عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

استدلال بنی اسرائیلی!!!!

سه شنبه آذر ۲۳ ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ب.ظ

توی تاکسی نشستم، از معدود مواردی بود که دوچرخه نداشتم!!! بحث افتاد، راننده تاکسی گفت من دارم یه خونه میسازم، به برقکار، اَنعام دادم گفتم یه سیم از پشت کنتور بکش برای کولر گازی خونه که لازم نباشه پول برق بدم! منم گفتم کار اشتباهی کردی! این برداشتنِ ناروا از بیت‌المال هست. گفت چون فلانی توی فلان منصب، دَله دزدی کرده منم در واقع دارم سهم خودم رو از بیت المال برمیدارم، مگه منم توی بیت‌المال سهم ندارم؟ سهممه، حقمه! حلال هست برام!
منم گفتم از قضا همونی هم که میلیاردی اختلاس میکنه اونم میگه منم توی بیت‌المال سهم دارم و دارم حقم رو برمیدارم. کسی رو توی قبر کسی دیگه نمیخابونن!!!! شما حواست به این باشه خودت حرام نخوری.

نتیجه‌ی اخلاقی : امروزِ روز به هر کی میگی چرا حرام میخوری میگه چون فلانی دزدی کرد پس منم حقمه، سهممه!!!!


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۴)

احسنت سید بزرگوار
سلام استاد گرامی،اگر واقعا این قدر پاکدست هستی خدا را باید شکر کرد که هنوز انسانهایی مثل جنابعالی وجود دارد (البته قبول کن خیلی خیلی انسان هایی کمی در کشور ما هستند این مسائل را رعایت کنند ) موفق باشید امیدوارم پاکدستی تان همیشه مستمر باشد امیدوارم از سوالاتم نرجیده باشید چرا که هرکی حرف از دزدی میشه فقط کسی که از بالای خونه مردم میره بالا و امثالهم را دزدی می نگرند فکر نمی کنند خودشون اگر از کارشون بزنند ، یا همین موضووع ساده فرار مالیاتی کنند و..... دزدی محسوب می شود ، پس شما از اون دست آدمها نیستی موفق باشی مرد پاکدست خداوند شما را برای کل مردم ایران حفظ کند چون امثال شما مثل قطره ای پاک در میان اقیانوس انسانهای بد هستید. باز هم آفرین می گویم به شما و تحسینتان می کنم.خداوند عمر طولانی برای شما نصیب کند تا بیشتر مردم از وجود گوهر بار شما بهرمند شوند راستی امیدوارم از سوالهای قبلی من خیلی دلگیر نشده باشی قصد جسارت نداشتم روزگار من را بدبین کرده است. بدرود.
پاسخ:
سلام علیکم، از دعای خیر جنابعالی ممنونم. از فرمایشاتتون هم ناراحت نشدم. هر کسی حق داره نظر خودش رو در این وبلاگ، در مورد من بیان کنه. باز هم از جنابعالی ممنونم که تشریف آوردید و قبول زحمت کردید و نظر خودتون رو بیان فرمودید. 
موفق باشید. 
سلام بر استاد دانشگاه و وکیل ، فرمودید بنده اتز اون حق الوکاله ها نمی گیرم،

کاری به بقیه حرف ها و پاسخ ها ندارم همه را سرسری گذاشتی و فرار به جلو برای .....انجام دادی ، فقط منصف باش
یعنی شما دقیقا رقم حق اوکاله را واقعی درج می کنی تا تمبر مالیاتی واقعی بدهی؟ فقط همین را بگو یعنی تو این قسمت به بیت المال خیانت نکردی ؟ یعنی یکبار نشده رقم را کمتر درج کنی تا مالیات کمتری بدهی ( مثلا به جای رقم زیاد حداقل مبلغ را در آیین نامه حق اوکاله زده باشی تا تمیر کمتری باطل کنی و زمان انتهای سال موقع تصفیه حساب مالیاتی کمتر مالیات بدهی) شاید این را دزدی از بیت المال نمی دانی و شاید تحلیل من در آوردی دیگری داری، یا به قول خودت همیشه مبلغ واقعی را زد ، یعنی همیشه رقم واقعی را زدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام علیکم. تا الان پیش نیومده از طریقی که جنابعالی فرمودید اقدام کنم. إن شاء الله، از این به بعد هم با توفیق الهی، پیش نخواهد اومد. 
  1. سلام استاد گرامی
  2.  1- شما ماشین ندارید ،با دوچرخه به محل کار می روید؟
  3. 2-شما استاد دانشگاه و وکیل هستید، وکلا که درآمدشان خیلی خوب است؟
  4. 3-شما مجرد هستید این قدر بحث اخلاقی می کنی ،اگر متاهل بودی که باید رساله می نوشتی؟
  5. چند تا کامنت گذاشته بودم ظاهرا به مذاق جنابعالی خوش نیامد هیچ وقت پاسخ ندادی یعنی منتشر نکردی که بخواهی پاسخ بدی،
  6. راستی آدم متشرع و دین مدار ی مثل شما که تو وکالت پولهای آنچنانی می گیرید ،رقم حق وکاله را پایین می زنید تا پول تمبر مالیاتی و هم چنین مالیات کمتری در پایان سال بدهی آیا آن وقت رگ شما برای بیت المال باد می کند ؟
  7. تو بحث های مختلف شما یک نوع خود باختگی عجیبی نسبت به جنس مخالف می بینم تو همه بحثهای اخلاقی که بحث از دختر و پسر است پسرها را دیو صفت و چشم چران و بوالهوس و فریب کار و دختراتن را ساده دل و مظلوم و... جلوه می دهی و این وسط با تخریب پسرها و نوع نگارشت خودت را انسانی منزه و خوب نشان بدهی که من بین پسرها استثنا هستم یعنی جزو جماعت خیلی اندک خوب پسرها هستم ،واسه جلب توجه!
  8. راستی بوالهوسی و هوس بازی و چشم چرونی و کثافت کاری اساتید را نمی بینی
  9. هرچند می دانم می آیی و باز اظهار فضل می کنی و منکر می شوی ولی آدم خودشو نمی تونه گول بزنه
  10. راستی آدم صادق و پاک آرزو کن همه جوانان مثل شما شوند
  11.  فقر رقم حق الوکاله هر چه خواستند بگیرند این جا دزدی اشکال نداره. 
  12. خدایا انسان های خالص را از مانگیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر.
پاسخ:
  1. و علیکم السلام. 
  2. من ماشین ندارم. با دوچرخه هم به محل کار نمیرم، با سواری کرایه‌ای میرم. 
  3. شکر خدا، منم از درآمدم در حد خودم راضی هستم.  
  4. ممنونم از اظهار نظر جنابعالی. 
  5. با نامی که جنابعالی اینجا مرقوم فرمودید، متأسفانه کامنتی برای من واصل نشده. 
  6. من از این کارها نمی‌کنم. 
  7. از اینکه دید خودتون رو در مورد مطالبم بیان فرمودید بسیار از جنابعالی ممنونم. نظر جنابعالی محترم هست. 
  8. در هر قشری، آدم بد هست. من سعی میکنم جزو اون دسته نباشم. 
  9. نظر جنابعالی محترم هست. 
  10. آرزو میکنم جوونا خییییییلی بهتر از من بشن، چرا مثل من؟ 
  11. اون جا هم اشکال داره. 
  12. الهی آمین. 
  13. مجدداً از جنابعالی متشکرم که تشریف آوردید اینجا و نظر خودتون رو بیان فرمودید، برای جنابعالی از درگاه خداوند متعال، سلامتی و موفقیت و عاقبت به خیری مسئلت دارم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">