عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تربیت خونوادگی!

يكشنبه آذر ۴ ۱۳۹۷، ۰۱:۰۴ ق.ظ

برادرم دیشب جشن عروسیش بود، بعد تدریس هم میکنه البته نه توی دانشگاه. امروز هم که بین التعطیلین بود. بعد امروز رفته بود و کلاسش رو تشکیل داده بود!!! کلاسش هم صبح بود و نه عصر!

گفت به شاگردام گفتم من عروسی خودم بوده اومدم کلاس، اونوخ شما منتظرید عروسی نوه خاله‌ی عموی باباتون باشه کلاس نیاید :-/

ینی میخام بگم دانشجو و شاگرد جماعت از دست ما شاهرخی‌ها اَمون ندارن :-/ یه همچین پیش زمینه و تربیت خونوادگی هم داریم ما که اون وظیفه‌ای که بر عهده‌مون هست رو سعی می‌کنیم در حد توانمون تمام و کمال انجام بدیم.

به همین دلیله که میگم اگر به طور غیر مترقبه‌ای و بدون پیش آگهی سر کلاسام نیومدم تقریباً می‌تونید مطمئن باشید که من مُردم و حسسسابی خوشحال بشید (-:

+ عید همه‌تون مبارک. همیشه با خودم فکر می‌کنم هیچ شعری به طراوت و خلوص این بیت سعدی در وصف حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله و سلم سروده نشده که : سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی / عشق محمد بس است و آل محمد. ینی اگر سعدی همین یک بیت رو ازش در روز قیامت بپذیرن جاش توی اعلا علیین خواهد بود. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۰۴ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱۰)

ازدواجِ برادرِ گِرامِ حضرتعالی رو هم تبریک میگم 

و اینکه چند سال پیش تو خوابگاه حینِ گوش دادن به وُیس های شما زلزله اومد الانم داشتم مطلب مربوط ب زبان انگلیسی شما رو. میخوندم ، زلزله اومد 
ازین ب بعد هر دفعه اسم شما بیاد من زلزله رو تصور. میکنم😐
پاسخ:
سلامٌ علیکم.
ممنونم از جنابعالی. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** ** ******* ** ****** ** ***** * ** **** **** *** * *** **** ****** ** ****** *** **** *****.. انشالله خوشبخت باشند ، و خداوند عمر با عزت بهتون بده
پاسخ:
سلامٌ علیکم. ممنونم از جنابعالی. 
خب آیا ساعت یک شب،روز شنبه محسوب میشه یا یک شنبه؟
خب باشه انگار شما قرار نیست ازنظر خودتون اشتباه کرده باشید 
من اشتباه متوجه شدم.
پاسخ:
حق با جنابعالی هست. من اشتباه کردم و اشتباه نوشتم. از جنابعالی عذرخواهی می‌کنم. 
خب شما خودتون پست رو یک شنبه زدید،نوشتید دیشب عروسی بوده خب میشه شنبه،بعد دوباره گفتیدامروز رفته کلاس برگزار کرده خب میشه روز میلاد،پس اگه من اشتباه متوجه شدم بخاطر اینه که شما اشتباه ثبت کردید
پاسخ:
من پست رو یکشنبه نزدم. چون ساعت 1 شب نوشتم، شده یکشنبه. در متن مطلب اگر خوب توجه میفرمودید نوشته بودم (امروز بین التعطیلین بود) که میشه شنبه و نه یکشنبه. 
مبارکه 
ولی حتما هم توش بجا خواننده مداح اوردی خخخ
پاسخ:
ممنونم.
حتی اونم نیاوردیم. واقعاً تصور فرمودید مداح میاریم؟ اونم نمیاریم. فقط شام و سلام و علیک و تجدید دیدار. 
چارشنبه باس شیرینیشو بدیا
سلام عیدتون مبارک.
 میلاد پیامبر برا ما مسلمونا مثل یک عید بزرگه،
ببخشید یه سوال کسی میتونه روز اول فروردین کلاس برگزار کنه،ودیگران رو مجبور کنه کلاس بیان؟
جوابش رو خودم میدونم که نمیشه،چون تعطیلی رسمی کشور
پس چرا مابه همین راحتی اعیاد مذهبی که تعطیلن کلاس برگزار می کنیم؟
بنظر من این کارا فقط باعث میشه که این اعیاد مذهبی تبدیل به روزهای عادی بشن برا کسایی که مجبورن کلاس برن
بهتر که این اعیاد رو بزرگتر کنیم،و نشون بدیم که این اعیاد  این قد مهمن که همه کشور بخاطر این روزهای مقدس تعطیل

پاسخ:
سلامٌ علیکم. ممنونم از جنابعالی. بر جنابعالی هم مبارک. 
اعیاد مذهبی که تعطیل هستن، کسی کلاس برگزار نمی‌کنه. 
سلام استاد .ازدواج برادر تون و عید رو به شما تبریک میگم.واقعا این حد مسئولیت پذیری قابل تحسینه.درست میگید این به تربیت خانوادگی برمیگرده.
پاسخ:
سلامٌ علیکم.
ممنونم از نظر لطف جنابعالی و عید بر جنابعالی هم مبارک. 
"سلام استاد گرامی جناب شاهرخی . هرچند که توفیق بودن در کلاس شمارا نداشته ام  اما قرابتی نزدیک به شما در دلم احساس میکنم . عید شما هم مبارک باشد ان شاالله . 
امین” و “امن” و “مومن” آنقَدَر دنیا خطابت کرد
خدا طاقت نیاورد و سرانجام انتخابت کرد
برای هر سری از روشنایت سایه بان می خواست
که شب را پیش پایت سر برید و آفتابت کرد
حجازِ وحشیِ زیبا ندیده دل به حسن ات باخت
که بت ها را شکست و قبله ی دلها حسابت کرد
خدا از چشم زخم مردمان ترسید پس یک شب
تو را تا آسمان ها برد و مثل ماه قابت کرد
تو را از آسمان بارید مثل عشق بر دنیا
زمین را تشنه دید و در دل هر قطره آبت کرد
دوای درد دین و درد دنیا ، درد بی دردی
حضورت دردهای مرگ را حتی طبابت کرد
تو را از دورها هم می شود آموخت ای خورشید!
زمین گیرانه حتی با تو احساس قرابت کرد
که از این فاصله ، این سال های دوریِ نوری
همیشه پرتو مهرت به شب هامان اصابت کرد
هنوز از قله های ماذنه نور تو می روید
فقط باید دعا خواند و یقین در استجابت کرد



استاد هرچی احساس مسئولیت بوده رو شما برداشتید برا همین به ما بیچاره ها چیزی نرسیده 😂

پاسخ:
سلامٌ علیکم. ممنونم از جنابعالی بر جنابعالی هم مبارک.
دیگه به هر حال آدم میشه در مورد وظایف خودش تنبلی پیشه کنه اما وقتی پای حق دانشجو و شاگرد در میون هست تا سر حد مرگ باید کوشید. این عقیده‌ی منه. 
سلام استاد
۱.تبریک میگم به خاطر ازدواج برادرتون
۲.الان متوجه شدم که اذیت و آزار مردم کلا توی ژن شما نهفته هستش(به قول خودتون مزاح)
۳.منم عید رو به شما تبریک میگم
پاسخ:
سلامٌ علیکم. 
  1. ممنونم از جنابعالی. 
  2. پس از ما نرنجید، چون ژن رو کاریش نمیشه کرد!
  3. ممنونم از جنابعالی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">