عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

خاطرات تدریس قسمت 101 - موبایل در کلاس

سه شنبه آذر ۱۳ ۱۳۹۷، ۰۹:۴۸ ب.ظ

یکی از انتقاداتی که دانشجویان محترم به من می‌کنن و از قضا همین امروز هم یکیشون گفت اینه که واقعاً شأن ما دانشجوا فراتر از اینه که مث بچه مدرسه‌ای‌ها به ما بگی موبایل سر کلاس درنیارید و اگر صدایی از موبایل دربیاد منفی میذارم. این چه مسخره‌بازیه.

اونوخ من سر کلاس دانشجویان کارشناسی ارشد دقیقاً به علت رعایت همین شأن و شؤون، ممنوعیتی برای استفاده از موبایل بیان نمی‌کنم، با خودم میگم بالاخره هر کدومشون سنی ازشون گذشته، خودشون متوجه هستن که سر کلاس نباید از موبایل استفاده کنن. 

بعد وضعیت، سر کلاس همین ارشدا اینجوریه که کلاس، کاروانسراس اصن. مدام میرن بیرون و میان برای جواب دادن به تلفن. سر کلاس هم نفرات متعددی ازشون مدام در حالیکه کمرشون قوز کرده، سرشون توی گوشی موبایل هست. البته وختی هم اعتراض می‌کنم فوری میگن استاد ما داشتیم قانون رو چک می‌کردیم!

امروز که دیگه شاهکار بود! سر کلاس متون حقوقی ارشد، یکیشون رو می‌بینم مدام سرش توی گوشیه و فقط در جایی که دارم متن، ترجمه می‌کنم می‌نویسه و سرش رو از روی گوشی برمی‌داره. ینی وختی هر دفه من، متن انگلیسی رو می‌خوندم ایشون هی سرش میرفت توی گوشی و وختی هر دفه متن رو ترجمه می‌کردم سرش می‌رفت توی جزوه. موبایل-جزوه، موبایل-جزوه، موبایل-جزوه، بهش تذکر دادم فلانی موبایل رو ول کن، حواست به جزوه باشه. گفت چشم. دوباره دیدم من دارم متن انگلیسی می‌خونم ایشون سرش توی موبایله. گفتم فلانی حواست به جزوه باشه، گفت چشم. متن رو ترجمه کردم و رفتم جمله‌ی انگلیسی بعدی رو بخونم دیدم دوباره سرش رفت توی موبایل! میگم فلانی هی میگی چشم، دوباره میری توی موبایل! حرفی زد که دیگه آاااااااااااخرش بود، گفت آخه استاد، فوتباله الان. دارم بازی رو می‌بینم!!!!! اصلاً هم فکر نمی‌کرد داره کار بدی می‌کنه ینی کاملاً جدی با لحنی گفت که دیگه من گیر بهش ندم. راحت گفت خب فوتباله. دارم فوتبال می‌بینم! 

ینی هزاران بار بر دست و پای بلورین خودم بوسه زدم!!!!! که سر کلاس کارشناسی‌ها موبایل رو مطلقاً ممنوع کردم، از ترم بعد، رودرواسی رو میذارم کنار، سر کلاس ارشدا هم ممنوعش می‌کنم!!!! مثلاً ارشد هستن! وای به حال وختی که توی کارشناسی‌ها موبایل، آزاد بشه. من حیا می‌کنم و به خاطر شأن دانشجویان ارشد بهشون تذکر نمیدم اونوخ این بزرگواران، اینجوری جواب احترام منو میدن. سر کلاس، اونم کلاس من، فوتبال تماشا میکنن!

راستی امروز یکی از همین ارشدا توی برگه‌ی نظرخواهی نوشته بود شما - ینی من - قسط و قوله این چیزا ندارید؟ یکسره گیر دادید به درس و دانشگاه؟ برو یه کم پول درآر :-(

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۸ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۴)

خب این اخلاق که تایید شده نیست که سرکلاس درس بچه ها مشغول با گوشی باشن،منظورم این بود بعضی افراد نمیتونن از علایقشون بگذرن،هرکسی اخلاقی داره،مثلا من خودمو مثال میزنم من از وقتی تلگرام فیلتر شد هیچوقت دیگه استفاده نکردم،وبه همین راحتی گذشتم،ولی دوستان من هنوز از تلگرام استفاده می کنن نمیتونن ازش بگذرن،گاهی علایق آدما روی همه چیز پا می ذاره،ولی این به معنای تایید نیست.
پاسخ:
اگر فرمایش جنابعالی در پایان کامنت قبلی به معنای تأیید رفتار نبود پس من از جنابعالی عذرخواهی می‌کنم. اشتباه متوجه شدم. 
سلام علیکم . خدارو شکر 🌹🌹
نه استاد شاهرخی به کسی مثبت نمیدن . فقط تا سقف دو نمره از کسایی که استفاده بی مورد از موبایل کردن و یا اون مواردی که مورد نظرشون هست رو رعایت نکردن کم میکنن با هیچکس هم شوخی ندارن . میگن همین شماها فردا پدرو مادر میشید یه مشت گودزیلا تحویل جامعه میدید . 😂باید همینجا ادبتون کنم 
پاسخ:
احسنت. ایشون یه استاد درست و حسابی هستن. 
سلام استاد . اعتراف میکنم با ترس و لرز کامنت میذارم الان . 😉
 سر کلاس های ما هم همینه . البته من خودم همیشه فقط در یه صورت موبایل رو در میارم اونم اینه که استاد حرفی بزنه و یا کلمه ای بشنوم که شک کنم توی معنی یا تلفظش . خب توی حقوق خیلی از کلمه ها برای ما نا آشناست و باید حتما تلفظ و معنیشون رو چک کنم . 
یکی از استادهای ما اینقدر روی موبایل حساس هستن که دو نمره گذاشتن مخصوص برای کسانیکه تو طول ترم موبایل به دست دیده نشن سرکلاس ایشون. هیچ شوخی هم ندارن سر این جریان . تاخیرها رو هم کاملا با تایم یادداشت میکنن و هر سه تاخیر یه جلسه غیبت محسوب میکنن . خیلی براشون نظم کلاس مهمه و حتی دانشجو ها میترسن جلوی استاد پاشونو روی پاشون بندازن . چون میدونن تمام اینا توی نمرشون تاثیر داره .البته من سرکلاس ایشون هیچی هم نفهمم موبایلم در نمیارن نه بخاطر نمره بخاطر احترام به شخص خودشون که میدونم این رفتار ناراحتشون میکنه .  
 تعجب میکنم یه استاد به شخصه وقت و اعصاب و انرژیشو میذاره و میاد با دلسوزی تمام به دانشجو درس میده . ما به کجا رسیدیم که حاضر نیستیم به احترام اساتید یه دو ساعت از موبایلمون دل بکنیم و درست و با احترام سر کلاس بشینیم . 
پاسخ:
سلامٌ علیکم. الان این کامنت جنابعالی بسیار مناسب بود چون متمرکز بود بر متن مطلب من. مرسی.
ایشون هم خوب استادی هستن. فقط کاش بجای مثبت دادن به استفاده نکنندگان! از موبایل، به استفاده کنندگان از موبایل، منفی می‌داد! چون کسی که از موبایل استفاده نمی‌کنه در واقع، مستحق مثبت نیست چون داره وظیفه‌ی بدیهی و طبیعیش رو انجام میده! مثبت نداره انجام وظیفه که! 
سلام
آدما به این وسایل وابسته شدن،و نمیدونم اون اختراع بعدی که میتونه این دلبستگی رو ازبین ببره چی میتونه باشه،البته فکر نمی کنم واقعا چیزی  با این قدرت جایگزین بشه،به هر حال از نظر اجتماعی باید رعایت بشه مخصوصا در محیط علمی،ولی خب اینم درنظرداشته باشید که فوتبالم چیزی نیست که به همین راحتی ازش بگذری مخصوصا برا پسرا
پاسخ:
سلامٌ علیکم. این جمله‌ی آخر جنابعالی به این معنا است که از فردا دخترا هم بگن ما هم معتاد فلان سریال هستیم و این سریال چیزی نیست که به همین راحتی ازش بگذریم، پس سر کلاس تماشاش می‌کنیم! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">