عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

معرفی نرم‌افزار kiwix

يكشنبه شهریور ۱۱ ۱۳۹۷، ۰۹:۴۱ ب.ظ

میدونید که احتمالاً پس از گوگل، بزرگترین پدیده‌ی فضای مجازی یا همون اینترنت، سایت ویکی پدیا هست، دائرةالمعارفی که از طریق خودِ کاربران فضای مجازی نوشته میشه و توسعه پیدا میکنه، البته به همین دلیل از سندیت آکادمیک برخوردار نیست و نمیشه توی مقالات و پایان‌نامه به مطالبش ارجاع داد، چون هر کسی میتونه راحت، مطالبش رو ویرایش کنه. اون قضیه‌ی سرهنگ علیفر و دولاب امیر که یادتون هست :-|

حالا اینا به کنار، به هر حال صرفنظر از بحث سندیت آکادمیک، بدون تردید یکی از بزرگترین اتفاقات پس از اختراع اینترنت، همین سایت ویکی پدیا هست که شما در هر زمینه‌ای میتونید بهش رجوع کنید و اطلاعات بیسیک و پایه‌ای در هر زمینه رو بدست بیارید، اعم از اصطلاحات فنی و حقوقی، زندگینامه مشاهیر و سلبریتی‌ها، اسامی امکنه و...

البته خب طبیعی هست که حجم، فربهی و قابلیت استناد مقالات انگلیسی در ویکی‌پدیا بسیار بیشتر از ویکی‌پدیای فارسی هست، مثلاً اینکه تعداد مقالات ویکی پدیای انگلیسی حدود 5 میلیون مقاله و تعداد مقالات ویکی پدیای فارسی حدود 650 هزار مقاله هست، ولی به هر حال خودِ 650 هزار مقاله‌ی به روز همراه با عکس و پاورقی و لینک‌های درون متنی تقریباً چیزی شبیه رؤیا است...

ولی از اونجا که هیچ گُل بی خاری توی عالَم، وجود نداره مشکل عمده‌ی ویکی‌پدیا اینه که برای مراجعه بهش همیشه باید آنلاین باشید و این توی مسیرهای جاده‌ای یا در نقاط خارج شهر، شما رو بدون دسترسی رها میکنه ولی باز از اونجا که هر مشکلی یه راه‌حلی داره این نرم‌افزاری که میخوام معرفی کنم این مشکل رو حل کرده و شما به صورت آفلاین هم میتونید به همه‌ی محتویات ویکی پدیا دسترسی داشته باشید، به این صورت که این نرم‌افزار رو نصب می‌کنید، بعد محتویات آفلاین رو دانلود می‌کنید و عیناً همون محتویات ویکی پدیا به صورت کامل، همراه با تصاویر و لینک‌ها رو میتونید توی گوشی خودتون یا کامپیوتر خودتون داشته باشید. این نرم‌افزار هم برای کامپیوتر و هم برای آندورید تولید شده و قابل استفاده هست. 

البته با توجه به تعداد بیشمار مقالات، طبیعیه که حجم محتویات آفلاین زیاد هست و فقط برای گوشی‌هایی خوب هست که کارت حافظه دارن. به این صورت که حجم آفلاین به شکل کامل به زبان انگلیسی 80 گیگابایت و حجم آفلاین انگلیسی بدون تصویر و فقط به شکل تکست 20 گیگابایت، حجم آفلاین کامل فارسی 8 گیگابایت و حجم آفلاین فارسی بدون تصاویر و فقط به شکل تکست 3 گیگابایت هست.

من خودم بشخصه آفلاین انگلیسی و فارسی رو به صورت کامل دانلود کردم و ریختم روی کارت حافظه و واقعاً عالیه و دیگه هیچ جا، در هیچ زمینه‌ای، لنگ نمیمونم و وابسته به داشتن یا نداشتن اینترنت نیستم. گفتم به شما هم بگم اگر دوست داشتید استفاده کنید. در تصاویر ذیل، اون نوشته‌های آبی یا زرد رو که توی نرم‌افزار اصلی بزنید هدایت میشید به مقاله‌ی مربوط به اون نوشته‌ها. ینی نوشته‌های رنگی در واقع لینک هستن. متن نرم‌افزار هم قابل انتخاب و قابل کپی هست و میتونید از طریق کپی پیست، ازش در محیط‌های دیگه استفاده کنید  

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۴۱ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱)

 سلام. نرم افزار واقعا مفیدیه ! خیلی ممنون بابت معرفی. عکس جانی هم خیلی چسبید به من، رنگ و رویی هم داده به وبلاگ!  فوق العاده محبوب و دوست داشتنیه ، شخصیت خیلی خوبی هم داره ، یاد فیلماش ، با بازی های فوق العاده اش افتادم، که فقط و فقط خودش می تونست از پس اون شخصیتا بربیاد...  
پاسخ:
سلام بر برادر ارجمند و بزرگوارم.
در خصوص اونچه در اون پیام دیگری بیان فرمودید چون ترجیح دادید من حرفی نزنم چیزی نمیگم.
فقط این رو نمیتونم نگم که جنابعالی برادر عزیز من هستید؛ چه مطابق نظرات و توصیه‌های من عمل کنید و چه نکنید. برای من مهم نیست. توصیه‌های من قاعدتاً فقط توصیه هستن و پیشنهاد. ممکن هم هست اشتباه باشن. بنابراین اینقدر خودخواه نیستم که اگر جنابعالی بهشون عمل نکردید ازتون برنجم. لهذا این امر دلیلی برای دغدغه‌ی جنابعالی نباید ایجاد کنه. این عوامل از ارادت من به جنابعالی کم نمیکنه. در خصوص اون پیشنهاد هم که در پایان کامنت مطرح فرمودید هر طوری که خودتون راحت هستید برای من مشکلی نیست.
برای جنابعالی آرزوی موفقیت دارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">