر اینه که حتما چون امر فرمودن در این باره کاری انجام بدم.
5:البته بسته به سرعت نت کیفیت کار هم فرق می کنه اینم گفته باشم(مزاح بود)...
6: ممنونم که با ما هستید...
پاسخ:
  1. سلام ؛ ممنونم ؛ شکر خدا.
  2. لطف کردید.
  3. مخابرات مدتهاست با اختلاف، حائز رتبه‌ی بدترین سرویس دهنده‌ی اینترنتی کشور هست، دندون خراب رو بکَنید بندازید دور. منم قبلن مخابرات بودم بخاطر همین بی مسؤولیتشون تخلیه کردم پورتم رو از اونجا و الان از آسیا تک استفاده می‌کنم و راضی‌ام ؛ خدماتش ثابت و بدون قطعی هست.
  4. ممنونم ؛ اسباب زحمت نباشم یه وخ.
  5.  !!!!!!!!!!!!!!
  6. منم ممنونم ک تحریم رو شکستید و تشریف میارید اینجا. از وختی اومدید وبلاگ بیشتر شده مث قدیما.
«یَقْتَدِی بِهِ الْمُؤْمِنُونَ»(نهج‏البلاغه، حکمت 103) مردم وقتی می بینند که لباس دیگران ساده و بی آلایش است ، دیگر غصه نمی‌خورند.
این مورد رو وااااااااااقعا تصدیق می کنم.کرارا همچین چیزی رو دیدم.

«یَخْشَعُ لَهُ الْقَلْبُ»(نهج‏البلاغه، حکمت 103). لباس ساده قلب را آرام می‌کند، چون انسان وقتی لباسش شیک شد و موقعیتش بالا می رود ، طغیان می کند : «کَلاَّ إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغى‏ أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى‏»(علق/7-6)
پاسخ:
آره ؛ سریع جو گیر میشیم !!!!!!!
اجرتون با قرآن ؛ لطف کردید.
می‌تونید در صورت تمایل واسه اینکه برای پیدا کردن و قرار دادن آیات با مضمون مشابهِ آیه‌ای ک من میذارم ، زیاد ب زحمت نیفتید ، نکات تفسیریِ ذیلِ همون آیه‌ای ک من قرار میدم رو زحمت بکشید و بفرستید که از یکطرف دیگه نیاز ب جستجو در متن قرآن برای پیدا کردن آیات نباشه و از طرف دیگه ب تبیین معنای آیه‌ای ک من قرار میدم هم کمک شده باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">