عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

مقدمه از نویسنده‌ی وبلاگ

در خصوص آقای زالی که امسال رتبه‌ی هفتم آزمون کارشناسی ارشد رو کسب کردن، گفتنی بسیار هست، منتها چون میخام شما رو منتظر نذارم و زودتر بریم سر اصل مطلب فقط اینو بگم که مثل دانشجوی محترم دیگرم که پارسال موفق شدن رتبه‌ی 2 رو کسب کنن ایشون هم دقیقاً توی کلاس معلوم بود که یک سر و گردن از بقیه بالاتر هستن از نظر علمی و خوشحالم بگم که اینکه این برتری علمی در مورد آقای زالی، آراسته بود به زیور وقار و متانت، بسسسسسسیار دلنشین میکرد حضور ایشون رو در کلاس، در دوره‌ای که من افتخار داشتم در دانشگاه لرستان تدریس کنم، به دلیل اصولی که در کلاس اجرا میکردم و دانشجویان به هیییییییییچ وجه عادت به چنین اصولی نداشتن، بسیار در مقابل من مقاومت میشد و بجز معدودی از دانشجویان محترم، بقیه به اشدّ وجوه از من گریزان بودن، در اون دوران حضور امثال آقای زالی برای من قوت قلب بود و میتونستم به عنوان معلم، در برابر بقیه‌ی دانشجویان به وجود ایشون احتجاج کنم و بگم ببینید من از شما چیز زیادی نمیخام، آقای زالی رو ببینید ک همین تکالیفی که من میدم رو به بهترین شکل انجام میده، شما خودتون نمیخاید بخونید!!

به هر حال خوشحالم که الان ایشون ثمره‌ی اون جدیت و تلاش رو داره میبینه و چیزی که بیشتر در خصوص ایشون اعجاب انگیز هست اینکه ایشون ضمن اینکه رتبه‌ی 7 آزمون امسال شده شیش ترمه هم داره دوره کارشناسی رو تموم میکنه، دیگه خودتون میتونید میزان تلاشی که پشت این موفقیت هست رو حدس بزنید.

نکته‌ی دیگه اینکه بضی از دانشجویان هستن که برای اینکه نمرات پایین خودشون رو توجیه کنن میگن ما سوادمون بالاست، منتها نمراتمون پایین هست، یا میگن ما میخایم زودتر دورهٔ کارشناسی رو تموم کنیم، آقای زالی و کارنامه و معدلشون نشون میده هم میشه شیش ترمه تموم کرد، هم میشه با معدل 19 دورهٔ کارشناسی رو تموم کرد و هم میشه رتبه‌ی تک رقمی توی آزمون ارشد آورد، اینا بهونه س.

ایشون چند روز پیش، برای دیدن من لطف کردن و اومدن دانشگاه آزاد خرم‌آباد سر کلاسم، توی راه برگشت، جمله‌ای گفتن که خییییییلی به دلم نشست، فرمودن، من همیشه شما رو میدیدم که از صبح تا شب یکسره درس میدید و باز در پایان کلاس آخر، انرژی دارید و همیشه مونده بودم که چطور چنین چیزی ممکنه، تا اینکه خودم همین موضوع رو در مورد خودم عملی کردم به این شکل که از صبح تا کلاس آخر، توی دانشگاه بودم و بعدم شب توی خوابگاه درس میخوندم، اینو که از ایشون شنیدم بهشون افتخار کردم و مططططمئن بودم که حتتتتتمن نتیجه‌ی خوبی میگیرن.

در پایان برای ایشون آرزوی موفقیت و عاقبت به خیری دارم، از اینکه منت گذاشتن بر من و این متن طولانی رو به رشتهٔ تحریر درآوردن ازشون ممنونم، به دانشجویان محترم، آقای حسین نوبخت و آقای محمد رضا آرام که رتبه‌های 39 و 191 حقوق خصوصی رو کسب کردن هم تبریک میگم و برای کلیه دانشجویانی که مجاز نشدن به انتخاب رشته یا رتبه‌ی مد نظرشون رو نیاوردن این نوید رو میدم که با تلاش بیشتر، چیزی دور از دسترس نیست و نباید ناامید بشن.

آغاز مطلب جناب آقای زالی

قسمت اول – نکات کلی

بنا بر اطاعت از فرموده استاد گرانقدر سید نورالله شاهرخی متن زیر رو در خصوص منابع و نحوه مطالعه برای کنکور ارشد نوشتم؛ اولاً چند نکته عرض کنم :

نکته‌ی اول: یکی از اساتید محترم که نزد بنده خیلی ارزشمند هستند در ترم چهارم یعنی سال گذشته در کلاس فرمودند که تندخوانی تمرین کنید و بنده در تابستان گذشته با تهیه کتاب تندخوانی (مهارت‌های خواندن نوشته دکتر بهرام طوسی، که همان استادم معرفی کرده بودند) شروع به تمرین تندخوانی نموده و در کنار آن هم فایل‌های صوتی مدنی و اصول فقه دکتر شهبازی رو گوش میکردم، تا اینکه آخر تابستان سرعت مطالعه بنده از ساعتی 8 صفحه به ساعتی 25 الی 30 صفحه افزایش یافت و پایه‌ی مدنی و اصول فقه هم فوق العاده قوی شد، لذا تمرین تندخوانی یکی از ملزومات مطالعه هستش و اما فایل صوتی برای کسانی بهتره که سبک یادگیری آن‌ها شنیداری باشه یا حداقل سبک دومشون باشه و فایل صوتی برای افراد دیداری و حسی و جنبشی فایده لازم را نخواهد داشت. (در این خصوص در مطلب جداگانه مطالبی رو بیان خواهم کرد.)

نکته‌ی دوم: در هربار  پس از 50 دقیقه 10 دقیقه استراحت میکردم و اینکه بیشترین تایم مطالعه بنده، روزی 8 الی 10 ساعت در دو ماه آخر قبل کنکور بود ولی با سرعت 30 صفحه در ساعت از کتب مدنی دکتر کاتوزیان.

نکته‌ی سوم: مرور برای یادگیری و تثبیت اطلاعات ضروری بوده و مطالعه بدون مرور فقط اتلاف وقته؛ مرور هم باید در بازه زمانی خاصی انجام بشه؛ بار اول پس از 24 ساعت تا 48 ساعت بعد از مطالعه و هفت روز بعد از آن بار دوم مرور  و 10 روز بعد از مرور دوم، مرور سوم انجام بشه و پس از آن هر 20 روز تا کنکور.

نکته‌ی چهارم: تست خیلی مهمه و اینکه درصدای بنده در حقوق تجارت و آیین دادرسی مدنی به دلیل تست نزدن کافی در این دروس بود که برای هر کدام از این دو درس بیشتر از 200 تست نزدم (به دلیل کمبود وقت) ولی واسه متون فقه همه‌ی تست‌های سراسری ارشد و دکتری (کلیه گرایش‌ها) از سال 86 به بعد رو زدم؛ واسه مدنی هم 1200 تا تست زدم و وقت نشد بیشتر تست بزنم؛ تست‌ها رو هم پس از مرور دوم یا سوم میزدم و با علامت گذاشتن تست‌های خیلی مهم و تست‌هایی که غلط زده بودم در مرور بعدی فقط تست‌های مذکور رو میزدم .

با توجه به اینکه ترم پیش و این ترم 24 واحد داشتم در طول ترم وقت برای مطالعه‌ی صِرف، برای کنکور نداشتم و ترم پیش، بیشتر دروس ترم رو میخوندم. در فاصله‌ی دو ترم، 10 روز به مطالعه متون فقه پرداختم که میتونم بگم بی ثمر بود چون معنی خیلی از کلمات رو در زیرش مینوشتم و این کار خیلی وقت میبرد، طوری که در اون 10 روز، نصف تحریر الروضه رو فقط یکبار خوندم. و پس از اون این ترم شروع شد و همان اول ترم به دانشگاه رفتم تا قبل عید (در اون مدت هم فقط به مطالعه حقوق مدنی، متون فقه و شرکت در تمامی کلاس‌ها مشغول بودم) و پس از آن تعطیلات عید شروع شد که 56 روز مونده بود تا کنکور که شروع کردم به مطالعه، روزی 8 الی 10 ساعت مفید و با تمرکز کافی.

قسمت دوم – نحوه‌ی مطالعه‌ی دروس و منابع آنها به شکل تفکیک شده

حقوق مدنی: در طول تحصیل برای مدنی 1 الی 5 کتب "اشخاص و اموال "و"قواعد عمومی قراردادها" و"مسئولیت مدنی" و"حقوق خانواده " همه تألیف دکتر صفایی رو خونده بودم ولی چیزی یادم نبود تا اینکه فایل صوتی مدنی 3 و 6 و 7 و 8 دکتر شهبازی (که در اینترنت به صورت رایگان قابل دانلود هست) رو گوش کردم و پس از آن کتب " درس‌هایی از عقود معین" (قسمت الف: مدنی 6) و "اعمال حقوقی" دکتر کاتوزیان و کتب مختصر مدنی 3 و 6 دکتر شهیدی و جزوه ارث دکتر شهبازی رو با رعایت اصل مرور خونده و به حافظه بلند مدت سپردم؛ تا اینکه رسیدم به اسفند ماه گذشته و شروع کردم به خواندن نظم کنونی دکتر کاتوزیان و تا 50 روز مانده به کنکور دور اول را با یک بار مرور (بعد از 24 ساعت قسمت مطالعه شده روز قبل) به پایان رسانده و همزمان از کتاب تست دکتر شهبازی تست هم میزدم. پس از آن هم چهار دور نظم را تا پایان قسمت وصیت با فاصله 10 روزه و با سرعت 30 الی 40 صفحه در 55 دقیقه خواندم و دو دور هم از ابتدای قسمت اشخاص تا پایان نظم با تعیین زیرنویس‌های مهم در دور اول و مطالعه زیرنویس‌های مشخص شده در دور دوم خواندم. در دور چهارم قسمت اموال تا پایان وصی 40 درصد زیرنویس‌ها رو حذف کرده بودم. در 10 روز باقی مونده دو دور دیگر مواد و زیرنویس‌های مهم رو خوندم طوری که دور آخر، کل کتاب در نظم فقط 12 ساعت وقتم رو گرفت، 3 روز هر روز 4 ساعت طول کشید؛ از قوانین خاص موجود در نظم هم فقط مواد مهم که حس میکردم میتونه سؤال کنکور باشه رو میخوندم که کلا بیش از 20 صفحه از 150 صفحه قانون خاص موجود در کتاب در نظم نمیشد؛ امسال هم یه سؤال از قانون اوقاف و یه سوال از ماده واحده ازدواج کارمندان وزارت امور خارجه با زنان خارجی اومده بود که اولی رو اشتباه و دومی رو درست زدم. لازم به ذکره که مطالعه در نظم فقط در مرحله آخر و برای کسی که پایه‌ای علمیش قوی باشه مفیده؛ با مطالعه دقیق کتاب در نظم میشه از 60 تا 80 درصد در کنکور ارشد و 70 تا 90 درصد در آزمون وکالت و 100 درصد در آزمون قضاوت ( اونم مجدداً تاکید میشه: برای فردی که پایه‌ای علمیش قوی باشه) درصد کسب کرد.

پس برای کسب درصد بالای 80 در کنکور ارشد حتما باید علاوه بر نظم همه کتب منبع به طور دقیق مطالعه شود (به فرض مثال امسال دو سؤال از مدنی 4 اومده بود و بنده چون کتاب مدنی چهار رو پارسال و بدون سپردن به حافظه بلند مدت خونده بودم هر دو سؤال رو اشتباه زدم و کتاب در نظم در مورد این دو سؤال کفایت نمیکرد و فقط با مطالعه کتاب در نظم نمیشد به این دو سوال پاسخ داد)؛ در مورد تست هم کتاب تست دکتر شهبازی بسیار بسیار عالی هستش و در مورد مطالعه این کتاب هم بگم که پس از زدن حدوداً 1200 تا تست از این کتاب، به این نتیجه رسیدم که دیگه وقت ندارم و شروع کردم به خواندن پاسخ‌های تشریحی و قسمت پاسخ‌های تشریحی این کتاب رو که حدوداً 200 صفحه هستش رو 5 بار خوندم.

متون فقه: بنده علاقه‌ی شدیدی به فقه دارم و این علاقه از ترم چهار که متون فقه دو با استاد شاهرخی داشتم برام ایجاد شد و یه جورایی شمِّ فقهی پیدا کردم و در فاصله 10 روزه‌ی بین ترم پیش و این ترم شروع کردم به خواندن تحریر الروضه و پنجاه روز مانده به کنکور دور اول رو تموم کردم. پس از آن یه کتاب کمک آموزشی "مختصر متون فقه" چتر دانش که نموداری توضیح داده و بسیار ناقص و دارای اشتباه می باشد رو برای شکل گیری نمودار مباحث در ذهنم، خوانده و همه تست‌های سراسری اون قسمت رو از سال 86 به بعد  از  تست "ساده ساز میزان" که همچنان دارای اشتباه است میزدم و فردای آن روز همان قسمت را از تحریر الروضه میخوندم و میتونم بگم که 100 درصد (از لحاظ کنکوری و نه مطلق) مطلب رو میفهمیدم و به همین صورت در دور بعد تست‌هایی رو که علامت گذاشته بودم و کتاب مختصر رو خوندم. تا اینکه 10 روز مونده بود به کنکور نصف مهم  تحریر الروضه رو برای بار سوم خواندم و قسمت دیگر را از مختصر خواندم. (لازم به ذکر است که در فقه سرعت 30 صفحه‌ای رو نداشته و گاه در یک ساعت نصف صفحه و گاه 6 صفحه و در دور آخر 10صفحه داشتم )

در کنکور هم، از لحاظ آمادگی دروس مدنی و فقه رو در حد 100بودم و 20 تا سؤال مدنی و 19 تا از فقه زدم که 4 تا از هر کدوم غلط در اومد.

آیین دارسی مدنی: (لازم به ذکر است که در این درس هم پایه نسبتاً قوی داشتم ) سه جلد بنیادین دکتر شمس رو در 56 روز مونده به کنکور شروع به مطالعه نمودم ولی به دلیل کمبود وقت نتونستم درست مرور کنم و فقط یکبار دیگر مرور کردم و پس از آن 8 بار قانون آیین دادرسی و قانون شوراهای حل اختلاف رو خوندم و تقریباً 200 تا تست زدم از کتاب تست دکتر کمالوند که کتاب خوبی نیس و اشتباهات فاحش داره؛ و تست سال 93 وکالت رو 100 زدم. در کنکور هم به دلیل مطالعه کم نتونستم درصد بالایی در این درس کسب کنم .

حقوق تجارت: (در این درس هم پایه نبستاً خوبی داشتم) یکی از اشتباهاتی که برام تجربه شد در مطالعه این درس اتفاق افتاد؛ در 56 روز مونده به کنکور شروع کردم به خواندن قانون تجارت در نظم کنونی دکتر دمرچیلی رو تا نصف رفتم با یکبار مرور؛ این در حالی بود که فقط یکماه مونده بود به کنکور؛ به دلیل استرس و حجم زیاد این کتاب، از خواندن این کتاب منصرف شده و به مطالعه کتب دکتر اسکینی مشغول شدم و پس از مطالعه دو جلد از کتب ایشون 20 روز مونده بود به کنکور این بار مجبور شدم از مطالعه کتب دکتر اسکینی هم امتناع کنم. و به گونه‌ای خوندن تجارت رو پشت گوش انداختم و از وقتش در سایر دروس استفاده نمودم و گه گاهی قانون تجارت رو میخوندم که به سختی تونستم قانون رو تا نصف 5 بار بخونم؛ بدون مرور قسمت‌های خوانده شده از کتاب در نظم دکتر دمرچیلی و کتب دکتر اسکینی و این اشتباه بزرگترین ضربه را به من زد. حدوداً 200 تست هم از کتاب تست دکتر قربانی که بسیار کتاب خوبیه، زدم.

متون حقوقی: با توجه به اینکه وقت کم داشتم و پایه خوبی هم در این درس نداشتم، این درس رو مطالعه نکردم ولی با توجه به اینکه این درس در مقاطع بعدی ودر نوشتن مقاله و پایان نامه و رساله از اهمیت خیلی زیادی برخورداره، بدین خاطر به لطف الهی از تابستان امسال شروع به یادگیری این زبان خواهم نمود.

قسمت سوم - نکات  پایانی

 در برنامه ریزی و مطالعه همیشه درسی مثل مدنی رو یا صبح پس از بیدار شدن از خواب که ذهنتون آماده هستش بخونید و یا احیاناً پس از خواب بعد از ظهر و درسی مثل فقه رو دَم ظهر که خسته هستید و یا شب بخونید چون زیاد نیاز به انرژی ذهنی نداره .

همچنین پس از تست زدن، پاسخ‌ها رو به صورت دقیق بررسی و تحلیل کنید .

آخرین نکته: با توجه به اینکه بقیه دروس ضریب 1 هستن، فقط مدنی ضریب 3 هستش، درصد 70 و بالاتر در این درس تأثیر فوق‌العاده‌ای در رتبه داره چون علاوه بر ضریب، از لحاظ رقابتی هم درصدِ 70 و بالاتر رو تعداد کمی از شرکت کنندگان میتونند بزنند. در بقیه دروس هم درصد بالای 80 تأثیر خیلی زیادی در رتبه داره به نحوی که رتبه فردی که مثلاً آیین دارسی رو 90 و تجارت رو 30 زده با تساوی سایر دروس، از فردی که هر دو رو 60 زده خیلی بهتر میشه.

امیدوارم این متن برای دانشجویان و داوطلبان آزمون‌های حقوقی به خصوص آزمون ارشد مفید واقع بشه.

 

در پایان خداوند رحمان و علیم را شاکرم که این نعمت را به بنده حقیر ارزانی داشت و نیز از خانواده‌ام به خاطر راهنمایی و کمک شایانی که در رسیدن به این هدف به بنده نمودند سپاسگزارم و همچنین از اساتید بزرگوارم به خاطر راهنمایی ارزشمندشان و نیز به خاطر تعلیم شایسته، سپاسگزارم و امیدوارم که توانسته باشم خوب درس پس دهم.

پایان مطلب جناب آقای زالی

نتایج اخلاقی :

اول – موفقیت راه میانبُر نداره، هیییییییییچ چاره‌ای جز تلاش شبانه روزی وجود نداره.

دوم – هر موسسه‌ای که به شما میگه با خوندن کتابای خلاصه نویسیش از خوندن منابع اصلی بی نیاز میشید شارلاتان بازی میکنه.

سوم – اکتفا کردن به خوندن کتب در نظم و مراجعه نکردن به منابع اصلی، اتلاف وخت و اشتباه ترین کار برای شرکت کردن در آزمون‌های حقوقی هست. تجارب همه‌ی نفرات موفق این رو نشون میده.

این مطلب، تکمله‌ای هم در مورد سبک‌های مختلف یادگیری داره که در روزهای آتی در وبلاگ قرار خواهد گرفت. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۰۳ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱۴)

سلام

ممنون از مطالب ارزشمند بلاگتون

لطفا اگر امکان داشته باشد قالب وبلاگتان را عوض کنید و‌قالبی را انتخاب نمایید که با گوشی های موبایل سازگارتر باشد.

این قالب برای خواندن از روی گوشی خوب نیست.

ممنون

پاسخ:
سلام. مشکلش چیه؟
سلام.جناب شاهرخی در صورت امکان بفرمایید به نظر شما سوالات مدنی و ادم و تجارت ازمون ارشد ۹۷ با ۹۶ ،کدامیک سختر بوده است؟

پاسخ:
سلامٌ علیکم. بررسی نکردم متأسفانه. از جنابعالی عذرخواهی میکنم.
درود و سپاس از پاسخگویی شما دوست گرامی مشکل من با همه نظم ها حتی نظم کنونی حضرت استاد کاتوزیان ناقص بودن نسبی و کامل نبودن همشون هست برای همین این تصمیم رو گرفتم 5 نظم رو کردم 3 نظم که عبارتند از 1 فرهاد بیات
2 شرح قانون مدنی ددر رویه حقوقی کنونی تالیف علی رسولی ذکریا 880 صفحه
3 خطیبی قمی حدود 750 صفحه
4 قانون مدنی در نظم فتاوای اختلافی فحول علما تالیف محمد غفوری 1000 صفحه
5 و نظم کنونی حضرت استاد
ممنون میشم اگر نظری در مورد این کتابها توجها به تجربه تدریستون و آشنایی با سوالات ارشد اگر دارید بفرمایید
نکته اینکه پارسال بدون مطالعه رتبم شد 90 خودم متعجب شدم بعد سالها دوری از مطالعه و اینکه هدفم تنها ازمون ارشد نیست یادگیری خودم حقیقتا برام بسیار مهم و با ارزشه برای همین این حجم از کتابهارو انتخاب کدم
پیروز باشید و روزگار به کامتون و سالی مملو از پیروزی موفقیت شادکامی و سلامتی رو براتون ارزومندم
پاسخ:
سلام علیکم. من پاسخ خودم رو عرض کردم، اما چه سود که جنابعالی اصلاً توجه نفرمودید، عرض کردم بجای 5 کتاب مدنی، زبان انگلیسی و متون فقه مطالعه بفرمایید.
درود بر استاد و همکار گرامی جناب شاهرخی
جسارتا موضوعی ذهنم رو مشغول کرده سپاسگذار میشم اگر نظرتون رو در اختیارم بگذارید
من در دوره دانشجویی علاوه بر کتب مقدماتی مثل اعمال حقوقی یا وقایع حقوقی حضرت استاد کاتوزیان کتب پیشرفته ایشون مثل 5 جلد قواعد عمومی قراردادها یا 4 جلد عقود معین و تقریبا به عشق استاد بیشتر کتابهاشون رو مطالعه کردم بعد از قبولی در وکالت مدتی از مطالعه دور بودم و تصمیم گرفتم مجددا کتب مرجع رو  البته فقط برای قبولی در دانشگاه تهران مطالعه کنم اما دیدم مباحث برام تکراریه تصمیم گرفتم به جای اینکار  تصمیم گرفتم حدود 5 عدد از کتب نظم قانون مدنی از نویسندگان مختلف رو مطالعه کنم و تست بزنم نظرتون با توجه به پایه قوی البته به نسبت جهت اجرایی کردن این تصمیم چی هست؟ چون پایه و بیس بد نیست آیا مجددا پیشنهاد به مطالعه اون کتب میکنید یا خیر؟
سپاسگذارم و پیروز باشید
پاسخ:
سلام علیکم. بجای اینکه پنج تا در نظم بخونید و تست بزنید، همین در نظم فرهاد و شیرین بیات رو بخونید، تست بزنید و وقتی که از این بابت صرفه‌جویی میشه رو اختصاص بدید به خوندن متون حقوقی و متون فقه. بازدهی و منفعتش خیلی براتون بیشتره. 
سلام استاد شما نسبت به مسئله که عنوان کردیم پاسخی ندادین...
پاسخ:
سلام علیکم. پاسخ دادم. مراجعه بفرمایید به همون جایی که کامنت گذاشتید 
  • دانشجو از دانشگاه بهشهر
  • سلام خسته نباشید.
    پاسخ:
    سلام علیکم. مونده نباشید. 
    1. سلام ،
    2. شما که دانشجوی دکترای دانشگاه علامه هستید ،میشه از چند تا تازه ورودی منابع درس دکترا بپرسید واسه حقوق خصوصی چی خوندند ،
    3. یا خود شما دکترا هستید آنهم دانشگاه دولتی که بسیار تحسین برانگیز است و برای بنده شما یک الگو هستید. 
    4. اگر حداقل مقدور شما منابع را می دانید در وبلاگتون قرار دهید. 
    5. سوال بعدی وضعیت بازار وکالت چطوره ،بنده الان کارمند ودلت هستم،لیسانس یک رشته داشتم ،به خاطر شرایط شغلی نمی تونستم تهران برم ،قید ارشد را زدم ،دوباره لیسانس حقوق گرفتم و بعد ارشد امسال با رتبه ام روزانه قبول می شوم ،حقوق بنده حدود یک میلیون دویست یا سیصد ،آیا تو وکالت در شرایط فعلی حداقل دو برابر اینو در بیاورم ؟ چون قصد دارم از کار دولتی استعفا بدم چون هم حقوقش بسیار پایینه و هم شرایط کار فوق العاده بد ممنون می شم راهنمایی کنید.
    پاسخ:
    1. و علیکم السلام.
    2. متأسفانه به چنین افرادی که ذکر فرمودید دسترسی ندارم.
    3. ممنونم از نظر لطف جنابعالی.
    4. همین کتب اساتید حقوق که مشهور هستن و حتماً خود جنابعالی هم میشناسیدشون رو خوندم.
    5. به فاکتورهای متعددی بستگی داره؛ باید دفترتون در جای خوبی واقع شده باشه؛ از نظر علمی توانایی داششته باشید، سلوکتون با موکلین خوب باشه و صداقت داشته باشید در کار؛ در صورتی که این فاکتورها و سایر فاکتورهای لازم و داشته باشید میتونید؛ بله.
    سلام به اقای زالی وهمینطور اقای شاهرخی واسه تربیت همچین دانشجویایی تبریک میگم
    پاسخ:
    سلام علیکم، ممنونم از جنابعالی ، به امید موفقیت برای جنابعالی. 
    سلام اگر امکانش هست شمات که دانشجوی دکترا دانشگاه تهران هستید چند نمونه کارنامه دکترای خصوصی سال 96 را در وبلاگتان قرار دهید منابعی که مطالعه کردند را بیان کنید ،منتظر پاسخ جنابعالی هستم. از طرف حشمت نادران
    پاسخ:
    سلام علیکم. 
    من دانشجوی دانشگاه تهران نیستم و چند نمونه از کارنامه هم در این لینک میتونید پیدا کنید. 
    سلام و احترام

    جناب اقای شاهرخی اگر احیانا در بین دانشجویان کسی در گرایش جزا رتبه ی خوبی کسب کردن ازشون مصاحبه در سایت قرار بدین ممنون میشیم.
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم، متأسفانه دسترسی به چنین شخصی ندارم من. اگر بود، چشم. 
    سلام استاد گرانقدر بنده رتبه ۹۴ حقوق خصوصی و رتبه ۶۲ حقوق مالکیت فکری آوردیم ،آیا با این رتبه خصوصی دانشگاه مازندران روزانه قبول می شوم؟
    پاسخ:
    سلام علیکم؛ بله احتمالش زیاده.
    سلام،،،ماهم از بچه های دانشگاه لرستانیم،، تبریک میگیم و اینکه خوشحالیم
    سوال:جدای از زدن تست،،، همین کتابایی که سرکلاسا تدریس میشن منابع کافی نیستن واسه آزمونا خصوصا وکالت؟؟.
    مثلا همین مدنی1تا5 صفایی یا دادرسیا شمس
    پاسخ:
    سلام علیکم، ممنونم از جنابعالی. 
    بله همین کتب اساتید مطرح کافی هستن. 
    با عرض سلامو ادب و احترام...
    تبریک میگم به دوست عزیزم آقارضا که اراده ای همچون پولا داره... و تبریک میگم به استاد شاهرخی که همچون باغبانی از باغ خویش مراقبت کرده تا به ثمر برسه👏👏👏👏
    امیدوارم که درتمامی مراحل زندگی موفق باشه..
    پاسخ:
    سلام علیکم، ممنونم از جنابعالی. من هم برای جنابعالی آرزوی موفقیت دارم. 
    سلام استاد خوب هستین نماز روزتون قبول باشه و تبریک میگم به اقای زالی امیدوارم در مراحل بعدی نیز موفق شوند.بنده با خوندن تلاش های ایشون از کم کاری خودم پشیمونم ولی خدا رو شکر میکنم که هنوزم دیر نشده و از شما ممنونم که با گذاشتن این مطالب به ما امید و انگیزه میدین
    پاسخ:
    سلام علیکم، ممنونم از جنابعالی ، از جنابعالی هم قبول باشه. برای جنابعالی آرزوی موفقیت دارم. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">