عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

متن ذیل، نوشته‌ی من نیست. اما با مفاد اون موافقم. 


یه عده‌ای خانوم هستن که گرچه اسماً مسلمون هستن اما به هیچی پایبند نیستن و از همون اول تصویر بی حجاب میذارن توی پروفایل، اینا به کنار. کارشون زشته اما به هر حال صداقت دارن. یه عده‌ای هم هستن برای حجاب خودشون ارزش قائل هستن و تصویر خودشون رو سرمایه‌ای میدونن که نباید همینطور الکی اون رو در اختیار محرم و نامحرم بذارن و ارزش خودشون رو پایین نمیارن. تصویر خودشون رو اصلاً بنا ندارن بذارن توی پروفایل. اینا هم به کنار. کارشون ارزشمند و قابل تأیید است. 

اما مشکل یه عده‌ای هستن که اسماً باید جلوی خونواده وانمود کنن جزو گروه دوم هستن اما در واقع میخان جزو گروه اول باشن. اینا برای اینکه از گروه دوم، وارد گروه اول بشن بندگان خدا باید زجر و مرارت‌های بسیاری بکشن! 

بنابراین روند تصویر پروفایل برخی خانومای بدحجاب که احیاناً خونواده سنتی دارن و طی مبارزاتی طاقت‌فرسا این بدحجابی رو بدست آوردن! برای سرایت دادن همین بدحجابی به تصویر پروفایلشون توی شبکه‌های اجتماعی اینطوریه :

1. گذاشتن تصویر خانومای بی‌حجاب دیگه مثل سلبریتی‌ها اونم از پشت که مثلاً چهره‌ی خانومه معلوم نباشه. یه متن بی‌ربط هم کنار عکسه نوشته میشه که ینی منظور از این تصویر، این متنه هست و ما اصلاً به این تصویر خانومه کار نداریم!

2. گذاشتن تصویر بی حجاب خانومای دیگه از روبرو به شکل بی حجاب با متن بی ربط!

3.گذاشتن تصویر بی حجاب خانومای دیگه به شکل بی حجاب بدون متن!

اگر خونواده تا اینجا مخالفتی نکنن اوضاع وارد فازهای جدیدی میشه:

4.قرار دادن تصویر خودشون در عکس پروفایل به صورت محو اونم از پشت در حالیکه مثلاً دارن به گلی چیزی دست میکشن یا به افق خیره شدن!

5.قرار دادن تصویر خودشون از جلو در حالیکه مانعی طبیعی قسمت‌های اعظم چهره رو پوشونده مثلاً گرفتن یک برگ جلوی رو!

6.قرار دادن تصویر خودشون از جلو به شکل محو اما بدون مانع و بدون ارائه مصداقی از بدحجابی!

7. قرار دادن تصویر خودشون بصورت واضح اما بدون آرایش و این چیزا با یه متن بی ربط یا در یه مراسم بی ربط. 

8.قرار دادن تصویر خودشون با اندکی آرایش و اندکی بدحجابی جهت دیدن واکنش خونواده! 

9. قرار دادن همون تصویری که تا اینجا انقد براش مرارت کشیدن! یعنی تصویر با آرایش غلیظ با بدحجابی کامل! 

10.قرار دادن تصویر بی حجاب اما بریدن گوشه‌های تصویر که زیاد حول و حوش صورت معلوم نباشه! 

11. قرار دادن تصویر بی حجاب بدون ویرایش و با آرایش غلیظ! 

البته افراد کمی وجود دارن که خونواده‌هاشون سنتی باشن و این شانس رو پیدا کنن که تا مرحله‌ی 11 بیان ولی به هر حال اون خانوما تلاششون رو در این راه میکنن! انتقال از هر مرحله به مرحله‌ی بعد ممکنه بر حسب مقاومت یا عدم مقاومت خونواده بین چند روز تا چند ماه طول بکشه! 

یعنی اگر انقد که توی این راه پشتکار به خرج میدن برای اهداف علمی و اقتصادی و اجتماعی پشتکار به خرج میدادن و مرارت می‌کشیدن حتماً جامعه، گلستان می‌شد! 

نمونه‌ای از اجرای طرح در مرحله پنجم! 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۲ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱۵)

باسلام و عرض ادب .استاد دقیقا مراحلی که گفتید عین واقعیت و نتیجه ی مطالعات فراوانه .حجاب باعث میشه زن ازاد تر و با شخصیت تر در جامعه باشه و حضوری فعال داشته باشه  و رشد کنه اینان که دم از ازادگی میزنن یا مفهموم ازادگی و نمیدونن یا میخوان با عدم مسئولیت خودشون این بی بندو باری که امروز متاسفانه در جامعه ی ما بای شده آزادی بنامند.

وقتی ما در در حریم شخصی خود هستیم ازادیم طبق شرع و عرف میتونیم انتخاب کنیم ولی این جماعت بی حیا که از منظر این اشخاص کل عالم اتاق خوابشونه و هرکی بدش میاد از این بی حیایی مشکل از اونه.

 

مث اینکه قضیه ی ططططتتتتوسی رو فراموش کردی قربونت برم
دخترا چرا ناراحت میشید . تصور کنید تمام خانمها پوشیده بودن و هیچ مردی  بجز خانم خودش کس دیگه ای رو نمیدید و حریم روابط کاملا حفظ میشد . چقدر امنیت بود ؟ خیلی از دوستای من ازدواج کردن و میگن وقتی تو خیابون راه میریم با شوهرمون و میبینیم یه دختری داره میاد از روبرو که تمام زیباییاش رو بیرون ریخته از عصبانیت کبود میشیم . دلمون میخواد بمیریم که مدام داریم مقایسه میشیم با این و اون . فکر نکنید خودشون زشتن ها . اتفاقا خیلی هم خوشگلن. ....اگه خیلی مثبت فکر کنیم نهایتش اینه که یه مرد بالاخره یه نظر میبینه خانم هایی که تو طول روز باهاش روبرو میشن دیگه حالا فکر کنید اینهمه دختر جورواجور با قیافه های متفاوت که هرکدوم زیباییهای خودشونو دارن . شما مگه با چند نفرشون میتونید رقابت کنید ؟ اصلا  اگرم بخواید خودتونو بکشید باز دست بالای دست بسیاره . پس نتیجه دلچسبی بدست نمیاد و یه بدی دیگه اینه که شمارو اینقدر  درگیر ظاهرتون میکنه که از هدف اصلی زندگیتون دور میشید . پس خودمونیم اگه حجاب باشه  در درجه ی اول آرامش خودمون بیشتره و تو چشم شریک زندگیمون با ارزشتریم و نیاز به دلهره و رقابت و ... نیست . تازه این فقط یه جنبش هست . خیلی جهات دیگه هم هست .این فقط یه جنبه ی کوچیکشه .


پاسخ:
الان جنابعالی این رو میفرمائید پاسختون رو اینطوری میدن که اصن چرا اون شوهر باید کسی رو نگاه کنه. غلط می‌کنه نگاه کنه!
جوابشم اینه که وختی طرف خودشو هفت قلم آرایش کرده و اسیر غریزه‌ی خودنمایی خودش شده، مگر چند تا مرد داریم که مثل حضرت یوسف علیه السلام باشن و نگاه نکنن. همونطور که بسیاری از زَنا اسیر غریزه‌ی خودنمایی هستن مَردا هم متأسفانه اسیر غریزه‌ی چشم‌چرانی هستن. 
با انکار واقعیت هم چیزی عوض نمیشه متأسفانه.
اصن ما هر چی بگیم انگار که واقعیت تلخ تر از این حرفا ست. هوا بس ناجوانمردانه سرد است.با این وجود ممنونم.
پاسخ:
متأسفانه بله. روبرو نشدن با واقعیت مثل اینه که سرتون رو بکنید زیر برف و بفرمایید إن شاء الله کسی منو نمیبینه! تأثیری در عوض کردن واقعیت نداره.
ممنونم از اشکالاتی که مطرح فرمودید و فرصتی مهیا کرد برای پاسخگویی به شبهات رایج در خصوص بحث حجاب. 
سلام .واقعا این پست شما جالب بود .میخواستم نظرم رو درباره اینکه خانم ها میگند لباس پوشیدن یه امر شخصی هست وبه کسی ارتباط نداره بگم واینکه با لباس نامناسب در جامعه حاضر میشن بعد میگن آقایون نگاه نکنن.حتی درجوامع دیگه هم این موضوع پذیرفته شده که باید حدودی رو رعایت کرد نمونه اش اینه که خبری منتشر شده در ایرلندکه خانمی به دلیل اینکه لباس محرک به تن داشته با وجود اینکه به اون تجاوز شده محکوم شده وآقایی که مرتکب این عمل زشت شده تبرئه شده قابل توجه بعضی ها که میگن توی ایران فقط اینطور محدودیت وجود داره وهمه به طرز لباس پوشیدن گیر میدن لطفا یه کم واقع بین باشیم
پاسخ:
سلامٌ علیکم.
پاسخ این اشکالی که مطرح فرمودید در دو پاسخی که به بازدیدکننده‌ی محترم تحت عنوان (دنیای سوفی) دادم به تفصیل مطرح شده است. 
این نوشته ی شما فقط واقعیت زیستی رو گفت ولی نگفت که چرا یه مرد نسبت به محارمش نوع نگاهش با بقیه فرق داره چرا اون غریزه جنسی اش رو اونجا می‌تونه کنترل کنه ولی تو جامعه دارید رهاش میکنید چی میشه که همین مرد می‌تونه تفکیک قائل بشه .مگه یه مرد قراره همه‌ی زن های جامعه اش رو بگیره که بگیم ذاتش بده همینکه هست،من اون مردی که ذاتش بده ولی داره تظاهر می‌کنه که مرد با نگاه انسانی هست رو ترجیح میدم به اونکه واقعیت با دید جنسی رو مطرح می‌کنه هرچند دروغ بگه چون لااقل ظاهر رو رعایت می‌کنه برامون و این دروغ خیلی بهتره از اینکه دیدگاه شما رواج پیدا کنه
پاسخ:
چرا حجاب در مقابل محارم واجب نیست مگر همان تأثیرات را روی محارم ندارد؟ حالا که خدا حجاب در برابر محارم واجب نکرده اگر خانمی در برابر محارم خود از جمله برادر، دایی و یا عمو احساس راحتی نکند باید چگونه حجابی داشته باشد؟ اگر آنها یا والدین خود ناراحت شدند و اعتراض کردند چه؟

چرایی عدم وجوب حجاب در برابر محارم:

علامه شهید مطهری این موضوع را چنین تحلیل نموده اند: علت جایز بودن برخی از کارها بدین جهت است که نظر شارع مقدس این بوده، اگر بخواهد مردم را از آن کارها منع کند، زندگی برایشان دشوار می شود، لذا از تحریم آن چشم پوشیده است.

غالب استثناهای باب حجاب از همین قبیل است، خواه استثناهایی که در باب محارم است یا استثناهایی که از لحاظ مقدار پوشش است. لذا در مورد محارم (غیر شوهر) هر قدر زن پوشیده تر باشد بهتر است.

 

تهییج شهوت در مورد محارم درجه اول از قبیل پدر و فرزند و عمو و برادر تقریباً صفر است زیرا محارم اغلب با هم بزرگ می شوند و برای یک دیگر فرد عادی و معمولی هستند، ولی جاذبه زن مخصوصاً اگر جوان و زیبا باشد در محارم درجات بعدی مخصوصاً در محارم سببی از قبیل پدر شوهر و پسر شوهر بی تأثیر نیست. رخصت شارع در این موارد برای ضرورت اختلاط و معاشرت های زیادی است که بین محارم اجتناب ناپذیر است. فکر کنید اگر پوشش زن نسبت به برادر و پدر لازم باشد چه قدر زندگی خانوادگی دشوار خواهد شد!

 

در مورد پدر و عمو و حتی برادر طبعاً رغبت جنسی وجود ندارد مگر در افراد منحرف و استثنایی، ولی در مورد پسر شوهر عمده ملاک همان عسر و حرج است. اگر مردی زن زیبا و پسر جوانی دارد هرگز این پسر نسبت به زن پدر مانند فرزند نسبت به مادر خود نیست. بنابراین مباح بودن ترک پوشش در برابر بعضی محارم نیز به ملاک عُسر و حَرَج است و ما این نکته را که ملاک عُسر و حَرَج است از آیه ۵۸ سوره نور استفاده کردیم که می فرماید:

«لَیْسَ عَلَیْکُمْ وَلَا عَلَیْهِمْ جُنَاحٌ بَعْدَهُنَّ طَوَّافُونَ عَلَیْکُم بَعْضُکُمْ عَلَى بَعْضٍ»؛ «گناهی بر شما و آنان نیست که آزادانه با شما رفت و آمد داشته باشند»

بعضی از مفسرین از قبیل صاحب کشاف نیز در ذیل همین جمله بدین نکته اشاره کرده اند.همان طور که مکرر گفته‌ایم چون این استثناها از ناحیه حرج است نه این‌که ملاک تحریم وجود نداشته باشد، بنابراین هر قدر تستر بیشتر رعایت شود بهتر است، یعنی جدایی زن و مرد، پوشش، ترک نظر و هر چیز دیگری که انسان را از حریم مسائل جنسی دور می کند رجحان دارد و مادامی که ممکن است باید مراعات گردد.[۱] و بیش از مقدار معمول و متعارف پیدا نباشد. لذا پوشش زن و دختر در نزد محارمش باید به صورتی باشد که مستلزم مفسده ای نباشد.

 

 

کیفیت پوشش در برابر محارم

همان گونه که پدر و مادر وظیفه دارند در جلوی فرزندان برهنه نگردند و مشغول لذت‌های جنسی نشوند، فرزندان بالغ، به ویژه دختران جوان نیز باید نسبت به مقدار پوشش خود دقت داشته باشند؛ زیرا چه بسا نحوه پوشش نامناسب دختران جوان، باعث تحریک جنسی دیگر محارم، مثل برادر، دایی و عموهای جوان خویش گردد. محرم بودن هر چند از میزان محدودیت می‌کاهد، ولی میل جنسی را از میان نمی‌برد.[۲] بنابراین لازم است دختران در برابر محارم خود نیز از هرگونه عملی و یا پوششی موجب گمراهی و ترتب مفسده ای باشد بپرهیزند علاوه بر این از نظر شرعی اگر خانمی یقین دارد که محارم وی، نگاه همراه با لذت جنسی به او می کنند باید خود را بپوشانید.[۳]

بنابراین همان‌گونه که فضای خانواده در قالب محارم نسبی و سببی باید صمیمی باشد، باید مرزهای اخلاقی هم رعایت شود؛ از همین‌رو بهتر است زنان و دختران خود را به مرز حلال و حرام محدود نکنند بلکه برای مصونیّت خود و دیگران از لغزش گاه ها از لباس های تحریک کننده پرهیز نمایند.

 

 

پی نوشت ها

[۱] – ر.ک: مجموعه آثاراستادشهیدمطهر ی(مسئله حجاب)، ج ۱۹، ص ۵۲۹٫

[۲] – محمدعلی سادات، رفتار والدین با فرزندان، ص ۹۳٫

[۳] – رساله مراجع، ج۲، م ۲۴۳۷٫


اگر میخاید خودتون رو گول بزنید در مورد مردان، حرفی نیست. گول بزنید. اونی که دروغ میگه و نیت خودش رو خوب جلوه میده بعد که پاش بیفته ضرر میزنه و به شدت هم ضرر میزنه و ول میکنه میره. صلاح مملکت خویش خسروان دانند. 
 سلام
   شما پای مردان که میاد وسط خودتون رو با این توجیه مسخره که ذات مرد حیوانی هست غالب مردها حیوان انند و..گول میزنید صورت مسئله هارو پاک میکنید 
وقتی یه زنی بخواد خود نمایی کنه مام میتونیم بگیم ذات زن اینکه دوس داره دیده بشه دست خودش نیست اگر خودش نخواد هیچکسی هم نمیتونه بهش آسیب بزنه از اینکه زیبا و با نشاط توی جامعه بچرخه رو دوست داره،
شما فقط وقتی بحث زن پیش میاد از اینکه عمل صالح چیه و چه عملکردی درست هست بحث میکنید چون زن نیستید  و در اون جایگاه قرار نگرفتند از دور یه نظر میدید که آره این روش  قرآن و پیامبر و امام معصوم و...است و درستش اینه اما همینکه به خودتون میرسه یادتون می‌ره چی درسته چی غلط خیلی راحت و با وقاحت تمام به صورت ما نگاه میکنید میگید مردا ذاتشون اینه دیگه ام اصلا مهم نیست که درست چی هست و مشکل صورت مسئله چیه اونجا که ما ایراد میگیریم مگر نه اینکه اگر زن خودنمایی می‌کنه چون اصل عملش مشکل داره پس نباید اینطور باشه وگرنه زن هم می‌تونه با اون توجیه شما با اون چیزی که در سرشتش آغشته شده پیش بره و متوقفش نکنه و بگه آقا من لذت میبرم مردا بدذاتا منم مشکلم اینه غالب زنها هم اینطوریه 
آقا به شخصه خسته شدم از عذاب وجدان از اینکه اگه یه تار موهام معلوم باشه میرم جهنم از اینکه اگه چادرم بیفته انگار از خط زدم بیرون بسته دیگه خسته شدم ما حتی نمی‌تونیم اون تیپی که اگه داشته باشیم باهاش حالمون خوب میشه رو روی پروفایلمون بزاریم .
مام اون پسرایی که میرن باشگاه سیکس پک میزنن با تاپ دخترونه میان جلو ما می‌بینیم تحریک میشیم اونا ک شلوار کوتاه می‌پوشن اونا ک پنککشون تو اتوبوس میفته زیر پا ما اونا که ریمل میزنن رو میبینیم و شاید خوشمونم بیاد یه زیر چشمی هم به اونا بندازید که اسلام در خطر نیفته تا باور کنیم که مدافع اسلامید و دلسوخته اهداف  نظام .
پاسخ:
🔆متن شبهه:


اگر افراد از کودکی ‌در محیط آزاد رشد کنند در آینده با دیدن زنان بی حجاب تحریک نمی شوند . هنر این است که اگر زنی بی حجاب بود خود افراد به خودشان اجازه ندهند مزاحم او بشوند

 
🔆پاسخ شبهه: 

1⃣نگاه جنسی مرد به زن و زن به مرد را خداوند متعال در خلقت به وجود آورده است و در دین نیز احکام این جاذبه را بیان نموده است . در جوامع به اصطلاح، مدرن، برای اینکه از سویی زن را وادار کنند تا زیبایی ‌ها و جاذبه‌ های جنسی ‌اش در کوچه و خیابان و محل کار به صورت رایگان در معرض دید مردمان بوالهوس قرار دهند ، و از سویی دیگر فساد را ترویج کنند ، همه چیز می گویند . هر چند که خودشان هم قبول نداشته باشند.

🔎@GhararGahShayeat

2⃣ از جمله اینکه اگر "چنانچه کودک در محیط آزاد رشد کند ، در آینده با دیدن زنان بدحجاب تحریک نمی شود" این امر، بر فرض صحت، ظلم به آن کودک و به بالتبع جامعه مردان و زنان است . چرا که سبب بیماری او شده ‌اند . سلامتی در این است که مرد با دیدن بدن زن و جاذبه ‌های جنسی زن تحریک شود و اگر کسی تحریک نمی شود ، حتماً باید به پزشک مراجعه کند . پس اگر استدلال این است ، باید از زنان بخواهند تا به شدت حجاب خود را رعایت کنند تا مبادا مردان از همان کودکی از مردی بیافتند و در سنین بلوغ و بعد از آن نیز با دیدن بدن زن تحریک نشوند.

3⃣آیا در آمریکا و اروپا که کودکان از همان سنین کودکی همه چیز می بینند و نه تنها بد حجابی ، بلکه نیمه عریانی و عریانی نیز برایشان عادی است ، کشش و تحریک جنسی پسران و مردان تعطیل شده است و دیگر با دیدن بدن نیمه عریان ، جاذبه‌ های جنسی زنانه و ... تحریک نمی شوند ؟! پس چرا فساد و فحشا و تجاوز (حتی به کودکان) ، در آن دیار بخصوص در بین اقشار هنرمند که بیشتر از همه با عریانی سر و کار دارند به مراتب بیشتر از همه جاست به نحوی که به طور روزمره اخباری از تجاوزات جنسی کارگردانان، تهیه‌کنندگان و بازیگران معروف در صدر اخبار دنیا قرار میگیرد؟!

🔎@GhararGahShayeat

4⃣اینکه من هر کاری انجام دهم به کسی ربطی نداشته باشد ، نه تنها تبلور آزادی نیست ، بلکه عین دیکتاتوری و ضایع کردن حقوق دیگران است.

🔎@GhararGahShayeat

5⃣اگر چشم همه چیز می بیند ، پس همه چیز باید ضمن زیبایی ، سالم نیز باشد ، نه اینکه بگویند : اگر شما نمی پسندی ، نگاه نکن . در کشورهای پیشرفته ، این امر را در ساختمان‌ سازی ، خودرو سازی ، ترافیک ، صدای بوق خودرو ، تمیزی دیوار های شهر ... و هر چیزی که به حقوق مردم [از دیداری ، شنوایی ، بویایی ، لمسی و ...]، مربوط شود رعایت می کنند و برای تخلف از آن نیز جریمه ‌های سنگین چند هزار یورویی یا دلاری به انضمام دو ماه تا دو سال زندان گذاشته ‌اند ، و نامش هم مدرنیته و دموکراسی است ، نه زور ، اجبار ، دیکتاتوری و ... ؛


6⃣چطور شد به مسئله "زن" که می رسد ، دیگر نه سلامت شرط است و نه امنیت و نه فرهنگ و نه هیچ چیز دیگری ، و می گویند : یا نگاه نکن ، یا تحریک نشو. 

🔎@GhararGahShayeat

7⃣دقت شود که "حجاب" زن ، یا بد حجابی او ، قبل از هر شخص یا جامعه‌ ای ، به خودش منفعت یا ضرر دارد . اوست که خود را تحقیر می کند تا مانند جنسی عرضه شده به او نگاه کنند و در اینصورت او دیگر کرامت انسانی ندارد؛ اوست که خود را در معرض هوس‌ ها قرار می دهد و در نهایت نیز به دام یا مهلکه می ‌افتد . اما با تبلیغات به او القا می کنند که این یعنی "آزادی و هنر" . لذا اینگونه به استثمارش می کشند ؛ به خود زنی وادارش می کنند و بدون هیچ جیره و مواجبی به بیگاری جنسی ‌اش می کشانند . و البته شیاطین بزرگ ‌تر ، بهره ‌های اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و ... بیشتری نیز می برند .

🔎@GhararGahShayeat

8⃣خداوند متعال در قرآن کریم ، از سویی به زن و مرد ، امر به تقوا ، تزکیه ، حجاب ، عفاف و سایر صفات کمالیه نموده است و از سوی دیگر ، به مرد و زن امر کرده است که چشم از نامحرم فرو بندند . چرا که معنا ندارد یک طرف مجاز باشد جاذبه‌ های جنسی خود را در معرض دید عموم قرار دهد و همه را تحریک کند و به طرف دیگر بگویند : تو نگاه نکن یا خودت را کنترل کن تا تحریک نشوی . مثل این است که هوا را آلوده کنند و بگویند : تو نفس نکش و یا بیمار نشو . ( نور / 30 و 31)

🔎@GhararGahShayeat

9⃣دستور العمل‌ های شخصی و اجتماعی، باید معقول و حکیمانه باشد تا شخص و جامعه رشد کنند و به تعالی و رفاه برسند ؛ نه شعاری و البته توأم دروغ و حیله.

نشر این پیام صدقه جاریه است.

✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است

👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w

‌شماره شبهه : 1750

🔆متن شبهه:

مرد گفت : وقتی بی حجابی، انتظار امنیت نداشته باش!
گفتم چرا !؟
گفت : دخترِ بی حجاب در کوچه و خیابان مانند گوشتی در دریاست 
مگر می شود گوشتی بدون محافظ در دریا رها باشد ،
و انتظار بلعیده شدن توسط کوسه نداشته باشد ؟‌!
- هیچ نگفتم تنها به قدرت تفکرش که از کار افتاده بود خندیدم !
تنها به حرف های تکراری
به عقاید و توهینی که به خود و همجنس هایش می کرد خندیدم !
به خود می گفت کوسه ! به خود می گفت درنده؛ وحشی؛
خود را جانداری می پنداشت که برده ی غریزه ی خویش است...
جانداری که قدرت تفکر ندارد !!!
جانداری که با دیدن دو تار مو، خوی درندگیش اوج می یابد!!
و من از تمام معلم های دینی متنفر گشتم که مغز ها را شستند!!
که مردها را گرگ ، و زنها را طعمه نامیدند!!!
و همه ی ما اینها را باور کردیم ، فارغ از اینکه ما حیوان نبودیم !
فارغ از اینکه غریزه ، فرمانروای موجودیت مان نبود !
و چه گوسفند وار به دنبال پوشش و پنهان شدن برای رهایی از دست گرگان بودیم...
چه توهین ها که به هردو جنس واردشد ...
و آن را عفت نامیدند...

🔆پاسخ شبهه :

🔎@GhararGahShayeat

1⃣غرایز انسان و حیوان مخصوصا غریزه ی جنسی چیزی نیست که با ظاهرسازی و تیپ و رفتار روشنفکرانه بشود آن را پنهان کرد.
پشت بسیاری از قیافه های به ظاهر بسیار مودب و مثبت، حیوانیتی کثیف و توطئه گر نهفته شده که حرص و طمع بی پایانی را در پشت چهره ای حق به جانب پنهان کرده است.
صادقانش به آن اعتراف کرده و خود را می پایند و دروغگویان برای سوء استفاده، از دارندگان چنین عقایدی طرفداری می کنند. 

🔎@GhararGahShayeat

2⃣لذا خداوند خالق زیبائی ها مقرراتی را هم برای رعایت حریم عفاف خانواده ها قرار داده تا راه را بر راهزنان عفت و دزدان حریم پاکی ها ببندد تا بدینگونه زنان پاکدامن را که معمولا از درون مردان هوسباز خبری ندارند حفظ و آنان را به راه خوب انسانی زیستن هدایت کند. تا با مراعات این قوانین از آلودگی و هرزه گی در جامعه جلوگیری کرده، هوس ها کنترل و استعدادهای والای انسانی شکوفا گردد.

🔎@GhararGahShayeat

3⃣انسان هم غریزه دارد و هم قدرت تفکر!
قدرت تفکر تا جایی امکان کنترل غریزه را دارد که نیاز طبیعی انسان برآورده شود
در غیر این صورت ، غریزه غیر قابل کنترل می شود.
به همین جهت است که دین اسلام با در نظر گرفتن نیازهای طبیعی انسان مؤکداً به ازدواج امر و از ترک آن نهی نموده است.

🔎@GhararGahShayeat

4⃣اما اشکال کننده ظاهراً یا نمی داند غریزه چیست یا نمی خواهد بداند!!!
شما چه بخواهید و چه نخواهید، قدرت این غریزه برخلاف زنان، درمردان بالاست! بطوری که در خلقت؛ مردان : زن طلب و زنان : کودک طلب، خلق شده اند تا نسل بشر ادامه یابد.

🔎@GhararGahShayeat

5⃣اما نوع بانوان به دلیل خلقتشان قادر به درک این غریزه ی قوی مردانه نبوده و اصرار دارند که مردان را به دو قسمت با غریزه ی حیوانی و با تفکر انسانی تقسیم کنند؛
که در مقابل این طرز فکر، مردان عملاً به دو گروه راستگویان و دروغگویان تقسیم شده اند.
🔹راستگویان گروهی هستند که به غرایز قوی مردانه خود اعتراف داشته و از بیان حقیقت واهمه ای ندارند. البته انتظار این گروه آن است که همانطور که آنان چشمان خود را از هرزگی می پایند، زنان نیز با حفظ حریم عفاف از اعمال قدرت جاذبه و دلربائی زنانه در جامعه خودداری به عمل آورده و آن را به محیط خانه اختصاص دهند.

🔹اما گروه دوم برای سوء استفاده خود و شعار اینکه مثلا گل زیبا را باید بوئید با قیافه ای حق به جانب و ظاهری آراسته و خودنگهدار دیگران را به باد مسخره گرفته و آنها را بندگان شکم و زیر شکم لقب داده و به فریب خود و دیگران می پردازند و منکر قدرت غریزه ی مردانگی خود می شوند! و چه خطرناکند این دسته!!! 
چرا که در پس انکار دروغین خود، هر لحظه مترصد فرصتی برای بهره برداری هستند. راستی چه رقت انگیزند مردانی که مردانگی شان را انکار و از پشت به زنان خنجر می زنند!!!

🔎@GhararGahShayeat

6⃣راستی اگر غریزه این همه قابل کنترل بود، چرا زنان میل به رخ کشیدن زیبایی خود را دارند؟!! و آیا تمام این تلاش های نواندیشان فمینیست به خاطر همین موضوع نیست؟!! که راحتی را در آزادی حیوانی و رهائی از هر قید و بندی می دانند و آن را در کشف حجاب و روابط آزاد جنسی خلاصه می کنند!!!

7⃣پس توجه کنیم که غریزه جنسی را نیز همانند دیگر غرایز تنها تا جایی می شود با تفکر کنترل کرد! همانطور که گرسنگی را!

🔎@GhararGahShayeat
منبع: آرمان مهدویت

نشر این پیام صدقه جاریه است.

✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w


اینم خودم اضافه کنم برخی میگن ما آرایش میکنیم میایم بیرون، مَردا بیخود میکنن نگا میکنن😳

جواب اینه مگر آرایش هدفی غیر از این داره که منو زیباتر از اونچه در واقعیت هستم ببین؟ آراستنِ خود در بیرون از خونه، معنای اصلیش اینه که من میخام زیباتر توسط دیگران دیده بشم، پس اینکه کسی آرایش کنه، لباس بدن نما بپوشه، بعد بگه حالا کسی منو نگاه نکنه اصلاً نقض غرض و عجیب‌ترین حرف ممکن هست. در مورد مردان و لباس‌های تنگ و نامناسبی که میپوشن هم دقیقاً همین حکم جاریه. معنای مستقیم اونم اینه که لطفاً منو ببین!!!

همه‌ی سخن اینه که مردا سه دسته هستن، یه عده‌ای مثل حضرت یوسف علیه السلام هستن که با حجاب و بی حجاب براشون فرق نمی‌کنه و خودشون رو از گناه بر کنار میدارن، اینا تعدادشون خیلی کمه، دسته‌ی دوم مردایی هستن که در سمت مقابل هستن و اونا هم با حجاب و بی حجاب براشون فرق نمی‌کنه و در هر حال برای هر مونثی ایجاد مزاحمت میکنن، اینا بیمار جنسی هستن. حجاب از اول هم برای مصونیت در برابر بیماران جنسی نبوده، چون اونا با حجاب از سر راه کنار نمیرن. اما دسته سوم بسیاری مردان دیگر هستن که پیام لباس رو درک می‌کنن. وقتی زنی، تن خودش رو راحت و مجانی در معرض نگاه قرار میده خب نگاه میکنن و تعرضات کلامی و غیر کلامی میکنن و ایجاد مزاحمت می‌کنن و استدلالشون هم اینه که اگر این زن اهلش نیست پس چرا اینجوری اومده بیرون؟ - اصلاً کار به صحت و سقم این استدلال ندارم، فعلاً بحث من این نیست که آیا زنان بدحجاب، اهلش هستن یا نه، دارم دید مردان رو گزارش می‌کنم، بسیاری از مردا معتقدن اگر زن بدحجاب، مخالف باشه و دوس نداشته باشه کسی نگاه آنچنانی بهش بکنه، خب آنچنانی لباس نمیپوشه، وقتی اینجوری لباس پوشیده پس لابد مشکلی با این نگاه‌ها نداره - در مقابل، همین مردا وقتی زنی خودش رو حفظ میکنه و حواسش به خودش هست، یا اصلاً مزاحمش نمیشن یا خیلی کمتر مزاحمش میشن. خوشمون بیاد یا نیاد و مخفی بکنیم یا نکنیم توی همه‌ی جوامع، پیشرفته یا غیر پیشرفته، اروپایی یا غیر اروپایی، مسیحی یا غیر مسیحی، اکثریت مردا توی همین دسته سوم هستن و نه توی اون طبقه‌بندی اول یا بیماران روانی. حجاب هم برای برکنار موندن از آزار و اذیت همین دسته از مردان هست.

♦️ آیا حجاب، محدودیت است؟

🔹همه‌ی ما میدونیم که هر کسی با لباسی که توی اجتماع میپوشه داره پیامی رو به بقیه میده. کسی که لباس با تشخص می‌پوشه، در وهله‌ی اول، احترام بیننده رو بر می‌انگیزه هر چند بعداً با رفتارش خلاف اون احترام رو مخابره کنه و بالعکس کسی که لباسی میپوشه که نوعی دیگر است هم به همچنین. 

🔹در این میان، خانومی که توی اجتماع، لباسی میپوشه یا به نحوی خودشو آرایش میکنه که داره به بیننده این پیامو میده که من جسمم و ظاهرم مهمه، چ خودش بخاد چ خودش نخاد، بینندگان، مخصوصاً مردها اونقد در همین ظاهر، متوقف میمونن که دیگه کاری به روحش و کرامتای انسانیش ندارن. 

🔹چرا اینطور هست؟ علاوه بر تربیت ناشدگی و ایضاً چشم‌چرونیِ بسیاری از مَردا یه دلیل دیگشم اینه که چون خودش داره این پیام رو میده که ظاهرمو ببین، خودش داره فضا رو میبره به سمت نگاه‌های غیر انسانی و جنسی به زن، خودش داره میگه منو به عنوان یه ابزار ببین و ازم لذت ببر. 

🔹توی همچین موقعیتی، اگر یه مرد بی تربیت، پیدا شد، تعرض کلامی کرد، متلک گفت، نگاه جنسی کرد، ما حتماً محکومش میکنیم، اما اون خانوم هم نباید سهم خودشو نادیده بگیره. 

🔹تو خودت، حتا اگر چنین قصدی هم نداشته باشی، با نوع لباس پوشیدن و آرایشت داری میگی منو اینجور ببین، ببین من چقدر فلانم و بهمانم!!! بعد اگر مردِ بی تربیتی همون پیامی که خودت مخابره کردی رو توی صورتت گفت دیگه اگه بهش بگی «ایکبیری» ، اون مرد حق داره سردرگم بشه که اگر این خانوم این کاره نیس، پس چرا خودشو این شکلی کرده؟ مگر هدفت این نبود به من نشون بدی خیلی دلنشین ووو هستی! خب منم که همینو بت گفتم!!! حالا گیرم با چاشنی طنز! 

🔹این وسط، اونوخ، حجاب ینی چی؟ ینی من بت اجازه نمیدم منو مصرف کنی. من انسانم، جذابیتام مال کسی هست که روحم مال اوست، عشقم مال اوست، اما در مقابلِ توی غریبه، من فقط انسانم، منو انسان ببین، ابزار نبین. 

🔹ممکنه مَردایی هم باشن که با خانومای بدحجاب، بیشتر بگو بخند کنن یا بیشتر به ظاهر، احترامشون کنن، این امر، نباید این توهم رو به وجود بیاره که پس، بدحجابا محترم‌تر هستن توی چشم مَردا، بر عکس، چرا اون مردِ چِش چرون، زنِ بدحجاب رو تحویل میگیره و از زن محجبه گریزون هست؟ چون زنِ بدحجاب، به رایگان داره مصرف میشه و زنِ محجبه خودش رو در اختیار، قرار نداده، طبیعیه که آدم، به لقمه‌ای که راحت میره توی گلو، بیشتر احترام میکنه، تا لقمه‌ای که گلوگیر هست!!!! چرا؟ چون میخاد لقمه رو ببلعه!!! 

🎯 نتیجه‌ی اخلاقی : قضیه خییییییلی ساده‌س، لباس، هرررر لباسی، یه پیام داره، نمیشه لباسی بپوشی که هر کی ببینه یه پیام خاصی بگیره، بعد اونوخ بگی جهنم! من این پیام مد نظرم نبود!!!! اونوخ برات مشکل درست میکنن توی اجتماع و کرامتت رو ازت میگیرن. 

🎯 نتیجه‌ی اخلاقی 2 : عمیقاً معتقدم اگر اصل ما رعایت حرمت و کرامت زن باشه، حجاب، محدودیت نیست، مصونیت است. همین.

♦️خطاب به زنان و دختران محترمی که فک میکنن آراستن خود جلوی بقیه، جزء اقتضائات ذات بیرون رفتن هست! شعر از علی حیات‌بخش. 

نقاشی‌ات را تا نشویَد اشک
از دیده‌ی گریان گریزانی
آرایشت، آرامشت را برد!
حتی تو از باران گریزانی

بیرون بیا بهتر ببینیمت!
بانوی پشت بوم نقاشی!
در روز روشن از چه میترسی؟
میترسی از اینکه خودت باشی؟!

قدری خودت باش و خودت را باش!
شخصیت آدم نقابش نیست
باید درونت را بیارایی
ماهیت آیینه، "قابش" نیست...


👌خیلی دوس داشتم این شعر ساده رو. ینی اگر کسی فقط و فقط به مفاهیم همین چند بیت، درست فک کنه دیگه نیازی به هیچ سخنرانی و اینطور مسائلی نیست. فاعتبروا یا اولی الابصار...

🔴 بانوی پشت بوم نقاشی!!! چ تعبیر زیبایی هست! هر کی ندونه فک میکنه شاعر داره از یه زن نقاش حرف میزنه!!!! 
جالبه.... حتی قشر حقوقدان هم به خودش اجازه میدن در مورد شخصی ترین انتخاب انسان ها نظر بده و تجزیه تحلیلش کنه... زن هر کاری میکنه از منظر شما صرفا جهت خودنمایی هست...شما خودتون روزی یه دست کت و شلوار میپوشی پس حتما قصدت خودنماییه و الا مگه داشگاه شویه لباسه که هر روز یه تیپ میزنید!؟  ایران جاییه که زن ها حتی درمورد انتخاب تصویر پروفایلشونم حق انتخاب ندارند... چرا نحوه عکس پروفایل انتخاب کردن آقایون رو اینجور زیر ذره بین قرار نمیدین!؟ در عجبم از این ریز بینی های غیر منطقی و مسخره... از نظر من خیلی از رفتارهای شخص شما هم جهت خودنمایی هست... واقعا ادم زورش میاد که هر کاری میکنه از دید مردانی نظیر شما پای خودنمایی گذاشته میشع
پاسخ:
اگر من لباس عوض می‌کنم هفته به هفته کارم خلاف شرع نبوده، در مورد نحوه‌ی پوشش خانم‌ها با رعایت حریم شرعی هم امکان تنوع هست.
آقایون هم اگر مقررات شرعی پوشش رو در انتخاب تصویر پروفایل رعایت نکنن قطعاً کارشون اشتباه هست و باید زیر ذره‌بین برن اما فراوونی این امر در آقایون نسبت به خانوما احتمالاً هزار به یک هست بنابراین اولویتی ندارن. 
تصویر و پوشش آدما در حریم عمومی، امری شخصی نیست. اگر ما رفتیم متعرض عکس داخل کامپیوتر آدما شدیم و گیر دادیم به بدحجاب بودنشون توی آلبوم شخصیشون ایراد جنابعالی وارد هست. ولی پروفایل، امری شخصی نیست مثل اینه که کسی بدحجاب بیاد داخل جامعه و بگه ناراحتی نبین! 
والا جناب شاهرخی ما تو فضا مجازی پلاس نیستیم تلگراممون هم اتوبان نیست هر آدمی حدودی برای خودش داره و با خانواده اش معاشرت داره چرا اینجوری برداشتید که همه پسرا بد ذات توی تلگرام ما حضور دارند و داریم ضمیمه رو براشون فراهم می‌کنیم .ما بجز خانواده و افراد محرم و شما کسی رو در تلگراممون نداریم فک میکنیم استادمون هم اون ویژگی هارو ندارید که می‌فرمایید پس اصلا با دستتون موافق نیستم .
پاسخ:
ایضاً همون شعر پایان کامنت قبلی. صلاح مملکت خویش خسروان دانند. 
  • گوشه نشینان آلتونا
  • بسمه تعالی.
    اصن اون بهشتی که من قراره با شما ها وارد بشم رو نخواستم .اصن میدونید چیه پسر نوحم با ما نشست که بد شد ،کاش زنده به گور میشدیم این خفت و خاری هارو نمیدیدیم .

    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.
    بسیار ممنونم از جنابعالی بابت اظهار نظری که بیان فرمودید. 
    سلام علیکم .
    والا بنده یکی از مصداق های همین پست هستم .تا بحال از این زاویه به قضیه نگاه نکرده بودم دیگه دارید شورشو در میارید فلسفه حجاب تا اونجایی بود که یک آقای به اصطلاح با ذاتی خراب تحریک نشه و...عواقب بد حجاب و...اینارو گفتیم جهنم و ضرر باش می‌پوشیم که آاااااسیب نبینیم یه موقع و به ضرر خودمون نشه ،نمیدونستم عکس پروفایل هم روی ذات بد جنس مرد تاثیرگذاره و اون فک می‌کنه الان اون مصداق  ماییم و فریب میخوره و...
    توی هیچ جایی قانونی نداریم که عکس پروفایل باید چ ویژگی هایی داشته باشه به شما چه که عکس پروفایل چه ویژگی هایی داشته باشه نرید ببینید بپرسید شما جواب میگیرید واااللللللا.هر طور دوس داشته باشیم پروفایل انتخاب میکنیم .

    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.
    دقیقاً به همون دلیل که حجاب در دنیای واقعی خوبه چون جلوی مزاحمت مَردای شهوت‌ران رو میگیره - که تعدادشون هم کم نیست توی همه‌ی جوامع، ایران و آمریکا هم نداره - دقیقاً به همون دلیل منتشر نکردن عکس بی‌حجاب در پروفایل هم همین کارکرد رو داره. اصولاً هیچ تفاوتی بین فضای مجازی و واقعی وجود نداره. همون مَردای مزاحم توی فضای مجازی هم هستن و تازه بیشتر هم هستن چون میتونن هویتشون رو مخفی کنن و بیشتر ایجاد مزاحمت کنن. به پاسخ من در کامنت قبلی هم مراجعه بفرمایید در صورت تمایل. حکم اسلام در مورد ضرورت رعایت حجاب، مختص فضای حقیقی نیست و شامل فضای مجازی هم میشه. میفرمائید نه؟ استفتاء کنید از مرجع تقلیدتون. 
    به قول شیخ اجل سعدی شیرازی :
    من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم 
    تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال. 
    سلام . خیلی خندیدم 😂
    من تو اینستاگرام و جاهای دیگه عکسی ندارم و فقط برای دیدن پستهایی که دوست دارم و مطالب تو این فضا ها هستم اما شده گاهی مطلبی رو کامنت میذارم و بعد دیدم اونایی که حرف منو نپسندیدن بجای نقد حرفم  بهم میگن حتما خیلی زشتی که عکستو نذاشتی یا بدبخت فیک و ازین جملات ملاطفت آمیز 😁
    کلا خیلی ها هم حتی از دوستای محجبم میگن چرا پروفایلت عکس خودت نیست اعتماد به نفس داشته باش یا میگن تو که مشکلی نداری چرا عکس خودت نمیذاری و یا میگن عکس خودت بذار حس بدی به ما القا میکنی نمیبینیمت و ... 
    خب درواقع من یادمه قبلنا یه عکس حتی باحجاب رو ما قایم میکردیم و آلبومامون دم دست نبود و حتی خیلی ها عکس بی حجاب نمیگرفتن و قیدشو کامل میزدن چون میگفتن اینو بالاخره ممکنه کسی ببینه . الان چی تغییر کرده معیار . معیار ،زیبایی ظاهری شده اونم از نوع مصنوعی  و  ساختگیش.  چون با لوازم آرایش و روتوش و لنز دوربین هست . درواقع اونیکه تو عکس هست با واقعیت کلی فرق میکنه . بیشتر دخترا جوری شدن که بدون آرایش اصلا اعتماد به نفس ندارن . و تصویر ذهنی ای که از خودشون دارن از پشت همون لنز دوربین هست و تحمل خود واقعی اینور دوربین و بدون آرایش از خودشون رو ندارن . وقتی ملاک شد ظاهر و اون ظاهر شد همه چیز طرف این اتفاقها میفته . الان در دنیای ماسک و تظاهر و مجازیم و حتی آدما دیگه خودشونو تشخیص نمیدن که چقدر از خود واقعیشون فاصله گرفتن متاسفانه ....ولی همه ما یه روزی مجبوریم با خود واقعیمون روبرو بشیم دیر یا زود ...
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.
    تصویر یه زن، سرمایه‌ای است برای اون زن، چرا اجازه داده بشه در دست افرادی قرار بگیره که لیاقتشو ندارن، تازه بگذریم از اینکه قرار دادن تصویر، درست مثل متصاعد کردن بوی گُل، موجودات مزاحم رو میکشه به سمتت. منتها خب متأسفانه بعضی از زَنا با همین موجودات مزاحم، خوش هستن و اصلاً برای جلب همین موجودات هست که از خودشون عکس بدحجاب منتشر میکنن! بعد هم که مزاحما دورشون رو می‌گیرن طرف رو میکِشن به فُحش که مزاحم ایکبیری! برو گم شو!
    خب تو خودت دام پهن کردی این بدبخت هم گیر کرد توش! 
    سلام 
    بعضیا هم خونوادشون کارشون ندارن منتها چون هنوز یکم وجدانشون بیداره آروم آروم با طی این مراحل وجدان خودشون رو گول میزنن و کاملا میخوابوننش
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.
    دقیقاً موافقم. تکمله‌ای خوب بود بر این مطلب. 
    با عرض سلام خدمت استاد شاهرخی
    تا حالا از اینجوری به چیر ساده‌ای مثل پروفایل افراد نگاه نکرده بودم خیلی جالب بود و جا داره به افرادی که این همه فسفر سوزوندن تا این مراحل رو طی کنن خسته نباشید بگم
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.
    بزخی زَنا برای خودنمایی به هرررررررررررررر وسیله‌ای متوسل می‌شن اینا که چیزی نیست. ابتکاراتی دارن محیرالعقول اصن! 
    عالی بود . کاش هیچ وقت تلگرام وارد زندگی مون نمی شد.  

    پاسخ:
    دست نویسنده درد نکنه. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">