عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

پیشنهاد تشکیل کلاس کنکور توسط من

پنجشنبه آذر ۱ ۱۳۹۷، ۰۱:۴۹ ب.ظ

ایده این کار از کجا به ذهنتون اومد؟

از سنوات گذشته دانشجویانی که به نحوه‌ی تدریس من علاقمند بودن میگفتن که آیا میتونی کلاس‌هایی برای ما برگزار کنی که متمرکز بر آزمون‌های حقوقی باشه یا خیر، من چون اون موقع اصولاً شیوه‌ی تدریسم استدلال محور بود و با شیوه‌ی آزمونی موافق نبودم طبیعتاً قبول نکردم، از این مؤسسات حقوقی هم چند باری تماس گرفتن که برم در مؤسسه‌شون تدریس کنم که من بدلیل رویکرد عمدتاً تجارت محور این مؤسسات قبول نمی‌کردم تا اینکه اخیراً یکی از دانشجویان محترم دوباره بحث تشکیل کلاس برای آزمون‌ها رو پیش کشید و با توجه به تغییر شیوه‌ی تدریس به آزمون محور، این باعث شد این بار جدی‌تر به این موضوع فکر کنم.

 

آمادگی تدریس چه دروسی برای آزمون‌ها رو دارید؟

اصولاً کلیه‌ی دروس حقوق خصوصی به علاوه‌ی اصول فقه و متون فقه رو می‌تونم با رویکرد آزمونی تدریس کنم، اما به نظرم با توجه به ضعف مفرط دانشجویان در بحث متون تخصصی حقوقی به زبان انگلیسی و با توجه به اهمیت فوق‌العاده این ماده در آزمون ارشد، این درس میتونه گزینه‌ی خوبی برای شروع باشه. هم برای دانشجویان کارشناسی ارشد که میخوان برای آزمون دکتری آماده بشن و هم برای دانشجویان کارشناسی که میخوان درصدهاشون برای آزمون ارشد بره بالا. اگر میخاید در زمینه‌ی اهمیت قاطع زبان انگلیسی در آزمون ارشد و تجربه‌ی خودِ من در آزمون کارشناسی ارشد اطلاع بیشتری کسب کنید میتونید این مطلب رو مشاهده بفرمایید.

 

شیوه‌ی تدریس شما در کلاس‌های آمادگی کنکور چه تفاوتی با شیوه‌ی معمول تدریس خواهد داشت؟

طبیعتاً بیشتر متمرکز خواهد بود بر آزمون‌های تستی و نکات کنکوری و سعی می‌کنیم سؤالات هر درس در آزمون‌های حقوقی رو هم تجزیه و تحلیل کنیم. طبیعتاً در مواردی هم که ببینم دانشجویان در مبحثی اشکال بنیادین دارن، اول اون مطلب رو جا خواهم انداخت و بعد نکات کنکوری اون رو مطرح خواهم کرد. در درس متون حقوقی به زبان انگلیسی سعی‌ام بر این خواهد بود که زبان رو از پایه شروع کنم یعنی به هنگام تدریس، نکات گرامری و فنون ترجمه‌ی متن رو هم تدریس کنم.

 

آیا برای شرکت در این کلاس‌ها هزینه باید پرداخت بشه؟

طبیعتاً قاعده‌ی حقوقی اینه که عمل شخص مسلمان، محترم هست و وقتی برای کاری در عرف، اجرت هست، باید اجرت پرداخت بشه. میزان اجرتی که هر نفر خواهد پرداخت بستگی به تعداد نفرات کلاس خواهد داشت، هر چه تعداد نفرات، بیشتر باشه، طبعاً مبلغ کمتری باید پرداخت بشه.

مبلغ هم در نهایت به اندازه‌ی همون مبلغی خواهد بود که عرف این کلاس‌ها هست حالا نهایتاً برای دانشجو خودمون یه تخفیف اندکی هم در نظر خواهیم گرفت. اگر هم تعداد نفرات حاضر به شرکت در کلاس، اونقدر کم باشه که تشکیل کلاس توجیه اقتصادی نداشته باشه خب این پیشنهاد به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

 

محل تشکیل کلاس‌ها کجا خواهد بود؟

برای دانشجویان دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی :

من با ریاست محترم دانشکده حقوق آیت‌الله العظمی بروجردی صحبت کردم ایشون قول همکاری دادن و فرمودن به شرط اینکه در دانشکده کلاس خالی وجود داشته باشه ما حاضر به همکاری هستیم و محل رو در اختیار قرار خواهیم داد. فقط شرطش اینه که افراد خارج از دانشکده نیان چون از حیث ورود و خروج و اینا مشکل خواهیم داشت، پس برای دانشجویان محترم دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی مشکلی نیست.

برای سایر دانشجویان :

اگر متقاضی وجود داشته و مسؤولین اون دانشگاه‌ها هم راضی باشن من حاضر به حضور در دانشگاه‌های سطح شهر خرم‌آباد و بروجرد برای تشکیل کلاس آزمون محور هستم اگر هم متقاضی وجود داره لکن مسؤولین دانشگاه‌هاشون برای در اختیار قرار دادن مکان، همکاری نمی‌کنن میتونیم خارج از دانشگاه در محلی که بعداً یکی از دانشجویان محترم ممکنه پیشنهاد بده و روش توافق کنیم کلاس رو تشکیل بدیم ولی در این صورت یعنی در صورتی که محل تشکیل کلاس‌ها خارج از محیط آموزشی دانشگاه باشه، به دلیل اجتناب از مشکلات احتمالی، متأسفانه فقط میتونم در خدمت متقاضیان آقا باشم.

ضمناً اگر کسی از دانشجویان محترم مؤسسه‌ای حقوقی رو میشناسه که میتونه طی قراردادی یکی از کلاس‌ها در محل مؤسسه رو در اختیار بگذره برای ساعت تدریس و البته وجهش رو هم بگیره، از نظر من مانعی نداره و در این صورت، متقاضیان میتونن خانم و آقا باشن.

 

زمان تشکیل کلاس‌ها چگونه خواهد بود؟

در دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی می‌تونه در روز شنبه، یکشنبه، دوشنبه کل ساعات، ترجیحاً بعد از ظهر یا چهارشنبه فقط ساعت 17 تا 19 باشه. در سایر موارد، یعنی متقاضیان خارج از دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی، به روزهای فوق، پنجشنبه و جمعه هم میتونه اضافه بشه. در صورتی که زمان تشکیل کلاس، مصادف شد با یکی از جلسات دادگاهی که من درش وکالت دارم، اون جلسه برگزار نخواهد شد - چون حضور وکیل در دادگاه، الزامی است - اما در این صورت جلسه‌ی جبرانی برگزار خواهد شد.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۹ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۴)

سلام استاد وقتتون بخیر.ببخشید دانشجوهایی که فارغ التحصیل دانشگاه آیت اله بروجردی هستن هم می تونن شرکت کنن یاخیر؟
پاسخ:
سلامٌ علیکم. بله. میتونن. مشکلی نیست.
سلام وقت بخیر.دانشجوهایی که فارغ التحصیل دانشگاه آیت اله بروجردی هستن می تونن ثبت نام کنن یاخیر؟
1-سلام                                                                                                                     2-تخفیف بدید تامشتری شیم                                                                               3-اگه جزواتی به شکل نموداری ودسته بندی شده داشته باشین عالی میشه                    4-درس اصول فقه هم تدریس میشه یا نه                                                                 5- سپاس
استاد قیمتو همین اول بگو بعدا دبه در نیاری . ما که میدونییم میخوای بچاپیمون(مزاح)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">