عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

بضی وختا از خودم بدم میاد، خییییییلی.....

چهارشنبه فروردين ۴ ۱۳۹۵، ۰۸:۱۲ ب.ظ


بضی وختا اخبار رو که گوش میدم و ایییینهمه درد و رنج و آوارگیِ نه فقط مسلمونا، همه‌ی همنوعام رو می‌بینم دلم میگیره، بدم میاد از خودم، خونواده‌هایی که همه‌ی زندگیشونو، بچه‌هاشونو، خاطراتشونو، همممممممه‌ی هستیشونو بار زدن و الان توی یه چادر کوچیک زندگی میکنن که با هر بادی از جا بلند میشه و با هر بارونی از زیر نم میکشه، محتاجن به یه وعده‌ی غذایی، هیچ کشوری راشون نمیده، توی یمن، سودان، افغانستان، سوریه، عراق، مکزیک، کلمبیا، هررر جای این کره‌ی خاکی، بدم میاد از خودم که نشستم اینجا و دارم به خودم، زندگی خودم و دغدغه‌‌های خودم فک میکنم. 

کاش میشد کَند و رفت، از خونه، از دانشگاه، از وطن کَند و رفت، اگر من نمیتونم کاری واسشون بکنم، کاش می‌شد آرامش از خودم هم سلب میشد، منم میرفتم همونجا، توی همون شرایط زندگی میکردم، حداقل بدم از خودم نمیومد که چرا من آرومم و اونا ناآروم، چرا من توی خونه خودم هستم و اونا توی خونه خودشون نیستن، چرا من احساس خوشبختی میکنم و اونا احساس خوشبختی نمیکنن.... خوشا به حال اونایی که میکَنَن از خونواده‌هاشون و میرن، خوشا به حال اونایی که زنده میکَنَن از خونواده‌هاشون و میرن و جنازه‌هاشونو برمیگردونن واسه خونواده‌هاشون.... آفرین بر شجاعتشون... و شرم باد بر ما که موندیم و حسرت میخوریم....  شرم باد بر ما جا موندگان... 

+ بضی وختا از خودم بدم میاد، خییییییلی..... ای خدا برسون مرگم رو و نجاتم بده از این شرمندگی .... که من زنده‌ام و دارم می‌بینم و کاری نمیتونم بکنم .....

++ یه بار تلویزیون با خلبان هواپیمایی مصاحبه میکرد که برای بردن کمکهای انسان دوستانه ایران به صنعای یمن پرواز کرد و هواپیماهای جنگی سعودی وختی دیدن نمیتونن با تهدید به موشک زدن به هواپیما، هواپیما رو برگردونن، باند فرودِ فرودگاه رو بمبارون کردن تا هواپیمای ایرانی نتونه بشینه، خلبان میگفت من فقط وختی برگشتم که دیدم نمیتونم بنشینم و در حالیکه اشک توی چشمانش جمع شده بود گفت: « از زنده بودن خود شرمنده‌م، ایران و رهبرش فقط یه بار به من احتیاج پیدا کرد و این یه بار هم من نتونستم وظیفه‌م رو به درستی انجام بدم، یا باید وظیفه‌م رو انجام میدادم یا میمردم. » من الان حس اون خلبان رو از عمممممق جانم درک میکنم. اگر نمیتونم کمکی به بهبود وضعیت همنوعانم بکنم پس چرا زنده‌م اصن؟ این حس ذلت خییییییلی اذیتم میکنه... ذلتِ زنده ماندن.... 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۱۲ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱۰)

هی گنه کردیم و گفتیم خدا
می بخشد
عذر آوردیم و گفتیم خدا
می بخشد
آخر این بخشش و این عفو و کرامت تا کی
او رحیم است ولی ننگ و خیانت تا کی
بخششی هست ولی قهر و عذابی هم هست
آی مردم به خدا روز حسابی هم هست
پاسخ:
ممنونم از جنابعالی. لطف کردید.
گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود
گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود

گاهی بساط عیش خودش جور میشود
گاهی دگر تهیه بدستور میشود

گه جور میشود خود آن بی مقدمه
گه با دو صد مقدمه ناجور میشود

گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است
گاهی نگفته قرعه به نام تو میشود

گاهی گدای گدایی و بخت با تو یار نیست
گاهی تمام شهر گدای تو میشود

گاهی برای خنده دلم تنگ میشود
گاهی دلم تراشه ای از سنگ میشود

گاهی تمام آبی این آسمان ما
یکباره تیره گشته و بی رنگ میشود

گاهی نفس به تیزی شمشیر میشود
از هرچه زندگیست دلت سیر میشود

گویی به خواب بود جوانی مان گذشت
گاهی چه زود فرصتمان دیر میشود

کاری ندارم کجایی چه میکنی
بی عشق سر مکن که دلت پیر میشود

پاسخ:
از هرچه زندگیست دلت سیر میشود...!
زیبا بود. ممنونم.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
بله استاد.اولا توی اون جزوه ای که گزاشتین توی وبلاگتون که ****** ***** ***** ****** **** **** **** ** *********** *** **** **** **** *** ********* ** *** ********** ** *** ****** ** ******** **** ******* *********** **** **** ******* ***** ** ****** ***** ***** ******
بعدشم سوال من اینه که اگه قبول نشم خ هزینه سنگینی بهم وارد میشه.اون ***** ** ** ****** **** *** ****** * ***** *** **** **** **** ***** **** **** *** ***** **** *** **** **** * *** ******* **** ** ** ****** **** **** ** **** ********* **** ********* *** ****** **** **** **** *** * *** ***** ***** * ********* ***** ******* ** ** ***** ***** **** * ****** *** *** **** ***** ******* ** **** ***** * **** ***** * ***** **** *** ***** **** ******** ** ****** **** ** **** **** ** *** *** **** ** *** ****** **** ** **** ***** ******* ***.حالا نظرتون درمورد این افکار چیه؟؟** ** **** **** *** *** ** ******* ** *** **** ** ***** ** *** *******
پاسخ:
والا چ عرض کنم. فقط دو نکته به نظرم میرسه. اولاً دقیقن نماز جمعه اصلاً قرار نبوده و نیست که یه مراسمِ فقط عبادی باشه، اصن قراره این مراسم، جنبه‌ی سیاسیش بچربه بر جنبه‌ی عبادیش. این از این. ثانیاً در خصوص اینکه آیا ریا جایز هست یا نیست باید بگم خب شما میتونید شغل دیگری داشته باشید. میتونید وکالت کنید. میگید از وکالت خوشم نمیاد؟ خب باشه، خوشتون نیاد، به هر حال از گناه کردن ینی ریا کردن که بهتر هست. ولی صرف نظر از این مباحث، در خصوص اینکه در شرایطی که جنابعالی ترسیم فرمودید آیا ریا کردن جایز هست یا نه، ضمن عرض پوزش از جنابعالی باید این مطلب رو از دفتر مرجع تقلیدتون سؤال بفرمایید، من صلاحیت علمی لازم برای اظهار نظر در این زمینه رو ندارم. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
http://s6.picofile.com/file/8245017884/2016_03_28_192005.jpg



*
پاسخ:
جالبه؛ من تا حالا نمیدونستم استیو جابز، حتا با معیارهای دین مسیحیت هم فرزند مشروع، به حساب نمیاد و در واقع پدر و مادرش در هنگام انعقاد نطفه‌ی او، شرعاً زن و شوهر نبودن!!! هر چند ظاهراً بعداً با هم ازدواج کردن !!!!!!!!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
کلی دلم گرفت از این پست...واقعا دردناکه... خیلی سخته دیدن این تصاویر و اشک نریختن... نمی دونم واقعا باید چی بگم؛مثل اینکه تا زمانیکه جنگ منافع وجود داره بایستی شاهد این اتفاقات تلخ هم باشیم؛ شاید هم ذات بشر همیشه جنگ طلبه...و شعارهایی مثل جهان عاری از خشونت؛صلح پایدار؛و...در حد همون شعار باقی موندن؛هیچ وقت فراموش نمی کنم تصویر ایلان 3 ساله که کنار ساحل آروم گرفته بود تا غرق شدن 700 مهاجر آفریقایی در دریای مدیترانه؛تا قایقی که به ایتالیا پناه اورده بود و گارد ساحلی ایتالیا با رفتاری غیر انسانی باهاشون برخورد کرد تا رفتار پلیس مجارستان با پناهندگان؛وضعیت وخیمشون تو ایستگاه قطار اتریش و اووووه..
نفسم گرفت ؛نمی تونم بیشتر از این به یاد بیارم...

این حال و احوال شما هم من رو به یاد این شعر معروف شیخ اجل سعدی شیرازی انداخت که می فرمایند:


بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار



*
پاسخ:
دیدن تصاویر کودکانه آواره و چشمان معصوم آونها که کودکانه و مظلوم با حیرت به اطرافشون نگا میکنن! مردی که با قلبی شکسته و زبانی پر از سکوت به بی خانمانی خانواده ش نگاه میکنه! زنی که برای از دست رفتن جوانش شیون سر میده و هزاران صحنه ی دردناک دیگه واقعن برای من سخت و نفسگیر هست!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام استاد.خسته نباشید.سال نو مبارک.انشاالله سال پر خیر و برکتی داشته باشین.میخواستم باهاتون ی مشورتی بکنم.رک و راست میرم سر اصل مطلب:
*** *** ****** ** ** *** ******** ** *** ****** ** **** ***** ***** ****** ***** **** ******** ** ***** ***** **** *** ** **** **** * ***** ** ****** **** * *** ** *** **** **** ************* ** *** ****
** **** *** ** ****** ** *** *** ***** ** **** ********** * *************** * *** ** *** ***** ***** ** **** ** **** ** **** *** **** ** ******* ***** **** ********** ** ***** ***** ***** ***** *** **** * *** ****** **** ***** ***** ** **** ******** ***** **** ** ****** **** * ************* ** *** *** ******** *** **** *** * ** **** **** **** ***** *** ** ***** ** ** *** ******* ****** * ** *** ** ***** ** ** *** ***** ************ *** *** ** **** ***** *** ** *** *** ****** **** * ******** ****** **** **** **** **** ***** ** ** **** ************ *** **** ** **** **** * ***** * *** **** ***** ** *** ******** ***** *** **** ** *** *** ********* **** ************ *** **** ** ****** ***** ******* ** * *** ** **** ** ***** ******
*** ***** ** *** **** **** *** ***** ***** **** *** ****** ********* *** **** ** ** *** **** ** ***** ********** ***** **** * ** ****** * **** ***** ** **** ***** * ************ *** ** **** ********* *** * **** ** **** ** ** *** *** ****** * *** ***** *** **** *** *** *** *** * ***** ***** * ***** * **** **** *** **** *** **** **** *** *** **** **** **** *** ***** ************ **** ** **** * *** ***** *** ** ***** ***** ****** * **** ****** **** ** **** *** **** ****** **** **** ******
خ گیر افتادم استاد.شمام خ صمیمی دونستم که اومدم واسه مشورت.میدونم سخته واستون.ولی راهنمایی کنید.مممنونم
پاسخ:
سلام؛ بر جنابعالی و خونواده محترم هم مبارک.
دو نکته :
نکته‌ی اول اینکه منم توی گزینش همون آزمون قبول شدم؛ از این استعلاماتی که جنابعالی بیان فرمودید حداقل واسه من خبری نبود. مطمئن هستید اون بزرگواری که مشورت داده به جنابعالی، اشتباه نکرده؟
نکته‌ی دوم اینکه من الان متوجه سؤال جنابعالی نشدم.سؤال جنابعالی اینه که ریا بکنید یا نکنید ؟ یا سؤال جنابعالی اینه آیا ریاکاری مؤثر هست یا خیر؟ من متوجه نشدم؛ لطفاً در صورت تمایل توضیح بیشتری بیان بفرمائید تا بتونم در صورت امکان پاسخگوی سؤال جنابعالی باشم.
دیگر امیدی به این ادم ها نیست
این روز ها بی صبرانه در انتظار کسی هستم
که دستم را بگیرد و
آرام در گوشم بگوید:

کات

بیا از این دنیای جهنمی برویم
پاسخ:
ممنونم از کامنت جنابعالی. 
  1. سلام استاد، خوبید ان شاالله؟
  2. دلم حسابی گرفته! این پست شما هم دامن زد به حسی که الان دارم!
  3. دلم گرفته و طبق معمول این چند سال تنها مکان امن برای دل گرفتگی های من این وبلگ هست!
  4. فارغ از قضاوت های سایرین درد و دل کردن با شما حس سبکی خاصی بهم میده ولو که حرفام و دل گرفتگی هام تکراری باشن و بعضا حتا شما رو کلافه کنن! 
  5. من بر خلاف دانشگاه که گاهی اوقات متکلم وحده کلاس هستم و به تعبیر یکی از اساتید عزیز باید دست بگیرن جلوی دهنم که دیگه حرف نزنم!! توی جمع ها ، مهمونی ها، مجالس و ... کم حرف ترین و کم حاشیه ترین آدم اون جمع هستم!
  6. راستش از جمع های زنونه و گفتن و شنیدن از مدل لباس فلانی، قیافه ی عروس فلانی، مدل طلای دختر فلانی وووو متتتتتننننففففرررررم !!!! اصن عقم میگیره از شنیدن این حرفا !! معتقدم خانوما اگه وقتشون رو اینجوری به بطالت نگذرونن الان نباید کرسی های دانشگاه در اختیار آقایون باشه، اکثر مشاغل مهم و بزرگ در اختیار آقایون باشه و خیلی چیزهای دیگه که خانوما میتون کسب کنن ولی همین به بطالتت گذروندن وقت اجازه نمیده بهشون که به مسائل مهم برسن !!!
  7. بنابراین من توی این مهمونی ها تافته ی جدا بافته هستم از خانومای جمع! یه مدتی با برادرم میرفتم و مینشستم توی جمع آقایون اما کم کم احساس کردم آقایون هم با وجود من انگار اونجوری که راحتن نمیتونن حرف بزنن!! 
  8. یه مدتیه تنها راهی که واسم مونده اینه که تک و تنها یه گوشه ای دور از هر دوتا جمع بشینم! که این هم خودتون میدونید چه تبعاتی داره!!! انواع و اقسام برچسب ها رو به آدم میچسبونن! مغرور! افسرده! گوشه گیر ! کسی رو دم حساب نمیکنه وووو !! درحالی که اصلا اینجوری نیست!
  9. و این خانواده م هستن که هی باید توجیه کنن که نه! دختر ما اصصصلا افسرده نیست! توی خونه زبون به دهن نمیگیره!! شوخ و شاد هست!! از سر و کول همه میکشه بالا حتا !!!!
  10. و بعدشم دعوای من با خانواده که شما اصلا نیازی نیست که خلق و خوی منو برای دیگران توجیه کنید!!!! و هرباری که مهمونی یا جمعی میریم این داستان ادامه دارد و ادامه دارد و ادامه دارد!!!
  11. یکی از اقوام امروز میگفت تو با اینهمه گوشه گیری و انزواطلبی!!!!! چجوری رفتی رشته ی حقوق و چجوری قراره بشی وکیل؟؟؟؟؟؟؟ حوصله نداشتم براش توضیح بدم من توی خونه و دانشگاه همه از دستم عاصی شدن!!!!!!! فقط یک لبخند تصنعی بهش تحویل دادم! اونم فک کرد من الان حس مونالیزا بودن!!!! بهم دست داده و گذاشت و رفت !!!!! 
  12. میدونم باید به حرف مردم اهمیت داد و بعضی از حرفا پشیزی ارزش نداره اما واقعیتش اینه که برخی رفتارها و گوشه کنایه ها اونقدر تلخ هستن که تلخیشون همیشه همراه آدم هست!
  13. ببخشید! خیلی حرف زدم! معذرت میخوام!
پاسخ:
  1. سلام، ممنونم از جنابعالی. خوبم، شکر خدا. 
  2. از خدا میخام که دل جنابعالی و همه بازدیدکنندگان محترم وبلاگ شاد باشه همیشه. 
  3. این نظر لطف جنابعالی ست. این وبلاگ هم اگر ارج و قربی داره و اگر به آمار چند صد هزار بازدید رسیده ناشی از همین نظر لطف جنابعالی و سایر بازدیدکنندگان محترم هست که این وبلاگ رو محلی میدونن برای بیان دغدغه‌ها و دلنوشته‌هاشون. بدون این دلنوشته‌ها، این وبلاگ هم میشه یکی از هزاران وبلاگ شخصی و صدها وبلاگ حقوقی دیگه و هیچ تمایز و تفاوتی با بقیه نداره، به همین خاطر، مخصوصاً از جنابعالی و نیز از سایر بازدیدکنندگان محترم وبلاگ متشکر و ممنون هستم. 
  4. نه اختیار دارید؛ ممنونم از نظر لطف جنابعالی.
  5. دقییییییییقن مث خود من در بسیاری از مهمونیا.
  6. والا منم از صحبتای زنونه متنفرم؛ اما صحبتای مردونه هم دست کمی از همون صحبتای زنونه نداره؛ منتها مدلش فرق میکنه؛ یا راجع به قیاس مدلهای مختلف ماشین و قابلیتاشون با همدیگه س یا بازار طلا و سکه و زمین و مسکن؛ به همین دلیل من عملاً نه در مباحثات مردونه و نه در مباحثات زنونهِ‌ی مهمانیا احساس راحتی نمیکنم!!!! وضعیت من از جنابعالی حادتر هست حتا !!!!!!!!!!!!!!
  7. والا ما آقایون هم همچین حرف خاصی نمیزنیم که حضور یه خانوم بهش خللی وارد کنه؛ عمده‌ی مباحثات آقایون همیناس که عرض کردم. حضور یا عدم حضور یه خانوم هم تأثیر خاصی توش نمیتونه داشته باشه.
  8. بهترین کار اینه که آدم خودشو جلوی چش نندازه؛ وختی میخا برید یه جایی و تنها بنشینید همون بهتره از اول نرید؛ اینجوری این نرفتن هم تبعات داره البته، نمیگم بی تبعات هست، ولی به هر حال تبعاتش کمتره از اینکه برید و یه گوشه تنها بنشینید.
  9. اصن نیاز به این قبیل توجیهات نیست!!!! نه جنابعالی متهم هستید و نه اونا دادستان که نیاز به ارائه‌ی توضیح باشه.
  10. به پیشنهاد شماره هشت که عرض کردم فک کنید.
  11. بضیا کلاً فضول تشیف دارن متأسفانه!!!! خوبش کردید.
  12. بله؛ همینطوره.
  13. خواهش میکنم؛ اختیار دارید؛ لطف میکنید دغدغه‌هاتون رو اینجا بیان میفرمائید.
بعضی وقتا آدم فکر میکنه ینی این عدالته؟!
پاسخ:
اگر منظور جنابعالی، از «عدالت»، عدالت خداست، من در عدالت خدا هیچوخ شک نداشتم، اما سخته واسم درد و رنج انسان‌های دیگه رو ببینم و کار خاصی از دستم بر نیاد که انجام بدم. 
سلام و عرض ادب
در این روزها که همه مشغول دید وبازدید و مسایل فرعی شدند( که البته ان شا اله همیشه شاد باشند واز تعطیلاتشون منتفع بشن) اندک تامل نسبت مسایل منطقه ای وآوارگی بچه های بی گناه ،جای دوری نمیره .
بنظرم کوچکترین کمک در این خصوص بزرگترین پاداش رو در آخرت بهمراه خواهد داشت.ان شا الله
پاسخ:
سلام؛ لطف کردید تشریف آوردید و ابراز همدردی کردید؛ برای جنابعالی و خانواده محترمتون سالی پر خیر و برکت از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">