عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تناقض لاینحل

چهارشنبه شهریور ۲۸ ۱۳۹۷، ۰۴:۳۹ ب.ظ

عبدا... بن زبیر از موضع امام(ع) در برابر بیعت با یزید پرسید. امام در پاسخ وی فرمودند: «انی ابایع لیزید و یزید رجل فاسق معلن بالفسق یشرب الخمر و یلعب بالکلاب و الفهود و یبغض بقیه آل رسول‌الله؟ لا والله لایکون ذلک ابدأ» (الفتوح ابن اعثم کوفی، ج 5، ص15- موسوعه الامام الحسین(ع)، ج 1، ص 429). «آیا فکر می‌کنی من با یزید بیعت می‌نمایم؟ یزیدی که مردی فاسق است، علنی و آشکارا فسق و فجور انجام می‌دهد، شراب می‌خورد و با سگها و یوزپلنگها بازی می‌کند و با باقی مانده از آل پیامبر دشمنی می‌ورزد؟ نه به خدا سوگند هرگز چنان چیزی روی نخواهد داد.»


به حکایت روایت فوق، یکی از نشونه‌های فسق علنی یزید، که باعث شد امام حسین تن به بیعت نده و قیام کنه، سگ‌باز بودن یزید بود، الان چی میگید اگر بگم یه خونه‌ای رو سراغ دارم که بچه‌ش سگ داره، نه از اون سگا که نگهبانی و اینا میدن، از همینا که به عنوان حیوون خونگی میبرن توی خونه زندگی کنه با ساکنین، با شلوارک با سگ میاد بیرون گشت و گذار، بعد توی همون خونه، برای امام حسین نذری میدن، روضه هم می‌گیرن! من حرفی ندارم... 

حکایت این بزرگواران بد حجاب که میرن مراسم چهل منبر هم دست کمی از اون قبلی نداره، یعنی امام حسین فلسفه‌ی قیامش، زنده کردن اسلام و اجرای احکام اسلام و به قول خود ایشون، امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش بود، اونوخ اینا در حالی که حکم بدیهی وجوب حجاب رو که مورد اتفاق همه‌ی علمای اسلام هست زیر پا میگذارن و به دین جد حسین، جسارت میکنن، شمع روشن می‌کنن برای زنده نگهداشتن یاد حسین! این از تلخ‌ترین طنزهای تاریخی هست. 

کسی نگه شاید دلشون پاک باشه! چون دل چیزی غیر از عمل نیست، ممکن نیست کسی دلش برای خدا بتپه و عاشقش باشه و در عمل به احکامش بی اعتنایی کنه، شما اگر عاشق کسی باشید بعد بهتون بگه اینکار رو نکن، استدلالش هم اینه، شما میگید نه، شرمنده، عاشقتم، ولی کار خودمو می‌کنم؟ اگرم اینجوری بهش بگید اون میگه مرده‌شور خودتو عشقتو ببره!

ضمناً هم کسی نگه شاید امام حسین ازشون قبول کنه، به تو چه؟ این بی‌ربط‌ترین حرف ممکنه. ما که نمی‌تونیم کاسه‌ی داغ‌تر از آش بشیم، وقتی خود حسین علیه‌السلام داره میگه من برای اجرای احکام اسلام قیام کردم، چطور ممکنه از کسی قبول کنه که علناً احکام اسلامی رو زیر پا می‌گذاره؟

کسی هم نگه چرا اختلاس میکنن تو چیزی نمیگی، ما داریم از گرسنگی می‌میریم تو گیر دادی به روضه و حجاب؟ اینم حرف بی ربطیه. اختلاس محکومه و بی‌اعتنایی به ظواهر اسلامی هم محکومه. هر چیزی بجای خود. 

کسی نگه چند تا تار مو، آسمون رو به زمین نمیاره. بی‌ربطه اینم. وقتی توی مذهبی‌ترین مراسم، بی اعتنایی به مذهب باب شد، دیگه حساب بقیه‌ی امور معلومه. 


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۳۹ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱۰)

سلام استاد
کامنت آقا مرتضی عالیه.


پاسخ:
سلامٌ علیکم.
ممنونم از جنابعالی. 
فضیلتی به نام « دگرپذیری »

یکی از دختران دانشجو به اتاقم می‌آید تا با من صحبت کند. او از پوشش چادر استفاده می‌کند و آن‌طور که بعداً برایم توضیح می‌دهد نگاهی دینی-زیبائی شناختی به چادر دارد. معمولاً ترجیح می‌دهد که کیف، روسری و سرآستین مانتواش باهم ست باشند. در کل زیبا جلوه کردن آنچه می‌پوشد برایش مهم است. چادر باعث نشده است تا نیازش به زیبایی را سرکوب کند.

سر صحبت را باز می‌کند. « استاد، شما یکی از اساتید محبوب دانشکده هستید و دانشجویان رشته‌های مختلف به حرف‌های شما گوش می‌دهند. بعد از آن کلیپ گشت ارشاد؛ دانشجویان با خشم و نفرت به افرادی مانند من نگاه می‌کنند. فضای کلاس‌ها برایمان سنگین شده است و تصور می‌کنند که چون ما این حجاب را داریم حتماً با گشت ارشاد و کارهایش موافق هستیم. از شما خواهش می‌کنم در کلاس‌هایتان اشاره کنید که این منصفانه نیست. تذکر بدهید که هر کس این حجاب را دارد لزوماً با گشت ارشاد موافق نیست. ما هم ناراضی هستیم ولی چه می‌توانیم بکنیم. از بچه‌ها بخواهید ناراحتی‌شان را سر ما خالی نکنند و ....» و به صحبت‌هایش ادامه می‌دهد.

 این دسته از دانشجویان برایم بسیار قابل‌احترام‌اند. اینان کسانی هستند که حجاب را انتخاب کرده‌اند و به آن افتخار می‌کنند ولی به‌هیچ‌وجه نگاه تحقیرآمیز یا توهین‌آمیز به دیگرانی ندارند که پوششی متفاوت با آنان دارند. آنان جامعه را جمع تفاوت‌ها می‌دانند. حجاب را موضوعی معنوی تلقی می‌کنند که ممکن است در سیر و سلوکی فردی، گرایش به آن ایجاد شود یا نشود. من این وضعیت را نوعی تعالی فکری می‌دانم چون اینان به‌راحتی به این درجه از معرفت نرسیده‌اند. آنان شب‌ها بیدار مانده‌اند و کتاب خوانده‌اند، فیلم دیده‌اند، با اغیار دوست شده‌اند و با آنان حرف زده‌اند، با حلقه‌های مختلف فکری نشسته‌اند و بحث کرده‌اند. اینان « فضیلتی به نام دگرپذیری» (و نه نقیصه ای به نام دگر زنی) دارند که آنان را متمایز می‌کند.

این دانشجو نکته قابل‌تأملی گفت و لازم است به‌جای کلاس‌های دانشگاه، خواسته او را در تریبونی وسیع‌تر  منتشر کنم. دوستان عزیز. شاید بخش تندرو کشور به دنبال آن است که ما به جان هم بیفتیم. به دنبال آن است که مردم دو دسته شوند و هرکدام روی اعصاب آن‌یکی برود و زندگی را بر دیگری تلخ و غیرقابل‌تحمل کند. شاید به دنبال آن است که شکاف‌های اجتماعی موجود در کشور پررنگ شوند و کشور مدام صحنه کشمکش گروه‌های مختلفی باشد که سبک‌های زندگی متفاوتی دارند. این به آن‌یکی فحش و بدوبیراه بدهد و آن‌یکی به این‌یکی. این از آن‌یکی فیلم بگیرد و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند و آن‌یکی از این‌یکی. درواقع کشور تبدیل به رینگ بوکس شود و هرکدام به دنبال فرصت مناسب برای کوبیدن مشت بر صورت دیگری باشد. اجازه ندهیم ما را به این سمت هدایت کنند. آن تعالی فکری و نتیجه‌اش یعنی دگرپذیری نیاز امروز جامعه ماست. بردباری و مدارا نسبت به آدم‌های متفاوت را نوعی تعالی فکری می‌دانم که به‌راحتی به دست نمی‌آید.

آن‌طور که دانشجویان محجبه‌ام می‌گویند بسیاری از آنان به دلیل نگاه توهین‌آمیز سایر « دختران متفاوت پوش» در سطح شهر، از حضور در شهر احساس خوبی ندارند. « دختران متفاوت پوش» هم می‌گویند که به دلیل حضور گشت‌های ارشاد در خیابان‌ها احساس خوبی از حضور در شهر ندارند. نتیجه درهرصورت یکی است. هر دو گروه احساس ناخوشایندی دارند. به‌راستی سیاست‌های غلط فرهنگی درنهایت به نفع چه کسی است؟ 

سخن پایانی: چقدر تلخ است که به شرایطی رسیده‌ایم که همه‌چیز با دخالت پلیس پیش می‌رود.

نوشته: فردین علیخواه-جامعه شناس

  • بنام خداوندگارم اهورا مزدا
  • چرا نظر منو نذاشتی؟؟؟؟
    چون با دیدگاه و نظر شما مخالفه ؟

    معلومه که نمیذاری .البته از یه بچه مسلمون تعجبی نیست که اینجور رفتار کنه
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم. 
    خیر. دلیل حذف این بود که متأسفانه فرمایشات جنابعالی آکنده از ادبیات سخیف و فحاشی بود. 
    سلام استاد
    متاسفانه این چیزا ،و این نوع پوشش ها داره مد هم میشه
    چند وقت پیش همراه یکی از دوستام رفتم آرایشگاه،آرایشگره تعریف میکرد،میگفت مشتری اومده پیشش گفته منو مدل محرمی و مخصوص روز عاشورا آرایش کن!!!!!

    پاسخ:
    و علیکم السلام.
    دین اسلام برای خیلی‌ها الان سلف سرویسی شده، قسمت‌هایی رو که دوس دارن برمیدارن و یه قسمت‌هایی رو هم کلا میذارن کنار. 
  • بنام خداوندگارم اهورا مزدا
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    اسلام دینی است *** ** ** ******* *** ** **** *** *** **** ****** ******* **** ***** **** ***** ***** *** ***** *** ** **** *** *** *** ****** ********* ***** ** ** *** انتقاد کن در اخر اینکه لطفا پیامم رو بذار تو نظرات
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم. ممنونم از جنابعالی بابت اظهار نظری که بیان فرمودید.
    بنا بر درخواست جنابعالی فرمایشتون رو منتشر کردم و از جنابعالی عذرخواهی می‌کنم بابت اینکه امکان انتشار همه‌ی فرمایشاتتون نبود.
    برای جنابعالی از درگاه خداوند متعال، سلامتی و موفقیت و عاقبت به خیری مسألت دارم. 
  • بنام خداوندگارم اهورا مزدا
  • استاد قربونت برم ولمون کن با این عقایدت که میخوای به همه تحمیل کنی
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.
    ممنونم از جنابعالی بابت اینکه جان شیرین خودتون رو قربان من می‌نمایید. به هیچ وجه راضی به چنین امری نیستم. 
    کشورای دیگه دارن تلاش میکنن برن مریخ و کره ماه و فضا اونوخت کشورِ اسلامی ما هنوز. مشکل اصلیش حجابِ!!!مشکل اصلیش چرا. اختلاس و بی کفایتیه مسئولین تو همه ی امور، خصوصا امور اقتصادی نیست؟؟؟!!عاقا سرزمین پارس و چه به این حرفا و. مسلمانی؟! عربِ جاهل هر چی خواست سر. ایران آورد!نیاکانِ ما خیلی انسان های درست کار و صادق و. محترمی بودن چرا ما اونارو مقلد خودمون قرار ندیم ؟! چرا ما از اعراب تبعیت میکنیم ؟! خودِ من حجابم معمولیه و هیچ وقت دنبال بی حجابی و. این حرفا نبودم ولی واقعا خود شما فکر کنید بحثِ حجاب انقد. جای بحث داره ؟ مشکلاتمون حل میشه ؟ دلار. میشه ۵۰۰ تومن؟ رب. میشه ۴،۵ تومن؟ و.....
    حداقلش از شما همچین انتظاری نمیره ک انقد. وقت خودتونو ب این مباحث اختصاص میدین!!
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.

    در کتاب پوشاک باستانی ایرانیان در ذیل عنوان «پوشاک اقلیت‌های میهن ما» در مورد حجاب زنان زرتشتی چنین می‌خوانیم :
    این پوشاک که بانوان زرتشتی از آن استفاده می‌کنند، شباهتی بسیار نزدیک به پوشاک بانوان نقاط دیگر کشور ما دارد؛ چنان که روسری آنان از نظر شکل و طرز استفاده، نظیر روسری بانوان بختیاری است و پیراهن آنان، شبیه پیراهن بانوان لر در گذشته نزدیک است و شلوار آنان، از لحاظ شکل و برش، همان شلوار بانوان کرد آذربایجان غربی است، و کلاهک آنان، همان کلاهک بانوان بندری است». [۲]
    ---------------
    [۲]: ر. ک. حجب در ادیان الهی: ص۵۳.

    بقیه‌ی فرمایشات جنابعالی هم در متن، پاسخ داده شده و حق طبیعی و بدیهی جنابعالی هست که قانع نشید. برای جنابعالی از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت و عاقبت به خیری مسألت دارم. 


    استاد میدونید من مسلمان هایی رو میشناسم که این روزها اصلا به مراسم عاشورا و ماه رمضان دیگه عقیده ایی ندارن در عین اینکه آدمای خوبی هم هستند ولی دیگه برای همیشه این دودلی رو حل کردند و اونوری شدن .

    نظر من این هست که اینا که اومدن تو مراسم بپسپاریمشون به دست خود صاحب مراسم به جای اینکه بگیم مهم کمیت نیست کیفیت مهم هست و ما به انسان های بهتری نیاز داریم .
    مطمئنن تمام تلاش ائمه نجات انسان ها است و از افرادی که راه رو تا به حال اشتباه رفتن استقبال خواهند کرد .
    شما هم میتونید با نظر خودتون پیش برید که نظر قوی تری هستش ،اما اگر تونستید روی چند نفر از دانشجو های دانشگاه ما تاثیر بگذارید با این روش حتما من رو مطلع کنید .
    من می‌دونم که کسی که اینجور میاد بیرون توجیه کردنش توسط ما تقریبا غیر ممکن هست و از دست فرد عادی خارج هست که روی اون تاثیر گذار باشه 
    مگر اینکه خودش از اون روش زندگی خسته بشه و دیگه حوصله نداشته باشه که ببینیم کنارش گذاشته.
    اصلا اگر همه ی همه ی ما با آمادگی از قبل تعیین شده به پیشواز عاشورا بریم پس عاشورا روی کیا تاثیر بزاره .

    پاسخ:
    به هر حال نظر جنابعالی با امر به معروف و نهی از منکر که از ضروریات دین هست و نیز با سیره‌ی ائمه نمیخونه. همه در مقابل هم مسؤول هستن بر اساس اسلام. رها کردن به حال خود نداریم در عرصه‌ی عمومی، چون اگر کشتی سوراخ شد، حتی منی هم که در سوراخ کردن کشتی نقشی نداشتم و اصلاً با سوراخ کردنش مخالف هم بودم غرق میشم. 
    بنابراین پاسخ من به همراه استدلالاتش همون بود که عرض کردم و جنابعالی حق طبیعی و بدیهی تون هست که قانع نشید.
    با تشکر از جنابعالی. 
    1. سلام علیکم .
    2. استاد از نظر شما چه تضمینی هست که دیگر افرادی که در آن جمع حظور دارند فقط برای امام حسین آمده باشند و تمام اعمال آنها مورد قبول خدا و امام حسین باشه ،شما میدونید اون خانوم بی حجابه و اون عملش گناهه اگر میدونستید که یک نفر دیگه پشت سر اون خانوم نشسته در حالی که بارها و بارها عمل زشت زنا،دزدی،تهمت ناروا ،یا عادت به غیبت مداوم نسبت به اطرافیانش داره آیا همین موضع رو میگرفتید که فلان شخص هم حق شرکت در عزاداری رو نداره و همین پست رو در کانال قرار می‌دادید که این فرد شطرنجی حق حظور در چنین مجلس محترمی رو نداره بله اگر صاحب عزای اصلی ما بودیم و از نزدیکان ما فوت میکرد و همین خانوم با این پوشش وارد مراسم ما میشدند ناراحت می‌شدیم اما صاحب عزای مراسم عاشورا ما نیستیم پس به نظر من حق اظهار نظر در مورد این موضوع رو نداریم ،ما مسلمان ها فقط گناهان آشکار رو زشت میدونیم و شخصی که چنین گناهی انجام میده رو مستحق بدترین عذاب ها میدونیم امام حسین تنها برای حفظ حجاب قیام نکردند برای حفظ تمام آرمان های اسلام و برپا داشتن آنها قیام کرد ،و میدونیم که تنها معصومین هستند که مرتکب گناه نمیشن ،  اگه گناهکار ها رو از شرکت در این مراسمات منع کنیم  شاید  تعداد اعضای اون هیأت به تعداد انگشتان دست نرسه(البته اگر همه افراد صادقانه به این قاعده عمل کنند )که بعید می‌دونم پس امام حسین متعلق به همه است و برای فرد  بی حجاب فرد زنا کار فرد دروغگو و فردی که غیبت میکند عاشورا میتونه یک تلنگر و فرصت باشه.
    3. در توبه به روی همه باز هست و هیچ تضمینی وجود نداره که افرادی که در این مراسم هستند همچنان خوب بمونن یا نه و همینطور برای افراد گناه کار هم تضمینی نیست که ورق برای اونها هم برنگرده مگر امام حسین ما همان فردی نبود دقایق آخر عمر حر به او فرصت دوباره داد و کسی فکر نمی‌کرد که حر الان از محبوب ترینها در کنار امام حسین باشه 
    4. ما هیچ درسی از عاشورا نگرفتیم چه تحصیل کرده مان و چه غیر آنها ما قرار است از امام حسین درس آزادگی و گذشت  هم یاد بگیریم 

    پاسخ:
    1. و علیکم. 
    2. ممنونم از جنابعالی بابت اظهار نظری که بیان فرمودید، منتها متأسفانه فرمایشات جنابعالی با سیره و فرمایشات امام حسین نمیخونه، من در ابتدای همین متن، فرمایش امام حسین علیه السلام رو آوردم که ایشون علت قیام علیه یزید رو از جمله فسق علنی و مخالفت آشکار یزید با احکام اسلامی دونستن، وگرنه چرا همین امام حسین علیه السلام در زمان معاویه، قیام نکرد؟ چون فسق، علنی نبود و حداقل ظاهر رعایت می‌شد، پس علیرغم فرمایشات جنابعالی، بین کسی که دروغ میگه و زنا میکنه و این اعمال رو در مجلس امام حسین علیه السلام آشکارا انجام نمیده، فرق هست با کسی که عملاً و علناً در مجلس امام حسین علیه السلام داره گناه میکنه و ما می‌بینیم، نکته همون علنی بودنشه. قصد من مقایسه‌ی بدحجاب با یزید و معاویه نیست، قصدم بیان تفاوت گناه علنی با غیر علنی هست، خود امامان معصوم علیهم السلام برخوردشون با گناه علنی متفاوت از گناه غیر علنی بود، به نظرم ما هم باید به همین گونه رفتار کنیم. من هم معتقد نیستم ما همه معصوم هستیم اما معتقدم ما همه باید از گناه علنی بپرهیزیم چون اسلام رو کم کم، محو میکنه و قباحت‌ها رو میریزه. کما اینکه الان در مورد حجاب، قبح عمل بدحجابی ریخته شده، یکی از دلایل اینه که ما هی خواستیم همه رو جا بدیم در زیر چادر رحمت و رأفت و آخرش اینطوری شد. 
    3. فرمایش جنابعالی صحیح هست، منتها متأسفانه ارتباطی با عرائض من نداره. 
    4. بدون پاسخ. 
  • ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه
  • استاد گرامی در کل صحبت های شما رو قبول دارم و عمل ناشایست و قبیح هیچ توجیهی نداره ولی با عرض معذرت تقسیم بندی شما از خوب بودن و بد بودن و یا گناه و صواب کاملا اشتباه است.اعمال و رفتار انسان ها به دو دسته خوب و بد و یا به عبارت دیگر گناه و عمل صالح تقسیم نمیشود و این تعاریف کاملا نسبی است.بزارید منظورم رو بهتر بیان کنم.اون دختری که حجاب مناسبی نداره درسته که داره به خاطر حجاب بدش مرتکب فعل حرام میشه ولی به دلیل این که بد حجاب هست بهش گفت تو حق نداری بری هیئت چون تو الان داری گناه میکنی با این بدحجابیت.ایا به نظر شما روز یوم الحساب امام حسین به خدا میگه بابت عزاداری که این زن برای من کرده هیچ صوابی براش منظور نکن چون بد حجاب بوده.یا درست ترش اینه که به خاطره بد حجابیش تنبیه بشه و صواب عزاداریش هم بگیره مگه خدا تو قران نمیگه فمن یعمل مثقال.... و یا مگر نشنیدید که امام حسین به دشمنانش گفت اگر دین ندارید لا اقل ازاده باشید پس یعنی همه بی دین ها با هم برابر نیستند.
    به نظر بنده باید بگیم که همه چه با حجاب چه بی حجاب چه خوب و چه بد میتونه بیاد پای سفره ارباب.حالا این دیگه مرحله بعده که به اون ادم بد بگیم حالا که تو تا اینجا اومدی سعی کن خوب بشی.
    ببخشید سرتون رو درد اوردم.
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم. فرمایشات جنابعالی متین و قابل تأمل بود، شاید هم درست باشه. الان به یقین، نمیدونم نظر خودم درسته یا جنابعالی.
    منتها عرض من اینه که وختی کسی میدونه قیام امام حسین علیه السلام برای اجرای احکام اسلامی بود و ضمناً میدونه که بدحجابی مخالف اسلامه - چون مطمئن هستم اکثریت قریب به اتفاق بانوان بدحجابی که در مراسم شرکت می‌کنن هم میدونن قیام امام حسین علیه السلام برای اجرای احکام اسلامی بود و هم میدونن بدحجابی شون موافق اسلام نیست - غیرمنطقی به نظر میرسه که بخایم بگیم آفرین، خوب کاری کردی اومدی. چون با توجه به ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ی ما، اون مرحله‌ی بعدی که جنابعالی بیان فرمودید مبنی بر اینکه حالا کسی بیاد باهاش حرف بزنه که آفرین، خوب کردی اومدی، لکن حجابتم حفظ کن، تقریباً نه تنها هیچوقت به منصه ظهور نمیرسه بلکه وضعیت میرسه به اینجا که بدحجابی اونقد عادی میشه که دیگه مردم چپ چپ به محجبه نگاه میکنن و کم کم فلسفه‌ی قیام به دست فراموشی سپرده میشه و از مراسم امام حسین علیه السلام چیزی جز یه پوسته‌ی فاقد معنا باقی نمی‌مونه، کما اینکه متأسفانه در جامعه‌ی ما در بسیاری از موارد، دقیقاً وضعیت به همین شکل هست.
    این نظر منه، اصراری هم بر صحیح بودنش ندارم، شاید اشتباه باشه. ممنونم از جنابعالی.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">