عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تصویر ، واقعی است یا فوتوشاپ ؟ (1)

دوشنبه بهمن ۵ ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵ ب.ظ


+ بر اساس اونچه در سایت‌های مختلف اومده این تصویر ، تصویری است از پیکره‌ای که در هند از یک صخره ، تراشیده شده است ؛ حال ، شما در صورت تمایل - ترجیحاً با ذکر استناد و استدلال !!! - معین کنید آیا تصویر فوق ، واقعی است یا فوتوشاپ ؟


بعد التحریر : 


تصویر فوق، تصویری‌ست فوتوشاپ شده توسط (Marcel Laverdet) ک انیماتور هست.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۷)

الان داشتم خبرای آخرین نیوز رو می خوندم دیدم همین عکس رو نوشته مجسمه ای در چین و ظاهرا از نظر اونا فوتوشاپ نیست !!!!!!

http://www.akharinnews.com/%DA%AF%D9%88%D8%B4%D9%87-%D9%88-%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1/item/101894-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AC%D8%B3%D9%85%D9%87-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3.html
پاسخ:
 این بزرگواران درست سرچ نکردن، بلاشک فوتوشاپ هست و خالقش هم همون شخصی است که در متن، نامش رو عرض کردم. 
سلام، فتو شاپ
پاسخ:
سلام ، اولاً من عرض کردم مستند و مستدل پاسخ خودتون رو ارائه بفرمائید ، ثانیاً من ک خودم پاسخ رو در متن مطلب عرض کردم ، جنابعالی انگار بدون اینکه متن مطلب رو بخونید زحمت کشیدید و کامنت گذاشتید !!!!!!!!
عجب ، چه جالب خیلی کارش تمیزه واقعاً !!!!!!!
خدا رو شکر نظر قطعی ندادم ها ، البته نظر قطعی دادن دربارش سخت بود فقط به نظرم با تاریخچه هند میشد یه نظر نسبی داد
ولی در کل کارش خییییییییلی درسته خوشم اومد ، چون حتی حواسش به سایه فیل توی آب هم بوده .

پاسخ:
آره ؛ طرف ، اینکاره‌س واقعن !!!!!!!!!!
استاد بچه هایی مردم اذیت نکن سریع نمراتشون بزن وگرنه بد میبینی
پاسخ:
ممنونم از کامنت جنابعالی.
به نظر من باید دو چیز را ارزیابی کرد:اول اینکه ببینیم این سخره سایه دارد یا نه؟و اینکه اون سایه ای که توی آبه متعلق به صخره است یا نه>>با لحاظ کردن سایه بقیه اجسام و تشخیص جهت نور خورشید
دوم ایا واقعا تراشیدن صخره ای به این زییبایی بر روی اب امکان پذیره یا نه؟؟مثلا برای تراشیدن و طراحی اون آج ها ایا میشه صخره تراش خودش رو آویزون نگه داشته باشه یا نه؟؟
پاسخ:
نکات دقیقی رو متذکر شدید ، ولی چ فایده ک نتیجه‌گیری صریحی بیان نفرمودید. 
ب هر حال ممنونم ک زحمت کشیدید و اظهار نظر کردید.
این که نوشتین (1) یعنی قسمت دوم هم داره آیا ؟؟
معبد غاری کارلی :
در فاصله میان " بمبئی " و " پونه " از کهن ترین و زیبا ترین معابد غاری است که در سال ۵۰ میلادی ساخته شد و برای ساخت آن قله یک تپه را خالی کرده و معبدی با طول ۳۸ متر و ارتفاع ۱۴ متر بنا کردند، صحن مرکزی به استوپایی در انتها منتهی می‌گردد. در دو طرف صحن دو ردیف ستون با سر ستونهای زنان و مردان فیل سوار احداث شده که پشت آنها راهرو می‌باشد.
اطراف در ورودی فیل‌های غول پیکر نقش شده‌اند به همراه پیکره‌های موجدار زنان و مردانی که با حالت خشک و بی حرکت نقش برجسته‌های استوپا در داخل تناقض دارند.

این نوشته از ویکی پدیا بود ، توی ویکی پدیا نوشته یکی از هنرهاشون پیکره تراشی بوده

توی یه سایت دیگه به اسم تدبیر یه آقای میانسال از سفرهاشون به هند نوشتن و خدایانشون رو همراه با شکلشون توصیف کردن ، نام خدایان اینها هستن : 1-براهما ، 2-ویشنو ، 3-شیوا ، 4-هانومان ، 5-گانش
با خدایان دیگه کاری ندارم چیزی که جالبه خدای شماره 5 گانش هست که این آقا اینطور توصیفش کرده : یکی دیگر از مجسمه هایی که در سفر هند، در هر کوی و برزن و مغازه ای نظرت را به خود جلب می کند، آدمی با سر فیل و چهار دست است و تعجب می کنی که این چیست و کیست؟ در بسیاری از معابد مجسمه او دیده می شود و در فروشگاه ها مجسمه اش مشتریان زیادی دارد.

خب با توجه به این چیزایی که گفتم بعید نیست که این پیکره واقعی باشه چون به فیل علاقه زیادی دارن خب البته بازم میتونستم بیشتر بگردم و اطلاعات به دست بیارم ولی چون ساعت 2 صبح هست به معنای واقعی کلمه حسش نیست
اینم چند تا عکس از گانش : http://kooleposhty.com/files/fa/news/1393/6/23/967_866.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/08/Ganesh1.jpg/200px-Ganesh1.jpg

http://www.beytoote.com/images/stories/economic/en6078.jpg
پاسخ:
این مطلب ، 2 نداره اما این سنخ مطالب ، باز هم خواهیم داشت.
آخر نتیجه‌گیری قطعی نکردید !!!!!!!
ممنونم از دقت نظرای همیشگیتون.
وای چقدر قشنگه!! حالا البته من نمیدونم واقعی هست یا فتوشاپ !!! فقط میدونم که خیلی قشنگه!!!!! امیدورام مث سوالات امتحانی نباشه که بگید نمره به استدلال شما تعلق میگیره!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
دقیقن همونجوره !!!!! فقط اینجا نمره نداره !!!!!!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">