عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات


بالاخره هر کسی در انتخاب عطر یا ادکلن سلیقه خاصی داره، مشکلی نیس، تا اینجاش قابل قبول هست، منم حتا اگه از اون عطر یا ادکلنی که شما انتخاب کردید دل خوشی نداشته باشم یا خاطره خوشی نداشته باشم یا به هر دلیلی ازش متنفر باشم حتا، مجبورم تا وختی با شما هستم تحمل کنم و دَم برنیارم. 

اما دوست عزیز، چرا از همون عطر یا ادکلن به دستاتون هم میزنید؟ چرا میخاید وختی به من دست دادید و از من جدا شدید هم اون بوی غلیظ و شدید همراه من باشه؟ لطفاً به حقوق همدیگه احترام بذاریم. لطفاً باور کنیم زدن عطر و ادکلن به دستامون نوعی تجاوز به حقوق کسانی است که باهاشون دست میدیم. بندگان خدا مجبورن یا تا چندین و چند ساعت اون بو رو تحمل کنن یا به زحمت بیفتن برن دستشویی و دستشونو با آب و صابون بشورن، بعضی از این بوها هم مث سریش هستن و اصن ول نمیکنن، هر چی هم میشوری مگه میرن!!!!!!! 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۸)

سلام علیکم .
پست جالبی بود .یه پیشنهاد داشتم که در یک پست دیگری حکم شرعی استفاده از عطر و ادکلن رو با نکاتی که داره بیان بفرمایید به این دلیل که بعضیا واقعا از عطر و ادکلن هایی استفاده میکنند که شراعا حرام هست و مثلا زنها از اون دسته عطر هایی تحریک کننده استفاده میکنند و راحت توی اجتماع میچرخند در حالی که یا نمی‌دون حکمش چیه یا خودشونو به اون راه زدند و همینطور بقیه افراد جامعه از ادکلن هایی الکلی استفاده میکنند و به این بهانه که ما چون نمی‌دونیم از الکل خاص مست کننده استفاده شده یا نه و اصل بر طهارته استفاده میکنند و راستش خود بنده هم خیلی اطلاعات ندارم اینکه الکل صنعتی که استفاده میشه چه ویژگی باید داشته باشه و از روی چی بفهمیم ترکیبات ادکلن دارای الکل مایع و مست کننده هست یا خیر رو نمیدونم
پاسخ:
سلامٌ علیکم.
نیاز به بیان توسط من نیست؛ خودتون زحمت بکشید یه سرچ ساده از طریق گوگل بکنید حکم مسائلی که بیان فرمودید راحت پیدا میشه.
سلام چه جالب دقیقا همین هفته ی گذشته بود من با همکلاسی هام داشتم راجع به همین موضوع بحث میکردیم . من فکر میکنم هیچ بویی دلنشینتر از بوی طبیعی و تمیزی و تازه حمام رفته ی کسی نیست . اگه لباس شما و بدن شما کاملا تمیز باشه و دوش گرفته باشید اصلا چه بویی بهتر از اون . بعضی ها میخوان بوی بد و حمام نرفتن و یا کثیف بودن خودشونو با اودکلن جبران کنن که افتضاحه اینکار .
مورد دیگه هم اینه که خیلی ها یا ممکنه ازون بوی اودکلن خوششون نیاد و یا حتی حساس باشن . من خودم به بعضی عطرها و بوها حساسم و سریع سردرد میگیرم . امیدوارم این فرهنگ هم جابیفته که با اودکلن دوش نگیرن . یه کوچولو در صورت ضرورت . نه اینکه تا یکساعت بعد رفتنشونم همه جا این بو بپیچه . بعد فکر کنید یه مکان عمومی و تمام این بوها با هم قاطی بشن و چه شود 😩من یکی که حتما سردرد میگیرم . خواهشا رعایت کنید ...
پاسخ:
سلامٌ علیکم.
فکر میکنن اینکه وقتی میان و میرن بوهاشون به جا بمونه توی فضا و همه جا رو آکنده کنه، مثلاً نشونه‌ی تمدن و کلاس هست، در حالیکه فقط نشونه‌ی بی توجهی به حقوق دیگران هست. جبران کثیفی با بوی اودکلن رو هم موافقم باهاتون. 
سلام چه جالب دقیقا همین هفته ی گذشته بود من با همکلاسی هام داشتم راجع به همین موضوع بحث میکردیم . من فکر میکنم هیچ بویی دلنشینتر از بوی طبیعی و تمیزی و تازه حمام رفته ی کسی نیست . اگه لباس شما و بدن شما کاملا تمیز باشه و دوش گرفته باشید اصلا چه بویی بهتر از اون . بعضی ها میخوان بوی بد و حمام نرفتن و یا کثیف بودن خودشونو با اودکلن جبران کنن که افتضاحه اینکار .
مورد دیگه هم اینه که خیلی ها یا ممکنه ازون بوی اودکلن خوششون نیاد و یا حتی حساس باشن . من خودم به بعضی عطرها و بوها حساسم و سریع سردرد میگیرم . امیدوارم این فرهنگ هم جابیفته که با اودکلن دوش نگیرن . یه کوچولو در صورت ضرورت . نه اینکه تا یکساعت بعد رفتنشونم همه جا این بو بپیچه . بعد فکر کنید یه مکان عمومی و تمام این بوها با هم قاطی بشن و چه شود 😩من یکی که حتما سردرد میگیرم . خواهشا رعایت کنید ...
انقدر خوشم از عطر و ادکلن میاد که نگو مخصوصا عطرایی با بوی خنک وملایم یکی از استادامون خیلی عطرش خوش بو با این که مسن اما همیشه عطر میزنه عطرشم ور جنیاست یه عطر ملایم وخنک وگرون البته اصلش گرونه ینی هر وقت میاد کلاس من همیشه ردیف اولم یه عطر فروشیم هست تو بروجرد معروفه هر وقت میرم بیرون با ید یه سری اونجا بزنم دست خودم نیست
پاسخ:
بله، بعضی از عطرها واقعن بوی خوب و دلچسبی دارن. البته با این وجود من بازم معتقدم نباید بوی عطرمون رو بچپونیم توی بینی دیگران!!!
انقدر خوشم از عطر و ادکلن میاد که نگو مخصوصا عطرایی با بوی خنک وملایم یکی از استادامون خیلی عطرش خوش بو با این که مسن اما همیشه عطر میزنه عطرشم ور جنیاست یه عطر ملایم وخنک وگرون البته اصلش گرونه ینی هر وقت میاد کلاس من همیشه ردیف اولم یه عطر فروشیم هست تو بروجرد معروفه هر وقت میرم بیرون با ید یه سری اونجا بزنم دست خودم نیست
ینی شما هم ادکلن استفاده میکنی؟من باور نمیکنم!!!
پاسخ:
از مطلبی که من نوشتم همچین چیزی برداشت کردید جنابعالی؟؟؟
اون ادکلن Best رو هم خودم استفاده نمی‌کردم البته.
مخالفتی هم با استفاده از عطر و ادکلن ندارم ولی با چپوندن بو تویِ بینیِ مردم مخالفم چون اونو تجاوز به حریم مردم میدونم.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
  1. سلام.وقت بخیر
  2. . پست جالبیه؛
  3. فکر کنم اولین بار باشه که در مورد عطر یا ادکلن پستی می ذارید!!!
  4. البته یادمه قبلا در مورد لوازم آرایشی و این چیزا مطالبی رو گذاشتین؛
  5. ولی در کل به این نتیجه رسیدم که کلا از عطر و ادکلن و وسایل و ابزار آرایشی بهداشتی زیاد استقبال نمی کنین...
  6. ولی راستش من خیلی عطر و ادکلن رو دوست دارم...هم حس خوبی به آدم می دن و هم روح و روانت رو تازه می کنن؛
  7. همیشه یه دمت گرم!(تقریبا مترادف آفرین) می گم به کسایی که بوی خوبی ازشون بعد از رد شدنشون از خودشون به جا می ذارن ؛
  8. از بس تو خیلی جاها بوی بد به مشام می رسه شاید!!!
  9. ولی با نظر شما هم موافقم...
  10. ای کاش بعضی ها نظافت و بهداشت رو هم رعایت می کردن...من نمی دونم واقعا تو قرن 21؛یه صابون و یه شامپو واسه بعضیا گیر نمیاد؟یا چقدر ممکنه هزینه بردار باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    *
پاسخ:

1- سلام، عاقبت جنابعالی بخیر.

2-ممنونم.

3- والا نمیدونم دقیقن! احتمالن همینطور باشه!

4- آره! اگه اشتباه نکنم درمورد آمار سر به فلک کشیده ی مصرف لوازم آرایش در ایران بود.

5- نه، این برداشت جنابعالی صحیح نیست. مخالفتی با عطر و ادکلن ندارم. منتها با چپوندن بو توی بینیِ مردم و تحمیل به اونا مخالف هستم. 

6- بله، همینطوره. 

7- موافقم. 

8- آخ گفتی! آخ گفتی! بعضی از افراد نمیدونم چجوری خودشون رو تحمل میکنن!!

9- بازم جای شکرش باقیه !!!!

10- هیچی مث رعایت بهداشت فردی نیست! معتقدم همونطور که تحمیل بوی ادکلن به شامه‌ی مردم کار ناپسندی است، تحمیل بوی گند عرق و جوراب به بقیه هم کار ناپسندی هست، کاش بعضیا اگر نه برای سلامتی خودشون، حداقل برای رعایت حقوق دیگران بهداشت فردی رو رعایت کنن!

  1. بعضیا قیافه شون رو هم به آدم تحمیل میکنن عطر که دیگه جای خود داره!
  2. البته من خودم عاشق عطر و ادکلن هستم!! ولی خدایی بعضی از عطرها نه تنها بوی خوبی ندارن پاک حال آدمو به هم میزنن!!یه بار دفتر یکی از دوستان رو گرفتم به شددددددددت بوی خوبی میداد!! ازش راز این بوی خوش رو پرسیدم گفت کاغذ فلان مارک از عطر رو گذاشته داخلش!! هررررررررچی گشتم اون مارک گیرم نیومد!!
پاسخ:
  1. چ عرض کنم والا!!!! 
  2. یه ادکلن بود قبلنا اسمش Best بود، خییییییلی دوس داشتم بوش رو، خییییییلی ام باهاش خاطره داشتم، شایدم چون خییییییلی باهاش خاطره دارم بوش رو انقد دوس داشتم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">