عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تصویر رو مسؤول آبدارخونه انداخته، از پذیرایی یکی از دانشجویان محترم هست برای جلسه‌ی دفاع. 


روی میز آبدارخونه پُره از آبمیوه‌های پاکتی و شیرینی و... آدما میان و میرن توی آبدارخونه و مدام شوخی میکنن در خصوص اینکه اینا مال کیه و بخوریمشون و... چند دقیقه بعد دو دانشجو میان داخل و معلوم میشه اینا باقیمانده‌های پذیرایی‌شون هست که برای روز دفاع از رساله تدارک دیده‌ن، همهٔ اقلام پذیرایی رو ورمیدارن میبرن بدون اینکه کوچکترین تعارفی به حضار بکنن در مورد اینکه اگر میل دارید وردارید بخورید، حتی از نوع تعارفات دروغکی... وختی داشتن در حالیکه میوه و شیرینی‌ها رو به بغل گرفته بودن میرفتن، مسؤول آبدارخونه گفت دیدی؟ هیچ تعارفی نکردن! گفتم همون اساتید هم که در جلسه‌ی دفاع، میخورن ازشون به احتمال زیاد اینا راضی نیستن، چ برسه به بقیه! احتمالاً با خودشون میگن این اساتید کوفت بخورن!


با این مقدمه میخام مطلبی رو بگم که از مدتها قبل میخواستم بگم : خانوما آقایون میدونیم که اوضاع اقتصادی خرابه، میدونیم که پدر مادرای خیلیاتون با دشواری دارن هزینه‌ی تحصیلتون رو جور میکنن. ما معلمان، اعم از اساتید راهنما، مشاور و داور، ذره‌ای راضی نیستیم به اینکه ریالی هزینه کنید برای جلسه‌ی دفاع، همون چای‌ای که مسؤول آبدارخونه دانشگاه به هزینه‌ی دانشگاه میاره کافی هست. جلسه‌ی دفاع یه جلسه‌ی علمی هست، قرار نیست اساتید دلی از عزا دربیارن توی اون جلسه، ماهیت جلسه رو تقلیل ندید به یه جلسه‌ی بخور بخور، نه پذیرایی نکردن ذره‌ای توی نمره دادن ما اثر داره و نه پذیرایی کردن باعث افزایش نمره میشه.


خود من توی جلسه‌ی دفاع کارشناسی ارشدم که با راهنمایی دکتر کاویانی و مشاورت دکتر رحیمی بود توی دانشگاه علامه، پذیرایی خاصی نداشتم بجز یه جعبه شکلات و سه تا آبمیوه! قبل از جلسه از دکتر کاویانی پرسیده بودم که من با پذیرایی به این دلایل مخالفم آیا این پذیرایی حتماً باید صورت بگیره؟ ایشون هم گفته بود اصلاً لازم نیست چیزی بیاری. واقعاً لازم هم نیست.


مصیبت اینجاست که بسیاری از ما ملت ایران، بشدت دنبال چشم و همچشمی و مستعد جو گیر شدن هستیم، این پذیرایی‌ها در جلسه‌ی دفاع هر روز داره از روز قبل مفصل‌تر میشه و میترسم روزی برسه که کار بکشه به کشتن گاو و گوسفند! شنیدم جاهایی حتی کارت هدیه با مبالغ دویست تومن و اینا میدن به اساتید! مصداق بارز رشوه...


نمیگم تا حالا توی جلساتی که بودم از اون اقلامی که دانشجو آورده نخوردم، ولی به خودم قول دادم از این به بعد توی هر جلسه‌ی دفاعی که حضور داشته باشم بجز چای دانشگاه، لب به پذیرایی دانشجو نزنم شماها هم ناظر بر این قول، چون اولاً واقعاً نمیدونم اون دانشجو راضی هست یا نه و ثانیاً ماهیت جلسه‌ی دفاع، نباید تبدیل بشه به یک جلسه‌ی بخور بخور.


یه قول دیگه هم میدم هر دانشجویی هیچ گونه پذیرایی نکنه من نیم نمره بالاتر از اون نمره‌ای که مد نظرم بوده بهش میدم، صرفاً به همین خاطر که پذیرایی نکرده! 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۱:۳۳ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

http://s8.picofile.com/file/8360263750/photo_2019_05_12_17_16_25.jpg


🔹نوشتن "پایان‌نامه" چند سالی است که با حاشیه‌هایی از جمله فروش و تقلب در "پایان‌نامه" همراه بوده است؛ اما جدیدترین حاشیه آن "پذیرایی جلسه دفاع" است!

🔸با سرچ این کلمه و کلمات مشابه در گوگل به سایت‌های زیادی برمی‌خوریم که بسته‌های پذیرایی دفاع به شما ارائه می‌دهند. یکی از ارائه‌کنندگان این خدمات می‌گوید"حداقل تعداد مهمانانی که سرویس می‌دهیم ۱۵ نفر است. معمولاً خریداران تیرامیسو، توت‌فرنگی، نسکافه و کیک را انتخاب می‌کنند. اگر یک میان‌وعده می‌خواهید می‌توانید ساندویچ الویه یا سمبوسه را انتخاب کنید"

🔹اگر شما یکی از پکیج‌های پرطرفدار یعن تیرامیسو- کیک با تزئین فارغ‌التحصیلی- آب پرتقال طبیعی- یک توت‌فرنگی ۳۰ گرمی و ساندویچ الویه را انتخاب کنید، حاصل می‌شود ۴۴ هزارتومان. بنابراین یک بسته‌ی لوکس پذیرایی برای ۱۵ مهمان حدود ۶۶۰ هزار تومان برایتان آب می‌خورد/ ایسنا

+‏باورتون ‌بشه یا نه این میز، میز دفاع پایان نامه ست؟ یعنی بعضیا اینجوری پایان نامه میگیرین! تا جایی که یک دختر میگه «استاد راهنمای من، به دلیل کم بودن شیرینی خامه‌ای در جلسه دفاع به من نمره کم داد!»

  1. سلام. 
  2. مقصر دانشجو های مدافع نیستن، البته منکر این نیستم که دانشجو باید  آماده و با مطالعه حاضر شه تو جلسه دفاع ، و بی سوادی و تنبلی خودش رو پشت پذیرایی پنهان نکنه ، 
  3. اما تو یکی از دانشگاه ها ی اون ور کوه قاف دیده شده که بعضا وکلای مدافع که پایان نامه داشتن ، سکه ی تمام بهار ، یا نیم بهار یا ربعش رو هدیه اوردن ، و اساتید هم بسسسسسسسسسسسسسسسیار از این حرکت استقبال و موجبات شور و شعف اونارو فراهم اورده ، 
  4. و بنا به گزارشاتی که از مدافعان سابق جلسات به بیرون درز کرده ، شنیده ها حاکی از اینه که اگه کسی هدیه نبره ، به طور قطع در مورد پایان نامه اش تجدید نظر می شه ، و عواقبی به دنبال داره .
  5.  حتی این بخشنامه ای هم که جدیدا وزارت علوم داد برای انتخاب چند واحد به جای پایان نامه ، فارغ از صحیح یا غلط بودنش ، با واکنش برخی مدیران گروه مواجه ،
  6.  و بنا بر گفته های دانشجویان ارشد ، این اساتید محترم سر کلاس دانشجوها رو تهدید کردن که شما می تونید این واحد ها رو بگیرید به جای پایان نامه ، البته اگه بتونید از پس نمره قبولیشون بربیایید!!!
پاسخ:
  1. و علیکم السلام. 
  2.  با جنابعالی موافق هستم.   
  3. کار اشتباهی کرده اون دانشجو. اون اساتید هم اشتباه کردن. 
  4. ما چیزی به اسم تجدید نظر در پایان نامه نداریم. بسیاری از شنیده‌های دانشجویان هم مبتنی بر اطلاعات غلط و اخبار کذب هست متأسفانه.
  5. اون بخشنامه لغو شد. 
  6. اون سخن در جای خودش درست بود و ربطی به پذیرایی در جلسه‌ی پایان نامه یا کادوی پایان نامه نداره. تحصیلات تکمیلی ینی پژوهش، اگر قرار باشه دانشجویان کارشناسی ارشد پژوهش نکنن عملاً چیزی از تحصیلات تکمیلی باقی نمیمونه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">