عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات






استدلال مندرج در این تصویر، مث اینه که از یه خونه با چفت و بست محکم، دزدی کنن، فرداش کسی بگه پس دیگه خونه‌ها رو رها کنید، چون دزد از چفت و بست نمیترسه و در هر حال دزدی می‌کنه! 

همه‌ی سخن اینه که مردا سه دسته هستن، یه عده‌ای مثل حضرت یوسف علیه السلام هستن که با حجاب و بی حجاب براشون فرق نمی‌کنه و خودشون رو از گناه بر کنار میدارن، اینا تعدادشون خیلی کمه، دسته‌ی دوم مردایی هستن که در سمت مقابل هستن و اونا هم با حجاب و بی حجاب براشون فرق نمی‌کنه و در هر حال برای هر مونثی ایجاد مزاحمت میکنن، اینا بیمار جنسی هستن. حجاب از اول هم برای مصونیت در برابر بیماران جنسی نبوده، چون اونا با حجاب از سر راه کنار نمیرن. اما دسته سوم بسیاری مردان دیگر هستن که پیام لباس رو درک می‌کنن. وقتی زنی، تن خودش رو راحت و مجانی در معرض نگاه قرار میده خب نگاه میکنن و تعرضات کلامی و غیر کلامی میکنن و ایجاد مزاحمت می‌کنن و استدلالشون هم اینه که اگر این زن اهلش نیست پس چرا اینجوری اومده بیرون؟ - اصلاً کار به صحت و سقم این استدلال ندارم، فعلاً بحث من این نیست که آیا زنان بدحجاب، اهلش هستن یا نه، دارم دید مردان رو گزارش می‌کنم، بسیاری از مردا معتقدن اگر زن بدحجاب، مخالف باشه و دوس نداشته باشه کسی نگاه آنچنانی بهش بکنه، خب آنچنانی لباس نمیپوشه، وقتی اینجوری لباس پوشیده پس لابد مشکلی با این نگاه‌ها نداره - در مقابل، همین مردا وقتی زنی خودش رو حفظ میکنه و حواسش به خودش هست، یا اصلاً مزاحمش نمیشن یا خیلی کمتر مزاحمش میشن. خوشمون بیاد یا نیاد و مخفی بکنیم یا نکنیم توی همه‌ی جوامع، پیشرفته یا غیر پیشرفته، اروپایی یا غیر اروپایی، مسیحی یا غیر مسیحی، اکثریت مردا توی همین دسته سوم هستن و نه توی اون طبقه‌بندی اول یا بیماران روانی. حجاب هم برای برکنار موندن از آزار و اذیت همین دسته از مردان هست.

خلاصه اینکه استدلال مندرج در این تصویر، استدلال سخیفی هست. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۰۶:۳۲ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱)

سلام استاد.ی نظری درموردهم جنس گرایی نوشتم همین که زدم روارسال برقارفت. اگه ارسال شده لطفانمایشش ندید. خیلی مباحثوخلط کردم باهم
پاسخ:
سلامٌ علیکم. چنین مطلبی بدست من نرسیده. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">