خاطرات تدریس 74 - مدل جدید پرسش رونمایی شد!
اوضاع اینجوریه که خیلی از دانشجویان کلاس، علیرغم استفاده از انواع مختلف ابزارهای تنبیهی و تشویقی، بشددددت بر درس نخوندن اصرار میکنن و بجز چند نفر معدود، بقیه شرکتی در پرسشها ندارن، امروز بداهتاً ترفندی به نظرم رسید برای شرکت دادن تعداد بیشتری توی پرسشهای کلاسی.
به این ترتیب که گفتم از هر ردیف که متشکل شده بود از 5 صندلی، باید یه نفر حتماً داوطلب بشه برای پاسخ. اگر یکنفر داوطلب بشه که یا مثبت میگیره یا منفی و بقیه در امان میمونن از پرسش(!) اگر هیچکس توی اون ردیف داوطلب نشه همهی حاضران در اون ردیف منفی میگیرن! تشویق برای یکنفر، تنبیه برای همه :-|
هیچی دیگه توی برخی از ردیفها دانشجویانی بودن که از قبل درس خونده بودن و خودشون داوطلب بودن و اون ردیف رو نجات دادن، توی برخی از ردیفها هم که هیشکی نخونده بود، عیاران و جوانمردانی پیدا شدن که داوطلب شدن و ردیف رو نجات دادن، توی یک ردیف هم جوونمرد پیدا نشد و همهٔ اون ردیف، منفی گرفتن :-|
حالا دیگه قرار شده از هفتههای بعد، تنظیم کنن و جوری بشینن سر کلاس که توی هر ردیف یکنفر درس خونده باشه و اگر هم هیشکی نخونده بود با چیپس و پفک و لواشک، دل یکی از همردیفها رو بدست بیارن تا پیشمرگه بشه برای منفی گرفتن!
+ حالا خوبه من اینهمه تنوع به کار میبندم توی پرسیدن، هیییییچ اثری نداره و همچنان اکثریت مطلق با درس نخونهاست :-)
- شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۲۰ ب.ظ