عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

«قضیه پیچیده‌تر از این حرفاست».

پنجشنبه مرداد ۱۱ ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳ ب.ظ

توی مباحث سیاسی اجتماعی که در سطح جامعه و با افراد عوام شکل میگیره، یکی از نشونه‌های بارز افرادی که هیچی سرشون نمیشه و کوچکترین تحلیل عمیقی نسبت به شرایط داخلی و بین‌المللی ندارن، اما در ضمن هم نمیخان خودشونو از تک و تا بندازن و میخان وانمود کنن از خیلی چیزایی سر در میارن که بقیه عاجزن، استفاده از همین جمله‌ی«قضیه پیچیده‌تر از این حرفاست» و توسل به تئوریِ توطئه‌هایِ دایی جان ناپلئونیِ محیرالعقول هست.

دلیل اثبات اینکه این افراد هیچ درک درستی ندارن و فقط وانمود میکنن اینه که شما بر اساس همون فرضیات اونا برید جلو و دست از بحث کردن بردارید و بهشون بگید «اوکی، قضیه پیچیده‌تر از این حرفاست، حالا تو بگو قضیه دقیقاً چیه تا ما روشن شیم»، اونوخ می‌بینید هیچی توی چنته‌شون نیست و یَک تحلیل‌های مزخرفی تحویل میدن که اون سرش ناپیدا. در واقع این جمله‌ی«قضیه پیچیده‌تر از این حرفاست » فقط یه سرپوشی هست که دو تا کارکرد داره، هم میخان وانمود کنن خیلی بلدن و هم در واقع نمیخان هیچ تحلیلی ارائه کنن، بخاطر همین رودستِ این تاکتیک اینه که شما بگید باشه ما نادون، حالا تو تحلیل خودت رو بگو. دو سه جمله که بگن، خود به خود رسوا میشن :-|

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

واقعا مثل اینکه قضیه پیچیده تر از این حرفاست !!!

https://medium.com/@matin.ghaffarian/%D9%86%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D9%85-%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%AD-264557924f1a
پاسخ:
ممنونم از جنابعالی. قابل تأمل بود. 
نکته ی جالبی بود و البته بامزه . جدای از این مسئله و علیرغم تمام مشکلاتی که در عرصه ی سیاسی با اون مواجه هستیم ، عمیقا به این باور رسیدم که در متن ذیل مشاهده می فرمایید: 


🔹پمپاژ ناامیدی و تقاضای خشونت طلبی برای کدام آینده ایران؟

طی روزهای اخیر برخی رسانه های فارسی زبان در شبکه های اجتماعی یا ماهواره ها فعالیت گسترده ای را سامان داده اند تا به بهانه برخی مشکلات اقتصادی داخل کشور از جمله بازار ارز و سکه و امثالهم جامعه ایران را نسبت به هر دستاورد ملی داخلی ناامید کرده و این تصویر مطلقا منفی را جا بیندازند که همه مدیران ایران دزد و نالایق و همه سیستم اداری کشور فاسد و قانون شکن و بی توجه به حقوق مردم هستند و هیچ امیدی به آینده نیست مگر اینکه هر کس در شهر خود یا محل کار خود تجویزات آن سوی مرزها را عملی کند. جالب است اکثر تجویزات نیز گرایش دهی مخاطبان به خشونت طلبی و قانون شکنی و بر هم زدن نظم جامعه است. بانیان این رویکرد، طی روزهای اخیر با شوق و ذوق فراوان برخی اعتراضات مردمی در کشور که فارغ از بعضی بازیگران ناپیدا هر مورد ویژگی خاص خود را داشته و مطالبات متنوعی را بازتاب داده را بسیار برجسته کرده البته نه با این نگاه که در ایران نیز مردم امکان اعتراض جمعی و گروهی  در خیابان را دارند بلکه با این نگاه که ای مردم سراسر ایران چه نشسته اید در فلان شهرها قیام بر علیه این نظام آغاز شده دیر بجنبید از قافله تحول و پیشرفت و دموکراسی عقب می مانید و...

به موازات تحرکات مزبور، ترامپ و اطرافیان افراطی پیرامونش و هم چنین برخی حکومت های دست نشانده در منطقه مانند عربستان نیز مستمرا اطلاع رسانی و تبلیغ می کنند که فشارهای آنها و تحریم های مورد نظر علیه ایران جواب داده و به زودی نظم ایران به هم می ریزد و آلترناتیو برقراری دموکراسی در این کشور یعنی گروه رجوی آینده بهتر را رقم خواهد زد. جالب است از میان همه گروهها ی اپوزیسیون ایران، گروهی با سوابق بی شمار ترویستی و خدمت به صدام و سایر دشمنان ایران منتخب دولت افراطی ترامپ و دوستان ذلیلش هستند تا دموکراسی را برای ایران به ارمغان آورند!

❇️  ملاحظه: 
 در اینکه امروزه مردم ایران با فشارهای متعدد مواجه هستند و اینکه نظام مدیریتی ایران در هر سه قوه و دیگر مراجع حاکمیتی نیاز به اصلاحات جدی دارد و اینکه برخی از صاحب منصبان دچار فساد مالی یا بهره مندی نادرست از قدرت یا دیگر اشکالات خلاف قانون شده اند و اینکه خود ما مردم و فرهنگ عمومی از حیث رعایت حقوق انسانی همدیگر نیز دچار مشکلات متعددی هستیم و دهها چالش دیگر ، تردیدی نیست اما آیا اصلاحات مورد نیاز کشور در بستر هدایت از بیرون مرزها آن هم با پمپاژ ناامیدی و خشونت طلبی و بی نظمی و انواع فشار های ترامپ و دار و دسته اش ، حاصل شدتی است ؟ کدام آینده روشن را در چنین فرایندی می توان ترسیم کرد؟ آیا این است معنای حق تعیین سرنوشت یک ملت؟ آیا همه این بازی ها برای آن نیست که آرامش و نظم جامعه ما به هر قیمتی به هم بریزد تا همین روندهای پر فرازو فرود و البته مبتنی بر تجربه ملی برای تحکیم مردم سالاری در ایران را نیز از دست بدهیم و مانند برخی کشورها چون سوریه  و لیبی و حتی عراق در تمنای حداقل های زیست همراه با آرامش، به کوه و بیابان پناه برده یا آواره کشورهای دیگر شویم ؟!

زهی خیال باطل که ایران پهناور به قول فردوسی بزرگ محل جولان درندگان و خونخواران شود.

(کمیسیون حقوق بشر اسلامی)
پاسخ:
سلامٌ علیکم. ممنونم از جنابعالی. بله همینطور هست معمولاً خشونت، جوابی جز خشونت نداره و این سیکل معیوب همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">